miten tähän kuolee?

ikisairas

kertokaa nyt,minkälaisia oireita tulee,kun bulimia on aiheuttanut elektrolyyttiepätasapainon elimistössä??tai tämä ns.kaliumvaje,mitkä ovat oireet??bulimiahan voi aiheuttaa sydänkohtauksen,mutta tietääkö joku täällä MITEN se sen aiheuttaa??tiedän kyllä että lääkäriltähän tällaisia asioita kysyy pitäis,mut jos joku täällä tietää,niin kertokaa..!
onkohan olemassa mitään tilastotietoa siitä kuinka usein bulimia johtaa kuolemaan...?

29

10298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nancycallahan

      siis kaliumvaje aiheuttaa rytmihiriöitä. Oireita kaliumvajeesta ovat mm. suonenvedot, silmissä sumenee, tunne että pyörtyy (en löydä oikeaa sanaa)päänsärky jne. KAIKKI BULIMIKOT KUOLEVAT. Toiset ennemmin ja toiset myöhemmin. Eräs kuoli sairastettuaan vain pari kuukautta.

      • hei oikeesti..

        Nyt kaikki se tosiasia, että jokaiseen oksennuskertaan voi kuolla! Taisi olla anorexicweb sivustolla missä luki asiasta enemmän ja jotenkin niin että useimmiten bulimikot kuolevat pöntön äärelle tai sitten että sydän vaan väsähtää. Olen käynyt läpi anoreksian ja paranemisvaiheessa mulla oli sellainen buliminen kausi vähän aikaa ja koin kyllä bulimian huomattavasti raskaammaksi kuin anoreksian, mut tietty jokainen ihminen on yksilöllinen. Toivon paranemisia teille kaikille ja varokaa ja välttäkää oksentamista viimeiseen saakka (onko pöljempää neuvoa kuultu bulimiapalstalla, mut kuitenkin.. :)) Jaksamisia teille! Mäkin taistelin syömishäiriöiden kanssa vuosia, mut nyt suht normaali lievästi ortorektisia piirteitä kyllä havaittavissa, mut en usko, että kukaan kauan sairastanut paranee kokonaan.


      • ikisairas
        hei oikeesti.. kirjoitti:

        Nyt kaikki se tosiasia, että jokaiseen oksennuskertaan voi kuolla! Taisi olla anorexicweb sivustolla missä luki asiasta enemmän ja jotenkin niin että useimmiten bulimikot kuolevat pöntön äärelle tai sitten että sydän vaan väsähtää. Olen käynyt läpi anoreksian ja paranemisvaiheessa mulla oli sellainen buliminen kausi vähän aikaa ja koin kyllä bulimian huomattavasti raskaammaksi kuin anoreksian, mut tietty jokainen ihminen on yksilöllinen. Toivon paranemisia teille kaikille ja varokaa ja välttäkää oksentamista viimeiseen saakka (onko pöljempää neuvoa kuultu bulimiapalstalla, mut kuitenkin.. :)) Jaksamisia teille! Mäkin taistelin syömishäiriöiden kanssa vuosia, mut nyt suht normaali lievästi ortorektisia piirteitä kyllä havaittavissa, mut en usko, että kukaan kauan sairastanut paranee kokonaan.

        mä todella HALUAN kuolla!!!mulla ei ole mitään annettavaa tähän maailmaan enää! miks mä en ollu se joka kuoli sairastettuaan vaan pari kuukautta!?!mä olen räpiköiny tän paskan kanssa jo 10 vuotta.
        toivon todella,että kaliuimvaje tappais mut jo pikkuhiljaa!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • marsu

        Kalium vaje eo välttämättä varoita mitenkään vaan ensimmäinen "varoitus" on se että tulee rytmihäiriö ja kuolee siihen.
        (olin kalium vajeen takia tiputuksessa ja tunsin olevani elämäni voimissa et ei mua mikään vaivaa, ennen ku tuli veri kokeet ja jouduin tippaan)


      • kuolee
        marsu kirjoitti:

        Kalium vaje eo välttämättä varoita mitenkään vaan ensimmäinen "varoitus" on se että tulee rytmihäiriö ja kuolee siihen.
        (olin kalium vajeen takia tiputuksessa ja tunsin olevani elämäni voimissa et ei mua mikään vaivaa, ennen ku tuli veri kokeet ja jouduin tippaan)

        Harvoin rytmihäiriöön kuolee. N. 90%:a ihmisistä kärsii jossain elämänsä vaiheessa rytmihäiriöistä (nuorilla vähemmän, iäkkäillä enemmän) ja kolme neljäs osaa niistä on hyvälaatuisia (eli niihin ei kuole. Esim. tavallinen lisälyönti voi tulla kenelle vain, jos on esim. kova stressi, liika valvominen ym.


      • marsu
        kuolee kirjoitti:

        Harvoin rytmihäiriöön kuolee. N. 90%:a ihmisistä kärsii jossain elämänsä vaiheessa rytmihäiriöistä (nuorilla vähemmän, iäkkäillä enemmän) ja kolme neljäs osaa niistä on hyvälaatuisia (eli niihin ei kuole. Esim. tavallinen lisälyönti voi tulla kenelle vain, jos on esim. kova stressi, liika valvominen ym.

        niin ei mutta kun bulimiaa sairastavan sydän on jo valmiiksi heikossa kunnossa oksentelun takia niin se ei välttämättä kestä "normaaleja" lisälyöntejä... silloin sydän voi pettää.. näin sano mulle lääkärit. normaalille ihmiselle rytmihäiriöt ei välttämättä ole hengenvaarallisia..


      • ihmilijä.
        marsu kirjoitti:

        Kalium vaje eo välttämättä varoita mitenkään vaan ensimmäinen "varoitus" on se että tulee rytmihäiriö ja kuolee siihen.
        (olin kalium vajeen takia tiputuksessa ja tunsin olevani elämäni voimissa et ei mua mikään vaivaa, ennen ku tuli veri kokeet ja jouduin tippaan)

        mä oon oksennellu keväästä asi ja välillä aina syönyt alle 300kcal ja näitä joksoja on ollut uuuuseita.mulle diagnisoitiiki epätyypillinen anorksia. kalium ei ole IKINÄ tippunut, vaikka pahimmat sessiot viime syksynä jolloi 5oksennusta/pv

        Nyt kävin labrassa ja lääkäri soiti et sairaalaa siitä.
        viime perjantaina oli arvo 3.7 ja nyt tänään 3 viiterajat ovat 3.3 sta ylöspäin . eihän ne pahasi ollu laskenu mut hei VIIKOSSA noin ja oksensinki 3krt viimeviikolla ja 1krt/vrkn porkkanaa jyystin välipäivinä.

        mut sairaalaa menin ja siellä ne otti uude kokeet olin sitä ennen syöny 2 suklaapatukkaa ja testien tulos oli 3.7!!! voiko muka olla ihan mahdollista? en oikeen usko.


      • pikkutarkkabiaaaaaaatch

        kirjoitit viestissäsi nancycallahan " KAIKKI BULIMIKOT KUOLEVAT." mun mielestä KAIKKI IHMISET KUOLEE, ennemmin tai myöhemmin. tuli vaa btw mieleee.


      • Linnus

        Niin, no KAIKKI IHMISET KUOLEVAT joskus. En nyt kuitenkaan lähtisi heti piruja maalailemaan syömishäiriöstä. Jos kunnioittaa elämää, taistelee itsensä terveeksi.

        -syömishäiriöstä parantunut ja onnellinen


      • vastatkaa kiitos
        marsu kirjoitti:

        niin ei mutta kun bulimiaa sairastavan sydän on jo valmiiksi heikossa kunnossa oksentelun takia niin se ei välttämättä kestä "normaaleja" lisälyöntejä... silloin sydän voi pettää.. näin sano mulle lääkärit. normaalille ihmiselle rytmihäiriöt ei välttämättä ole hengenvaarallisia..

        ymmärrän ett' on vanha viesti mut voiko joku sanoo että kuinka se oksentaminen rasittaa sydäntä? Olen toipumassa mutta pelkään koko ajan ett' sydän pettää..


    • -jessica-

      itse en jotenkin tajunnut tota oikeeta riskiä, kun noin puolivuotta sitten tuli ensimmäinen "oksentelu-kausi".. sit oli taukookin, ja luulin et se oli kokonaan ohi, mut sit taas uudestaan. Ja nyt vasta alkaa oikeesti herään siihen, et tähän sairauteen voi oikeesti kuolla, ja se on aika pelottava ajatus :(
      Mä itse en ahmi mitään karkkeja ja muita sellasia.. mulle riittää se et syön ns. normaalia ruokaa liian suuren annoksen. Siitä tulee niin paha morkkis et ei jaksa olla sen kans. Sit koittanut sitäkin et on sit yksinkertasesti syömättä paljo mitään, ja hyvät fiilikset kunnes nälkä käy sietämättömäks, sit mä annan itseni syödä sillä ehdolla että lupaan oksentaa kaiken pois heti sen jälkeen. Siinä lähtee nälkä, mut ei oo oikeesti ennen ymmärtänyt et seuraavaks lähteekin ehkä henki.
      Oikeesti pelottaa, eikä oikein osaa tehdä mitään. Mä puhuin joskus muutamalle kaverille, enkä sano etteivätkö nuo välittäneet, mut tuntu et ne ei pitänyt asiaa niin vakavana, jotenkin ehkä ajattelivat sen olevat vaan jotain huomionkipeyttä. Ne muisti asian tasan sen yhden päivän jälkeen, jonka jälkeen asiasta ei olla keskusteltu. Nyt ei toisaalta viitsi puhua kenellekkään, koska jotenkin pelkää et avautuessani, jossakin asiassa joka on oikeesti mulle iso ja pelottava juttu, niin porukka vaan kääntää päätään. Ja sit vaikka haluiskin avata suunsa, nii ei vaan osaa. Mä osaan hoitaa tän asian kyllä niin hyvin etten jää kiinnikkään.. toisaalta melkein toivois et jäis. Ja sit jos asia paljastuiskin, niin pelkäisin sitä miten ihmisten suhtautuminen muhun muuttuis. Porukoiden haluisin tietävän kaikkein viimeisimpänä, sitä mä en kestäis.
      Mää tiän et tää ei nyt sovi ton alkuperäsen otsikon alle, mut ei voi mitään..
      Ja toisaalta tätä on vaikee ees mieltää mikskään sairaudeks, mää itse syön "liikaa", mää itse meen oksentaan, mää itse teen. Mun sisällä ei oo mitään syöpää jonka kulkuun en vois sanaani sanoo, mää itse teen tän.
      Mä en oikein tiä miten tää kaikki ees alko.. mä oksensin pahaa oloani pois ja sit se vaan muuttu. Nytkin kun luulin et tää paska olis ollu ohitse, niin esim. mun siskopuoli ja sen jätkäkaveri valitsi muutaman sanansa tietämättään väärin. Sen lisäks koulu stressi, ja aivan käsittämätön väsymys.. Ja sit taas.. Eilen kun söin roskaruokaa silleen etten päässyt mihinkään oksentaan sitä pois, oli ja on viä tänäänkin niin käsittämätön morkkis siitä. Ja sit mahaan sattu ihan uudella tavalla, ihan niiku se ei enää olis tahtonutkaan pitää sitä ruokaa sisällään, ja hitto kun paha olo.
      Tää nyt ei varmaan kiinnosta ketään mut jättäkää sit vaa lukematta :D Tiän et aiheet pomppii ihan miten sattuu, mut kirjotan vaan sitä myöten miten ajatukset kulkee, sen kummemmin etukäteen pohtimatta.
      Sitten vaikka muutama kysymys.. kaloreista, öö oman tietoni mukaan normaalin terveen (naispuolisen)ihmisen päivän perus kalori määrä on noin 1700 (tietysti kulutuksesta riippuen). Paljonko olis tehokkaan laihduttajan kalorimäärä? Ku sit jos se menee liian pieneks nii ruuansulatus, alkaa toimiin säästölinjalla, ja sehän ei enää ole tekokasta.. niin mikä se määrä sit olis.. semmosta oon pohtinut.
      Tsemppiä kaikille tän sairauden kans kamppaileville, koittakaa oikeesti jaksaa! Ja ehkä se on kans yks suurin syy miks on niin vaikee mennä puhuun kavereille, koska kukaan joka ei oo itse tätä sairautta kokenut, ei voi sitä myöskään ymmärtää.. pidetään siis me yhtä ja tuetaan toinen toisiamme. :)

      • oli mullakin häirä

        Tein itselleni uudenvuodenlupauksen tarttua näihin tuntemuksiin kun niitä tulee. Luen kaikenlaisia tarinoita netistä päivittäin, vuosikausien ajan oon lukenu, ja tällänen olo kun susta tuli niin on tullu ehkä 1-2 kertaa aikasemmin. Loistat, pelkän tekstinkin läpi.

        Joten halusin vaan sanoa että oot sisältä hirmu kaunis, hyväntahtoinen ja valtavan ihana ihminen. Tunnen sut tänne asti. Älä luovuta elämässä. Tarpeeksi kauan kun jaksat kokeilla erilaisia lähestymistapoja (ja hakea apua) niin se ratkaisu löytyy.

        Halauksia


    • kuin sydänkohtaukseen

      Voi kakka. Juuri noita oireita ollut itselläki, pitäisi kai kehdata mennä lääkäriin...

      Luulen, että bulimiaan välttämättä kuole sen fyysisistä vaan henkisistä syistä. Itsemurha-alttius on paha tapa...

    • liian myöhään..

      Kun elekrtolyyttien tasapaino on menny, sen huomaa siitä että on jo sairaalassa. Olen itse sairastanut ja kun minulle kävi tämä, olin sairastanut noin vuoden.. Heräsin yöllä älyttömään vatsakipuun, huimasi niin etten pysynyt pystyssä, oksetti, kouristi ja olin menettää tajunnan. Sain kyydin sairaalaan jossa sain heti kipupiikin. Otettiin verikokeet ja kalium arvot olivat päin helvettiä. Lääkäri sanoi etten arvojen mukaan pitäisi olla edes siinä kunnossa missä olin vaan pahemmassa, vaikka oloa ei mielestäni enää pahemmaksi voinut saada.. Olin monta päivää sairaalassa tarkkailussa ja tiputuksessa. Viikkojen ajan vielä sairaalareissun jälkeen arvojani seurattiin.
      Älkää hyvät ihmiset tarkoituksella hankkiko tätä sairautta. Luulin olevani elämäni kunnossa ennen sitä, koska mitään merkkejä ei kroppa antanu. Ajattelin vielä, että koska oksenatminen oli minulle niin helppoakin, ettei tästä ole haittaa.. Iski kuin salama kirkkaalta taivaalta!
      Se ei varoittele vaan vie mennessään, ainakin minun kohdalla.. Nyt elämässä hyvä vaihe, jonka haluan pitää! :) Tsemppiä kaikille!

      • hdafgsdg

        Aika jännä, että toisille vahingot tulee jo noin pian, vuodenkin kuluttua sairastamisesta.. Kun toiset saattavat oksennella vuosia ilman muuta oireita kun laihtuminen (minä itse mm). Ei oikein mikään muu kuin oma järki pakota lopettamaan oksentelua, mikä tekee siitä aina vaan vaikeampaa :(


      • ktsorjn
        hdafgsdg kirjoitti:

        Aika jännä, että toisille vahingot tulee jo noin pian, vuodenkin kuluttua sairastamisesta.. Kun toiset saattavat oksennella vuosia ilman muuta oireita kun laihtuminen (minä itse mm). Ei oikein mikään muu kuin oma järki pakota lopettamaan oksentelua, mikä tekee siitä aina vaan vaikeampaa :(

        onko kokemuksia oireista mitä tulee jos sydänlihas on jo "väsyny"?koitan itse parantua koko ajan, mutta helppoa se ei ole, koska jos koittaa syödä normaalisti, niin maha liian täynnä ja ruoka puskee väkisin ulos..en haluaisi, että hampaat tippuvat ja ruuansulatus ei toimi ja menkat eivät tule yms..mutta noh, kyllähän te tiedätte...mut nyt pelottaa hieman sydämen puolesta..voiko vasemman käden puutuminen ja jäätyminen, esim lenkillä, johtua sydämen vajaatoiminnasta?onko jollakin todettu tällaista?toipuuko sydän koskaan normaaliksi, jos lopettaa oksentelun?

        kiitos ja tsemiä kaikille


      • caramelle.
        ktsorjn kirjoitti:

        onko kokemuksia oireista mitä tulee jos sydänlihas on jo "väsyny"?koitan itse parantua koko ajan, mutta helppoa se ei ole, koska jos koittaa syödä normaalisti, niin maha liian täynnä ja ruoka puskee väkisin ulos..en haluaisi, että hampaat tippuvat ja ruuansulatus ei toimi ja menkat eivät tule yms..mutta noh, kyllähän te tiedätte...mut nyt pelottaa hieman sydämen puolesta..voiko vasemman käden puutuminen ja jäätyminen, esim lenkillä, johtua sydämen vajaatoiminnasta?onko jollakin todettu tällaista?toipuuko sydän koskaan normaaliksi, jos lopettaa oksentelun?

        kiitos ja tsemiä kaikille

        Mä oli 4 vuotta välillä oksentanut, välillä ollut anorektinen ja välillä normaali. olen 167 ja painoin 54, eli normaalipainoinen, kun sydämmeni alkoi tykyttämään ihan pienestä ja lisäreitä pukkasi niin maan *******.. mistään ei vikaa löydetä. Ainoa poikkeava sydänfilmissä on t- allon poikkeavuus (negatiivinen), korkea syke ja välillä lukee kovassa tykytyksessä että epäileetualaseinän iskeamiaa, eli hapen puutetta.

        Eli mulla siis syke välillä ihan oikeasti käynyt 200 ja rasituksena oli tuolloin kahden portaat ylös. Vaikka olin ½ vuotta terve, niin vika ei ohi ole mennyt, ilman jatkuvaa b salpaajaa en voisi mitään tehdä, kun maata sängyssä. Ja aina ei edes beetasalpaajakaan tehoa :(

        mitään rytmihäiriötä ei ole ollut, ellei 200 taajuuden sinustaky lasketa rytmihäiriöksi tai svt. syke mulla on levossakin välillä 100. joksus taas normaali.

        vahvasti epäilen että syömishäiriön vika tämä. Eli tavallaan itseaiheutettu :(


    • nurse-ali

      "Vastatkaa kiitos", miten bulimia vaikuttaa sydämeen kysysit?

      Yritän vastata jotain vaikka en asiantuntija ole. Oksentelu häiritsee kehon elektrolyyttitaspainoa, eli siis natrium-kalium tasapainoa. Se taas aiheuttaa kovan rasituksen sydämelle ja rytmihäiriöitä jotka en sinänsä ole vaarallisia mutta voi kehittyä kammiovärinäksi joka on kuolettava. Lisäksi olen kuullut että kallon sisäinen paine lisääntyy, mihin se johtaa en tiedä mutta voit yittää goolettaa varmaan vastaus löytyy?
      Tuosta elektrolyyttitasapainon heitosta johtuu myös turvotus jota bulimikoilla esintyy. Nestetasapaino päin p..tä.

    • vastatkaa kiitos

      kiitos vastauksesta. Kun olen lopettanut oksentamisen nyt 3kk (ennen oksensin monta vuotta monta kertaa päivässä) sitten ni eikö pitäisi olla enää vaaraa sydämelle? Tarkoitan että voiko joku sydänvika vielä ilmaantua? Kiitos jos vastaat.

    • nurse-ali

      En kyllä usko että aiheuttaa mitään pysyvää vauriota tai haittaa sydämelle, kun elektrolyyttitasapaino on kunnossa. Hyvä että olet lopettanut oksentamisen, sitä ei vaan usko että se on erittäin vaarallista! Voi mennä hyvin monta vuottakin, kunnes sitten sydän ei enää kestä. Sitä kun ei pysty näkemään tuonne elimistöönsä mitä siellä tapahtuu, voi tuntua että kaikki on ok mutta ei ole!
      Tsemppiä sulle, vaikka vaikeaakin voi olla! =D

    • vastatkaa kiitos

      Kiitos paljon, vastauksesi oli tosi lohdullinen ja antaa voimia taistella tätä vastaan. Kaikkea hyvää sinulle! :)

    • En haluu kuolla!

      Ihanaa et täällä oikeasti myös tuetaan toisia!! Mä olen jo pitkään oksennellut 2-5 kertaa päivässä ja kroppa alkaa oireilla.. Pelottaa mennä nukkumaan iltasin. Nyt tuntuu et näistä viesteistä sain voimaa. Mä yritän vielä!!!

      KIITOS!!!!!

    • kaunis on kuolo
    • 238e3u

      kauheeta, alko ahdistaa ihan sairaasti toi linkittämänne kuva. toisaalta antaa ehkä tsemppiä paranemiseen, jota on monesti kylläkin jo yritetty. Kai sitä kannattaa aina uudestaankin kokeilla. Saatana kun vaan tietäs mistä ja miten alottaa.. Meni vähän aiheen vierestä, sori. Tsemppiä teille kaikille muillekkin!

    • yrityshyvä10

      mulla on bulimia, mutta en oksenna (enää). Kompensoin liikunnalla ja paastolla..... Oon siis huojentunu että olen päässy oksentelusta eroon, nyt pitäis vielä saada toi ahmiminen kuriin ni AVOT. pitää vaan jaksaa yritää

    • turhautunu

      Mä oon sairastanut Bulimiaa jo yli vuoden, en tunne oloa sairaaks muutakun sinä hetkenä kun oksennan. Nyt vasta on alkanut tulee enemmän fyysisiä oireita esim. mahakivut, huimaus, närästys, turvotus ja rytmihäiriöitä. Ja mua alko ahistaa ihan sairaasti ja pelottaa et kuolen tähän vielä. Anoreksiasta oon parantunu aika hyvin mut bulimia on pahentunu. En ees syö mun mahaa ihan ähkyyn ja oksennan silti jos oon syöny parikin karkkia. Lisäks urheilen paljon. Mut ahistaa ku haluisin parantuu mut en haluu olla läski :( 161/52 haluisin laihtuu pari kiloo :(((

    • Anonyymi

      No, mulla alkoi bulimia kun kaveri kertoi että oli keksinyt semmoisen tavan.. Mua oltiin aina haukuttu läskiksi kun olin semmoinen ikäisiäni pyöreämpi ja lihasta löytyi, en ollut mikään tikku niinkuin monet jotka harrastivat oikeasti liikuntalajeja.. no ja myös kun siinä alkoi teini iässä hiukan laihtua ja vanhemmat rupesivat laittamaan suuria ruoka annoksia syötäväksi myös koulun terkkari piti jotain paino päiväkirjaa... Liian suuret annokset jouduin siis väkisin syömään ja salaa oksensin.. olen nyt 28 v ja välissä ollut vajaan vuoden oksentamatta.. eli 18vuotta oksentanut. Mitään oireita muita ei ole kuin hammaskiille vaurioitunut, eikä edes ihan kamalan paljoa, mutta kuitenkin sen verran, että toivoisin että sitä en olisi menettänyt.. syke on välillä aika korkea, mutta liikun säännöllisesti ja treenaan. Usein tuntuu että syön liikaa ja sitten syön lisää ja oksennan. Välillä ollut kausia että ostan kaikkea hyvää ja syön muka hyvällä omalla tunnolla, kun tarkoitus on tietysti oksentaa kaikki. Sen jälkeen syön vielä pienen harkitun määrän jotain aivan terveellistä ja kuitenkin järjellä miettien että se myös ravitsee, joten en laihdu. Välissä olen kaksi tervettä lasta synnyttänyt. Paino on jämähtänyt samaan olen 171cm ja pienimmillään paino oli vielä realistinen 53 kiloa ja nyt se on ollut vuosia 60 kiloa joka saisi olla hiukan vähemmän mutta se ei liiku enää alemmas.. sydäntä tässä olen pelkäillyt, välillä tykyttää muutaman sekunnin aika hurjasti, kuin olisi elohiiri rinnassa, mutta... Vaikea on lopettaa, kun tosiaan itsestä kiinni, kun ei mitään kamalaa ole vieläkään sattunut. Usein jos muutaman päivän olen oksentamatta, lopulta joku stressi sitten sen taas saa vauhtiin... Mutta tosiaan näköjään toiset oireilevat nopeammin.. yritän tässä nyt sopia itseni kanssa että kun tätä kirjoitan niin yritän kaikkeni olla vaikka koko alkavan viikon oksentamatta.. tai jopa kokonaan, jos vaan pystyisin, en oo aiemmin kirjottanut mihkään, niin jos tämä auttais että voin joskus kirjoittaa uudelleen ehkä terveenä ja antaa muillekin toivoa.. tsemppiä kaikille..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      249
      2206
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1555
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      112
      1278
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1170
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1135
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1064
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe