Vaihdan piakkoin vanhan Corollan vähän isompaan.Pari mielenkiintoista vaihtoehtoa olisi tarjolla.Avensis ja Volvo V50,molemmat 1,8 koneella.Volvo on paremman näköinen ja kestävämpi/laadukkaampi,Avensis taas inansa halvempi ja tilavampi.Käytettynä Aveja on liikkeet pullollaan,hinta taitaa pudota roimasti.Volvoja on vähemmän käyteetynä myynnissä.Corillasta saisi Toyotan liikkestä 2-3 tonnia enempi vaihdossa.Mielipiteitä!
Kumpi,Avensis vai V50
34
12509
Vastaukset
- pösökuski
Volvo on tunnokkaampi ajaa, paremman näköinen, ahtaampi, enemmän vaihtoehtoja bensa-malleissa...
Avensiksia on tosiaan tarjolla paljon, mutta liikkeiden hintapyynnit ainakin on kovia.
Mielestäni kumpikin merkki säilyttää arvonsa aikas hyvin.
Toyota vaan itseä kiinnostaisi enemmän. - tojolla...
Volvo kestävämpi...? tais tulla kirjoitusvirhe...?!
ja mielestäni noita ei voi verrata koska Avensis on luokkaa suurempi auto..- Vaihtajavallu
Siis autonahan ne ovat samaa tasoa,painivat samassa sarjassa ,eikö vain?Camry on jo sitten isojen Volvojen sarjassa,vaikkakin on suht.outo malli täällä meillä.Onhan Volvo tunnetusti kestävämpi kuin Toyota,siitä ei pääse yli eikä ympäri.
- Ja muutakin
Vaihtajavallu kirjoitti:
Siis autonahan ne ovat samaa tasoa,painivat samassa sarjassa ,eikö vain?Camry on jo sitten isojen Volvojen sarjassa,vaikkakin on suht.outo malli täällä meillä.Onhan Volvo tunnetusti kestävämpi kuin Toyota,siitä ei pääse yli eikä ympäri.
S70:n (aj. 121000) ja Carinan (aj. 292000) omistajana voin sanoa, että jälkimmäinen on selkeästi kestävämpi tai ainakin vähävikaisempi. Volvon ruostesuojaus on kuitenkin todennäk. parempi tai ainakin alusta on paremmin massan peitossa. Ei tosin Carinakaan vielä kuki.
Koosta taas voin sanoa, että oma S70 on tilava, mutta uusi S60/V70 on varsinkin takapenkin jalkatiloiltaan ja S60 pääntilaltaan hyvin ahdas. Eli uusi Avensis on tilavampi kuin S60/V70 joka taas on tilavampi kuin S40/V50.
Jos joku haluaa tietää kummalla autoistani mielummin ajan, niin voin sanoa, että ensimmäisellä, enkä vähiten turbomoottorin vuoksi. Carina on perus 1,6. - lklk
Vaihtajavallu kirjoitti:
Siis autonahan ne ovat samaa tasoa,painivat samassa sarjassa ,eikö vain?Camry on jo sitten isojen Volvojen sarjassa,vaikkakin on suht.outo malli täällä meillä.Onhan Volvo tunnetusti kestävämpi kuin Toyota,siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Tuttava joutui vaihtamaan volvon pois kun oli niin paljon vikoja.
Itse en avekuskina ole joutunut tähän tilanteeseen.
Ja sen V50 jälleenmyyntiarvosta,arvo laskee kuin ketunhäntä(lue tekniikan maailmasta) - robert -68
lklk kirjoitti:
Tuttava joutui vaihtamaan volvon pois kun oli niin paljon vikoja.
Itse en avekuskina ole joutunut tähän tilanteeseen.
Ja sen V50 jälleenmyyntiarvosta,arvo laskee kuin ketunhäntä(lue tekniikan maailmasta)kokemuksesta voin sanoa että tojotassa moottori on erittäin kestävä, sen sijaan mm vaihdelaatikko, kori, alusta jne ei vastaavaan yllä. eli tojo on moottoriltaan tod näk kestävämpi kuin volvo mutta muuten volvo ajaa edelle.
-robert
- Pena2
Tuo v50 ole lähinnä Corolla luokan auto.
- se Focus
V50 on käytännössä sama kuin Focus ja Focus kilpailee Golfin ja Corollan kanssa asiakkaista. Tosin näyttää Corolla olevan vielä myyntitilastossa edellä ainakin Suomessa.
- Focus...
eli Mazda 3. Vastaa siis tiloiltaan Corollaa. Laadultaan Focusta eli ei ole edes varteenotettava vaihtoehto Corollalle.
- tulikin kansankielellä
Olen samaa mieltä.
Ainoa ero Corollaan on Volvon paremmat ajo-ominaisuudet ja muuten parempi laatuvaikutelma.
Oma valintani olisi noista olisi ehdottomasti Avensis tai vaikka Corolla. - ...
tulikin kansankielellä kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Ainoa ero Corollaan on Volvon paremmat ajo-ominaisuudet ja muuten parempi laatuvaikutelma.
Oma valintani olisi noista olisi ehdottomasti Avensis tai vaikka Corolla.Olen tuollaisessa S40 mallin Volvossa matkustanut eikä se kovin erikoiselta vaikuttanut. Ulkoa se on ihan ok näköinen mutta sisustus on karun näköinen ja jo muutaman tuhat kilometriä ajetussa autossa naarmuisen ja kuluneen näköinen. Ei kovin hyviä materiaaleja siis.
S40 ei kyllä Avensiksen kanssa pysty ominaisuuksilla kilpailemaan. Volvo on pienempi auto karummalla toteutuksella ja isommalla hinnalla. Ajettavuus lienee samaa tasoa kummassakin käytännössä (pl. sähkötehostetut Avet).
- kestotesti
Siinä tuli Volvo-Fordin "laatu" esille karulla tavalla. Taisi olla kaikkien aikojen vikaisin auto TM-kestotestissä.
- puheenollen
Jos kestotesteistä puhutaan, kannattaa lukea saksalaisen autopildin aven sadantonnin kestotesti, taisi olla nykyautojen pohjanoteeraus. Eli ei voi puhua laatuautosta.
- VKL
puheenollen kirjoitti:
Jos kestotesteistä puhutaan, kannattaa lukea saksalaisen autopildin aven sadantonnin kestotesti, taisi olla nykyautojen pohjanoteeraus. Eli ei voi puhua laatuautosta.
Kun vaihdoin S60:sen aikoinaan uuteen Aveen, yksi peruste oli Tuulilasin kestotesti samaiselle autolle v2003. Mainittakoon, että vikalista oli todella lyhyt, olikohan mitään itseasiassa.
Nyt Avella tullut mittariin 25000 km, eikä mitään huomautettavaa, samassa ajassa Volvolla sai käydä Bilialla melko kertaa. Ei siinä mitään kun takuu oli voimassa, mutta sen jälkeen alkoi kirpaisemaan. - avella silti ajelen
VKL kirjoitti:
Kun vaihdoin S60:sen aikoinaan uuteen Aveen, yksi peruste oli Tuulilasin kestotesti samaiselle autolle v2003. Mainittakoon, että vikalista oli todella lyhyt, olikohan mitään itseasiassa.
Nyt Avella tullut mittariin 25000 km, eikä mitään huomautettavaa, samassa ajassa Volvolla sai käydä Bilialla melko kertaa. Ei siinä mitään kun takuu oli voimassa, mutta sen jälkeen alkoi kirpaisemaan.korjaus TLtestin pituus on 30tkm ja ave siinä pelasi teknisesti suht´hyvin-muistaakseni ohjaustehostin vaihdettiin ja jotain muuta pientä.Se mikä avessa mättäsi todenteolla oli sen talviominaisuudet jotka taisivat olla huonoimmat mitä kyseisessä testissä on ollut vuosiin.
- "Autopildissä"
Kuten sinä sitä kutsut:
http://www.autobild.de/test/neuwagen/artikel.php?artikel_id=12228
Siinä näet mihin luokkaan kuuluu Avensis Volvoihin verrattuna. Eikä pärjännyt edes isompi Volvo Avelle. Ihan kuten V50 ei pärjää Corollalle. - miettii vielä
Tuntuvat mielipiteet ja sympatiat olevan kokolailla tasakkain vertailussa olevien kesken.Hain juuri V50:stä Aven vastaehdokkaaksi,koska isommat Volvot ovat mielestäni eri sarjassa niin hintansa,kokonsa ja muidenkin ominaisuuksiensa suhteen.Corolla taas painii Fiat Puntojen kanssa samassa sarjassa.Testeissä on saatu kyllä vähemmän mairittelevia tuloksia(V50),mutta jos Avekin on Skodaa heiveröisempi....millaisia johtopäätöksiä osaisi tehdä!
- tai sitten..
..olet vain harvinaisen vähä-älyinen.
Tuskin olet edes istunut kummassakaan autossa, jos väität että ne kilpailevat samassa kokoluokassa. Avensis on todellakin luokkaa suurempi kuin volvo. Volvo on tiloiltaan vastaava kuin corolla, golf tai focus jonka kanssa sillä onkin sama alusta.
Ja corollahan ei paini samassa sarjassa puntojen, polojen tai microjen kanssa. Sitä varten toyotalla on nimittäin yaris. - robert -68
tai sitten.. kirjoitti:
..olet vain harvinaisen vähä-älyinen.
Tuskin olet edes istunut kummassakaan autossa, jos väität että ne kilpailevat samassa kokoluokassa. Avensis on todellakin luokkaa suurempi kuin volvo. Volvo on tiloiltaan vastaava kuin corolla, golf tai focus jonka kanssa sillä onkin sama alusta.
Ja corollahan ei paini samassa sarjassa puntojen, polojen tai microjen kanssa. Sitä varten toyotalla on nimittäin yaris.avensiksen sisätilat ovat pettymys jos kuljettajalla on mittaa yli 185 cm. yhtä huonot sisätilat ovat vain citroen c2-3 (provokatiivisesti sanottu). itsellä kun on mittaa 195 cm on avensis minulle liian PIENI. ulkomitoiltaa pienempi auto volkswagen golf on sisätiloiltaan huomattavasti suurempi auto kuin avensis. myös mitsubishi carisma on sisätiloiltaan suurempi kuin avensis johtuneeko siitä että alustana on käytetty volvon ja rellun alustaa. avensis on sillipurkki jossa ei pitkä mies viitsi kauaa istua. Mutta jos olet keskimittainen 170 - 180 cm pitkä ei sinulle aven sisätilojen pienuus ole ongelma.
-robert
- A2.1
Volvo ilman muuta. Kunnon euroauto.
- jollei...
nyt mikään kunnon auto niin ainakin tyypillinen euroauto TM:n kestotestin mukaan. Eli ei montaa ehjää päivää.
- "laatu"
jollei... kirjoitti:
nyt mikään kunnon auto niin ainakin tyypillinen euroauto TM:n kestotestin mukaan. Eli ei montaa ehjää päivää.
Kyllä näkyy eurooppalainen laatu avessa, ainakin saksalaisen autobildin kestotestin mukaan.Kori väsähtää jo alle 80tkm.
- lklk
Kaikkiin autoihin tullee osia kiinasta vaikka ne ei sitä myönnä.
Ne vain kasataan siellä missä kasataan.
- matti_L
Itsellä ei ole kumpaakaan merkkiä mutta kirjoitustyylistä päätellen arvelisin kirjoittajan olevan lapsi. Ei käytä välilyöntiä pilkun taikka pisteen jälkeen. Vastaavaa olen nähnyt joskus lasten kirjoituksissa, en koskaan aikuisten teksteissä (paitsi tekstiviestit), mutta eihän sitä koskaan tiedä.
- on...
vanha tuttu jokapäiväinen provoilijamme
- laatua koko rahalla
Olen kokeillut kumpaakin autoa ja nimenomaan 1,8 koneella. Totean Avensiksen paremmuuden lähes kaikessa.
Avensis on tilavampi ja tyylikkäämpi ja hintakin on kohdallaan. Sisustus on tyylikäs, varsinkin pidän mustasta kankaasta ja technical -mallista.
Melua ei moottorin puolelta kantaudu lähes ollenkaan, hiljainen auto. Suosittelen!
Minä ostin Aven. - lkjh
Volvo:
jämäkkä kori
hyvät ajo-ominaisuudet
kohtalaisen hiljainen myös nastarenkailla
momemtum ja summum varustetasolla hyvä sisustus
2.4 koneilla varustetuissa tekniikka pelaa
imago keskitasoa parempi
- pieni, jos hakee tilavaa autoa
- Fordin koneiden (1.6, 1.8 ja 2.0) yhteydessä sähkövikoja
- ei automaattilaatikkoa nelisylinterisiin eli Fordin koneilla oleviin
- ei lokeroita pientavaroille
Toyota Avensis
tilava
hyvä jälleenmyyntiarvo
kestävän maineessa
automaatti jo 1.8 koneeseen
sähkölaitteet luotettavat
technical sisustus ok
- maksaa käytettynäkin paljon (=autoliikkeelle hyvä jälleenmyyntiarvo)
- Toyotalla Suomessa tuulipukukansan automaine
- ajoasento ja -ominaisuudet
- äänieristys ei pärjää V50:lle testeistä huolimatta (korvakuulo on eri juttu kuin äänenvoimakkuustestit Tuulilasissa)
- kori väljähtää jopa alle 100tkm
- tekniikka (moottori, kytkin, vaihteisto) ei kilpailijoihin verrattuna kuitenkaan käytännössä kestävämpää vaan ihan samantasoista
- manuaalivaihteiston tuntuma enemmän ajettuissa epämääräinen, eli liikeradat eivät ole niin täsmälliset
- dieseleissä tunnettu vauhtipyöräongelma, jonka korjaaminen maksaa kytkimen vaihdon kanssa 3500€
- elegance puujäljitelmäsisustus kamala
Minun mielestä V50 on samassa autoluokassa kuin Focus, Golf, Astra, 307, jne.
Avensis taas on samassa autoluokassa kuin Mondeo, Vectra, C5, Passat,407, jne
Ja vaikka V50 ja Avensis eivät olekaan samassa luokassa, niin voihan sitä ihan hyvin verrata näitä kahta rinnakkain ostovaihtoehtoina.
Jos tuntuu sitlä, että ottamalla alemmasta luokasta hieman kalliimman merkin, niin voihan siinä saada samaan hintaan laadukkaamman tuntuisen vaikkakin hieman pienemmän auton.- kirj. virheet korj.
Ilo lukea ja havaita että on tälläisia asiallisia ja järkeviä, ei pelkästään fanaattisia, kannanottojakin asiaan.
- pointteja
Asiallinen viesti provoketjussa. Kiitos!
> Volvo:
Varmaan kaikki totta, mutta: Momentumin listahinta 36ke samalla koneella kuin Ghia Focus 28ke. Muutenkaan näe noiden välillä 8ke hintaeroa niin viiden vuoden ja 100tkm kuluttua kummastakin 12-13ke... Hyvällä tuurilla volvo hitusen kalliimpi. Toki noita 145hv koneita ei sitten farkkufocuksiin saakaan, joten siellä volvolle saattaa löytyä pointti eikä hintakaan enää kalliista juuri kalliimmaksi muutu. Ehkä pöljimpiä uusia autoja hankittavaksi rahallisesti koko V50 :)
> - ajoasento ja -ominaisuudet
Talviajo lötköillä talvirenkailla lähinnä ongelma. Ajoasentokin varauksin. Tälle 183cm pienijalkaiselle, kapeaperseiselle ja pitkäkätiselle Aven ajoasento on ihme kyllä aivan loistava normaalia ajoa ajatellen. Manuaaliavensiksen parhaita puolia myös lyhyt kytkimen liikerata.
> - kori väljähtää jopa alle 100tkm
Kaikki korithan ne sujuvat ja iän myötä löystyvät. Esimerkiksi ajo-ominaisuuksiltaan ylistetty MkI focus on 100tkm ajettuna uskomaton letku. Ei sitä ajossa tosin huomaa. Olikos se Avensiksen erikoinen löystyminen jotenkin mittaamalla tutkittu... Pitääpä etsiä.
> - manuaalivaihteiston tuntuma enemmän
> ajettuissa epämääräinen, eli liikeradat eivät
> ole niin täsmälliset
Mikä on minusta vain hyvä asia. Tiukat hahlot ja jänkkyävä natsikaava ovat minusta rasittavia. Sopivan väljästä kaaviosta tuttu kuski hämmentää pykälät vikkelästi ja ajaminen on sujuvaa. Rajansa toki kaikella. Makuasia(?) - ostaessani
pointteja kirjoitti:
Asiallinen viesti provoketjussa. Kiitos!
> Volvo:
Varmaan kaikki totta, mutta: Momentumin listahinta 36ke samalla koneella kuin Ghia Focus 28ke. Muutenkaan näe noiden välillä 8ke hintaeroa niin viiden vuoden ja 100tkm kuluttua kummastakin 12-13ke... Hyvällä tuurilla volvo hitusen kalliimpi. Toki noita 145hv koneita ei sitten farkkufocuksiin saakaan, joten siellä volvolle saattaa löytyä pointti eikä hintakaan enää kalliista juuri kalliimmaksi muutu. Ehkä pöljimpiä uusia autoja hankittavaksi rahallisesti koko V50 :)
> - ajoasento ja -ominaisuudet
Talviajo lötköillä talvirenkailla lähinnä ongelma. Ajoasentokin varauksin. Tälle 183cm pienijalkaiselle, kapeaperseiselle ja pitkäkätiselle Aven ajoasento on ihme kyllä aivan loistava normaalia ajoa ajatellen. Manuaaliavensiksen parhaita puolia myös lyhyt kytkimen liikerata.
> - kori väljähtää jopa alle 100tkm
Kaikki korithan ne sujuvat ja iän myötä löystyvät. Esimerkiksi ajo-ominaisuuksiltaan ylistetty MkI focus on 100tkm ajettuna uskomaton letku. Ei sitä ajossa tosin huomaa. Olikos se Avensiksen erikoinen löystyminen jotenkin mittaamalla tutkittu... Pitääpä etsiä.
> - manuaalivaihteiston tuntuma enemmän
> ajettuissa epämääräinen, eli liikeradat eivät
> ole niin täsmälliset
Mikä on minusta vain hyvä asia. Tiukat hahlot ja jänkkyävä natsikaava ovat minusta rasittavia. Sopivan väljästä kaaviosta tuttu kuski hämmentää pykälät vikkelästi ja ajaminen on sujuvaa. Rajansa toki kaikella. Makuasia(?)kumpi on parempi volvo vai ave... vuosimalli ja km samat, hinnoissa oli tonni väliä... Volvo oli
s40 1.9TD -98 5890e, Ave oli 2.0TD -98, 6780e.
Volvo oli jotenkin houkuttelevampi ensialkuun, mutta luettuani arvosteluja, koeajamalla, sekä muutenkin perehtymällä "asiantuntevien" kommentteihin, päädyin aveen... Lisäksi sain hinnasta 1000 egee pois edellisen autoni vaihtamalla... Jotenkin vain oli sellainen olo, että ave tulee kestämään pidempään.
Mene ja tiedä, tähän mennessä en ole katunut ostopäätöstäni tippaakaan! - MMV
pointteja kirjoitti:
Asiallinen viesti provoketjussa. Kiitos!
> Volvo:
Varmaan kaikki totta, mutta: Momentumin listahinta 36ke samalla koneella kuin Ghia Focus 28ke. Muutenkaan näe noiden välillä 8ke hintaeroa niin viiden vuoden ja 100tkm kuluttua kummastakin 12-13ke... Hyvällä tuurilla volvo hitusen kalliimpi. Toki noita 145hv koneita ei sitten farkkufocuksiin saakaan, joten siellä volvolle saattaa löytyä pointti eikä hintakaan enää kalliista juuri kalliimmaksi muutu. Ehkä pöljimpiä uusia autoja hankittavaksi rahallisesti koko V50 :)
> - ajoasento ja -ominaisuudet
Talviajo lötköillä talvirenkailla lähinnä ongelma. Ajoasentokin varauksin. Tälle 183cm pienijalkaiselle, kapeaperseiselle ja pitkäkätiselle Aven ajoasento on ihme kyllä aivan loistava normaalia ajoa ajatellen. Manuaaliavensiksen parhaita puolia myös lyhyt kytkimen liikerata.
> - kori väljähtää jopa alle 100tkm
Kaikki korithan ne sujuvat ja iän myötä löystyvät. Esimerkiksi ajo-ominaisuuksiltaan ylistetty MkI focus on 100tkm ajettuna uskomaton letku. Ei sitä ajossa tosin huomaa. Olikos se Avensiksen erikoinen löystyminen jotenkin mittaamalla tutkittu... Pitääpä etsiä.
> - manuaalivaihteiston tuntuma enemmän
> ajettuissa epämääräinen, eli liikeradat eivät
> ole niin täsmälliset
Mikä on minusta vain hyvä asia. Tiukat hahlot ja jänkkyävä natsikaava ovat minusta rasittavia. Sopivan väljästä kaaviosta tuttu kuski hämmentää pykälät vikkelästi ja ajaminen on sujuvaa. Rajansa toki kaikella. Makuasia(?)"Toki noita 145hv koneita ei sitten farkkufocuksiin saakaan"
Tulossa ST Fokkerista 225 hv farkkuversio, vielä kun tulevasta neliveto RS:stä (n. 270 hv) tulisi farkku, niin alkaisi lastenvaunut saada kyytiä...
Entisenä Fordistina ja nykyisena Tojotistina, ovat sympatiat vahvasti Fordin puolella (viattomia ja hyviä pelejä olivat). - lklk
MMV kirjoitti:
"Toki noita 145hv koneita ei sitten farkkufocuksiin saakaan"
Tulossa ST Fokkerista 225 hv farkkuversio, vielä kun tulevasta neliveto RS:stä (n. 270 hv) tulisi farkku, niin alkaisi lastenvaunut saada kyytiä...
Entisenä Fordistina ja nykyisena Tojotistina, ovat sympatiat vahvasti Fordin puolella (viattomia ja hyviä pelejä olivat).No miten ne voortin lukot?
Niihin ei pääse kuin kirveellä sisään.
Mulla on kokemusta kolmesta voortista ja kaikissa sama vika,ovet menevät lukkoon ja sitten eivät enää aukea.
Uusin kommellus -02 ransitti
- kunnon auto!
Siis ei kumpaakaan noista, joita pähkäilet. Mazda 6:n sen olla pitää. Paras japanilainen tällä hetkellä.
- Löytyy sillekin parempi vai...
Kyllä "kuutosellekin" löytyy vielä voittaja(jääköön se mainitsematta). Mutta siinä olen samaa mieltä, että mitä ilmeisimmin paras japanilainen se on. Accord on ehkä samaa tasoa mitä tulee vikojen vähyyteen?
Ainoa iso mutta on ruostuminen. Jos aikoo pitää autoa enemmän kuin kolme vuotta, en kuutosta valitsisi. Harmi homma, että hyvä kokonaisuus pilataan pikku asialla...
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316