SEISKAN VIHJEPALKKIOT PÖTYÄ?

IHMETTELIJÄ

Haluaisin herätellä keskustelua seuraavasta asiasta:
Seiskassa, tosin Hymyssä ja Julkkiksessakin, maksetaan vihjeistä rahaa. Muistaakseni 3000 euroa parhaimmillaan 2 ekaksi mainitussa lehdessä.
Mutta voiko noihin palkkioihin luottaa?
ONKO KENELLÄKÄÄN KOKEMUSTA?????
Minua ihmetyttää suoraan sanoen pari asiaa:
1. Miten ihmeessä Seiska voi maksaa jostakin naurettavan pienestä juorusta vaikka 200 euroa?
2. Miten ihmeessä se voi maksaa jollekin vinkkipalkkion jutusta, joka oli esim. 2 päivää sitten iltapäivälehdessä?
3. JA MITEN IHMEESSÄ SE VOI MAKSAA VINKKIPALKKION JOLLEKIN ESIMERKIKSI RUKAN TAI LEVIN AVAJAISISSA SATTUNEESTA TAPAHTUMASTA, KUN NIIDEN OMA TOIMITTAJA JA KUVAAJAKIN OLIVAT SIELLÄ PAIKALLA!!!!!?????? Mä antaisin potkut sellaisille tyypeille, jotka ovat paikalla, mut juorut pitää ostaa muualta.

Olenkin vahvasti sitä mieltä, että kyseessä on enemmän tai vähemmän kupla.

Taannoin Image-lehdessä oli juttu siitä, että näyttelijä Minna Turunen pestattiin keksimään juoruja itsestään/tarjoamaan niitä Seiskaan. Huvittavinta oli, että VAIKKA JUORUT OLIVAT SIIS KEKSITTYJÄ, EIKÄ NIITÄ KUKAAN TOINEN VOINUT TÄMÄN TESTIN ULKOPUOLELLA TIETÄÄ, Seiskasta oli Imagen jutun mukaan ihan pokkana todettu:
- Sori, tästä aiheesta on meille tullut jo 30 vinkkiä, joten rahasumma pitää sitten arpoa.

SIIS HALOOOOO!!!

32

7796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rokkari

Noista vihjepalkkioista en tiedä, mutta Seiskan taso on viime vuosina laskunut tosi rankasti. Alkaa jo pikku hiljaa tympiä, kun Nykänen, Hannele Laurila tai Jutta ja sen äijä on vähintään joka kolmannes lehdes. Seiskalta näyttää olevan jutut kesken, kun pitää Nykänenkin lähettää viikon lomalle Espanjaan ja vääntää siitä ainakin kolme turhaa juttua.

• unohdus

Unohdit yhden paltstojen ja sairauksien riepotteleman, väärinymmärretyn nenäpuolen.
        Läntä Lumppunius, tulikohan nimi oikein kirjoitettua kun on niin ruåtsalaisperäinen.

• juujuumies

Kun Seiska ei saa kunnon julkuilta juttuja, pitää pyörittää ö-sarjaa ja tehdä omia julkkuja, niinku joku Joni Ronkainen turusta vaatesuunnittelija ja pikkumalli tähtityttö mikässenytolikaan en edes muista Pauliina Tourunen. Näistä väännettään eroja ja yhteenmenemisiä. ketä oikeesti kiinnostaa.

• nähnyt

Seiskan toiminta: sen vihjepalkkiot, jutut jne ovat suurelta osin täyttä kusetusta. Jos mietitte sitä, miksi jotkut "kunnon" julkkikset suostuvat juttuihin, niin ei oikein ole vaihtoehtoja. Jos seiskan kanssa joutuu pahoihin väleihin, seuraukset eivät ole mukavia. Lisäksi monet kiertohaastattelut ja muut ovat täysin toimittajien omasta päästä. Mutta ei siinä mitään: joka leikkiin lähtee, se leikin kestäköön...

• kusetus

joo-o laitoin jutun ja kuvan seiskaan ja lupasivat 777e mut eipä ole kuulunut sähköpostia eikä rahoja sen jälkeen ku verokorttin laitoin sinne.. joten kusetusta on.

• kusettaja seiska

Eikäpä maksanut minullekaan, lupasivat 700 euroa tosi hyvästä vihjeestä, autoin vielä toimittajaa jutun teossa. Ihan hiljattain. Saamatta jäi ne rahat. Verokortin laitoin heille, mutta mitään ei sitten kuulunut.

• tyhjiälupauksia

Samanlaisista kokemuksista olen kuullut aiemminkin. Eräällekin tutulle kehtasivat inttää, että onko muka luvattu edes maksaa mitään, kun hän alkoi kysellä luvatun palkkion perään.
        Mitä olen kuullut niin esim. Ilta-Sanomissa ei ole ollut samankaltaista venkoilua palkkioiden kanssa. On saanut sen mitä on sovittukin. Miettikää tarkkaan mihin lehteen vinkkaatte. Todennäköisesti muille ei makseta kuin itse julkkiksille, esim. Nykäselle.

• ljfdroopo

Kokemus. Laitoin Seiskaan suht mehevän julkkisjuorun, jolla tiesin olevan uutisarvoa. Oli todisteet tapahtuneesta ja kaikki. Seiska ei reagoinut millään lailla. Kului reilu viikko ja joku muukin oli hoksannut tapahtuneen. About joka lehdessä oli sivun juttu.

Seiska ei ole kiinnostunut skuupeista, ei reagoi, eikä varsinkaan maksa mitään. Vinkinantajana lehteen on voitava luottaa, ettei vinkkiä varasteta. Seiska ei ollut vinkinantajan luottamuksen arvoinen.

• Anonyymi

Totta. Aina olen joutunut pyytämään moneen kertaan, koskaan ei mitään edes 20e makseta ilman perintää.

• 20+5

Ostakaa serlan vessapaperia. Se on parempi laatuista ja ajaa paremmin asiansa kuin Seiska. Niin minäkin teen.

• seiska__

P. Aaltosetälä on Suomi24:n hallituksen puheenjohtaja, Samalla hän toimii myös Aller Median toimitusjohtajana. Aller nyt sattuu omistamaan sekä Seiskan että Suomi24:sen.

Tämän vuoksi tällä palstalla kirjoitetaan tuksuista, aitolehdestä sunmuista höpötyypeistä. Koska samalla se myy Seiskaa. Tämä sivusto on täydellinen Seiskan markkinointipalsta. Pitäisi jo käsittää.

• Naurattaa vieläkin

Minulla on omakohtaista kokemusta siitä että Seiskan toimittaja pyysi luvan kuvan ottamiseen ja sitten seuraavassa Seiskassa luki kuvan yhteydessä:"vinkki palkkio 77€"

• Spot

Vanha ketju, mutta vastataan...
      Olen myynyt seiskalle ja useille muillekin medioille 100% varmoja juttuvinkkejä kuvineen ja taustatietoineen.

Olen saanut neuvoteltua hyviäkin palkkioita... Yleisemmin palkkio on ollut 3500€ - 6000€ Mutta parhaimmasta sain 13500€ pari vuotta sitten! En sano miltä medialta....

• Spotauta

Spot.. mulla ois yks todella mehukas juoru kuvineen, varmasti monen tonnin arvoinen.. en vaan yhtään tiedä miten edetä..? Help?

• JJJJJJJJ66

Lähetä s-postia Panu Hörkölle Seiskaan. Yhteystiedot löytyy www.seiska.fi

• StopPress

Kiitos. Vihjaisin, että Martina on lortto. Odotan rahojani.

• Anonyymi

Pikkujuttu. Minä bongasin deitistä Stefan theemanin tanssijan jolla on oikeusjuttu Lotharia vastaan. Revi siitä

• Anonyymi

Ei maksa Seiskalehti sinulle koska Martina ei ole lortto 🤗Ei voi lehti kirjoittaa valheitasi !

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei maksa Seiskalehti sinulle koska Martina ei ole lortto 🤗Ei voi lehti kirjoittaa valheitasi !

Katos vaan, viestini poistettiin, vaikkei ollut sääntöjen vastainen. Kirjoitin siinä, että Martinan vainoaja on ollut täälläkin ketjussa mesomassa jo v. 2018. Odottelee köyhänä Seiskalta saavansa palkkiota haukkuen Martinaa lortoksi, vaikka itse on täysi lortto!

Katotaan poistuuko tämäkin!

• Anonyymi

Sanna Marin oli kanssani kävelyllä samassa puistossa, sain 500€ kuvasta

• Anonyymi

On julkkiksia, jotka soittavat itse ja pyytävät lehteä kirjoittamaan heistä pientä korvausta vastaan, että naama pysyy muistissa.
      Kaikki eivät toki ole samanlaisia, mutta tällaistakin tapahtuu

• Anonyymi

Sehän on Sofia Belorf.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sehän on Sofia Belorf.

Nimenomaan Sofia Belorf saa muutoman kympin itse antamistaan vinkeistä Seiskalle ja Millalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan Sofia Belorf saa muutoman kympin itse antamistaan vinkeistä Seiskalle ja Millalle.

Sofian ym. ns julkkiksista kirjoitettujen juttujen pohjana on nykyään insta. Jonkun instajulkausun ympärille kehitellään sitten joku tarina ja typerää typerämpi otsikko. Marinista yritetään väsätä vaikka minkälaista juttua. Juttujen tarkoituksena on saada klikkauksia ja jakaa mielipiteitä kommenteissa ja keskustelupalstoilla. Seiska on todellinen pohjanoteeraus ja muut iltapäivälehdet alkaa olla samaa tasoa.

• Anonyymi

En löytänyt enää Seiskan palautelomaketta, jossa on voinut antaa palautetta toimituksellisesta sisällöstä. Tuollainen on toiminut aikanaa, mutta onko poistettu? Tietääkö joku?

• Anonyymi

Onhan se palautelomake siellä...

• Anonyymi

Seiska ei maksa edes julkkiksille, saatika sitten muille. Ok, voi joskus 50e maksaa. En ole koskaan kuullut et maksaisivat enempää kenellekkään.

• Anonyymi

Miksi maksaisivat. Täällähän ne ns. toimittajat roikkuvat ja katsovat kenestä puhutaan. Lisäksi on Jodelit, Ylilauta, henkilöiden instat jne, joista saadaan jutun tynkää. Ei ole enää Matti Nykäsen tapaisia "julkkiksia", joita Seiska elättää. Osa nyky-Seiskan jutuista on väkisin väännettyä p..kaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi maksaisivat. Täällähän ne ns. toimittajat roikkuvat ja katsovat kenestä puhutaan. Lisäksi on Jodelit, Ylilauta, henkilöiden instat jne, joista saadaan jutun tynkää. Ei ole enää Matti Nykäsen tapaisia "julkkiksia", joita Seiska elättää. Osa nyky-Seiskan jutuista on väkisin väännettyä p..kaa.

Toki käyvät kunnon toimittajien tavoin lukemassa käräjäoikeuden paperit, kaivavat vero- ja ulosottoasiat esiin ja nehän ne aina ihmisiä kiinnostaa. Mitä huonommin muilla menee, sitä enemmän ihmisiä kiinnostaa. Meissä kaikissa on vähän "tirkistelijän" vikaa.

• Anonyymi

Seiska on uutisoinut kun joku on sille supattanut, että tämä kauramaitomiljonäärin aviovaimo olisi Tinderissä. Tarkistiko Seiska että todella on siellä ennenkuin uutisen julkaisi? Nyt tämä nainen on soittanut Seiskalle että ei ole Tinderissä eikä etsi uutta suhdetta. Onko siis Tinderissä vai ole ole? Eikös tuo asia ole helppo tarkistaa. Nyt Seiska antaa ymmärtää että heille annetun vihjeen mukaan on mutta itse sanoo että ei ole ja antaa ymmärtää että valehtelisi, kun sanoo ettei ole. Mutta eikös tuollainen asia ole helppo tarkistaa vai?

• Anonyymi

Tosiaankin, tekikö Seiska faktantarkistuksen ennenkuin julkaisi uutisen että olisi Tinderissä vai julkaisiko vain heille väitetyn juorun? Oli kyseessä kuka tahansa henkilö niin eikö ole aika loukkaavaa väittää henkilöstä tuollaista, jos se ei pidä paikkansa?

• Anonyymi

Jotkut hullut tekevät jopa valeprofiileja julkisuuden henkilöistä. Eerikäinen usein laittaa stoorin että valeprofiili eli Esko on siis aika suosittu kohde väärentäjä-hulluille. Jotkut tekevät joistain ihmisistä valeprofiileja Tinderiin ja jotkut kaikkein hulluimmat voivat tehdä jopa väärennetyn Wikipedia-sivun. Kaikenlaisia kun mahtuu tähän maailmaan ja niillä ei ole siellä kopissaan muuta tekemistä. Ilmeisesti eivät edes uskalla ulos ovesta astua.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      28
      2693
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      64
      2628
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      15
      1694
    4. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1408
    5. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1407
    6. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      102
      1377
    7. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      24
      1183
    8. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1106
    9. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1083
    10. Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä

Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest
      Ikävä
      59
      995
    Aihe