kuin olisi niin terveellistä mutta ei mulle. Jos ei tule migreeniä niin tulee rytmihäiriöitä. Eilen illalla kun olin taas kävelyllä niin yöllä heräsin moneen kertaan kun sydän muljahteli ja teki temppujaan.Samalla vasemman puolella kainalon kohdalla on sykkivä kipu.Että ei enään sauvakävelyä mulle...
Sauvakävely
7
1572
Vastaukset
- sillä se olis mukava
laji. Ympärivuotinen. Todella harmittaa sun puolesta.
Ihmettelen tässä, miten s-kävely VOI aiheuttaa sydäntuntemuksia....sekä migreeniä. Entä josa yrittäs "ajaa sisään" varovaisella vauhdilla, niin että kroppa tottuis. Mutta kai sä olet jo kaiken kokeillut. Kävisit vielä sydänlääkärin luona, varmuuden vuoksi, jospa jotain toivoo löytys.- Nitsko
käyn sydäntautilääkärillä ja minulla on betasalpaaja.Hyvänlaatuisia rytmihäiriöitä.
Kävelen kyllä paljon että kunnossa ei pitäisi olla vikaa. Mutta jotenkin tuo sauvojen "hakkaaminen" ja käsien liike ärsyttä sydäntä jotenkin. Olen joskus kuullut että kutominen käy sydämelle. Olisikohan sama juttu.
En ole koskaan viihtynyt sauvakävelyllä, enkä oikein ymmärrä sen "tehoa". Mutta kun ihmiset kovasti kehuu olen ajatellut että kai siinä jotain taikaa pitäisi olla. Hiihtämisessähän sauvoja käytetään aivan eri merkityksessä. Jotenkin tuntuu hassulta kävellä kepeillä.Mutta se on sitten eri juttu.
Minulle tulee kuitenkin paha olo. Täytyy kysyä seuraava kerta kun käyn kardiologilla. - pitkät s
Nitsko kirjoitti:
käyn sydäntautilääkärillä ja minulla on betasalpaaja.Hyvänlaatuisia rytmihäiriöitä.
Kävelen kyllä paljon että kunnossa ei pitäisi olla vikaa. Mutta jotenkin tuo sauvojen "hakkaaminen" ja käsien liike ärsyttä sydäntä jotenkin. Olen joskus kuullut että kutominen käy sydämelle. Olisikohan sama juttu.
En ole koskaan viihtynyt sauvakävelyllä, enkä oikein ymmärrä sen "tehoa". Mutta kun ihmiset kovasti kehuu olen ajatellut että kai siinä jotain taikaa pitäisi olla. Hiihtämisessähän sauvoja käytetään aivan eri merkityksessä. Jotenkin tuntuu hassulta kävellä kepeillä.Mutta se on sitten eri juttu.
Minulle tulee kuitenkin paha olo. Täytyy kysyä seuraava kerta kun käyn kardiologilla.sauvat?
- Nitsko
pitkät s kirjoitti:
sauvat?
Olen 158 ja minulla on 110 centtiset. Kaupan taulukossa oli kyllä suositus sen mittaiset mun pituudelle.Pitäisi ehkä kokeilla lyhyemmät.
- pitkät s
Nitsko kirjoitti:
Olen 158 ja minulla on 110 centtiset. Kaupan taulukossa oli kyllä suositus sen mittaiset mun pituudelle.Pitäisi ehkä kokeilla lyhyemmät.
joltakin vaikka vanhat suksisauvat. MInä käytän metsäpolulla sauvakävelyssä vanhoja suksisauvoja, 122 cm pitkät, itse olen 170 cm. En omistakaan varsinaisia sauvakävelysauvoja.
Voi olla, että jos hartiat ovat ennestään heikot, niin tulee tuntemuksia. Minäkin olen kuullut että puikoilla neulominen ei sovi, jos on sydämessä jotakin vikaa. Sitäkin voisi tehdä ehkä niin, että tukee kyynärpäät johonkin, en tiedä.
- kriittistä
Koskee ehkä kaikkia sydänsairauksikin, mutta minulla on dilatoiva kardiomyopatia ja eräällä luennolla sydäntutkimushoitaja kertoi, että sauvakävelyyn pitää suhtautua kriittisesti ja käytettävä vain, jos se ei aiheuta tuntemuksia. Ainakaan sauvakädet eivät saa nousta koskaan kyynärtaipeen yläpuolelle,mieluummin hiukan lyhemmät sauvat kuin suositus ja kädet enemmän alhaalla kuin terveillä.
Aika ymmärrettävää, sehän on sairaalle sydämelle rasitusta - siis liikaa tässä tapauksessa.
Sama pätee tuohon kutomiseen, ikkunanpesuun kädet ylhäällä ja verhojen ripustamiseen.
Ikkunanpesuun ja muuhun siivoukseen on onneksi saatavana varrellisia välineitä, joista osittain saa apua. Tervettä järkeä saakäyttää ja seurata omia tuntemuksia.- Nitsko
joku joka ymmärsi. Ihmiset vaan nauravat minulle kun kerron voivani pahoin sauvakävelystä. Minulla ei todettu varsinaista sydänvikaa. Ainoastaan tykytystä ja hyvänlaatuisia lisälyöntejä.Mutta sauvakävelyn jälkeisenä yönä sydän muljahtelee ja sydänlyönnit kuuluvat korvissa.Samoin kun pesin verhot ja ripustin ne, niin pulssi oli korkeamalla koko seuraavan päivän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937768
- 403732
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241180
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321033Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28983Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31782Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10740