Minkähänlaisia kokemuksia Combi 1.4 TDI:stä? Onko palellut pakkasella,onko Webastoa, onko kulkenut vähällä, onko ollut vikoja, äänekkyys, miten kulkee, yms. asioita joita tulee mieleenne. Harkitsn em.auton hankintaa vuodenvaihteessa, se olisi varmaan järkevä auto vaatimattomaan 2hlön perheesen, joka kuitenkin liikkuu paljon.
Skoda Fabia Combi 1.4 TDI
12
2867
Vastaukset
- ollut
ainakaan tähän mennessä. tosin ensimmäinen talvi on vielä edessä. vähällä kulkee (n. 5litraa sataselle), vääntöä on riittävästi kiitos turbon. suosittelen koeajamaan, saattaa yllättää jopa positiivisesti tuolla kulkupuolellaan. ehkä alakierroksille (1500-2000) kaipaisi hiukan lisää vääntöä, lastullahan sitä saisi.. ohi tuolla pääsee kyllä varmasti riittävän hyvin.
webastoa tahi eberiä ei ole, mutta lohkolämmittimen pitäisi riittää, ainakin näin kuulopuheiden mukaan mitä olen kyseisen autonomistajien kanssa keskustellut. auton äänekkyys ei ole ainakaan omaan korvaan särähtänyt eli ei häiritse itseäni.
Aika pitkälti samat kriteerit oli auton hankinnassa itselläni kuin sinulla eli pari henkeä pitäisi kulkea rojuineen ja kohtuullisen edullisesti. Itse olen ainakin ollut tyytyväinen ja voisin jopa suositella (mikäli tilaat niin ota ehdottomasti siihen dynamic pack mukaan).- Skodallakin ajanut
Ukko osti juuri uuden Fabian, tosin bensakoneella. Ei tuo mikään pahaääninen ole, tilaa on neljälle mukavasti ja varusteita Funissa ihan sopivasti. Lisänä vakkari ja luistonesto.
Se mikä heti pisti silmään, on lämmönsäätiminen surkea sijoittelu. Vaikka itse en pitkä ole, niin silti ne jäävät aivan liian alas jotta niistä kunnolla selvää saisi. Pitäisi olla juuri päinvastoin sen säilytyslokeron kanssa, eli säätimet ylös, lokero alas. Eipä muuta valittamista. - hannu
Ei siinä lastuviritykset auta jos koitat lisätä alavääntöä, turbo ei vain yksinkertaisest ehdi nostaa paineita pienillä kierroksilla, kun on sama (iso) turbo kun 1,9 konessa. Itse suosittelen ehdottomasti 1,4 16v. 80 hv. bensakoneellista fabiaa, on lämmin, ei roksuta kuten diesel, polttoainetta menee n. 6l/100km. Ja hankintahinta reilusti edullisempi, eikä tartte ostaa eberiä lämmitystä varten.
- masa1
hannu kirjoitti:
Ei siinä lastuviritykset auta jos koitat lisätä alavääntöä, turbo ei vain yksinkertaisest ehdi nostaa paineita pienillä kierroksilla, kun on sama (iso) turbo kun 1,9 konessa. Itse suosittelen ehdottomasti 1,4 16v. 80 hv. bensakoneellista fabiaa, on lämmin, ei roksuta kuten diesel, polttoainetta menee n. 6l/100km. Ja hankintahinta reilusti edullisempi, eikä tartte ostaa eberiä lämmitystä varten.
sopivasti tuossa dieselissä; ei tarvitse kierrättää kuten bensakonetta (makuasia?). Alle 2000 kierroksen ei tosiaan tapahdu mitään. Rengasmelua omaan makuun liikaa.
- mieltä noista
masa1 kirjoitti:
sopivasti tuossa dieselissä; ei tarvitse kierrättää kuten bensakonetta (makuasia?). Alle 2000 kierroksen ei tosiaan tapahdu mitään. Rengasmelua omaan makuun liikaa.
väännöistä. tosin tämä on taas näitä ikuisuuskysymyksiä bensan ja dieselin välillä, toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.
itse tykkään enemmän dieselin "voimakkaammasta" luonteesta. - Skodillakki
Skodallakin ajanut kirjoitti:
Ukko osti juuri uuden Fabian, tosin bensakoneella. Ei tuo mikään pahaääninen ole, tilaa on neljälle mukavasti ja varusteita Funissa ihan sopivasti. Lisänä vakkari ja luistonesto.
Se mikä heti pisti silmään, on lämmönsäätiminen surkea sijoittelu. Vaikka itse en pitkä ole, niin silti ne jäävät aivan liian alas jotta niistä kunnolla selvää saisi. Pitäisi olla juuri päinvastoin sen säilytyslokeron kanssa, eli säätimet ylös, lokero alas. Eipä muuta valittamista.On sitä isoa radiota varten. Eli lokero on vain vakio (DIN?) kokoisen radion alla
- Skodillakki
masa1 kirjoitti:
No onko siinä 1,4 bensakoneessa sitten alavääntöä? Tuskinpa sen enempää kuin dieselissäkään
- odottelevan aika on pitkä
Ei ole vielä kokemuksia kun omaa vastaavaa vielä odotellaan... Noin kaksi kuukautta pitäisi olla toimitusaika kun otin mukaan tehdastilausvarusteita (mm. ESP).
Koeajossa 1.4 TDI tuntui nykyiseen bensa-autooni verrattuna jopa varsin pirteältä. Pidin paljon nimenomaan siitä ettei tarvinnut huudattaa 3500 kierroksen lukemia ennenkuin auto kiihtyi. Tilat olivat riittävät kahdelle tavaroille ja ihan mukavasti jää tilaa myös perheenlisäyksellekin.- Ei enää Skodaa
Kun teit kauppaa, kai muistit tälläkin saitilla mainittuja tyyppivikoja ja pyytää niitä koskien erikoistakuu mm. etupyörien laakerit, kallistuksenvakaajan nivelet, keskuslukko jne...
- TDI PD
Ei enää Skodaa kirjoitti:
Kun teit kauppaa, kai muistit tälläkin saitilla mainittuja tyyppivikoja ja pyytää niitä koskien erikoistakuu mm. etupyörien laakerit, kallistuksenvakaajan nivelet, keskuslukko jne...
Kaksi ja puoli vuotta TDI Fabialla jo takana, eikä noita mainitsemiasi "tyyppivikoja" ole ainakaan minun yksilössäni ollut.
- peev
Sama nimimerkki se jaksaa uudelleen ja uudelleen vätkyttää näistä alkusarjojen vaivoista. Ne on korjattu pois uudemmista Fabioista ihan tehtaan puolesta. Itsellä on 100 tkm takana ilman manitsemiasi ongelmia.
- ei tiedä mitään
"ei enää Skodaa" on tippunut kehityksen kelkasta jo ajat sitten: Kahden fabian kokemuksella voi sanoa tuon tyypin jankutuksista että nykyfabioissa ei noita "tyyppivikoja" enää esiinny, valitan ei enää skodaa !
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli295554Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144134Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403217IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512870Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2951397Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601229
- 791149
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2201143Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3971136