VAKUUTUSEDUSTAJA

Nämä on humpuukipaikkoja

Jos saat työkkäristä osoituksen tämmöseen. Ilmoita siitä työkkäriin, että nää on humpuukia. Ne ei oo edes työsuhteita vaan rahankeruuta. Joudut maksaa erilaisia lisenssejä. Et saa mitään myyntiprovikkaa. Lupaavat skeidaa....

51

29846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyseisessä ammatissa.

      Onko näin? itse olen toiminut kyseisessä ammatissa 2 vuotta, minut on koulutettu siihen yhtiön toimesta ja olen oppinut paljon asioita, sekä ihmisistä, myymisestä että myös vakuutuksista. Palkkaa saan ihan mukavasti, joskus isoja ja joskus pieniä tilejä. Koskaan en ole mitään kenellekkään joutunut maksamaan. Tämä ammatti ei sovi ihmisille keillä on heikko itsetunto, sillä mikäli jokin ei kulje ja palkkaa tule, on katsottava peiliin.

      • maksuja asiamiehiltä

        If perii ainakin "vuokraa" toimiston käytöstä. Vakutuusedustajat if:ssä ovat itsenäisiä yrittäjiä, joilla on kuitenkin tavallisen työntekijän velvollisuudet.


      • kyseisessä ammatissa..
        maksuja asiamiehiltä kirjoitti:

        If perii ainakin "vuokraa" toimiston käytöstä. Vakutuusedustajat if:ssä ovat itsenäisiä yrittäjiä, joilla on kuitenkin tavallisen työntekijän velvollisuudet.

        Maksu on ilmeisesti vain muodollinen, joka veloitetaan siitä syystä että yrittäjän toimenkuvan vaatimukset täyttyvät. Tästä hyötyä siis esimerkiksi ajokilometrien hyödyntämisessä verotuksessa.


      • Muka töissä :P
        maksuja asiamiehiltä kirjoitti:

        If perii ainakin "vuokraa" toimiston käytöstä. Vakutuusedustajat if:ssä ovat itsenäisiä yrittäjiä, joilla on kuitenkin tavallisen työntekijän velvollisuudet.

        Juu Tapiolakin perii vuokran toimiston ja tietokoneen käytöstä. Tulee kalliiksi romusta koneesta, huonoista tiloista. Tulee vuodessa kuluja pelkästään noista vajaa paritonnia!


      • peräti neljän vuoden ajan aikoinani.. sitten yhtiö päätti vähentää asiamiesten määrää.. Olis kiva jos joku muu vakuutusyhtiö ottaisi minuun yhteyttä.. kokemusta on..

        email: pirkkohie [at] suomi24.fi


      • pirre-tyttö kirjoitti:

        peräti neljän vuoden ajan aikoinani.. sitten yhtiö päätti vähentää asiamiesten määrää.. Olis kiva jos joku muu vakuutusyhtiö ottaisi minuun yhteyttä.. kokemusta on..

        email: pirkkohie [at] suomi24.fi

        eli voihan tuokin aiempi yhtiö ottaa yhteyttä mikäli haluaa.. kiva oli heidän kanssa aikoinaan tehdä yhdessä töitä..


      • K-Kaaleppi
        Muka töissä :P kirjoitti:

        Juu Tapiolakin perii vuokran toimiston ja tietokoneen käytöstä. Tulee kalliiksi romusta koneesta, huonoista tiloista. Tulee vuodessa kuluja pelkästään noista vajaa paritonnia!

        No jos osaat myydä niin pari tonnia vuodessa on aika vähän. Aika pieni siivu tuloista. Ja se miten kannattavaa on rahallisesti, siihen vaikuttaa myös yritysmuodon valinta ja miten saat palkkasi nostettua. Itseni vuosiansiot olivat viime vuonna lähes 90k mutta se onkin monen vuoden asiakassuhteiden luonnin ja kovan työn tulos.

        Itse vakuutusedustajana paljon parjatulla Tapiolalla ja on helpompiakin taloja jotka myös tarjoavat ajoittain töitä mulle. Tapiola on minut koulinut ja kouluttanut ja viihdyn kun en työtä pelkää.

        Suurin osa ei sovi tulosvastuulliseen myyntiin mukavuudenhalun ja asenteensa takia. Taitaa vain joka hommassa olla koko ajan enemmän suoriteperusteisempi palkkaus joten haluisinpa nähdä miten nämä velttoilijat elättävät itsensä kun valtion talous ei nykyisen kaltaista sosiaaliturvaakaan kestä.

        Oikeasti työ vaatii henkistä kanttia mutta joku vuosikymmen ihmiset tekivät maanteitä, raivasivat metsiä ja kaivoivat ojia ihan hartiavoimin. Siihen nähden tämä on kevyttä. Niin se käsitys työn rankkudesta muuttuu.


    • Eräs vakuutusedustaja

      ellei sitten kaikki, ovat yrittäjiä. Vakuutusvalvontavirastolle joutuu nykyään maksamaan rekisteröitymismaksun, joka oli muistaakseni jotain 250 euron luokkaa. Myyntiprovisiota kyllä tulee jos vain jotain myy, ellet myy mitään ei tule provikkaakaan.

    • Xxxxxxxxxxxxxxx

      Itse tienaan ko. hommassa 4000-5000€/kk. Edellyttää pitkää päivää, ahkeruutta, kurinalaisuutta, nöyryyttä ja PUHELIMEN PITÄÄ PYSYÄ KÄDESSÄ!!!
      Alalla käy kaikenmaailman viheltelijöitä ja myyntitykkejä kokeilemassa "helppoa rahaa", mutta suurella osalla menee sisu kaulaan ensimmäisinä kuukausina tai sitten jäädään paikalleen kituuttamaan 1000€ tienestillä, kun ei voi tunnustaa itselleen, ettei hommaan yksinkertaisesti sovellu.

    • nähty on

      Nämä ovat humpuukihommia kuten sanoit. Pääkaupunkiseudulla tienaa, jos teet todella pitkiä päiviä ja unohdat kaiken muun elämän. Kilpailu on kovaa tänäpäivänä, joten suosittelen harkitsemista ennen kuin ryhdyt tähän huuhaa hommaan.

      • edustaja jo10v.

        Moro!

        Teen 25h töitä viikossa..tapaan n.9 asiakasta viikossa...keskiansioni on 4000€/kk..enpä saisi samaa palkkatyöstä...vaatii myyntitaitoa ja halua tehdä tulosta sekä sinnikkyyttä. Ei sovi kaikille; mulle sopii:o)..halvimpia tapoja toimia itsenäisenä yrittäjänä ja tienata mukavasti.


      • ex Tapiolan edustaja
        edustaja jo10v. kirjoitti:

        Moro!

        Teen 25h töitä viikossa..tapaan n.9 asiakasta viikossa...keskiansioni on 4000€/kk..enpä saisi samaa palkkatyöstä...vaatii myyntitaitoa ja halua tehdä tulosta sekä sinnikkyyttä. Ei sovi kaikille; mulle sopii:o)..halvimpia tapoja toimia itsenäisenä yrittäjänä ja tienata mukavasti.

        Tosiaan olet oikeassa että liksa on hyvä jos esim. ei ole käynyt kouluja mutta todellisuus on että työ henkisesti tosia raskasta ja kk palkka vaihtelee rajusti. Toisinaan tienaa 1500€ ja toisinaa 5000€/kk. Jos pitää lomia ja tulee takaisin töihin, niin itseään pitää ladata todella paljon jotta motivaatio löytyy uudelleen.

        Itse lopetin työt, koska palkka työmäärään nähden on aika heikko ja henkisiin paineisiin. Asiakkaille joutuu myymään pääsäännöllisesti vapaaehtoisia eläkkeitä ja henkiratkaisuja, jotta työssä voi pärjätä. Eli auto, koti ja tapaturmilla ei palkkaa ansaita. Mielestäni työ on melko epämooralista välillä. Myydään asiakkaille ratkaisuja mitä se ei oikeasti tarvi. Pakko myydä jotta palkaa tulee.

        Monessa muussa ammatissa tienaa samanverran sekä ennemmän ja työt on säännölliset 8:00-16:00, kun vakuutusedustajana työt on 8:00-22:00 välillä. Vaikea sopia aikaa urheilulle, kavereille, perheelle jne... Myös normaali ammatti ei ole lähellekkään niin stressaavaa. Myös ihmisten kannattaa ottaa huomioon että yrittäjänä tulee tienata tonni kk enemmän, kuin normaali ammatissa. Silloin palkat on vertailukykyisiä. Eli jos tienaat yrittäjänä 4000€ se vastaa kutakuinkin noin 2500-3000€ normaali työssä. Kuluja tulee yrittäjänä paljon, jos asiat hoidetaan laillisesti.

        En suosittele vakuutusedustajan töitä muille ihmisille, kuin ihmisille jotka saavat motivaation rahasta, ovat todella jämäköitä ajankäytössä ja ovat muutenkin valmiita myymään oman elämänsä työlle. Muuten ei kannata harkita. Puhelimen nostaminen rupeaa tympimään nopeasti!


    • kokemusta on

      Ei tienaa, kulutat vain entisiä säästöjäsi. Ei työpaikka.

      • Ei kiitos.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Siinä ei tienaa ellei pysty piiskaamaan itseään hullunlailla. Muuten kannattaa hommata OIKEA TYÖ! Kuluja tulee todella paljon ja olet muka yrittäjä mutta oikeasti yhtiöt kohtelee sinua, kuin paskaa. Huonommin, kuin oikeassa työpaikassa. Olet Yhtiöille vain orja joka on muka "yksityis-yrittäjä".


      • neljättä vuotta
        Ei kiitos. kirjoitti:

        Olen kanssasi samaa mieltä. Siinä ei tienaa ellei pysty piiskaamaan itseään hullunlailla. Muuten kannattaa hommata OIKEA TYÖ! Kuluja tulee todella paljon ja olet muka yrittäjä mutta oikeasti yhtiöt kohtelee sinua, kuin paskaa. Huonommin, kuin oikeassa työpaikassa. Olet Yhtiöille vain orja joka on muka "yksityis-yrittäjä".

        Kai se on tässäkin niin, että homma sopii toisille ja toisille ei. Itse en voi valittaa, neljäs vuosi kyseisissä hommissa menossa ja vuosiansiot 45 - 50 tuhatta, niin kelpaa mulle. Ja jos työstä tykkää, niin ei siitä mitään stressiä tule, ei oo ainakaan mulle ikinä tullut :-) kauppa käy, jos käy, se on ihmisestä kiinni!


      • vakuutusmyyntiä kohtaan
        neljättä vuotta kirjoitti:

        Kai se on tässäkin niin, että homma sopii toisille ja toisille ei. Itse en voi valittaa, neljäs vuosi kyseisissä hommissa menossa ja vuosiansiot 45 - 50 tuhatta, niin kelpaa mulle. Ja jos työstä tykkää, niin ei siitä mitään stressiä tule, ei oo ainakaan mulle ikinä tullut :-) kauppa käy, jos käy, se on ihmisestä kiinni!

        minkälainen on ns. tavanomainen päivä? Siis tehdäänkö työ asiakkaan luona vai jossain toimistolla jonne asiakkaat tulee? Kertokaa kokemuksia!!!


      • että kiinnostaa
        vakuutusmyyntiä kohtaan kirjoitti:

        minkälainen on ns. tavanomainen päivä? Siis tehdäänkö työ asiakkaan luona vai jossain toimistolla jonne asiakkaat tulee? Kertokaa kokemuksia!!!

        "työ"


      • Ex vakuutusedustaja.
        neljättä vuotta kirjoitti:

        Kai se on tässäkin niin, että homma sopii toisille ja toisille ei. Itse en voi valittaa, neljäs vuosi kyseisissä hommissa menossa ja vuosiansiot 45 - 50 tuhatta, niin kelpaa mulle. Ja jos työstä tykkää, niin ei siitä mitään stressiä tule, ei oo ainakaan mulle ikinä tullut :-) kauppa käy, jos käy, se on ihmisestä kiinni!

        Kaikki tämä on laskennallista. Työpäivät on todella pitkiä, työt koostuu pääsäännöllisesti iltatöistä, koska asiakkaat ovat päivisin töissä. Eli normaalityössä saisi iltalisät, kun tässä työssä sellaisia ei ole. Päivisin hoidetaan paperiasioita ja soitellaan paniikissa asiakkaita, niinkuin puhelinmyyjä. Asiakkaat tekevät 20% tapauksissa oharit, eivätkä vastaa enää puhelimeen.

        Eli todellakin kaikki on laskennallista. Toinen asia on että palkastasi joka on 45-50 tuhatta vähennetään yrityskulut ja omat työ aikasi niiden hoidettaessasi. Kuluja tulee normaali työhön verrattuna vähintään noin -20%. Tämä on oma kokemukseni, kun olen tehnyt normaali työtä sekä vak.edustajan työtä. Ja huom vak.edustajalla ei ole mitään työterveyshuoltoja, firma ei maksa puhelimia tai mitään mitä normaali firma maksaa.

        Mutta jos ihminen on rento eikä ota stressiä mistään ja ei ole perhettä yms. työ voi sopia. Mielestäni työ on sinkku miehen tai naisen työtä.


    • Edustaja-X

      Aika huuhaata tuo ensimmäinen viesti :D

      Itse juuri aloitellut alalla, ei missään tapauksessa pahaa sanottavaa.

      Firma maksoi kaikki lisenssit (useamman sata euroa) ym., kuluja ei tule itselle.
      Firma kouluttaa yli 2 viikkoa aika kattavasti alaan, maksaa kilometrirahat ja/tai majoituksen hotellissa tuolta ajalta, tarjoaa ruuat, tarvikkeet.
      Firma tarjoaa tietokoneet ym. työntekovälineet.
      Asiakkaita EI hankita soittelemalla, ainakaan meidän firmasta ei puhelinmyynti periaatteella myydä yhtään mitään - oma-aloitteisesti muutoin ja osaksi tulee konttorien kautta suoraan, ja muutenkin asiakkaat ja kohteet arvioidaan ja tarkistetaan aika tarkasti, mille vakuutusta myönnetään ylipäätään. Eli aika käänteiseltä kuulostaa nuo jotkin aiemmat viestit. Tiedä sitten miten muissa yhtiöissä toimitaan.
      Provikat on mielestäni melko hyvät, noin 3000euron kuukausipalkka edellyttää noin 6-8 onnistunutta työtapaamista kuussa jotka hoitaa huolella kuntoon.

      - Sekalaiset työajat todellakin, paljon muistettavaa ja hoidettavaa, ja tulot riippuu aina omasta panoksesta ja aktiivisuudesta kuten myynnille on tapana. Itseäni ei haittaa kun olen jo ennestään monessa vastaavassa liemessä mukana ja ajankäyttö on tasaisen sekavaa ollut jo vuosia. ;o)

      - Jos kaipaa perinteisen tasaista kuukausituloa, työsuhde-etuja kuten kännykkää, autoa tms. niin niitä ei tästä hommasta löydä.

      toisaalta:
      Kun tekee toiminimi muotoisena, saa 0,45euroa / kilometri vähentää kaikista ajamistaan matkoista omassa verotuksessa, kuten puhelimet, ym. työhön liittyvätkin... ;o) Eli kyllä ne rahat kotiin löytää lopulta kuitenkin.


      "Yrittäjähenkiselle" ihmiselle joka tavoittelee rahaa, mitä mainioin homma. Perus"duunari"henkiselle varmasti painajainen.

      No rahaa nyt ei sovi elämässä liiaksi tavoitella, mutta itse arvostan sitä että määrään itse työaikani, ja toisaalta tietyssä kohti elämää sitä rahaa on vähän pakko tavoitella kun suuria hankintoja on tehty.

      terv. uusi edustaja keski-suomesta

      • Kokemusta on.

        Kiva kuulla että alalla on hyviäkin yrityksiä. Tietenkin kannattaa nyt olla sillä alalla vähän aikaa ennenkuin alkaa liikaa jakamaan mielipiteitä. Ainakin Tapiolalla joutuu edustajat maksamaan vuokraa läppäristä ja tiloista tilavuokria yms. Lisenssitkin Tapiola maksattaa edustajillaan.
        Tapiolalla edustajat ainakin joutuvat soittelemaan edustajana ja paljon, jos haluaa asiakkaita. Tämäkin voi tietenkin riippua paikkakunnasta.


      • bertt
        Kokemusta on. kirjoitti:

        Kiva kuulla että alalla on hyviäkin yrityksiä. Tietenkin kannattaa nyt olla sillä alalla vähän aikaa ennenkuin alkaa liikaa jakamaan mielipiteitä. Ainakin Tapiolalla joutuu edustajat maksamaan vuokraa läppäristä ja tiloista tilavuokria yms. Lisenssitkin Tapiola maksattaa edustajillaan.
        Tapiolalla edustajat ainakin joutuvat soittelemaan edustajana ja paljon, jos haluaa asiakkaita. Tämäkin voi tietenkin riippua paikkakunnasta.

        Vaikka en kovinkaan usein tänne kirjoittele mutta täytyy todeta että täällä itkee ne kokeilijat joilla ei pää kestänyt ja täytyi lopettaa. Ikävää heille.

        Olen parisen vuotta tehnyt töitä yrittäjä edustajana pienellä alle 15 000 asukkaan paikkakunnalla, alussa stressi oli valtaisa vaikka myyntityötä olen aiemminkin tehnyt.
        Jatkoin asenteella koska en muutakaan voinut, koska vaimo lasten kanssa kotona ja talokin tuli ostettua.

        Oikealla asenteella vaan kun antaa mennä niin kauppaa tulee ja asiakkaat ovat tyytyväisiä kun hoidat hommasi hyvin ja asiat sovitulla tavalla asiakkaan etkä omaasi napaa ajatellen.

        Palkka taitaa olla aika lailla minullakin siinä 40-50 000 vuodessa. Ensi vuodelle tavoite ylittää tuo 50 000 reilusti.

        Totta kai yrittäjänä ollessa pitää maksaa kulunsa jne mutta kylllähän tämä palkitsee myös mukavasti. Työntekijänä unta olisin saanut nähdä harrastamisesta ja muusta hieman enemmän rahaa vaativista asioista mitä tulee aina hommailtua tilanteiden mukaan.

        Ahkeruus ja asenne, siinä on kaksi tärkeää, kaiken muun voi opetella kun vaan itse haluaa.

        Työ sopii ihmisläheiselle ja oikealla egolla varustetulle henkilölle. Lämpimästi suosittelen, korostan että kysyy tosiaan oikeata yrittäjähenkisyyttä sekä kovaa asennetta mutta työ on mukavaa ja ansiot hyvät.

        En minäkään käytä aikaa aamusta iltaan joka päivä, ásiakkaan mukaan mennään ja välillä kyllä aivan kunnolla levähdetäänkin.

        Peukkua ylös vaan myös muille kollegoille, yhtiöstä riippumatta! Meillä on se oikea työ, koska harva tähän loppujen lopuksi pidemmän päälle pystyy.

        Ja mukavaa joulun odotusta


      • Murheet takana.
        bertt kirjoitti:

        Vaikka en kovinkaan usein tänne kirjoittele mutta täytyy todeta että täällä itkee ne kokeilijat joilla ei pää kestänyt ja täytyi lopettaa. Ikävää heille.

        Olen parisen vuotta tehnyt töitä yrittäjä edustajana pienellä alle 15 000 asukkaan paikkakunnalla, alussa stressi oli valtaisa vaikka myyntityötä olen aiemminkin tehnyt.
        Jatkoin asenteella koska en muutakaan voinut, koska vaimo lasten kanssa kotona ja talokin tuli ostettua.

        Oikealla asenteella vaan kun antaa mennä niin kauppaa tulee ja asiakkaat ovat tyytyväisiä kun hoidat hommasi hyvin ja asiat sovitulla tavalla asiakkaan etkä omaasi napaa ajatellen.

        Palkka taitaa olla aika lailla minullakin siinä 40-50 000 vuodessa. Ensi vuodelle tavoite ylittää tuo 50 000 reilusti.

        Totta kai yrittäjänä ollessa pitää maksaa kulunsa jne mutta kylllähän tämä palkitsee myös mukavasti. Työntekijänä unta olisin saanut nähdä harrastamisesta ja muusta hieman enemmän rahaa vaativista asioista mitä tulee aina hommailtua tilanteiden mukaan.

        Ahkeruus ja asenne, siinä on kaksi tärkeää, kaiken muun voi opetella kun vaan itse haluaa.

        Työ sopii ihmisläheiselle ja oikealla egolla varustetulle henkilölle. Lämpimästi suosittelen, korostan että kysyy tosiaan oikeata yrittäjähenkisyyttä sekä kovaa asennetta mutta työ on mukavaa ja ansiot hyvät.

        En minäkään käytä aikaa aamusta iltaan joka päivä, ásiakkaan mukaan mennään ja välillä kyllä aivan kunnolla levähdetäänkin.

        Peukkua ylös vaan myös muille kollegoille, yhtiöstä riippumatta! Meillä on se oikea työ, koska harva tähän loppujen lopuksi pidemmän päälle pystyy.

        Ja mukavaa joulun odotusta

        Työn mukavauus riippuu:
        1.) tosipaljon luonteestasi. Oletko kovapäinen ja pitkäjänteinen.
        2.) Yhtiöstä - kenen vakuutuksia myyt. Palkkioissa eroja. Kuluissa eroja.
        3.) Paikkakunnasta - jos asut isossa kaupungissa vakuutusten myynti on vaikeaa, koska kilpailu on todella kovaa. Alle 30 000 Ihmisen kaupungissa kilpailu rauhallisempaa, joten myynti reilusti helpompaa.
        4.) työ on perusduunarin työtä, joten jos olet luonteeltasi ihminen joka on kouluja käynyt esim. AMK tai yliopisto, niin suuntaa toisiin tehtäviin. Tässä työssä ei viihdy kovin hyvin akateemiset ihmiset. Kaipaavat älylle haastetta. Itse väsyin aika nopeasti työn haastavuuteen. Ei tarjonnut virikkeitä tarpeeksi. Samaa päivästä päivään.

        Mutta jos olet luonteeltasi ihminen joka ei stressaile ja on pitkäjänteinen, niin en voi muuta kuin suositella.


      • Ei kannata
        Murheet takana. kirjoitti:

        Työn mukavauus riippuu:
        1.) tosipaljon luonteestasi. Oletko kovapäinen ja pitkäjänteinen.
        2.) Yhtiöstä - kenen vakuutuksia myyt. Palkkioissa eroja. Kuluissa eroja.
        3.) Paikkakunnasta - jos asut isossa kaupungissa vakuutusten myynti on vaikeaa, koska kilpailu on todella kovaa. Alle 30 000 Ihmisen kaupungissa kilpailu rauhallisempaa, joten myynti reilusti helpompaa.
        4.) työ on perusduunarin työtä, joten jos olet luonteeltasi ihminen joka on kouluja käynyt esim. AMK tai yliopisto, niin suuntaa toisiin tehtäviin. Tässä työssä ei viihdy kovin hyvin akateemiset ihmiset. Kaipaavat älylle haastetta. Itse väsyin aika nopeasti työn haastavuuteen. Ei tarjonnut virikkeitä tarpeeksi. Samaa päivästä päivään.

        Mutta jos olet luonteeltasi ihminen joka ei stressaile ja on pitkäjänteinen, niin en voi muuta kuin suositella.

        Ensimmäiseksi pitäisi kysyä, kannattaako yritystoimintaa aloittaa, jos ei tienaa riittävästi. Jotta pidempiaikaisesta yritystoiminnasta jää jotain käteen ja eläkettä kertyy, pitää LIIKEVAIHTOA syntyä vähintään 50,000 euroa vuodessa. Useat sekoittavat, ettei liikevaihto oli TULOA.

        Eli yksinkertaisalla matematiikalla vakuutusedustajan on PAKKO tienata väh. 50,000 eur, jotta homma pidemmällä aikavälillä olisi järkevää. Lasketaan vielä yrittäjän kulut:

        Verot: 7,000 eur
        Yrittäjän eläkemaksut (30,000 eur vuositulolle - vastaa duunarin ansiota): 6240 eur
        Yrittäjän vakuutukset: noin 300 eur
        Auto: 5000 eur
        Muut kulut: 3000 eur

        Yhteensä: 21 540 eur

        Eli jos sitä "palkkaa" tulee 50,000 eur vuodessa, niin nettotuloja jää vuodessa 28460 (2371 eur/kk).

        Ottakaa sitten huomioon, ettei yrittäjä saa loma-ajan palkkaa, eikä ole minkäänlaista sairausajan palkkaa. Jos haluaa eläkkeen hommasta kertyvän kuten perusduunarilla, niin yrittäjän eläkevakuutus on PAKKO olla väh. 30,000 eur tasolla. Jos ei noita kuluja pysty maksamaan, niin sitten ei kannata kyllä ryhtyä vakuutusedustajaksi. Jos palkkiot on alle 40-50,000, niin tienaat paremmin missä rahansa perusduunissa. Melkein 90% ei tätä tienaa sumama tienaa ja jää sitten kituuttamaan.


      • Kuidas käsi käyb?
        Ei kannata kirjoitti:

        Ensimmäiseksi pitäisi kysyä, kannattaako yritystoimintaa aloittaa, jos ei tienaa riittävästi. Jotta pidempiaikaisesta yritystoiminnasta jää jotain käteen ja eläkettä kertyy, pitää LIIKEVAIHTOA syntyä vähintään 50,000 euroa vuodessa. Useat sekoittavat, ettei liikevaihto oli TULOA.

        Eli yksinkertaisalla matematiikalla vakuutusedustajan on PAKKO tienata väh. 50,000 eur, jotta homma pidemmällä aikavälillä olisi järkevää. Lasketaan vielä yrittäjän kulut:

        Verot: 7,000 eur
        Yrittäjän eläkemaksut (30,000 eur vuositulolle - vastaa duunarin ansiota): 6240 eur
        Yrittäjän vakuutukset: noin 300 eur
        Auto: 5000 eur
        Muut kulut: 3000 eur

        Yhteensä: 21 540 eur

        Eli jos sitä "palkkaa" tulee 50,000 eur vuodessa, niin nettotuloja jää vuodessa 28460 (2371 eur/kk).

        Ottakaa sitten huomioon, ettei yrittäjä saa loma-ajan palkkaa, eikä ole minkäänlaista sairausajan palkkaa. Jos haluaa eläkkeen hommasta kertyvän kuten perusduunarilla, niin yrittäjän eläkevakuutus on PAKKO olla väh. 30,000 eur tasolla. Jos ei noita kuluja pysty maksamaan, niin sitten ei kannata kyllä ryhtyä vakuutusedustajaksi. Jos palkkiot on alle 40-50,000, niin tienaat paremmin missä rahansa perusduunissa. Melkein 90% ei tätä tienaa sumama tienaa ja jää sitten kituuttamaan.

        Itse olen nyt puolisen vuotta vakuutusedustajana ollut ja en ihan hirveästi moittimista keksi muusta kuin aika ajoin laskevasta motivaatiosta asiakashankintaan. Aikaisemmin olen ollut useita vuosia täysin toisenlaisissa töissä pienehköllä kk-palkalla, joten siihen verrattuna tulotason saa samoille ulla lukemille kaikkien kuljen jälkeenkin melko pienellä vaivalla. Toki pään pitää kestää huonotkin viikot/kuukaudet ja totuus on se että mitä myyt tänään voi tilille puolen vuoden päästä, joten älä osta 5000€ viikon jälkeen uutta autoa. Itse ainakin työni olen kokenut mielekkäänä ja puhtaalla omatunnolla voisin kohdata kaikki asiakkaat, joille olen myynyt, koska ihan reilusti asiat läpikäymällä voi tienata tarpeellisen ja sanalla on ilmeisesti taipumus kiertää, jos hommat on hoidettu sn kummemmin kieroilematta. Työaika kylläkin lähempänä 11-18, kuin 8-16, mutta kokeneemmat pystyy tienestinsä tekemään 10-16 välisenä aikana, joten jos sosiaaliset kyvyt ja tilannetaju antaa myöten niin kannattaa kokeilemista harkitakin.


      • Dienestissä
        Kuidas käsi käyb? kirjoitti:

        Itse olen nyt puolisen vuotta vakuutusedustajana ollut ja en ihan hirveästi moittimista keksi muusta kuin aika ajoin laskevasta motivaatiosta asiakashankintaan. Aikaisemmin olen ollut useita vuosia täysin toisenlaisissa töissä pienehköllä kk-palkalla, joten siihen verrattuna tulotason saa samoille ulla lukemille kaikkien kuljen jälkeenkin melko pienellä vaivalla. Toki pään pitää kestää huonotkin viikot/kuukaudet ja totuus on se että mitä myyt tänään voi tilille puolen vuoden päästä, joten älä osta 5000€ viikon jälkeen uutta autoa. Itse ainakin työni olen kokenut mielekkäänä ja puhtaalla omatunnolla voisin kohdata kaikki asiakkaat, joille olen myynyt, koska ihan reilusti asiat läpikäymällä voi tienata tarpeellisen ja sanalla on ilmeisesti taipumus kiertää, jos hommat on hoidettu sn kummemmin kieroilematta. Työaika kylläkin lähempänä 11-18, kuin 8-16, mutta kokeneemmat pystyy tienestinsä tekemään 10-16 välisenä aikana, joten jos sosiaaliset kyvyt ja tilannetaju antaa myöten niin kannattaa kokeilemista harkitakin.

        Moi, 8v. edustajana, mulla on maailman helpoin työ. Viime kesänä 1,5kk loma ja talvella 2vk. Rahasta sen verran, et kyl 50 000€ pärjää, itellä viime vuodelta 92 000€. Valitkaa vain oikea yhtiö. Sen verran pitää aina sohaista, että tapiolassa en ole.


      • Vakuutusedustajaksi?
        Dienestissä kirjoitti:

        Moi, 8v. edustajana, mulla on maailman helpoin työ. Viime kesänä 1,5kk loma ja talvella 2vk. Rahasta sen verran, et kyl 50 000€ pärjää, itellä viime vuodelta 92 000€. Valitkaa vain oikea yhtiö. Sen verran pitää aina sohaista, että tapiolassa en ole.

        Mikä mahtaa olla paras yhtiö toimia vakuutusedustajana? Onko kellään kokemuksia If:llä työskentelystä? Käsittääkseni he eivät hoida itse asiakashankintaa, vaan muut hoitavat sen. Mutta lisenssit ja koneet pitää maksaa itse...


      • edustajajokauan
        Ei kannata kirjoitti:

        Ensimmäiseksi pitäisi kysyä, kannattaako yritystoimintaa aloittaa, jos ei tienaa riittävästi. Jotta pidempiaikaisesta yritystoiminnasta jää jotain käteen ja eläkettä kertyy, pitää LIIKEVAIHTOA syntyä vähintään 50,000 euroa vuodessa. Useat sekoittavat, ettei liikevaihto oli TULOA.

        Eli yksinkertaisalla matematiikalla vakuutusedustajan on PAKKO tienata väh. 50,000 eur, jotta homma pidemmällä aikavälillä olisi järkevää. Lasketaan vielä yrittäjän kulut:

        Verot: 7,000 eur
        Yrittäjän eläkemaksut (30,000 eur vuositulolle - vastaa duunarin ansiota): 6240 eur
        Yrittäjän vakuutukset: noin 300 eur
        Auto: 5000 eur
        Muut kulut: 3000 eur

        Yhteensä: 21 540 eur

        Eli jos sitä "palkkaa" tulee 50,000 eur vuodessa, niin nettotuloja jää vuodessa 28460 (2371 eur/kk).

        Ottakaa sitten huomioon, ettei yrittäjä saa loma-ajan palkkaa, eikä ole minkäänlaista sairausajan palkkaa. Jos haluaa eläkkeen hommasta kertyvän kuten perusduunarilla, niin yrittäjän eläkevakuutus on PAKKO olla väh. 30,000 eur tasolla. Jos ei noita kuluja pysty maksamaan, niin sitten ei kannata kyllä ryhtyä vakuutusedustajaksi. Jos palkkiot on alle 40-50,000, niin tienaat paremmin missä rahansa perusduunissa. Melkein 90% ei tätä tienaa sumama tienaa ja jää sitten kituuttamaan.

        Eipä toi oo paha maksaa yellii ja vuoksii koneista ja toimistotiloist ku saa vuoden lopus aina veronpalautuksissa ne takas ja kilometrikorvaukset myös!


      • Kolaaja
        Dienestissä kirjoitti:

        Moi, 8v. edustajana, mulla on maailman helpoin työ. Viime kesänä 1,5kk loma ja talvella 2vk. Rahasta sen verran, et kyl 50 000€ pärjää, itellä viime vuodelta 92 000€. Valitkaa vain oikea yhtiö. Sen verran pitää aina sohaista, että tapiolassa en ole.

        Olen itse aloittamassa vakuutusedustajan työtä, ja olisikin arvokasta saada vähän tarkennuksia sinulta mitä tuollaisen tuloksen ansaitseminen pitää sisällään?

        - Kuinka pitkää päivää teet, ja mille aikavälille tunnit sijoittuvat?
        - Onko sinulla ollut alusta asti laaja tuttavaverkosto, vai oletko luonut verkoston itse 8 vuoden aikana?
        - Tuleeko paljon uusia asikkaita/kauppoja vanhojen asikkaiden suosittelujen kautta?
        - Kuinka suurella paikkakunnalla toimit, ja jos et halua pitää salaisuutena niin missä kaupungissa toimit?
        - Kuinka kauan sinulla kesti, että alkoi tulla yli 4k€ kuukausimyyntejä?
        - Eniten kuitenkin kiinnostaisi juuri se missä yhtiössä toimit, tai jos et sitä halua paljastaa, niin minkä yhtiöiden palveluksissa olisit mieluiten?
        - Teetkö ollenkaan viikonloppuisin töitä?
        - Mitä asioita tai tavaroita olet laittanut, tai mitä voi laittaa edustayrittäjänä vähennyksiin?
        - Teetkö itse oman kirjanpidon, tai jos et, minkä verran tulee kirjanpito kustannuksia kuukautta kohdin keskimäärin?

        Olisin todella kiitollinen jos nimim. "Dienestissä", tai joku muukin alalla tällä hetkellä toimiva voisi vähän avartaa alaa vastaamalla kysymyksiini. Myös muut mielipiteet, vinkit, risut, ruusut otetaan mielenkiinnolla vastaan.


      • Tekman
        Kolaaja kirjoitti:

        Olen itse aloittamassa vakuutusedustajan työtä, ja olisikin arvokasta saada vähän tarkennuksia sinulta mitä tuollaisen tuloksen ansaitseminen pitää sisällään?

        - Kuinka pitkää päivää teet, ja mille aikavälille tunnit sijoittuvat?
        - Onko sinulla ollut alusta asti laaja tuttavaverkosto, vai oletko luonut verkoston itse 8 vuoden aikana?
        - Tuleeko paljon uusia asikkaita/kauppoja vanhojen asikkaiden suosittelujen kautta?
        - Kuinka suurella paikkakunnalla toimit, ja jos et halua pitää salaisuutena niin missä kaupungissa toimit?
        - Kuinka kauan sinulla kesti, että alkoi tulla yli 4k€ kuukausimyyntejä?
        - Eniten kuitenkin kiinnostaisi juuri se missä yhtiössä toimit, tai jos et sitä halua paljastaa, niin minkä yhtiöiden palveluksissa olisit mieluiten?
        - Teetkö ollenkaan viikonloppuisin töitä?
        - Mitä asioita tai tavaroita olet laittanut, tai mitä voi laittaa edustayrittäjänä vähennyksiin?
        - Teetkö itse oman kirjanpidon, tai jos et, minkä verran tulee kirjanpito kustannuksia kuukautta kohdin keskimäärin?

        Olisin todella kiitollinen jos nimim. "Dienestissä", tai joku muukin alalla tällä hetkellä toimiva voisi vähän avartaa alaa vastaamalla kysymyksiini. Myös muut mielipiteet, vinkit, risut, ruusut otetaan mielenkiinnolla vastaan.

        Moi,

        kaks ja puol vuotta takana hommaa. Aluksi erittäin paskaa ja sitkeää, henkinen kantti oli todella lujilla. Ennakkoverot, työkalumaksut ja yelit pitää olla aina valmis maksamaan ja lomia ei ole keksittykään ja kun perse kuraa ja olet saikulla, niin joka päivä kertyy vain maksettavaa mitä paskalla ramppaat. Olen tehnyt ikäni myyntityötä, mutta koskaan en ole niistä kovin hyviä ansioita saanut ja silloin ihan puhtaasti rahan perässä lähdin hommaan. Itsellänikin vielä on lainoja ja perhettä ja aloitin tämän työn oikeastaan persaukisena, vaimokaan ei ollut töissä.

        Eka puol vuotta pukkas hikeä kyllä todella lujasti, käytännössä ei minkäänlaista sosiaaliturvaa esim näihin oksennustauteihin jne. Pitemmillä saikuilla toki Kela korvaa, mutta siitä lystistä joutuu maksamaan yrittäjän eläkkeen sitten todella kovien ansioitten mukaan joka tarkoittaa monta sataa maksua kuussa.

        Sitten kun hommaan alkoi tottua, niin tästä rupesi tulemaan kerta kaikkisen mahtavaa.

        Istun konttorilla ja hoidan tapaamiset sinne pääosin (teen myös kotikäyntejä päivällä). Kotikäynneillä onnistuminen lähes 100%. Työaika pääosin 9.00 - 16.00. Joskus kiertelen asiakkailla iltaisin, mutta todella harvoin. Perheellisenä ei siihen ole mahdollisuutta.

        Tilitoimisto kannattaa ottaa, maksaa vuodessa pari sataa ja helppo tehä veroilmoitus jne. Ensimmäinen toimintavuosi oli todella sitekää sen takia, että tunti olevansa täysin tyhjän päällä ja piti maksella näitä moninaisia maksuja eikä ollut mitään luottamusta omaan "työnantajaan". En todellakaan olisi uskonut, että alku ottaisi niin lujille. Enkait minä mikään teräshermo olettanutkaan olevani, mutta todella piinaavaa oli alku, yllätti oikein.

        Nyt kun homma on käynnissä, yelit, työkaluvuokrat jne makselee pois tiehensä ja joka kuukausi säästän omia saikkujani varten sekä lomia varten rahat erikseen. Homma on alkanut toimia.

        Tiliä on tosin tullut jo alusta alkaen kiitettävästi. Eka kolme kuukautta oli kyl niin raastavat että kerran jo "löin hanskat tiskiin" kun tiliä ei tullut kuin muutama satku, onneksi en saanut esimiestäni kiinni kun meinasin irtisanoa itseni =) Sen jälkeen tiliä rupes tulemaan ja eka kauden lopussa tuli jo yli 7the tili. Nyt viimeisin tili 8800e. Vuositulot jää noin 85 tonniin.

        Ja niistä kuluista sen verran, että meneehän niitä, mutta kun vähäkään kun osaa hommansa luovia niin kyllä tässä hanskaan melko kivasti jää rahuskaa.

        Tosin, varoitan sen verran, että jos et oikeasti osaa myydä etkä koskaan ole ollut esim provisio työssä, niin mieti asiaa todella tarkasti ennenkuin aloitat. Muista liittyä esim YTK:hn tms jos sulle huonosti käy niin saat massia jos saat kenkää tms päätät ite lopettaa.

        Itselläni on sellainen motto, että en ota yhtä ainutta turhaa tapaamista tahalleni, vaan arvioin aina realistisesti onnistumisen mahdollisuudet jo puhelimessa tapaamista sopiessani. Jos homma käryää, niin sitten antaa asian olla! Toki ylläreitä aina tulee! Jos sulle tarjotaan buukkareita tms niin älä usko niihin, ne on täyttä skeidaa! Ne poloset on niin paskalla orovikka palkalla että ne pakottaa, kiristää uhkaa mielistelee ja lupaa ihmeitä että sais asiakkaan asiamiehelle ja valitettavasti siitä ei sillon tule mitään kun asiakasta ei homma kiinnosta. Jos asiakkaalla on halu tulla tapaamisen jostain syystä, niin sitten pirukaan ei voi estää kaupan tuloa! Aikas kn asiakasta pyörittelet, vääntelet ja kääntelet ja urkit mitä asiakas oikeasti haluaa jne ja siitä kun homma lähtee niin kaupat joka kerta kotiin.

        Sen jälkeen kn asiakkaan saat luoksesi tai menet asiakkaalle, sinun täytyy tietää ihan oikeasti mitä on myyminen! Guugleta vaikka Rubanovichin teoksia (myy enemmän myy paremmin) ja lainaa vaikka sellanen jos kirjastosta löytyy ja mieti, ymmärrätkö asian ytimen.

        Tässä työssä voi pärjätä kovalla työnteolla, mutta itse olen niin mukavuuden haluinen ja loppupeleissä laiska, että ten vain sen 7-8 tuntia ja käytän aikani järkevästi niin tuntipalkak on joka päivä vähintään 60e.

        Ja näistä ansioista on turha kenenkään mussuttaa, on vain karu fakta, että jos jotain osaa myddä niin kannattaa miettiä mitä myy. Vakuutuksien kauppaamisesta maksetaan vaan erinomaisen hyvin.

        Oletko ollut koskaan kauppaan tähtäävässä asiakaspalvelu työssä ? Ja millaisella palkkausjärjestelmällä ?


      • Tekman
        Tekman kirjoitti:

        Moi,

        kaks ja puol vuotta takana hommaa. Aluksi erittäin paskaa ja sitkeää, henkinen kantti oli todella lujilla. Ennakkoverot, työkalumaksut ja yelit pitää olla aina valmis maksamaan ja lomia ei ole keksittykään ja kun perse kuraa ja olet saikulla, niin joka päivä kertyy vain maksettavaa mitä paskalla ramppaat. Olen tehnyt ikäni myyntityötä, mutta koskaan en ole niistä kovin hyviä ansioita saanut ja silloin ihan puhtaasti rahan perässä lähdin hommaan. Itsellänikin vielä on lainoja ja perhettä ja aloitin tämän työn oikeastaan persaukisena, vaimokaan ei ollut töissä.

        Eka puol vuotta pukkas hikeä kyllä todella lujasti, käytännössä ei minkäänlaista sosiaaliturvaa esim näihin oksennustauteihin jne. Pitemmillä saikuilla toki Kela korvaa, mutta siitä lystistä joutuu maksamaan yrittäjän eläkkeen sitten todella kovien ansioitten mukaan joka tarkoittaa monta sataa maksua kuussa.

        Sitten kun hommaan alkoi tottua, niin tästä rupesi tulemaan kerta kaikkisen mahtavaa.

        Istun konttorilla ja hoidan tapaamiset sinne pääosin (teen myös kotikäyntejä päivällä). Kotikäynneillä onnistuminen lähes 100%. Työaika pääosin 9.00 - 16.00. Joskus kiertelen asiakkailla iltaisin, mutta todella harvoin. Perheellisenä ei siihen ole mahdollisuutta.

        Tilitoimisto kannattaa ottaa, maksaa vuodessa pari sataa ja helppo tehä veroilmoitus jne. Ensimmäinen toimintavuosi oli todella sitekää sen takia, että tunti olevansa täysin tyhjän päällä ja piti maksella näitä moninaisia maksuja eikä ollut mitään luottamusta omaan "työnantajaan". En todellakaan olisi uskonut, että alku ottaisi niin lujille. Enkait minä mikään teräshermo olettanutkaan olevani, mutta todella piinaavaa oli alku, yllätti oikein.

        Nyt kun homma on käynnissä, yelit, työkaluvuokrat jne makselee pois tiehensä ja joka kuukausi säästän omia saikkujani varten sekä lomia varten rahat erikseen. Homma on alkanut toimia.

        Tiliä on tosin tullut jo alusta alkaen kiitettävästi. Eka kolme kuukautta oli kyl niin raastavat että kerran jo "löin hanskat tiskiin" kun tiliä ei tullut kuin muutama satku, onneksi en saanut esimiestäni kiinni kun meinasin irtisanoa itseni =) Sen jälkeen tiliä rupes tulemaan ja eka kauden lopussa tuli jo yli 7the tili. Nyt viimeisin tili 8800e. Vuositulot jää noin 85 tonniin.

        Ja niistä kuluista sen verran, että meneehän niitä, mutta kun vähäkään kun osaa hommansa luovia niin kyllä tässä hanskaan melko kivasti jää rahuskaa.

        Tosin, varoitan sen verran, että jos et oikeasti osaa myydä etkä koskaan ole ollut esim provisio työssä, niin mieti asiaa todella tarkasti ennenkuin aloitat. Muista liittyä esim YTK:hn tms jos sulle huonosti käy niin saat massia jos saat kenkää tms päätät ite lopettaa.

        Itselläni on sellainen motto, että en ota yhtä ainutta turhaa tapaamista tahalleni, vaan arvioin aina realistisesti onnistumisen mahdollisuudet jo puhelimessa tapaamista sopiessani. Jos homma käryää, niin sitten antaa asian olla! Toki ylläreitä aina tulee! Jos sulle tarjotaan buukkareita tms niin älä usko niihin, ne on täyttä skeidaa! Ne poloset on niin paskalla orovikka palkalla että ne pakottaa, kiristää uhkaa mielistelee ja lupaa ihmeitä että sais asiakkaan asiamiehelle ja valitettavasti siitä ei sillon tule mitään kun asiakasta ei homma kiinnosta. Jos asiakkaalla on halu tulla tapaamisen jostain syystä, niin sitten pirukaan ei voi estää kaupan tuloa! Aikas kn asiakasta pyörittelet, vääntelet ja kääntelet ja urkit mitä asiakas oikeasti haluaa jne ja siitä kun homma lähtee niin kaupat joka kerta kotiin.

        Sen jälkeen kn asiakkaan saat luoksesi tai menet asiakkaalle, sinun täytyy tietää ihan oikeasti mitä on myyminen! Guugleta vaikka Rubanovichin teoksia (myy enemmän myy paremmin) ja lainaa vaikka sellanen jos kirjastosta löytyy ja mieti, ymmärrätkö asian ytimen.

        Tässä työssä voi pärjätä kovalla työnteolla, mutta itse olen niin mukavuuden haluinen ja loppupeleissä laiska, että ten vain sen 7-8 tuntia ja käytän aikani järkevästi niin tuntipalkak on joka päivä vähintään 60e.

        Ja näistä ansioista on turha kenenkään mussuttaa, on vain karu fakta, että jos jotain osaa myddä niin kannattaa miettiä mitä myy. Vakuutuksien kauppaamisesta maksetaan vaan erinomaisen hyvin.

        Oletko ollut koskaan kauppaan tähtäävässä asiakaspalvelu työssä ? Ja millaisella palkkausjärjestelmällä ?

        Unohin kait vastailla mihin tietoa halusit..

        Eka neljä tonnia meni rikki ehkä n 6kk aloituksesta! Palkkioitten maksuun meneminen on vaan niin hidasta, että sen takia se tili venyy aluksi.

        Eli teen "virka-aika" työtä pääosin ja oikeastaan melko laiskasti, näin vois sanoa. Kauppaa teen tosin tuplasti enempi, mitä moni kentällä juokseva höyrypää.

        Vanhoista asiakkuuksista kertyy itsellesi kokoajan uutta kaupantynkää, uusia lapsivakuutuksia (hoidot, tapikset jne) kotivakuutuksia, autoja vaihellaan jne. Ja kyl niistä aina myös palkkioita tulee.

        Ja kun muistat hyvä ihminen tehä työsi kunnolla loppuun saakka etkä kuseta asiakasta, niin varmasti tulee suositteluja ja sitä kautta lisäkauppaa!

        Tässä hommassa suurin osa väittä että kauppa tehään hinnalla, mutta ihan oieasti asia ei ole näin. Asiakas saattaa olla hinnan perässä, mutta jos tarjoamasi ratkaisu asiakkaalle on turvatasoltaan tuplasti parempi kuin kilpailijalla niin mielellään hän myös siitä enempi maksaa. Välillä kaupat toki otetaan hinnalla kiinni, mutta jos se on myyäjn ainut työkalua et yli 3 tonnia kuussa tienaa.

        Vähennyksiin laitettavat asiat saat verottajalta kysyttyä, ne on kyllä velvollisia sen tekemään kun kysyt. Toimistohuoneet, puhelinkulut, autokulut (huollot, hankintakulu poisto jne jos yrtiyksen ajoja yli 50%). Saa sinne myös osan sähkölaskuista ja myös aikakauslehti menee osittain (odotusaulassa asiakasta varten) (....=)....)

        Tämä työ on myös elämäntapa. Täytyy muistaa, että vaikka et töitä tekiskään vkl niin kyll vaan saunailloissa jne asiat monesti vakuutuksiin kääntyy.. ja sit viikolla viiimestään tehään kaupat.

        Työ on yksinäistä ja kilpailu veristä, mutta älä koskaan varasta kolleegalta äläkä lupaile asiakkaille liikoja.

        Tervetuloa alalle, jos samaan taloon tulet niin annan kyllä tukeni =) (se selviää ihan varmasti js samaan taloon satut) Talo jääköön nyt mainitsematta.


      • Kolaaja
        Tekman kirjoitti:

        Unohin kait vastailla mihin tietoa halusit..

        Eka neljä tonnia meni rikki ehkä n 6kk aloituksesta! Palkkioitten maksuun meneminen on vaan niin hidasta, että sen takia se tili venyy aluksi.

        Eli teen "virka-aika" työtä pääosin ja oikeastaan melko laiskasti, näin vois sanoa. Kauppaa teen tosin tuplasti enempi, mitä moni kentällä juokseva höyrypää.

        Vanhoista asiakkuuksista kertyy itsellesi kokoajan uutta kaupantynkää, uusia lapsivakuutuksia (hoidot, tapikset jne) kotivakuutuksia, autoja vaihellaan jne. Ja kyl niistä aina myös palkkioita tulee.

        Ja kun muistat hyvä ihminen tehä työsi kunnolla loppuun saakka etkä kuseta asiakasta, niin varmasti tulee suositteluja ja sitä kautta lisäkauppaa!

        Tässä hommassa suurin osa väittä että kauppa tehään hinnalla, mutta ihan oieasti asia ei ole näin. Asiakas saattaa olla hinnan perässä, mutta jos tarjoamasi ratkaisu asiakkaalle on turvatasoltaan tuplasti parempi kuin kilpailijalla niin mielellään hän myös siitä enempi maksaa. Välillä kaupat toki otetaan hinnalla kiinni, mutta jos se on myyäjn ainut työkalua et yli 3 tonnia kuussa tienaa.

        Vähennyksiin laitettavat asiat saat verottajalta kysyttyä, ne on kyllä velvollisia sen tekemään kun kysyt. Toimistohuoneet, puhelinkulut, autokulut (huollot, hankintakulu poisto jne jos yrtiyksen ajoja yli 50%). Saa sinne myös osan sähkölaskuista ja myös aikakauslehti menee osittain (odotusaulassa asiakasta varten) (....=)....)

        Tämä työ on myös elämäntapa. Täytyy muistaa, että vaikka et töitä tekiskään vkl niin kyll vaan saunailloissa jne asiat monesti vakuutuksiin kääntyy.. ja sit viikolla viiimestään tehään kaupat.

        Työ on yksinäistä ja kilpailu veristä, mutta älä koskaan varasta kolleegalta äläkä lupaile asiakkaille liikoja.

        Tervetuloa alalle, jos samaan taloon tulet niin annan kyllä tukeni =) (se selviää ihan varmasti js samaan taloon satut) Talo jääköön nyt mainitsematta.

        Kiitoksia tuhannesti kattavasta vastauksesta sinulle Tekman. Fiilikset ovat kyllä melkoisen sekavat siitä mitä tuleman pitää, mutta avoimin mielin lähden hommaan. Itsellä ei hirveästi kokemusta myyntityöstä, mutta jonkun verran kuitenkin. Itsestäni voisin sanoa omaavani asiakaspalvelutaitoja ja pelisilmää, sekä olen perusluonteeltani rehellinen, iloinen ja aito. Asian ydin, miksi alalle hakeuduin, on suuri halu päästä työhön jossa toimitaan ihmisten parissa. Yksinäinen tehdas-, tai suunnittelutyö olisi minulle painajaista. Halu kehittyä on suuri, toivottavasti vain kestää läpi harmaan vaiheen, ja eihän toki ole kirkossa kuulutettu että työssä pärjäisin. Ensitöikseni alkupohjustukseksi tuli kuitenkin lainattua se Frank Bettgerin legendaarinen ja ikivanha "Miten minusta tuli huippuluokan myyjä". Mukaansa tempaava kirja. Seuraavaksi sitten jotain teoriapainotteisempaa.

        Olen pyrkinyt asettamaan näin aluksi omat elämiskustannukseni mahdollisimman pieniksi juuri tuon mainitsemasi "raskaan alkuvaiheen" ylipääsemiseksi. Pelko perseen alla on suuri juuri siitä mainitsemastasi syystä, että huonon kuukauden jälkeen tekee mieli lopettaa. Millä tavoin sait itseäsi psyykattyä jatkamaan?

        Kiinnostaisi myös tietää vähän alku aikojesi kontakteista. Loitko oman verkoston itse työsi aikana, vai omasitko jo alkaessasi laajan verkoston esim. vanhojen bisnesten kautta? Vai oliko kenties tuttavapiirisi huomattavan laaja?

        Sen verran voin antaa vinkkiä, että itsellä tarkoitus aloittaa n. 100-150tuhannen asukkaan kaupungissa? Vaikutatko itse saman kokoluokan kaupungissa? Kiinnostaisi myös tietää oletko tyytyväinen nykyiseen "työnantajaasi", vai suunnitteletko tai joskus suunnitellut leirin vaihtoa? Mitä kolmea yhtiötä pidät parhaimpina vakuutusedustajan kannalta?

        Arvostan kovasti, kun vaivauduit vastailemaan ja kiitoksia mahdollisesta tuestasi :)


      • kiinnostunut..

        kuin uusi olet?

        onko alan koulutus?

        auto ja puhelin etu ovat mielesätni vihoviimeiset eli ok.

        paljonko on vuositulosi?

        mikä on peruspaskapalkka,, 1200e?


      • Anonyymi

        Hei! Minulla heräsi mielenkiinto missä firmasas työskentelet? Homma kuulostaa toimivan!

        -Edustajan työstä kiinnostunut


    • juokse kovaa

      juttelemassa mutta kieltäydyin kohteliaasti!

      Tosiaan myös siellä joutuu maksamaan muutamia satasia kk "konsernituesta",
      tavoitteet ovat melko kovia ja puheet vieläkin kovempia!

      Oma tmi tai oy niin pitää muistaa että muodostuu erilaisia sivukuluja,
      sieltä saatava palkkio ei ole yhtänkuin palkka!

      Jos saat 100e, pystyt siitä nostamaan palkaa kenties 70-80e

      Volyymia pitää olla ihan pirusti jotta tienaa!
      On juostava ja kovaa

    • Sibelius09

      Tarkoittaakohan keskustelijat vakuutusedustajalla vakuutusasiamiestä, vai eroaako niiden toimenkuvat jotenkin?
      Minun ymmärtääkseni molempien toimintamalli kuulostaa samalle..

    • Tapio Lahti

      Aika usein näitä haetaan, esim. juuri Tapiola hakee. Onko syynä sitten se, että porukka antaa periksi heti alussa, eikä jaksa sitä ensimmäistä 6kk vaikeaa aikaa.

      Toisaalta, jos näin olisi, niin miksi Tapiola ei tue tätä vaikeaa alkuaikaa paremmin, ja saa näin pysyvämpää duunaria hommiin. Onko siinä nimenomaan niin, ettei kaverista kasva yrittäjää kuin kovan kautta, eli jos tuki liian hyvä alussa ja siihen tottuu, niin ei pärjää hommassa ollenkaan?

    • Merkonomi-Tomi

      Mikä alan koulutus vaaditaan vakuutusasiamiehen hommaan? Pitääkö olla Tradenomi vai joku muu?

    • Keihäsmies.

      Jotkut yhtiöt hakevat pääsääntöisesti kaupallisen koulutuksen omaavia henkilöitä, mutta ne yhtiöt jotka panostavat rekrytointiin(haastattelevat kunnolla, ja käyttävät psykologissa testeissä) eivät ole kiinnostuneita koulutuksestani, vaan persoonastasi ja myyntitaidoistasi. Tiedän alalla muutaman tykin, jotka ovat tyyliin peruskoulupohjalta. Kovia hemmoja tekemään kauppoja vaan.

      Yrittäjänä oleminen ja pelko siitä että on täysi provikkapalkka hylkivät myös jonkin verran tulemasta alalle, joten joillakin paikkakunnilla jossa työtilanne ei ole huonoimmasta päästä, on jopa hankaluuksia saada ketään työhaastatteluun.

      Onko tälle ketjulle kirjoittaneista edustajista vielä porukka lukenut tätä? Olisi mukava kuulla mitä kuuluu teille tänään ja miksei muidenkin kuulumisia?

      • PAinEitA

        Olipas mielenkiitoinen ketju... Ite just pari kk sitte alottaneena meen just sitä kituutusvaihetta. Just viimme vkolla teki mieli laittaa hanskat tiskiin ku 50% tapaamisesta viikon aikana teki oharit ja ketään ei saanu kiinni. KYLLÄ SYÖ IHMISTÄ!!!! ...aina välillä. Nyt sitte taas tällä viikolla on pelkkää myötätuulta. Johtunee siitä omasta päätösksestä ,mistä Tekmanki mainitsi, että valikoi tapaamisensa paremmin. Oon tähän asti menny menttaliteetilla, että kuka tahansa/mikä tahansa vaan suostuu multa tarjouksen ottaan, niin määhän teen. No, ompahan saanu harjotella tarjouksen tekoa.

        Osasin odottaa haastavaa alotusta, mutta silti tää vaikeus yllätti. Mutta sisulla jatkan! Kun on vaan sellanen tunne sisuskaluissa, että tää on mun juttu....

        Mitä muille kuuluu? Olis kiva kuulla :)


      • Uusi
        PAinEitA kirjoitti:

        Olipas mielenkiitoinen ketju... Ite just pari kk sitte alottaneena meen just sitä kituutusvaihetta. Just viimme vkolla teki mieli laittaa hanskat tiskiin ku 50% tapaamisesta viikon aikana teki oharit ja ketään ei saanu kiinni. KYLLÄ SYÖ IHMISTÄ!!!! ...aina välillä. Nyt sitte taas tällä viikolla on pelkkää myötätuulta. Johtunee siitä omasta päätösksestä ,mistä Tekmanki mainitsi, että valikoi tapaamisensa paremmin. Oon tähän asti menny menttaliteetilla, että kuka tahansa/mikä tahansa vaan suostuu multa tarjouksen ottaan, niin määhän teen. No, ompahan saanu harjotella tarjouksen tekoa.

        Osasin odottaa haastavaa alotusta, mutta silti tää vaikeus yllätti. Mutta sisulla jatkan! Kun on vaan sellanen tunne sisuskaluissa, että tää on mun juttu....

        Mitä muille kuuluu? Olis kiva kuulla :)

        Mories,

        Itse olen juuri Tmi:llä alalla aloittanut, kokemusta on niin puhelinmyynnistä kuin face to face myynnistäkin. Erityisesti koen, että puhelinmyynnistä on yllättävän paljon apua tällä alalla. (bookkaus)

        Minua kiinnostaisi kuulla vielä tarkemmin, mitä kaikkia hankintoja saa verottajalta vähennettyä puhelimen ja ajokilometrien lisäksi? Saako esim. uuden puhelimen?


    • dr myynti

      Puhelimen saa, samoin housut ja harpin.

    • pehkka

      Pakko minunkin kommentoida. Aloitin alalla -96 jolloin perustin yritykseni. (paikkakunnan) Vakuutuspalvelu Oy. Ensin varovasti duunin ohella. Mutta vuodes -99 koko päiväisesti. Montaa teitä on viety kuin pässiä narusta. Olis kannattanut kilautaa kaverille niin ei olisi kaduttanut niin paljoa. Mitä isompi yhtiö sitä suuremmat toteutumattomat lupaukset.
      Oppirahani olen minäkin maksanut vuosien varrella, mutta helvetin ihana duuni kun sen niin ottaa. Ei helppoa rahaa ole olemassakaan.
      Töitä pitää tehdä ja asiakkaita palvella siitä se raha irtoaa. olen inä nähnyt palkkiouudistukset, op:n ostoretken tulokset niin kuin pieleen menneen valtausyrityksenkin.
      hieno ja palkitseva duuni jos ymmärtää syvimmän olemuksen miksi se on niin että kaikki tienaavat toimeen tulonsa, niin myyjä kuin yhtiökin.

    • Pampula6546

      Jaa, on se vain kumma juttu miten aina Tapiolan edustajat valittavat palkkioiden pienuudesta. Olisiko asialle sitten jotain.....

    • skabadaduu

      mites toi pohjantähti?

    • myyntitykki3

      Itse aloittanut vuosi sitten uutena yhdellä isoista taloista, yhdessä top 10 suurimmassa kaupungissa. Ensimmäisenä kuukautena meni myyntitavoite rikki vaikka olinkin varautunut että 3-6kk menee ennenkuin "homman oppii". Työ on mukavaa ja suhteellisen rentoa - olen tosin tottunut hektiseen työtahtiin ja pitkiin päiviin edellisessä elämässä. Työpäivät 6-12 tuntisia.

      Bookkaus on rankkaa ja raakaa työtä, mutta vastapainona ihmisten tapaaminen on mukavaa. Sanompahan vaan että kyllä tässä yrittäjähenkisyyttä vaaditaan että hyviin tuloksiin pääsee! Pelkällä asiakaspalvelu-asenteella et tee mitään näissä hommissa, vaan pitää olla rohkeutta ja asennetta klousata kauppa.
      Reippaat, ihmisiä pelkäämättömät mutta kuitenkin mukavat ja empaattiset ihmiset pärjäävät varmasti tässä hommassa.

      • itäjaakoppi

        Asiallinen kommentti tällä palstalla. Hienoa! Pointsit siitä! Tuotahan se on joka paikassa, laiskuudella ei palkoille pääse. Pitää osata osoittaa empatiaa mutta käyttää se eväänä myynnissä ja hyväksi kaupan saamisessa. Samahan pätee myös puhelinmyynnissä =)


    • Anonyymi

      Työ ei tosiaan sovi laiskoille ja saamattomille mutta jos ahkera ja menestyksen haluinen niin kannattaa kokeilla. Itse en tätä hommaa vaihtaisi mihinkään muuhun normaalin myyntityöhön vaikka raskasta mutta myös vapaata ja tienestit vaihtelee 7-15k kuukaudessa riippuen kuinka ahkerasti jaksaa hommia paiskia.

    • Anonyymi

      Mikäs on alan ja työn tilanne nyt syksyllä 2022?

      Yel uudistus vie fiilistä alas?

      • Anonyymi

        Täällä juuri alalle uutena tullut. Olen erittäin kiinnostunut edustajan työstä ja innolla opiskelen alasta. Tällä hetkellä siis teen pelkkää bookkausta :D Onhan tämä rajua hommaa aina välillä, mutta jopa tässäkin pääsen yli 3k ansioihin. Höpötän puhelimessa ja pelailen samalla puhelinta ja lueskelen milloin mitäkin. Uskon että minulle on suuri apu siitä, että oikeastaan jopa pidän bookkauksesta. Onnistun noin 20-25% puheluista. Tapaamisten totetuminen ollut noin 65%.

        Edustajan työ kiinnostaa juuri siksi, että voin omalla osaamisellani ja panoksella vaikuttaa palkkaani. Yrittäjähenkinen olen ollut aina. Ihmisten kanssa on mukavaa keskustella ja esittää heille rohkeasti eri ratkaisuja. Koulutukseltani Tradenomi mutta palkkatyö alkoi nyppiä.


    • Anonyymi

      If:n sivuilla sanotaan, että aloittaminen vakuutusedustajana "ei sido paljon pääomaa." Mitähän tämä "ei paljon" mahtaa tarkoittaa? En löytänyt googlaamalla lisätietoja tästä, joten jos joku osaa kertoa edes suuntaa antavaa tietoa aloittamisen kustannuksista, niin kertokaa toki! Myös Lähitapiola kiinnostaa, joten tästäkin jotain tietävät pliis kertokaa.

      • Anonyymi

        1.Aloituskustannukset Oy:n, tai TMI:n perstamisesta on n. 240e
        2. Finanssivalvonnalta haettava myyntilupa on n. 1100-1500e
        3. Otteet konkurssi,liiketoiminta ja muista lomakkeista yhteensä n. 100e

        Eli yhteensä voit olettaa n. 2000e alkusijoitusta. toiminta on täysin provisiopohjaista, elikkä et siis saa penniäkään mikäli et myy. Alkuun kannattaa varata hätävaraksi jonkun verran pääomaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe