Ostin otsikon DVD:n viikonloppuna ja olin lievästi pettynyt tiettyihin seikkoihin.
DVD:tä myydään kohtuu kovaan hintaan 17,95€ vaikka sen laatu ei välttämättä hintaa vastaa...
Vastaavan laatuisia livepätkiä muilta artisteilta myydään suoraan hintaan 9,95€ joka olisi ollut sopiva hinta tästäkin...
No mikä sitten tökki. Kuvan laatu on numero yksi. Olen joskus imuttanut torreinteina ;) kyseisen keikan ja tämä DVD version kuva ei kyllä juurikaan parempi ole. Varsinkaan katsottuna kovemmalla resoluutiolla (ei kyllä näytä hyvältä tavallisella 640x480 resoluutiollakaan).
Äänen laatu numero kaksi. Kannessa lukee hienosti "Dolby Digital" mutta se tarkoittikin vain kahden kanavan ääntä... Muutenkin ääniraita olisi kaivannut remasterointia kuten kuvakin...
Kolmanneksi kyseinen keikka ei ollut mitenkään Queenin parhaita vaikka lavan ylöspano mahtavine "The Works" kiertueen valolaitteineen olikin näyttävä. Tästä näyttävyydestä huono kuvanlaatu vain vie ison osan.
Bändi on mielestäni ihmeen väsähtänyt kyseisellä keikalla, menoa ei irtoa oikeastaan kuin perinteisessä loppuhuipennuksessa We Will Rock You/We Are The Champions.
Kommentteja muilta keikkaan/DVD:hen tutustuneilta???
Queen : Live In Japan 1985
6
793
Vastaukset
- Soul Brother
Olen samaa mieltä. Ehdottomasti yksi huonoimmista virallista julkaisuista bändiltä. Äänenlaatu harmittaa minuakin, mutta musiikilliset seikat ärsyttävät ehkä vielä enmmän.
The Works -kiertue ei ollut Queenin parhaimpia, ja bändi oli muutenkin tuossa vaiheessa hajoamispisteessä. Live Aid paria kuukautta myöhemmin kuitenkin loi bändiin uutta uskoa ja käänsi Queenin uuteen nousuun. Alkuvuodesta '85 bändi oli kuitenkin varsin kyllästynyt toisiinsa ja koko touhuun, ja tämä näkyy DVD:llä.
Musiikillisista seikoista eniten ärsyttää:
1. Rogerin elektroninen rumpusetti (esim. Hammer To Fallin intro menettää kaiken voimansa). Muuten Roger on kyllä hyvässä vedossa, ja pelastaa ainakin osan keikasta. :)
2. Freddien ääni, joka meni totaalisesti jo The Works -kierueen alkupuolella. (esim. It's A Hard Lifessä Freddie joutuu säästelemään ääntään koko ajan, eikä pysty vetämään biisiä kunnolla vaan laulaa varmaan puolet säkeistä alempaa kuin levyllä)
Lisäksi settilista oli The Works -kiertueella varsin tylsä. Uusi levy oli sentään hyvin edustettuna, mutta muuten settilista oli varsin hittipainotteinen ja vanhoja kaavoja toistava. Euroopan-kiertueella '84 pojat soittivat sentään vielä mielenkiintoisen (vaikkakin lyhyen) Great King Rat/Stone Cold Crazy -medleyn, mutta Kaukoidän kiertueelta '85 tämäkin herkku jätettiin pois. Lisäksi Dragon Attack, joka kyseisenä iltana soitettiin, on jostain syystä jätetty DVD:ltä pois.- Jazz...
Kiitos "Soul Brotherille" aina osuvista ja asiaan valaistusta tuovista kommenteista :)
Itse en ole varma onko kyseinen julkaisu edes ns. "virallinen" ? Kotelossa tulee mukana liite jossa on biisilista mutta ei muuta. Liitteen kuva on Freddie Live Aidin kostyymissä, mutta kotelon takakannen bändikuva on taas Milton Keynesistä 1982 :D
Enemmän tämä kokonaisuutena näyttää ns. halpasarjan julkaisulta ottaen huomioon että itse levyllä ei ole mitään extroja...
Silti tämä on jokaiselle fanille hankitana suositeltava jopa näine puutteineekin, mutta odottakaa vähän hinnan laskua ennen kuin ostoksille menette :) - Soul Brother
Jazz... kirjoitti:
Kiitos "Soul Brotherille" aina osuvista ja asiaan valaistusta tuovista kommenteista :)
Itse en ole varma onko kyseinen julkaisu edes ns. "virallinen" ? Kotelossa tulee mukana liite jossa on biisilista mutta ei muuta. Liitteen kuva on Freddie Live Aidin kostyymissä, mutta kotelon takakannen bändikuva on taas Milton Keynesistä 1982 :D
Enemmän tämä kokonaisuutena näyttää ns. halpasarjan julkaisulta ottaen huomioon että itse levyllä ei ole mitään extroja...
Silti tämä on jokaiselle fanille hankitana suositeltava jopa näine puutteineekin, mutta odottakaa vähän hinnan laskua ennen kuin ostoksille menette :)Kuvauksesi perusteella sinulla taitaa olla brasilialainen piraattiversio tästä DVD:stä(?)
Virallinen versio julkaistiinkin käsittääkseni vain Japanissa, eikä aitoa DVD:tä ihan joka kaupasta näillä leveysasteilla löydy. :( - Maggie Mae
Soul Brother kirjoitti:
Kuvauksesi perusteella sinulla taitaa olla brasilialainen piraattiversio tästä DVD:stä(?)
Virallinen versio julkaistiinkin käsittääkseni vain Japanissa, eikä aitoa DVD:tä ihan joka kaupasta näillä leveysasteilla löydy. :(Youtubessa oli yksi live-video Need Your Loving Tonightista, esitteen mukaan vuodelta '81. Kyseisessä konserttitallenteessa tyypit oli kuitenkin täysin samoissa kuiteissa mitä Magic Tour-kiertueella ja tuolla kiertueella kyseistä biisiä ei esitetty, ei oltu esitetty enää moneen vuoteen.
Aloin miettiä että olikohan video varmasti vuodelta '81 vai olikohan joku tehnyt jäynää ja koonnut sen myöhempiä kuvataltiointeja käyttäen? Mikäli näin on, niin ainakin se oli todella taidolla tehty video, näytti ihan aidolta. - Jazz...
Soul Brother kirjoitti:
Kuvauksesi perusteella sinulla taitaa olla brasilialainen piraattiversio tästä DVD:stä(?)
Virallinen versio julkaistiinkin käsittääkseni vain Japanissa, eikä aitoa DVD:tä ihan joka kaupasta näillä leveysasteilla löydy. :(Ostin DVD:n CDON:sta. Samaa (eri julkaisija) myydään lähes samalla hinnalla ainakin Amazon UK:ssa:
http://www.amazon.co.uk/Queen-Live-Japan-1985/dp/B000GCGDOY
Masterplanin (CDON) versio löytyi myynnissä ainakin Puolasta ;)
http://tanieplyty.pl/product_info.php/products_id/3077/language/en
Kait tämä sittenkin on ns. virallinen julkaisu kun kotelon takana lukee "Licensed by Queen Film Ltd" ?
Korjaa, jos muistan väärin, mutta eikö Queenin yhtiön nimi ollut "Queen Films Ltd" ?
Menee kyllä jo pilkun halkomiseksi :)
- en nyt muista
Itsellä on Japanilainen versio, joka on NTSC (625/60) 720x480 resoluutiolla ja 4:3 kuvasuhteella, 30 frame sekunnissa.
En tiedä tästä CDON versiosta, mutta epäilisin että se on ehkä suora kopio Japanilaisesta DVD:stä Ehkä CDON versio on ehkä muunnettu PAL (525/50) 25 frame sekunnissa versioksi?
Japanin versiossa kuva on kohtuullinen, ei niin hyvä kuin Wembley tai Bowl konsertit. Mutta Toronton WWRY tasoa (myös NTSC samoilla spekseillä). Äänessä on tiettyjä heikkouksia, mutta niin on WWRY dvd:lläkin.
Luulisin että jos Queen olisi virallisesti julkaissut tämän konsertin, se olisi miksattu ja leikattu uusiksi alkuperäisistä kuva/ääninauhoista kuten Milton Keynes ja Wembleyn konsertit. Sen ansiostahan niiden kuvan- ja äänenlaatu on erinomainen.
We will rock you ja Final live in Japan ei ilmeisesti ole EMI-Parlophone/Queen ltd julkaisuja vaan oikeudet on jollain muulla instanssilla.
Anyway, mitä itse konserttiin tulee, mielestäni se alkaa ja loppuu hyvin, 3 ekaa ja 4 viimeistä biisiä on hyvää menoa, välissä on vähän epätasaista. Biisilista ei ehkä toimi niin hyvin kuin Hot Space ja Magic kiertueilla. Väsynyt kuva alkaa muodostua ehkä Somebody to lovesta, koska Freddie ei tässä versiossa poistu pianon takaa biisin aikana ollenkaan kuten aiemmissa videoissa. Myös seuraava Killer Queen menee istuessa.
Ne Rogerin rummut on tosiaan hirveät muutamassa biisissä, Another on bites the dust kuulostaa varsin omituiselta sähkörummuilla. Silloinhan elettiin sähkörumpujen aikaa, mutta kuvittelisin että niiden on täytynyt kuulostaa paremmalta paikan päällä, koska jos ne oikeasti livenä kuulosti yhtä heikoilta, olisi niistä jo luovuttu kiertueen tuossa vaiheessa.
Freddien esiintymisasu oli vähän epäesteettinen, jonkinlaiset myöhäisaikojen trikoot. Milton bowlin videossa on tyylikkäät puvut, samoin kuin Wembleyllä, mutta tässä välissä jostain syystä hän halusi ihonmyötäiset housut (joista paistaa alushousut läpi) ja yläosan olkainpaitakin muistuttaa hänen 70 luvun trikoita.
Keikan loppupuolen punaset housut ei oo sen paremmat koska persvako näyttää niin tiukalta että housut ilmeisesti painuvat kankkujen väliin.
Hyviäkin puolia löytynee: Vocal improvisation on tällä videolla ehkä papras versio mitä olen siitä kuullut, Freddien laulua ja Brianin kitara soivat tässä parhaiten yhteen. Myös versio I want to break freestä on paras tällä videolla ja Love of my life on sinänsä hieno, ilmeisesti yleisö on enimmäkseen tyttöjä ja laulavat innoissaan mukana, tulee mieleen Pink Floydin Wall:in lapsikuoro.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171079124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?113459Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2312334Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232173Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31640Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491174- 721160
- 1841142
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591019Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77979