Hei Fiestakuljettajat,mikähän nöpössäni vikana kun kuluttaa öljyä paljon ehkä 1 litran kahella pensatankillisella.Nöpöni on 1,1ltr ja vuosimallia 1990.
Kiva pikkuauto mut harmittaa toi juttu,saiskos senkorjattuunn edullisesti.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista
t:piparminttu
Foord Fiesta
4
916
Vastaukset
- kulutus
oletko katsonut konepellin alle vuotaako,onko kone öljyinen,kantsii käydä korjaamolla voi olla , että esim. jakopäänstefa vuotaa ?ei ole kovin kallis.
- satu35
Kiitos asiallisesta vastauksesta en tiedä mikä jakopää on mutta moottori ei ulospäin vuoda öljyä tallin lattia kuiva ja moottori pältä myöskin.Täytyykö hyljätä nöpöni??Mut ku se niin kiva oon kiintyny siihen
- diplinssi
Paljonko moottorilla on ajettu ja onko päässyt öljyt kovin tyhjäksi kun kuluttaa? Tytön 180000 ajettu ei vielä syö öljyä, mutta venttiilinvarren tiivisteet olen vaihtanut.
Helpoimmasta viasta lukien:
1)Vuotaa joko paikallaan seistessään tai ajettaessa:
Pane pahvi moottorin alle ajosta tultuas.
Jos on vuotanut, niin pesetä moottori ja sitten seuraa, mistä likaantuu seuraavassa ajossa. Todennäköisesti kampiakselin jommastakummasta päästä tiiviste eli stefa. Todennäköisesti oikeanpuoleinen pää. Otetaan laturin hihna ja se alhaalla oleva hihnapyörä pois. Väännetään entinen tiiviste pois ja kopautetaan uusi paikalleen laudanpala välissä vasaralla. Toisen pään tiiviste vaatii moottorin irroituksen.
Paa käyntiin ja käske kaverin polkaista kaasua. Itse olet pakoputken luona. Pölläyttääkö sinistä savua, joka haisee pahalle. Jos kyllä, niin kaks mahdollisuutta:
2)Venttiilinvarsien tiivisteet vuotavat. Pitää ottaa sylinterinkansi irti (ei tartte irrottaa moottoria) saadakseen venttiilinjouset puristetuksi pois. Samalla kannattaa hioa venttiilit tiiviiksi. Uusi kannentiiviste ja pultit kiristetään korjausoppaan mukaan momenttiavaimella. Ei kovin mutkikas homma autonkorjaajalle eikä tarvi moottorikoneistamoa. Oon irrotanut pihalla ja hionut parvekkeella.
3)Paljon ajettu. Moottori väljä eli mäntä kulunut sekä sylinteri kulunut soikeaksi tai männänrenkaat kuluneet. yleensä moottori irroitetaan ja puretaan. Lähetetään moottorikoneistamoon, jossa sylinterit porataan isommaksi ja laitetaan isommat männät eli ylikokomännät. Toinen vaihtoehto on vaihtomoottori eli ottavat sun moottorin kunnostettavaksi ja myyvät kunnostetun sulle tilalle.
- kulutus
savuttaako autosi paljon,nouseeko lämmöt,joudutko lisäämään vettä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673468- 152136
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701251- 441221
- 371131
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381073Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 471004
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411000