Hei Fiestakuljettajat,mikähän nöpössäni vikana kun kuluttaa öljyä paljon ehkä 1 litran kahella pensatankillisella.Nöpöni on 1,1ltr ja vuosimallia 1990.
Kiva pikkuauto mut harmittaa toi juttu,saiskos senkorjattuunn edullisesti.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista
t:piparminttu
Foord Fiesta
4
900
Vastaukset
- kulutus
oletko katsonut konepellin alle vuotaako,onko kone öljyinen,kantsii käydä korjaamolla voi olla , että esim. jakopäänstefa vuotaa ?ei ole kovin kallis.
- satu35
Kiitos asiallisesta vastauksesta en tiedä mikä jakopää on mutta moottori ei ulospäin vuoda öljyä tallin lattia kuiva ja moottori pältä myöskin.Täytyykö hyljätä nöpöni??Mut ku se niin kiva oon kiintyny siihen
- diplinssi
Paljonko moottorilla on ajettu ja onko päässyt öljyt kovin tyhjäksi kun kuluttaa? Tytön 180000 ajettu ei vielä syö öljyä, mutta venttiilinvarren tiivisteet olen vaihtanut.
Helpoimmasta viasta lukien:
1)Vuotaa joko paikallaan seistessään tai ajettaessa:
Pane pahvi moottorin alle ajosta tultuas.
Jos on vuotanut, niin pesetä moottori ja sitten seuraa, mistä likaantuu seuraavassa ajossa. Todennäköisesti kampiakselin jommastakummasta päästä tiiviste eli stefa. Todennäköisesti oikeanpuoleinen pää. Otetaan laturin hihna ja se alhaalla oleva hihnapyörä pois. Väännetään entinen tiiviste pois ja kopautetaan uusi paikalleen laudanpala välissä vasaralla. Toisen pään tiiviste vaatii moottorin irroituksen.
Paa käyntiin ja käske kaverin polkaista kaasua. Itse olet pakoputken luona. Pölläyttääkö sinistä savua, joka haisee pahalle. Jos kyllä, niin kaks mahdollisuutta:
2)Venttiilinvarsien tiivisteet vuotavat. Pitää ottaa sylinterinkansi irti (ei tartte irrottaa moottoria) saadakseen venttiilinjouset puristetuksi pois. Samalla kannattaa hioa venttiilit tiiviiksi. Uusi kannentiiviste ja pultit kiristetään korjausoppaan mukaan momenttiavaimella. Ei kovin mutkikas homma autonkorjaajalle eikä tarvi moottorikoneistamoa. Oon irrotanut pihalla ja hionut parvekkeella.
3)Paljon ajettu. Moottori väljä eli mäntä kulunut sekä sylinteri kulunut soikeaksi tai männänrenkaat kuluneet. yleensä moottori irroitetaan ja puretaan. Lähetetään moottorikoneistamoon, jossa sylinterit porataan isommaksi ja laitetaan isommat männät eli ylikokomännät. Toinen vaihtoehto on vaihtomoottori eli ottavat sun moottorin kunnostettavaksi ja myyvät kunnostetun sulle tilalle.
- kulutus
savuttaako autosi paljon,nouseeko lämmöt,joudutko lisäämään vettä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851