Viisi viikkoa pientä kuumetta ja flunssaa!

Epätoivoinen kuumeilija

Minulla on ollut nyt viidettä viikkoa pientä kuumetta ja flunssaa. Flunssan oireet ovat miltei kokonaan hävinneet, mutta kuumeilu jatkuu. Kuume ei ole korkea, se on koko ajan n. 37,3. Olen kolme kertaa käynyt lääkärillä ja kaksi kertaa tutkimuksissa, mutta lääkärit ovat vain todenneet että minulla on virus ja on kestettävä siihen asti että ruumis voittaa taudin. Mielestäni on outoa, että pientä kuumeilua on jatkunut näin pitkään ja mitään varsinaista syytä ei tunnu löytyvän. Onko kellään ollut mitään vastaavia oireita tms. Olisi kiva tulla pikkuhiljaa terveeksi ja jatkaa elämää normaalilla tavalla. Mikä avuksi?

45

49221

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut jo

      1v4kk pienessä kuumeessa 37-38 ... eikä ole syytä löytynyt! Jotenkin nuo viikot tuntuvat aika pieniltä...

    • 101

      1. Sinulla on henkisia paineita, ylirasitut helposti.
      2. Sinun vitamiini- ja hivenainepitoisuudet eivät ole kohdillaan.

      Esim. Herbalife pakkaus maksaa n. 100e. Minulta.Jos sulla on ylimääräistä rahaa, kokeile.
      Tuolla hinnalla saat kuukauden satsin ym. tuotetta.

      Mulla oli lämpöily ja voimattomuus, masennustakin. Viimeksimainittukin nyt lievempää.

      • rahastajat

        Herbalife ei tee muuta kun tuhoaa maksan.Täyttä myrkkyä.


    • ****

      Hei, eihän tuo normaalia ole että kuumetta on noinkin kauan! Eikö lääkärit tutki tarkemmin? Vaadi niiltä. Voisiko olla piilevä tulehdus joka pitää yllä kuumetta; esim. poskiontelotulehdus?

      • kyseinen kuumeilija

        Tulehdusarvot kohdallaan. Poskiontelot ja keuhkot kunnossa. Näillä lääkärit perustelevat, että pelkkä virus. Ei oo näin pitkä kuumeilu kyllä normaalia, koska en muutenkaan sairastele paljoa. Urheilen erittäin aktiivisesti ja elän terveellisesti, joten terveydentilani kummastuttaa paljon.


      • päässä vikaa vai missä?
        kyseinen kuumeilija kirjoitti:

        Tulehdusarvot kohdallaan. Poskiontelot ja keuhkot kunnossa. Näillä lääkärit perustelevat, että pelkkä virus. Ei oo näin pitkä kuumeilu kyllä normaalia, koska en muutenkaan sairastele paljoa. Urheilen erittäin aktiivisesti ja elän terveellisesti, joten terveydentilani kummastuttaa paljon.

        kirjoitin tonne lääketiede-osastoon tarinaa, lue jos kiinnostaa..kuullostaa samalta..


      • jepulis
        kyseinen kuumeilija kirjoitti:

        Tulehdusarvot kohdallaan. Poskiontelot ja keuhkot kunnossa. Näillä lääkärit perustelevat, että pelkkä virus. Ei oo näin pitkä kuumeilu kyllä normaalia, koska en muutenkaan sairastele paljoa. Urheilen erittäin aktiivisesti ja elän terveellisesti, joten terveydentilani kummastuttaa paljon.

        Samoilla linjoilla mennään. Pientä lämpöä on ollut jo yli 5 vkoa, tai no ensimmäisellä viikolla kuume oli aika kovaa... Korvat on vähän oireillut ja antibioottikuuri on päällä, ei tunnu hirveästi jeesaavan joten virus taitaa olla. Pää rupee sekoamaan, jos ei kohta pääse salille treenaamaan.


      • kotona istuminen v********aa
        jepulis kirjoitti:

        Samoilla linjoilla mennään. Pientä lämpöä on ollut jo yli 5 vkoa, tai no ensimmäisellä viikolla kuume oli aika kovaa... Korvat on vähän oireillut ja antibioottikuuri on päällä, ei tunnu hirveästi jeesaavan joten virus taitaa olla. Pää rupee sekoamaan, jos ei kohta pääse salille treenaamaan.

        Onko kukaan uskaltanut mennä urheilemaan tälläisen kuumeilun aikana? Onkohan siitä paljon haittaa?!


      • ndhdhdhas
        kyseinen kuumeilija kirjoitti:

        Tulehdusarvot kohdallaan. Poskiontelot ja keuhkot kunnossa. Näillä lääkärit perustelevat, että pelkkä virus. Ei oo näin pitkä kuumeilu kyllä normaalia, koska en muutenkaan sairastele paljoa. Urheilen erittäin aktiivisesti ja elän terveellisesti, joten terveydentilani kummastuttaa paljon.

        Mulla on aivan sama ongelma.
        Elän terveellisesti (syön hyvin, liikun paljon, en polta, en juo, en harrasta satunnaista tai ylipäätänsä suojaamatonta seksiä, nukun tarpeeksi jne.) ja silti olen ollut enemmän tai vähemmän sairaana koko syksyn.
        Terveyskeskuksessa ei muka löydetä mitään (ei bakteeria eikä virusinfektionmerkkiä), sanovat vaan, että menee ohi itsekseen. Vaan kun ei mene.:(


      • Barry6
        ndhdhdhas kirjoitti:

        Mulla on aivan sama ongelma.
        Elän terveellisesti (syön hyvin, liikun paljon, en polta, en juo, en harrasta satunnaista tai ylipäätänsä suojaamatonta seksiä, nukun tarpeeksi jne.) ja silti olen ollut enemmän tai vähemmän sairaana koko syksyn.
        Terveyskeskuksessa ei muka löydetä mitään (ei bakteeria eikä virusinfektionmerkkiä), sanovat vaan, että menee ohi itsekseen. Vaan kun ei mene.:(

        Hei, oletko jo kunnossa? Mulla kuumetta/lämpöilyä
        nyt 5 viikkoa. Lämpöä vain 37-37.4 astetta kainalosta mitattuna illalla, mutta veto illalla ihan pois. Normaalilämpöni 36,4. Lämpö oli pois kaksi päivää ja ehdin innostua, että parannuin, mutta taas tänään lämpöä 37,3. Nilkoissa ja jaloissa kipua ja joudun sen takia ottamaan pari banadolia jotta saan nukuttua.Kutinaa myös esiintynyt.

        Kävin eilen lääkärissä joka ei nyt osannut sanoa mitään. Otettiin verikokeet joiden tulokset tulevat maanantaina. Taudissa kummastuttaa, kun ei ole yskää tai nuhaa.Onko kellään muulla samanlaisia oireita?


      • Nelllyy
        Barry6 kirjoitti:

        Hei, oletko jo kunnossa? Mulla kuumetta/lämpöilyä
        nyt 5 viikkoa. Lämpöä vain 37-37.4 astetta kainalosta mitattuna illalla, mutta veto illalla ihan pois. Normaalilämpöni 36,4. Lämpö oli pois kaksi päivää ja ehdin innostua, että parannuin, mutta taas tänään lämpöä 37,3. Nilkoissa ja jaloissa kipua ja joudun sen takia ottamaan pari banadolia jotta saan nukuttua.Kutinaa myös esiintynyt.

        Kävin eilen lääkärissä joka ei nyt osannut sanoa mitään. Otettiin verikokeet joiden tulokset tulevat maanantaina. Taudissa kummastuttaa, kun ei ole yskää tai nuhaa.Onko kellään muulla samanlaisia oireita?

        Moikka,
        monelta on tullut ihan samanlaisia kuvauksia kun multa.. nyt melkein kolme viikkoa ollut pienessä kuumeessa, 37-37,5 paitsi alussa nousi jopa lähemmäs 39. flunssan oireita ei ole enää, aluksi kurkkukipu mutta se meni päivässä ohi. Pientä päänsärkyä on ollut ja korvien vihlontaa joskus. yhden antibiootin söin, ei apua. joten toisen lääkäri kerran jälkeen sanottiin että pitkittynyt virus.
        ootteko te muut parantuneet? löytyikö syitä? esim. joku sukupuolitauti jollain??

        olen kilpaurheilija joten tällänen kuumeilu on ihan kamalaa.. pää hajoo :(


      • qwert321
        Barry6 kirjoitti:

        Hei, oletko jo kunnossa? Mulla kuumetta/lämpöilyä
        nyt 5 viikkoa. Lämpöä vain 37-37.4 astetta kainalosta mitattuna illalla, mutta veto illalla ihan pois. Normaalilämpöni 36,4. Lämpö oli pois kaksi päivää ja ehdin innostua, että parannuin, mutta taas tänään lämpöä 37,3. Nilkoissa ja jaloissa kipua ja joudun sen takia ottamaan pari banadolia jotta saan nukuttua.Kutinaa myös esiintynyt.

        Kävin eilen lääkärissä joka ei nyt osannut sanoa mitään. Otettiin verikokeet joiden tulokset tulevat maanantaina. Taudissa kummastuttaa, kun ei ole yskää tai nuhaa.Onko kellään muulla samanlaisia oireita?

        mulla on iha samaa. Minä elään tervellisesti, syön hyvin ja urheilen paljon. Nyt mulla on väsymystä ja lihakset jäykistyy helposti ja on vähän flunssainen olo ilman nuhaa. En ymmärrä yhtään mitään. Lääkärit ei osaa sanoa mitään. Yleensä mun lämpö on 36 jotain mutta jos teen jotain liikuntaa, lämpö voi nousea 37 . Koko ajan toivon parantuvani. Käy päähän istua kotona koko ajan.


      • Epätoivoinen
        Nelllyy kirjoitti:

        Moikka,
        monelta on tullut ihan samanlaisia kuvauksia kun multa.. nyt melkein kolme viikkoa ollut pienessä kuumeessa, 37-37,5 paitsi alussa nousi jopa lähemmäs 39. flunssan oireita ei ole enää, aluksi kurkkukipu mutta se meni päivässä ohi. Pientä päänsärkyä on ollut ja korvien vihlontaa joskus. yhden antibiootin söin, ei apua. joten toisen lääkäri kerran jälkeen sanottiin että pitkittynyt virus.
        ootteko te muut parantuneet? löytyikö syitä? esim. joku sukupuolitauti jollain??

        olen kilpaurheilija joten tällänen kuumeilu on ihan kamalaa.. pää hajoo :(

        Moi onko löytynyt syytä??
        Mulla aivan samat tuntemukset... tosi pelottavaa kun jatkuu ja jatkuu ja jatkuu tauti vaikka yrittää mitä... Joten pliis jos oot löytäny ratkasun tai taudin kerro.


    • Kokemusta on

      Itselläni oli samanlainen pienellä flunssalla alkanut kitulämpöily, joka kesti 2,5 kuukautta. Siihen ei ole mitään muuta hoitokeinoa kuin aika.

      • Kitulämpö

        Juurikin 2,5 kuukautta kestävä kitulämoö oli minullakin muistaakseni 6 vuotta sitten syksyllä. Alkoi kurkkuoireilla ja lievällä kuumeella. Sitten tuntui että se parani. Mutta eipäs parantunut, vaan alkoi kitulämpöily ja sitä sitte riitti. Nyt on samanlaiset oireet. Mitään parannuskeinoa siihen ei todellakaan ole.


    • nielukipu

      Itellä on kans virus.Edellinen kesti 4vko..ja nyt tuli uusiks!kaks viikkoo taisin olla terveenä.Saa nähä kui kaua nyt kestää...Mulla ei oo ollu kuumetta mut hirvee nielu kipu!Kurkku ja nielurisat on todella kipeet!!Lääkäris olen käyny parikin kertaa ja kuulemma tää on vaa sitkeetä virusta..

      • ei se ole mikään sairaus!

        37.3 ei ole kuumetta!
        pieni lämmönnousu johtuu stressistä
        tai että olet ylirasittunut jostain
        asiasta vaikka et itse tiedosta sitä.
        olin itse tyhmä kun menin lääkäriin siitä syystä että minulla oli yli 4vk kuumetta 37.5-37.9.
        jos kuume nousee 39 on syytä olla huolissaan.
        ihan totta ei 37 ole kuumetta! ei kuumetta pidä mitata koko ajan ellei olo tunnu todella kuumemaiselta ja ole noussut yli 39.
        omasta kokemuksesta tiedän!


      • kipeä
        ei se ole mikään sairaus! kirjoitti:

        37.3 ei ole kuumetta!
        pieni lämmönnousu johtuu stressistä
        tai että olet ylirasittunut jostain
        asiasta vaikka et itse tiedosta sitä.
        olin itse tyhmä kun menin lääkäriin siitä syystä että minulla oli yli 4vk kuumetta 37.5-37.9.
        jos kuume nousee 39 on syytä olla huolissaan.
        ihan totta ei 37 ole kuumetta! ei kuumetta pidä mitata koko ajan ellei olo tunnu todella kuumemaiselta ja ole noussut yli 39.
        omasta kokemuksesta tiedän!

        Ethän sinä voi yleistää tuota noin. Siis minäpä kerron; joillekin se 37,3 on jo kuumetta, voi olla tosi huono olo. Kokemusta on. Joillakin kuume ei vaan nouse enempää, toisilla taas nousee.
        Toisilla olo on kuumeinen vaikka sitä kuumetta olisikin vähän.


      • ....

        Itelläni oli koko viime syksy lämpöä. Kävin kaikenlaisissa testeissä, mutta mitään ei löytynyt. Ehkä se johtui stressistä.

        Tällä hetkellä taas lämpöä ja kurkku aivan mielettömän kipee,että hyvä kun pystyy nielemään. Oisko kellään muuten apuja kurkkukipuun? En oo vielä lääkäriin viittinyt mennä, kun sanoo kuitenkin että se on sitä virusta mitä on liikkeellä.


    • kotona tai töissä?

      Pitkäaikainen pieni kuume on homealtistumisen seurausta. Samoin jatkuvat, pitkittyvät "flunssat". Tai kun on koko ajan tunne että on tulossa flunssa, mutta ei sitten ihan tulekaan.

      • homemörkö

        Totta sekin, home heikentää eliminstöä ja aikaansaa mm hyvin samankaltaisia oireita. Minimerkillä kokemusta on sekä homealtistuksesta että pitkittyneistä "flunssista".


    • Tonsillitis

      Itselläni vastaavanlainen kokemus, tosin se alkoi jo reilu pari vuotta sitten. Parin flunssan jälkeen lämpö ei enää laskenutkaan entisiin lukemiin vaan mittari näytti aina 37.1 - 37.8, olin sitten levännyt tai en.
      Kaikki mahdolliset kokeet oli otettu eikä mitään ihmeellistä niistä löytynyt, joten olen kuullut lukemattomat kerrat tuon saman selityksen kuin sinäkin, kunnes menin kurkku/korva/nenä-erikoislääkärille ja hän totesi että pöpö oli jäänyt nielurisoihin ja määräsi ne poistettaviksi. Nyt odottelen leikkausta ja toivon että se lopettaisi tämän pitkän kärsimyksen.
      Voi tietysti olla, että sinulla on joku ihan eri syy, mutta kannattaahan tuo ainakin sulkea pois. Tsemppiä, tiedän miten turhauttavaa on kipuilla kun ei tiedä mitä sairastaa.
      Ja vielä pakko sanoa kirjoittajille jotka naukuvat ettei 37.1 -> ole kuumetta, ei olekkaan mutta vielä raskaampaa kuin 'kuume', aiheuttaa ihan suunnatonta väsyä ja tuskaista oloa. Ei saa aliarvioida ihmisten tuntemuksia, se mikä toisella on vielä pientä lämpöä voi toisella olla todella tuskaista. Voisin kuvitella että sinä joka moisesta puuskahdit, et itse ole joutunut elämään kyseisen riesan kanssa pitkiä ajanjaksoja, mutta tietysti kukin tyylillään jos kiksit saa moittimisesta, niin ollos hyvä:)

      • kiinnostunut kuumeilija

        Oliko sinulla kurkku kipiänä jos pöpö oli jäänyt nielurisoihin? Tällä hetkellä minulla ei ole kuumeilun lisäksi mitään oireilua...väsymystä ja voimattomuutta lukuunottamatta.


      • Tonsillitis
        kiinnostunut kuumeilija kirjoitti:

        Oliko sinulla kurkku kipiänä jos pöpö oli jäänyt nielurisoihin? Tällä hetkellä minulla ei ole kuumeilun lisäksi mitään oireilua...väsymystä ja voimattomuutta lukuunottamatta.

        Jatkuvasti en kärsinyt kurkkukivuista, mutta melko usein kurkku tuntui aralta ja jos vilustuin tai sairastuin muuten tavalliseen flunssaan saattoi kurkku kipuilla monta viikkoa sen jälkeen. Tosin nyt viimeisen puoli vuotta kurkku on tuntunut tukkoiselta,irronnut paljon limaa ja pahanmakuisia ysköksiä. En suinkaan väitä, että kaikki lämpöilyt johtuisivat samasta syystä, mutta kannattaa sulkea pois se mahdollisuus ja tarkastuttaa nielurisat ja niiden peitteet. Kuten joku tässä ketjussa väläyttelikin, niin lämpöilyhän voi tosiaan johtua niin monista asioista mm.homeongelmista, hormooneista (tosin ei miehillä), tulehduksista, sterssistä yms.


      • Lina82

        Moi!!

        Siis ihan uskomatonta että jollain toisella voi olla ihan samat oireet kun mullakin. Mulla on jo pari vuotta ollut niin paljon ongelmia nielurisojen kanssa. AINA kun mulle tulee flunssa ne on niin sairaan kipeet et ei oo järkee. Esim. nyt lokakuun alussa sain kunnon flunssa, kurkku kipee, yskää nuhaa jne. 2 viikkoa olin terve sit oli kurkku kipee taas, tällä kerralla ei tullut nuhaa eikä mitään niin vaan kuumetta 38 astetta. Kävin lääkärillä ja mul oli joku streprokokki G... kaksi viikko olin terve, ja nyt taas kurkku kipee, nuhaa ja lämpö n. 37,5... en kestä tätä... Mut onneksi jollain toisellakin on samanlaisia kokemuksia.

        Yksi lääkäri sanoi kerran mulle että jos on laihtunut paljon voi olla vähän lämpöä jopa monta viikkoa... Mun tapauksessa siitä ei ollut kyse, epäilen kyllä enemmän just nämä h***n nielurisat! RASITTAVAA!


    • Pomp

      Heippa kaikille! Ja piakkoista paranemista! Ikävää, että vointinne on ollut kehno jo pitkään.

      Mutta haluaisin vielä kysyä, että onko aikuisella nykyään lämmönnousu tuonne vähän päälle 37 asteen jo kuumetta? Lääkärini nimittäin kertoi minulle taannoin, että aikuisella kuumeesta puhutaan vasta tuolla 38 asteen tuntumassa ja pienestä lämmönnoususta 37,5 asteessa.

      Itse en päässyt terveyskeskuksen vastaanotolle, vaikka olin ollut yli 39 asteen kuumeessa jo viisi päivää. Ja viikkoa ennen tätä samoissa lukemissa 3 päivää.

      Aika outoa.

      • Julia

        Ihanaa, että täällä on kohtalontovereita! Minulla ollut lämpöilyä, mieletöintä väsymystä ja voimattumuutta jo kuukausia. Nyt on ollut kurkku aivan kamalan kipeä jo 5 kk ja koko ajan siis flunssainen olo, silmät kipeät jne. Kaikki labrat tsekattu, tulehdusarvot kunnossa. Kävin myös kurkkulääkärillä, joka epäili kilpirauhastulehdusta tai refluksitautia. Kävin sitten kaulanultrassa ja kaikki ok! Nyt vaan odotellaan kilpirauhaslabroja (tuskin niistä mitään löytyy) ja sitä auttaa happolääkkeet. Tosin en usko, että refluksitauti voi aiheuttaa tämän väsymyksen. Haluaisin jo tulla kuntoon!!! Niinkuin varmaan te kaikki muutkin. Tämä on kamalan kuluttavaa, kun ei ole mitään syytä sairasteluun. Paitsi stressi - mutta mitä siihen voi vaikuttaa??


    • ohetu

      Sama juttu mulla että yli kuukauden ollut pientä kuumetta ja ei mitään muita oireita ja munuaisensiirto edessäyritetään tutkia missä vika mutta ei vielä ainakaan ole löydetty kun CRP:n on 1..Taitaa olla stressikuumetta ainakin mulla

    • NinaS

      Meillä likalla ollut syyskuun alusta kuumetta ja aina vaan jatkuu.... 3 korvatulehdusta nyt ei mitään ja silti kuumetta. korkeimmillaan 37,9 lääkäri sanoi, ettei ole mitään mitä hoitaa että odotellaan... aivan naurettavaa touhua. kai siihen nyt joku syy on....
      nim. väsynyt äiti

    • Vai Vai Nen

      Samaa pitelee täälläkin. Uskon todella, että stressi on OSASYY ainakin minun tapauksessani, mutta takana piilee jotain muutakin.
      Juuri olin viikon kipeänä eri syystä( ja meni siinä talviloma samalla susille) enkä siksi ole hakeutunut vielä lääkäriin.
      Nyt alkaa olla kolme viikkoa takana pientä lämpöilyä, voimattomuutta, lihasjäykkyyttä ja -särkyä, keuhkokipua, pahanmakuisia ysköksiä, väsymystä, sekavuutta...

      Tämä kaikki päällä ja töitä pitää painaa 10h päivässä. Eli stressi on siis osittain syypää näihin oireisiin, mutta ei koko syy.
      Olen tehnyt ennenkin pitkiäkin aikoja jopa 15-16h työpäiviä, eikä ole kuumeilua tai muita oireita esiintynyt.
      Autolla ajaessa aamulla on olo kuin olisi 1,5 promillen humalassa.
      Työteho on heikentynyt...

      Pitäisi varmaan mennä jo lääkärin pakeille. Onneksi ainakin meidän työterveys suhtautuu joka vaivaan lääkärille sopivalla tavalla. Ei vähätellä vaivoja meillä ei...

    • it's me

      mä olin kevääl yli 5vk pienes lämpöilys ja siihen ei löytyny mt syytä....ja nyt syksyl on tullu kauhee flunssa yskä Tk:ssa tuli kans käytyy mut tämä lääkäri sano et kyl se siit ohi menee ohi ku keväälläki mni iha itestään pois...vaikka mul ei oo ees mittää kuumet ei niit oireit mitä kevääl....eikä voinu edes antaa mt lääket kuten yskään....se on muutenki vähä outo lääkäri....tääält on lähteny kaikki nuoret pois johki muual,ne taas sit osas antaa lääkkeet oikeesee vaivaa,vaikka olivatkki nuorii....:))

    • Ilkeä virus se on!

      Kohtalotoverit! (Ja hyi sinua viisastelijaa, joka panet stressi syyksi - kyllä tästä lämmöstä, kivuista ja täysin vetämättömästä olosta lisästressiä tulee! Syy ja seuraus on vain eri järjestyksessä!).
      Itselläni enskin jäsenoireita, puutumista, pistelyä, heikkoutta, kipuja, väsymystä ja sitten tuli kurkkupipu, päänsärky, poskiontelokipua, korvakipua, keuhkokipua (painontunnetta) munuaisoirieilua (arvotkin koholla), vatsaoireita. Flunssan akuuttioireet lievenivät mutta lämpö 37,3 ja tiheä pulssi (n 100 levossa) jäi. Öisin herään mielettömään tuskahikeen ja paleluun (ei ole vaihdevuosiongelma!). Bakteeritulehdus poissuljettu ja La, Hb OK. Kognitiivinen toimintakyky on poissa - sekoilen. 5 viikkoa ja pelkään jäänkö tällaiseksi, miten pärjään työstäni ja opinnoistani?. Ei tässä sisu auta eikä ohjeet kuntoilusta - tiedättehän moni nuori urheilia on kuollut sydänpysähdykseen lähdettyään lenkille lämmönnousulla. Lisäksi tuo tiheä lepopulssi jo kertoo siitä, ettei kaikki ole kunnossa, ja se vähän sattuukin.
      Kuten edellä kirjoittanutkin vietän terveellistä ja säännöistä elämää, huolehdin itsestäni. Nielurisat on myös aikaisemmin poistettu angiinakierteen päätteeksi.
      Nyt tuli virusvasta-aineista selitys: ENTEROVIRUS!
      Vika ei siis ole päässäni, vaikka kyllä se nyt tuntuu vialliselta (kipeä eikä toimi - ja näkökenttäkin on sekava, einkä käytä alkoholia!)
      Tämän kanssa on vaikeaa yrittää elää kuten ei mitään olisi ja mietin miten kauan se jatkuu. Onko kokemuksia paranemisesta, ja missä ajassa?

      • Enteroa

        Vaikka vanha ketju pitää laittaa. Mulla ihan samoja oireita kuukauden verran, pistelyä, puutumista, väsymystä, ihottumaa, kramppeja hikoilua yms ja vasta-aineesta löytyi enterovirus. Ihan kamala tauti, aikuisiällä!


    • niisku

      kolmatta viikkoa kuumeilua iltaisin, 37,4 tai silleen! kävin lääkärissä crp normi, eikä nieluviljelyssä mitään. nuha on kova, pää täynnä räkää ja olo ihan vetämätön. nyt on pari päivää särkenyt päätäkin. pulssi on tosi nopea ja on koko ajan hengästynyt olo. en tiedä kauanko tätä vielä kestää, ei ainakaan vielä hellitä. lääkäri kylläkin lupasi, etten tänä vuonna nää tervettä päivää! että silleen, Joulua odotellen....

    • Hilipatihippan

      Sama mulla, nuha, kurkkukipu ja muut oireet hävis kun alotin antibioottikuurin 4 päivää sitte, ainoo mikä jäi niin toi pieni lämpö 37,3 on ollu koko tän kaks viikkoo.. Huomenna pitäs mennä töihin, vähän on voimat kateissa, mutta eiköhän se siitä, kun vauhtiin pääsee.

      Ja mullakin siis kaikki kokeet otettu, crp 6, leposyke ja verenpaine ok (135/71, pulssi 61) että ei kai täs voi ku odottaa, että toi menee joskus ohi..

    • Terveys ennenkaikkea

      Täällä sama juttu, kohta viidettä viikkoa ''flunssassa'', pääoireina jatkuva väsymys, hengästyminen, sydämessä pinetä pistelyä, lämpöä ollut 36,9-37,5 (norm. 36,5 mulla) Nyt lämpöily lähtenyt, mutta edelleen on väsynyt olo, vilunväreitä ja pää kipeä. Ei tunnu auttavan mikään lepo :( Että kiva palata torstaina töihin jos edelleen tällänen olo. Kauheesti ei viittis enää saikkuakaan hakea, tai jää kohta työttömäksi.. Joulua odotellessa! :|

    • sitkeetauti

      Hei! Kolmas viikko täälläkin menossa. Alkoi nuhalla, pienellä kurkkukivulla ja lämpöilyllä. Nuo oireet hävinnyt, mutta ääni on nuhainen, kurkku kuiva, hengästyn helposti ja vähän rintaa pistää. Voimat vähissä. Tuolla joku kertoi lääkärin sanoneen, ettei tänä vuonna tervettä päivää nää. Sanoiko tohtori kyseessä olevan virus? Mietin tässä, että ei kai kannata lääkäriin lähteä, kun ei ne antibiootit virukseen auta. Kun tietäis, että jos tämmöstä pitkäkestoista virusten aiheuttamaa liikkeellä, niin urheesti vaan odottelis sitä tervettä päivää.

    • sairas

      Hei! Joko olette parantuneet? Tai keksineet mikä teitä vaivaa? Itselläni ollut pientä kuumeilua elokuusta 2011 lähtien. Tauti lähti liikkeelle mahtavalla kurkkukivulla ja huimaukselle, keuhkotkin tuntuivat saaneen jonkin tulehduksen. Siitä se kierre sitten lähti. Syksyllä pääsin vielä kerran viikossa urheilemaan, kun luulin olevani terve aina välillä, mutta seuraava päivänä olin taas kuumeessa, eli se siitä parantumisesta. Pari korvatulehdusta on tullut sairastettua myös tässä välillä. Kurkku on lähes joka aamu tuskaisen kipeä ja punaisuus kurkussa ei ole hävinnyt koko aikana. Tänään se taas on ollut niin kipeä, tunne että tulisin taas kipeäksi, vaikka olen ollut jo pari viikkoa sairaslomalla, kun flussa on ollut niin paha. Keuhkoihin tuli joku ongelma ja hengittäminen kävi vaikeaksi, tuli tunne, että en saa vedetyksi ilmaa keuhkoihin, sain astmalääkettä. Lääkärit eivät ole enää suostuneet antamaan antibiootteja, kun pelkäävät, että olen menettänyt kokonaan vastustuskykyni. Voihan se niikin olla, mutta miten ihmeessä se tulee takaisin? Alan menettää jo toivoni paranemisen suhteen. Viimeksi olen päässyt urheilemaan joku reilu puolitoista kuukautta sitten, kunto alkaa olla mennyt. Töitä ja stressiä riittää, mutta en jaksaisi niitäkään enää, tuntuu, että töihin menee aikaa ainakin puolitoistakertaisesti enemmän kuin jos olisin terve. Mikä ihme voi aiheuttaa tällaista irvokasta tautia? Onko tämä joku toimistotyöntekijöiden vitsaus? Ajatellin, että karaisisin itseni tänään lumihangessa,jos ei ole kuumetta, mutta äskeisten vilunväreiden johdosta voi olla, että en pääse toteuttamaan suunnitelmiani.

      • saikku2

        Mullakin iski viime marraskuussa joku mahdollisesti virus ja vieläkin näkyy merkkejä vanhasta. Mulla alko yskällä ja siitä sitten paheni ja parani vuorotellen. Itsellä kanssa oli keuhkoissa jotain ja just hengenahdistus, astmalääkettä täälläkin ja nenäkortisoni. Vieläkin väsyy helposti ja esim.hikoilee kainalot oudosti ja varsinkin jos vähän rasittaa. Pientä iltalämpöilyä myös pitkään, vilunväristyksiä. Rintaan pistelee hengittäessä välillä, se oire jääny vähän niiku päälle.. Ei kai auta kun odottaa..Eihän tässä muuten mutta kun ei ole ennen ollut tällaista niin pistää ihmettelemään. Aika varovaiseks on tullu kaiken aktiviteettien/rasituksen kanssa..


    • 3+18
    • joopa1

      olen ollut 9kk kipeä, joista ehkä 3 viikkoa terve... lämpöä 37.3 ja niskat menee kokoajan jumiin,ahdistaa ja tuntuu että sydän hakkaa liikaa...kaikki tutkittu, mutta mitään ei löytyny.

    • Löydät vastauksia
    • Zener78

      Mulla oli 90-luvulla 8. luokalla syksyllä omituinen kuume, joka kesti monta kuukautta. Alkuun tuo alkoi ihan normaalina flussana, jonka jälkeen pieni lämpöily vain jatkui, vaikka muut flussan oireet katosivat. Lämpöä oli noin 37,0-37,5 koko ajan.

      Kaikki testit tehtiin lääkärissä, ja kun mitään ei löytynyt, niin reilun kuukauden kotona olemisen jälkeen lääkäri käski mennä takaisin kouluun, ja elää normaalisti. Kuumetta oli aikansa, ja lopulta joskus keväällä totesin, että enää ei ollut.

      Homealtistusta tuskin oli, kun asuttiin uudehkossa kerrostalossa. Eikä tuosta vanhempieni asunnosta ole vieläkään mitään kosteusongelmia löytynyt.

    • kirppu....

      Siis taas joku "maratonivirus" liikkeellä :(

      Itsellä ollut flunssa jo elokuun puolelta asti, 8 vk menossa,
      taisi käydä niin, että yhden viruksen perään iski heti toinen.
      Pientä kuumeilua iltaisin, kurkku kipeä, ääni menee,
      nuhaa ja hirveä hevosyskä (tosi sitkeä).

      Muistan että pari vuotta sitten oli samanlainen flunssa,
      joka meinasi jäädä pysyväksi, lääkäri sanoi silloin, että ei voi virukselle mitään,
      menee omia aikojaan.
      Silloin pahimmillaan kuumekin nousi tuonne 39.

      Kyllä kallistun siinä "altistumisessa" muunkin kuin pelkän satunnaistartunnan puolelle.
      Oli hirveä stressi ja suru päällä, ennen tämän alkua.
      Taisin olla viruksille helppo saalis....

      Kuusenkerkkäsiirappi on ihan todella hyvä yskään ja kurkulle,
      Vogelin santasapina, tai drosinula auttaa, enemmän kuin apteekin valmisteet,
      niitä meni viimeksikin pullokaupalla, no, melkein :)

      Jaksamista teille muillekin! Kyllä on voimat poissa..

    • 123321

      4 vuotta sitten sairastin mykoplasman, jossa täsmälleen samanlaiset oireet ( http://www.thl.fi/fi_FI/web/infektiotaudit-fi/mykoplasma ). Lämpöily kesti yli puoli vuotta ja söin 4 antibioottia, mutta ei auttanut. Nyt ollut taas kuukauden lämpöilyä ja samanlaiset oireet. Jos lääkäriin menee niin kannattaa ehkä ehdottaa mykoplasmatestiä. Selviää verikokeella. Yleistä etenkin paljon urheilua harrastavilla.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe