Muistatteko Alfred J. Kwak sarjan?

=) =)

18

4885

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • =) =)
      • AlfredAnkka

Sanos muuta.

• ikuinen fani

Alfred on yhdessä Turtlesin ja Karvisen kanssa niitä ikivanhoja animaatioita, joita vieläkin jaksaisi katsoa.

Sarjan tekijä Dennis Livson on muuten suomalainen ja tehnyt Muumejakin.

Minulla on vielä monta Alfred-jaksoa nauhallakin, varsinkin ne ensimmäiset jaksot (koulunjuoksukilpailu, pullonhenki ja meripartio) ovat hienoja jaksoja, mutta toki myös monet uudemmat jaksot ovat loistavia kuten Saharauskun etsintä, Egyptin pyramidit, kuussa asuva pelle ja tietenkin kilpikonna saari Aruba.

Muistuvatko nämä jaksot mieleen?

Alfredhän oli hyvin poliittinen ja surullinenkin sarja.
        Korppihan oli yhdessä jaksossa selvä Adolf Hitler.

• NoJopas
        ikuinen fani kirjoitti:

Alfred on yhdessä Turtlesin ja Karvisen kanssa niitä ikivanhoja animaatioita, joita vieläkin jaksaisi katsoa.

Sarjan tekijä Dennis Livson on muuten suomalainen ja tehnyt Muumejakin.

Minulla on vielä monta Alfred-jaksoa nauhallakin, varsinkin ne ensimmäiset jaksot (koulunjuoksukilpailu, pullonhenki ja meripartio) ovat hienoja jaksoja, mutta toki myös monet uudemmat jaksot ovat loistavia kuten Saharauskun etsintä, Egyptin pyramidit, kuussa asuva pelle ja tietenkin kilpikonna saari Aruba.

Muistuvatko nämä jaksot mieleen?

Alfredhän oli hyvin poliittinen ja surullinenkin sarja.
        Korppihan oli yhdessä jaksossa selvä Adolf Hitler.

"Korppihan oli yhdessä jaksossa selvä Adolf Hitler."

Ai yhdessä jaksossako vain? Korpin korppipuolueen aikainen ulkoasu viittaa sekä Napoleoniin (univormu) että Hitleriin (viikset)
        Ehkä tuo Hitler yhdennäköisyys säilyy kaiuemmin koska viiksistä Korppi ei luovu vaikka puolue kaatuukin.

Livson oli ymmärtääkseni Alfredin tuottaja. Muumien lisäksi kai myös Tohtori Sykerö liittyy häneen...

• ukkonen_
      • Ankkulifani

Herranjestas!
        Alfredia siis tuli viimeksi vuonna 98!
        Onko siitä todella niin kauan?!
        Taidan olla jo aika kalkkis, kun tuntuu, että sitä tuli vielä tänäkin vuonna.

Se oli todella hyvä sarja, ja kyllä olen minäkin Alfredin fani.

• AlfredAnkka
        Ankkulifani kirjoitti:

Herranjestas!
        Alfredia siis tuli viimeksi vuonna 98!
        Onko siitä todella niin kauan?!
        Taidan olla jo aika kalkkis, kun tuntuu, että sitä tuli vielä tänäkin vuonna.

Se oli todella hyvä sarja, ja kyllä olen minäkin Alfredin fani.

Kymmenen vuotta melkein aikaa siis. Olisi jo korkea aika uusia, sanon minä.

Minulla on video, jossa Korppipuolue on voimiensa tunnossa ja täytyy sanoa että NÄYTTÄVIÄ JAKSOJA OLI :D todella hyvin historialliset tapahtumat saatu tehtyä lapsille sopiviksi. Eikös Iiriksen isä, herra Vana myös ollut jokin historiallinen hahmo? Englanninkielisessä wikipedia selvityksessä joka on huomattavasti laajempi kuin suomenkielinen, mainittiin jokin yhteys, mutten osannut yhdistää tätä tyyppiä, että kuka sitten oli.

• NoJopas
        AlfredAnkka kirjoitti:

Kymmenen vuotta melkein aikaa siis. Olisi jo korkea aika uusia, sanon minä.

Minulla on video, jossa Korppipuolue on voimiensa tunnossa ja täytyy sanoa että NÄYTTÄVIÄ JAKSOJA OLI :D todella hyvin historialliset tapahtumat saatu tehtyä lapsille sopiviksi. Eikös Iiriksen isä, herra Vana myös ollut jokin historiallinen hahmo? Englanninkielisessä wikipedia selvityksessä joka on huomattavasti laajempi kuin suomenkielinen, mainittiin jokin yhteys, mutten osannut yhdistää tätä tyyppiä, että kuka sitten oli.

No ei Alfredissa mun mielestä historiaa mitenkään kovin kummoisesti käydä läpi. Ei niin että sarjan tapahtumat voisi rinnastaa tarkasti johonkin oikeasti tapahtuneeseen. Jotain mielleyhtymiä on, mutta ei mitään tarkkaa.
        Alfred on satua.

Esim. Olipa kerran ihminen/Amerikka -sarjoissa opetetaan lapsille historiaa.

• ???ss

Oliskohan sarjaa tulossa dvd:lle?

Muistan yhdessä jaksossa yhden huvittavan jutun: niillä oli ihminen häkissä sirkuksessa, ja ihmistä kohdeltiin villipetona kuten leijonaa meidän maailmassamme...

• fdfdgf

pistälää googleen vaikka hakusanaksi alfred j kwak torrent niin pitäis löytyä eka ja toka tuotantokausi suomidubeilla. keskimääräinen latausnopeus on ainakin mulla 40 kb/s.

• AlfredAnkka

Ei ainakaan ole kuultu mitään DVD-asiasta. se olisi mahtavaa! Onhan Olipa-kerrastakin tehty boksi, samaten pikku poneista, miksei siis Alfredeista? Mutta yleltä kun toivoo niin se on mahdollista nähdä telkkaristakin! Silloin jos tämä kulttuuriteko tehdään, nauhoitan joka ikisen jakson! Ja varjelen niitä niinkuin Mauri Alfredia ettei kukaan koskaan nauhoita niiden päälle.

• ???ss

Missähän jaksossa esiintyy tuo hirviö joka kaappaa alkutunnarissa alfredin pitkillä kynsillään? Mikä hitto se oikein on?

• NoJopas

Mulla ei oo kaikkia jaksoja joten en ihan varmaksi voi sanoa, mutta kaikki jaksot koneelleen ladannut tyyppi vastasi samaan kysymykseen, ettei tuota öllimölliä olisi missään jakosossa.

Yksi mahdollinen jakso voisi olla se missä Alfred ja von Pallas seikkailevat avaruudessa robottien kanssa, mutta sitä en ole nähnyt vuosikausiin, joten en oikein muista...

• ukkonen_
        NoJopas kirjoitti:

Mulla ei oo kaikkia jaksoja joten en ihan varmaksi voi sanoa, mutta kaikki jaksot koneelleen ladannut tyyppi vastasi samaan kysymykseen, ettei tuota öllimölliä olisi missään jakosossa.

Yksi mahdollinen jakso voisi olla se missä Alfred ja von Pallas seikkailevat avaruudessa robottien kanssa, mutta sitä en ole nähnyt vuosikausiin, joten en oikein muista...

Avaruusjaksossa Alfred ja von Pallas löytävät "robottien kaatopaikan" ja yksi roboteista herää eloon ja jahtaa heitä, mutta ei sillä ole mitään kynsiä joilla koskettaa Alfredia.

• AlfredAnkka
        ukkonen_ kirjoitti:

Avaruusjaksossa Alfred ja von Pallas löytävät "robottien kaatopaikan" ja yksi roboteista herää eloon ja jahtaa heitä, mutta ei sillä ole mitään kynsiä joilla koskettaa Alfredia.

Minuakin on aina mietityttänyt se monsteri alussa. Muistaako kukaan Pelleä, joka soitti viulua kuussa? Mä muistan tämän etäisesti. Myös dodolinnut, kaivojaksot ja egypti jaksot ovat hyvin muistissa.

• aas

Ehkä se on se mikä korppia odottaa helvetissä, kunhan potkaisee tyhjää.

• AlfredAnkka
        aas kirjoitti:

Ehkä se on se mikä korppia odottaa helvetissä, kunhan potkaisee tyhjää.

Pyh, Korppi on oikeus.

• kukusti
        AlfredAnkka kirjoitti:

Pyh, Korppi on oikeus.

Alfred voitas laittaa telkkariin vaikka viikonloppuisin galaxiin ja siitä vois samalla tehdä koululaisten ohjelman tai sitten vois laittaa vaikka jonkun arkipäivän ohjelman tilalle

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe