Miten voi olla hankalaa?
Kertokaapa, miten olette kodin hälytysjärjestelmän kytkeneet operaattorin kanssa, kun hälytykset halutaan kännykkään.
Hälytysjärjestelmän toimittaja (Murtomiehet Oy - hah!) sanoi, että laitettaisiin hälytyslaitteistoon mukaan gsm-robotti, joka lähettää tekstarit.
Hankala osuus alkaa, kun pitäisi operaattorilta kysyä, mitä tarvitaan. Järjestelmään vaaditaan kuulemma normaali lankalinja ja sitten ilmeisesti myös gsm-linja. Miksi näin?
Elisa on oikeasti ihan huuli pyöreänä, mitä tarvitaan ja mitä maksaa. Puhelua siirretään kotipuhelimen/kännykkäpuhelimen/teknisen tuen välillä tämän tästä.
Ihan kuin asia olisi heille täysin uusi.
Luulisi homman olevan selvempää, kun hälytysjärjestelmiäkin myydään kiihtyvällä tahdilla.
Eikö näistä ole mitään selvää pakettia ja tuotteistusta olemassa.
Miten teillä muilla homma pyörii, jos saatte hälytykset kännyyn?
Tuntuu olevan myös aika kallista, kun lankalinjan avaus maksaa jo 99 euroa (Elisa) ja kk-maksuja 8 e/kk.
(Elämä on)
Kiitos tiedosta jo etukäteen.
Kodin hälytyksen kännykkään
13
5278
Vastaukset
- Fillu
Omituista että väittävät tarvitsevansa lankaliittymän kun minulla on autossa hälyytys systeemi joka ilmoittaa minulle kännykkään jos siihen murtaudutaan. Ei mielestäni talojen hälyytys systeemit ole ollenkaan erinlainen systeemi.
- Häh?
Ei tuollainen systeemi mitään lankalinjaa edellytä ellet tahdo että tietoa siirretään lankalinjankin välityksellä. Jos haluat että tietoa siirretään vain matkapuhelimeen niin siihen riittää gsm-robotti. Jos systeemi edellyttää lankalinjaa niin se ei ole tarepisiisi suunniteltu, mutta tarpeisiisi suunniteltujakin systeemejä kyllä löytyy.
- vanhenevia
lankavehkeitä eli murtohälytysfirmojen kanssa ei pidä olla missään tekemisissä jos haluaa välttyä rahastukselta.
- kipinä..
Jos murtohälytysliike on sanonut , että tarvitaan gsm-modeemi ja hälytykset tulevat tekstiviesteinä, niin oikeinhan he ovat sanoneet. Ei siinä Elisalta tarvitse mitään kysyä, laita Soneran tai jonkun muun sim-kortti sisään modeemiin ja hälytykset siirtyvät radioaalloilla puhelimeesi. Mitään lankaliittymiä ei tarvita, ainoastaan tavallinen gsm-liittymä eli sim-kortti ja kaikki siinä.
- onpa hankalaa
Kiitos vastauksista.
Operaattori oli ihan ulalla asiasta.
Olen kuullut, että on gsm-liittymiä, joissa ei ole kk-maksua tms. ja soveltuisivat sikäli edullisina tällaiseen hälytysjärjestelmään.
Kertokaapa, mitä liittymiä käytätte.
Thanks! - kuukausimaksuton
onpa hankalaa kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Olen kuullut, että on gsm-liittymiä, joissa ei ole kk-maksua tms. ja soveltuisivat sikäli edullisina tällaiseen hälytysjärjestelmään.
Thanks!myvät eri operaattoreidenlittymiä.
Muistaakseni meillä prepaid tms. - tällaista
onpa hankalaa kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Thanks!Mulla on pikku yritys ja saunalahden yritysliittymä. Siihen voi yhdella perusmaksulla liittää vaikka kuinka monta numeroa, eli lisänumerot ei maksa mitään. Mullakin on kotihälytin ja siinä gsm-modeemi, joka antaa tekstiviestillä hälytyksen.
Tuo txt on vaan mielestäni hieman lelu systeemi, sillä kuka herää tekstiviestin merkkiääneen, tai välttämättä kuulee sen päivälläkään..? En ainakaan minä. No, meneehän tuo kolmeen muuhunkin kännyyn, eli ehkä joku sentää huomaa ja viitsii soittaa mulle. - sähkötukka
kuukausimaksuton kirjoitti:
myvät eri operaattoreidenlittymiä.
Muistaakseni meillä prepaid tms.Pre-paid liitymä ei välttämättä ole hyvä. Joissakin on sellainen rajoitus että lakkaa toimimasta jos ei ole vuoteen ladattu lisää puheaikaa. Isälläni on mökillä tuollainen gsm-ohjausvekotin jolla saa lämmöt päälle ja pois. Siinä on ihan tavallinen liittymä. Kannattaa valita sellainen jossa on halpa kuukausi maksu tai että kuukausimaksulla saa lähettää ilmaisia txt-viestejä.
- JTI
tällaista kirjoitti:
Mulla on pikku yritys ja saunalahden yritysliittymä. Siihen voi yhdella perusmaksulla liittää vaikka kuinka monta numeroa, eli lisänumerot ei maksa mitään. Mullakin on kotihälytin ja siinä gsm-modeemi, joka antaa tekstiviestillä hälytyksen.
Tuo txt on vaan mielestäni hieman lelu systeemi, sillä kuka herää tekstiviestin merkkiääneen, tai välttämättä kuulee sen päivälläkään..? En ainakaan minä. No, meneehän tuo kolmeen muuhunkin kännyyn, eli ehkä joku sentää huomaa ja viitsii soittaa mulle.pyysin juuri tarjouksia muutamista eri hälytinlaitteista. Kaikissa näyttää olevan vakoina hälytykset lankalinjaa pitkin, jotka saa siis ohjattua omaan kännykkään tai vartiointiliikkeen hälytyskeskukseen. Jos lankalinjaa ei ole, tarvitaan järjestelmään erillinen ns. GSM robotti, joka maksaa kaikissa järjestelmissä n. 400,- GSM-robottiin voi asentaa minkä tahansa teleoperaattorin tavallisen sim-kortin, mutta kannattaa valita sellainen jossa kiinteät kuukausimaksut ovat mahdollisimman pienet.
- riittää..
JTI kirjoitti:
pyysin juuri tarjouksia muutamista eri hälytinlaitteista. Kaikissa näyttää olevan vakoina hälytykset lankalinjaa pitkin, jotka saa siis ohjattua omaan kännykkään tai vartiointiliikkeen hälytyskeskukseen. Jos lankalinjaa ei ole, tarvitaan järjestelmään erillinen ns. GSM robotti, joka maksaa kaikissa järjestelmissä n. 400,- GSM-robottiin voi asentaa minkä tahansa teleoperaattorin tavallisen sim-kortin, mutta kannattaa valita sellainen jossa kiinteät kuukausimaksut ovat mahdollisimman pienet.
Vaan jos on laajakaista, niin ei tarvita gsm-modeemia, eikä perinteistä puhelinliittymääkään.
Tarvitaan toki laajakaistapuhelinliittymä, vaan se onkin hieman halvempi(~10,-/kk) ja puhelut on myös halvempia, jopa ilmaisia. Siihen saa semmosen sovittimen, johon voi kytkeä sen murtohälyttimen lankamodeemin, tai vaikka tavallisen faksin.
Useilla on käsitys, että tietokoneen pitäisi olla aina päällä. Käsitys on väärä, ei tarvita edes tietokonetta. - tällainen?
onpa hankalaa kirjoitti:
Kiitos vastauksista.
Thanks!"piipperi"
http://www.telefinland.fi/hinnat.php
www.kolumbus.fi
www.saunalahti.fi
jne löytyy saman tyyppisiä liittymiä. Itsellä on jokin kolumbuksen kuukausimaksuton liittymä (ollut jo vajaan vuoden) jossa oli jokin puheaikatarjous - yhtään laskua ei tuona aikana ole ollut ja olen aina tavoitettavissa "omasta" numerosta (työnantajan numeroa ei tarvitse laittaa jakeluun)
Että tällaista businesta operaattoreilla :) - a...
tällainen? kirjoitti:
"piipperi"
http://www.telefinland.fi/hinnat.php
www.kolumbus.fi
www.saunalahti.fi
jne löytyy saman tyyppisiä liittymiä. Itsellä on jokin kolumbuksen kuukausimaksuton liittymä (ollut jo vajaan vuoden) jossa oli jokin puheaikatarjous - yhtään laskua ei tuona aikana ole ollut ja olen aina tavoitettavissa "omasta" numerosta (työnantajan numeroa ei tarvitse laittaa jakeluun)
Että tällaista businesta operaattoreilla :)Tuolta telefinlandin sivulta ei selvinnyt onko liittymiä enää lainkaan myynnissä :)
Ainakin täältä http://www.kolumbus.com/liittymat.html voi tilata vielä kolumbus liittymiä :)
- laajakaista?
Tuossa jo aiemin jolleki vastasinkin. Hanki tämmönen, onhan sulla laajakaista kuitenkin..? http://www.laajakaistapuhelin.net/
Siihen saa kytkettyä sovittimella sellasen hälyttimen, jossa on puhelinrobotti itsessään.
Et siis tarvitse tavanomaista puhelinliittymää, etkä gsm-modeemia, tarvitset ainoastaan laajakaistan ja laajakaistapuhelimen. Ja lisäksi hälytys voi mennä myös vartiointiliikeeseen, gsm-modeemin välittämiä tekstiviestejä vartiointiliikkeet ei yleensä kelpuuta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei823706Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071802- 1061102
- 991085
- 60933
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate165855- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57801Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g60776Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28745