Odotusasiaa

tuplista

Eli, tänään näkyi ultrassa 2 sikiötä, mutta toinen oli pienempi kuin toinen ja syke näkyi juuri ja juuri. Lääkäri sanoi, että voi johtua kuvakulmasta tms. tai sitten se toinen on hiipumaan päin. Viikkoja nyt 6 4 ja kyseessä ICSI-raskaus.

Onko muilla ollut vastaavaa ja miten jatko meni? Tuliko 2 vai 1?

Ja oliko teillä mitään riskiä siitä, että toinen "toisi" toisenkin pois? Lääkäri sano mulle, että sellasta riskiä ei olis, mut silti mietityttää...

3

1299

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shula

Vastasin sulle tuolla odotuspuolella viestiisi...:)

• minulla

Olen nyt onnellinen kuusiviikkoisten kaksosten äiti. Nämä samalla lailla keinoalkuisia kuin sinulla. Koko raskauden ajan B-sikiö oli pienempi ja ihan alkuraskaudessa ennustettin keskeytyvän ja pelkona oli, että tuo "paremman" sikiön mukanaan pois. Siinä sitä sitten pelättiin ja jopa toivottiin toisen nopeaa keskytymistä, että toinen säilyisi.

Lähes koko raskauden ajan vihjailtiin kehityshäiriön mahdollisuudesta. Pojat syntyivät kiireellsellä sektiolla 36 1 raskausmyrkytyksen takia. Mitat olivat A 2705 g, 47 cm ja B 1960 g , 42 cm. Tänään oli B jo 3260 g ja 49 cm.

Raskautta seurattiin hyvin tarkasti. Ultrattiin peräti 16 kertaa ja polilla käytiin 13 kertaa.
        Mutta hyvä niin...

Tsemppiä ja valoista mieltä odotukseen näin pimenevänä aikanakin !

• kikka

Pian kaksitoista vuotta sitten olin raskaana,tietämättä menkatkin!
      Yks kaks töistä lähtiessä koski kamalasti mahaan ja aloin vuotaa. Tulin kotiin ja soitin terveyskeskukseen,käskivät mennä suoraan sairaalaan.Siellä tehtiin raskaustesti vaikka väitin etten voi olla raskaana.No testi näytti plussaa ja ajattelin tulleen pois.Ultrassa näkyi sydän lyövän eli olin odottanut kaksosia rv8 ja toinen tuli pois.Vuotoa oli ainakin v20, v36 syntyi leikkauksella pieni pirteä poika 2140g.44cm!
      Tänä päivänä tosi jämäkkä ja tomera poika,iltatähteni!Jätti minut tänään yksin kun meni työkaverini porukoiden kanssa mökille! Ja taivaalla mollottaa täysikuu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5163
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3252
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2705
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2328
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      129
      1835
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1673
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1461
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      107
      1318
    10. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1297
    Aihe