eilen illalla mulla puutu kiei ihan oudosti, ennen vain tuntui vähän aikaa oudolta, mutta nyt se oli puoli tuntia puutunut eri paikoista, puhuminen kuitenkin sujui ongelmitta.. olen kans huomannut itselläni lihasnykäyksiä, käsi saattaa nytkähtää joskus ihan omituisesti.. mitä hittoa tämä voi olla? olen 18- vuotta, joten ei kai ms:ssää tai aivokasvainta?
kielen puutuminen
13
50343
Vastaukset
- kiireesti
näytille lääkäriin!! Minulla oli ensimmäinen oire aivoverenkiertohäiriössä kielen puutuminen.. mutta mulla meni kyllä myös puhe huonoksi. Eli sulla nyt ei varmaankaan ole tästä kysymys mutta meneppä varmuuden vuoksi!!!
- ei nuin vain mennä
lääkäriin, varaan tänään ajan..
oliko sull amuita oireita kun tuo kielen puutuminen?- paljon ollut
muuta kun se puhe oli vaikeaa.. kieli ei kääntynyt vasemmalle kunnolla, oli heikko. Otsa ei kunnolla rypistynyt vasemmalta puolelta... mutta mene nyt vaikka päivystykseen! Sinne sinä pääset!!
- kyllä kieli
paljon ollut kirjoitti:
muuta kun se puhe oli vaikeaa.. kieli ei kääntynyt vasemmalle kunnolla, oli heikko. Otsa ei kunnolla rypistynyt vasemmalta puolelta... mutta mene nyt vaikka päivystykseen! Sinne sinä pääset!!
joka suuntaan, menee rullalle jne..
- siis mennä
päivystävälle?
- hpop
Ei puudu kieli enään, Oli niska/hartialihakset niin jumissa,
- onko tuo tottaaa?!
jos on niin olen onnesta soikea!
- lohduttaja
Nyt olet säikähtänyt, saatat kuvitella itsellesi vielä lisää oireita.Laita sormet kaulalle ja sen jälkeen niskan puolelle, heiluttele kieltäsi ja huomaat kuinka lihakset jännittyvät molemmilla puolilla, joten lihasjäykkyys vaikuttaa.Rauhoitu ja mene huomenna lääkäriin.
- Rahikainen
Hei,
ota yhteyttä vaikka neurologiin. En ole asiantuntija, joten nuo voivat olla ihan harmittomia juttuja, mutta on olemassa syndroomia, kuten als, johon nuo oireesi sopivat. Olet kuitenkin niin nuori, että tuskinpa sinulla sitä tautia on. Sitä esiintyy nimittäin normaalisti vanhemmilla, 40-vuotiailla. - keliaakikko
Itselläni kielen puutumisen syynä oli hoitamaton keliakia, taudin myötä oli myös kehittynyt nykimisiä sekä käden vapinaa. Keliakiani oli tuolloin hoitamattomana edennyt niin pitkälle, että olin laihtunut huomattavasti. Vatsa kouristeli liikkuessani. Aina vatsakivuista kärsineenä hakeuduin tutkimuksiin vasta noiden joskus rajujenkin kouristelujen ilmaannuttua. Gluteenittomaan ruokavalioon (tulee käydä aina ensin testeissä) siirryttyäni oheiset oireet hävisivät.
- SuomiOnRuokaHelveti
Mulla on paljon laajempi lista ongelmia, toki kieli toimii mutta nykimistä on ollut, tällä hetekkllä ainostaan kädet vapisee, sain homma kuntoon kun lopetin kaiki gluteeni ruasta, myös gluteenittomia ruokatuoteita, atria, hk snellmann ym lisää aina sama helvetin ksantaanikumia, maltodekstriini, dekstroosi, sokerikulööri, suolassa oleva jodi, ne on KAIKKI gluteenviljan peräisiä aineita!!!
- Anonyymi
Oiskohan TOS oireyhtymä?🙂
- Anonyymi
Mainitsin lääkärille kielen puutumusesta, ei reaktiota
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575479- 934337
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752574Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s711108Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61843
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46816- 28813
Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102789Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52779