Vastaanottotyö

terveyskeskuksessa

Haluaisin kuulla kokemuksia työskentelystä terveyskeskuksen vastaanotossa. Olen kolmen viikon päästä menossa sinne töihin ja olis kiva kuulla mitä työtehtäviin kuuluu ja kyykyttääkö lääkärit kuinka pahasti hoitajia, mitä olen vähän kuullut..

9

2598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sairaalaelämää

Jokainen tekee omat työnsä ja sillä siisti. Ei siellä kukaan jouda toisiaan kyykyttämään. Älä lähde tuolla asenteella uuteen työpaikkaan!

• vain loppukommentti

Hyvällä asenteella ja mielenkiinnolla olen menossa uuteen työpaikkaan, eikä tuo kyykyttämisjuttu ollut mun oma ajatua, vaan tänään vain kuulin jotain sinnepäin, että lääkäreiltä saa jossain vaiheessa kuraa niskaan. Lähinnä nyt tosiaan haluaisin vain tietää itse työstä ja työtehtävistä..

• kokenut
        vain loppukommentti kirjoitti:

Hyvällä asenteella ja mielenkiinnolla olen menossa uuteen työpaikkaan, eikä tuo kyykyttämisjuttu ollut mun oma ajatua, vaan tänään vain kuulin jotain sinnepäin, että lääkäreiltä saa jossain vaiheessa kuraa niskaan. Lähinnä nyt tosiaan haluaisin vain tietää itse työstä ja työtehtävistä..

Työ on ihan normaalia hoito-alan työtä jossa kiire sävyttää työpäivää...niinkuin joka paikassa tänä päivänä.Työkaverit ovat mukavia ja lääkärit tekevät oman osuutensa ja yhteistyötä lääkäreiden kanssa tehdään joka päivä(avustaminen tutkimuksissa,haavojen ompelussa jne)Täytyy osata pitää puolensa jos lekuri äkäilee ja komentelee...silloinkin kyseessä sen henkilön huono päivä...

• alkup.
        kokenut kirjoitti:

Työ on ihan normaalia hoito-alan työtä jossa kiire sävyttää työpäivää...niinkuin joka paikassa tänä päivänä.Työkaverit ovat mukavia ja lääkärit tekevät oman osuutensa ja yhteistyötä lääkäreiden kanssa tehdään joka päivä(avustaminen tutkimuksissa,haavojen ompelussa jne)Täytyy osata pitää puolensa jos lekuri äkäilee ja komentelee...silloinkin kyseessä sen henkilön huono päivä...

se, että kuinka osaa arvioida hoidon tarpeen, kun asiakas kyselee lääkäriaikaa.. Onko kiire vai riittäsikö käynti vaikka terveydenhoitajan vastaanotolla. Luulen olevani "liian kiltti", että alan ylityöllistämään pelkästään lääkäreitä:) Eli pitäisi vissiin vähän kasvattaa tuota jämäkkyyttä..

• Sillä
        alkup. kirjoitti:

se, että kuinka osaa arvioida hoidon tarpeen, kun asiakas kyselee lääkäriaikaa.. Onko kiire vai riittäsikö käynti vaikka terveydenhoitajan vastaanotolla. Luulen olevani "liian kiltti", että alan ylityöllistämään pelkästään lääkäreitä:) Eli pitäisi vissiin vähän kasvattaa tuota jämäkkyyttä..

jämäkkyydelläkö hoitelet potilaita?

Voipi olla joskus myös jämäkkä potilaskin vastaanotollasi!

• koulutus alalle
        alkup. kirjoitti:

Kovin olet huteralla pohjalla muuten. OLET VASTUUSSA siitä pääseekö asikas kiireellisessä tapauksessa hoitoon. Asikaspalvelu ja tietohallinnan koulutusohjelmassa käydään läpi asiat jotka pitää ottaa huomioon määritellessä hoitoon pääsyä, joten jos olet lähihoitaja niin voit suuntauta alalle. : )

• alkuper
        koulutus alalle kirjoitti:

Kovin olet huteralla pohjalla muuten. OLET VASTUUSSA siitä pääseekö asikas kiireellisessä tapauksessa hoitoon. Asikaspalvelu ja tietohallinnan koulutusohjelmassa käydään läpi asiat jotka pitää ottaa huomioon määritellessä hoitoon pääsyä, joten jos olet lähihoitaja niin voit suuntauta alalle. : )

Sairaanhoitajan koulutus löytyy ja vuosia myös työkokemusta. Tottakai minä nyt ymmärrän, mikä on kiireellistä ja mikä ei! Lähinnä tässä oli se kyseesä, kun ei ollut koko työnkuva oikein selvillä, eli missä tilanteesa asiakas neuvotaan menemään vastaanoton terkkarille ja missä taas neuvolan aamuvastanotolle. Meillä toimii nimittäin ns lääkärihoitaja, joka tekee osan lääkärien hommista. Tottakai homma on aluksi huteralla pohjalla, kuten kaikilla, jotka menee uuteen työpaikkaan. Työhön kuuluu olennaisena osana vähintään viikon perehdytys. Millään lähärin koulutuksella ei tuossa pärjää, vaikka olis suuntautunutki johonki asiakaspalveluun. Se on paljon muutaki, kun kommunikointia ja tietokonen kans pläräämistä. Tulen tekemään asiakaspalvelun lisäksi erilaisia toimenpiteitä, mm. kipsauksia, rokotuksia, lääkäriä avustetaan pienissä leikkauksissa ja paljon muuta.

• ...
        alkuper kirjoitti:

Sairaanhoitajan koulutus löytyy ja vuosia myös työkokemusta. Tottakai minä nyt ymmärrän, mikä on kiireellistä ja mikä ei! Lähinnä tässä oli se kyseesä, kun ei ollut koko työnkuva oikein selvillä, eli missä tilanteesa asiakas neuvotaan menemään vastaanoton terkkarille ja missä taas neuvolan aamuvastanotolle. Meillä toimii nimittäin ns lääkärihoitaja, joka tekee osan lääkärien hommista. Tottakai homma on aluksi huteralla pohjalla, kuten kaikilla, jotka menee uuteen työpaikkaan. Työhön kuuluu olennaisena osana vähintään viikon perehdytys. Millään lähärin koulutuksella ei tuossa pärjää, vaikka olis suuntautunutki johonki asiakaspalveluun. Se on paljon muutaki, kun kommunikointia ja tietokonen kans pläräämistä. Tulen tekemään asiakaspalvelun lisäksi erilaisia toimenpiteitä, mm. kipsauksia, rokotuksia, lääkäriä avustetaan pienissä leikkauksissa ja paljon muuta.

jos olet valmis sh, pystyt kyllä täysin ohjaamaan oikeaan paikkaan asiakkaan. Ja työpaikan perehdytys selvittää loput. Työnkuva kannattaa varmaan selvittää jo työtä hakiessa, ei vasta jälkikäteen.

• tuohon..
        ... kirjoitti:

jos olet valmis sh, pystyt kyllä täysin ohjaamaan oikeaan paikkaan asiakkaan. Ja työpaikan perehdytys selvittää loput. Työnkuva kannattaa varmaan selvittää jo työtä hakiessa, ei vasta jälkikäteen.

En ole hakenut kyseistä paikkaa, vaan johtava lääkäri pyysi minua tuuraamaan sinne nyt aluksi 3 kuukaudeksi ja siten toinen 3 kuukauden pätkä keväällä. Mulla on siis vakitoimi ja tehdään tässä vain pieni sisäinen siirto. Varmasti osaan hommani, mutta kunhan täällä kyselin kokemuksia ja tottakai aina pientä epävarmuutta on, kun uuteen työpaikkaan menee..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      87
      4977
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      174
      4346
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      165
      4255
    4. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      89
      3455
    5. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      16
      3184
    6. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      14
      2922
    7. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      31
      2897
    8. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      2
      2776
    9. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      54
      2648
    10. Nuoret pois politiikasta!

Näillä 30-kymppisillä ei ole juuri mitään elämänkokemusta. Ja tällaiset raakileet saavat huseerata ja pilata Suomen!
      Maailman menoa
      29
      1844
    Aihe