Ylen ykkösessä tuli tänään ohjelmaa romaneista. Eräs romaninainen (keittiö-apulainen) kertoi miten siistiä on romanikodeissa.
Keittiössä on kuulemma erikseen rätit millä pöytiä pyyhitään ja lattiarentut ovat erikseen.
Ottakaa nyt valkolaiset oppia ettette pyyhkäise lattiarievulla pöytää.
Romani koti siisti
15
1946
Vastaukset
- Valkolainen
Mistä olet saanut päähäsi että valtaväestö pyyhkii pöytiä lattiarievulla?
Mustalaiskotien siisteys on samanlainen klisee kuin mustalaisten vanhusten kunnioitus, eli olemassa vain puheissa ja totuus on toista.- kliseitä vain
On tullut nähtyä useampikin romanikoti, siitejä sekä niin sotkuisia ja likasia, ettei uskoisi että naisihmistä taloudessa on lainkaan.
Siivousrätit on varmasti suurimmalla osalla ihmisiä kaikki erikseen.Ja monessa paikassa vaatteetkin pestään erikseen ja huom.valtaväki ym.vaihtavat useimmiten puhtaat vaatteet joka päivä, meneekö se iso hame pesuun joka päivä? Se laahaa kaikkialta likaa ja bakteereja, jotka kulkevat koteihin sisälle.Kumma myös tapa kuljeksia kengät jalassa sisällä, ajatelkaa mikä lian määrä niissä on.Oot vaikka tallannut paikasta mihin joku tautinen on roiskinut jotain...
Ei ne suuret sanat, vaan........ - hyssykät
kliseitä vain kirjoitti:
On tullut nähtyä useampikin romanikoti, siitejä sekä niin sotkuisia ja likasia, ettei uskoisi että naisihmistä taloudessa on lainkaan.
Siivousrätit on varmasti suurimmalla osalla ihmisiä kaikki erikseen.Ja monessa paikassa vaatteetkin pestään erikseen ja huom.valtaväki ym.vaihtavat useimmiten puhtaat vaatteet joka päivä, meneekö se iso hame pesuun joka päivä? Se laahaa kaikkialta likaa ja bakteereja, jotka kulkevat koteihin sisälle.Kumma myös tapa kuljeksia kengät jalassa sisällä, ajatelkaa mikä lian määrä niissä on.Oot vaikka tallannut paikasta mihin joku tautinen on roiskinut jotain...
Ei ne suuret sanat, vaan........sentään. Mistä ihmeest keksit et kenkiäkään ei riisuta. Juu juu, mehän nukutaankin saappaat jalassa. Järki päähän niin kaaleille ku valkolaisillekin
- ihan nähty juttu!
hyssykät kirjoitti:
sentään. Mistä ihmeest keksit et kenkiäkään ei riisuta. Juu juu, mehän nukutaankin saappaat jalassa. Järki päähän niin kaaleille ku valkolaisillekin
Ne paikat joissa olen vieraillut, väki kävelee sisälle kengät jalassa, ainoastaan lapset riisuvat kenkänsä! Se siitä siiteydestä sitten jos pitkin räkäisiä katuja kuljetaan ja kegät jalassa ollaan sisällä! Pienet vauvaikäiset konttaa lattialla ja sitten aikuiset tuo kengissään maailmalta kaikki bakteerit, että tälläistä.Niin, voi hyvät hyssykät sentään!
- *mä vaan*
ihan nähty juttu! kirjoitti:
Ne paikat joissa olen vieraillut, väki kävelee sisälle kengät jalassa, ainoastaan lapset riisuvat kenkänsä! Se siitä siiteydestä sitten jos pitkin räkäisiä katuja kuljetaan ja kegät jalassa ollaan sisällä! Pienet vauvaikäiset konttaa lattialla ja sitten aikuiset tuo kengissään maailmalta kaikki bakteerit, että tälläistä.Niin, voi hyvät hyssykät sentään!
Olen nähnyt ja kokenut tämän asian kauhukseni satoja kertoja. Ärsytti aikoinaan suunnattomasti kun itellä oli pienet lapset konttaamassa lattioilla ja kun oli justiin saanut jokapaikan siivottua, sitten sisään pyyhältää porukka kaaleita...eikä puhettakaan että kukaan ottaisi kenkiään pois.Eli ei minkäänlaista kunnioitusta toisten kotia kohtaan. Sitten loukkaannutaan tai naureskellaan kun kehoitin ottamaan kengät jalasta.arvatkaas vaan ottiko kukaan...no ei todellakaan.Minua pidettiin outona kun menin toisten luo ja otin aina kengät pois.Minulla ei tulisi mieleenkään kulkea kenenkään kodissa likaset kengät jalassa. Senverran sentään kunnioitan toisen kotia.
- Anonyymi
Oletko koskaan käynyt romanien kodissa? Minä olen. Huushollit on erittäin siistejä, kahvit juodaan kupeista, ei mukeista, on servettien kanssa katettu arkisinkin.
- Anonyymi
kliseitä vain kirjoitti:
Ei ne suuret sanat, vaan........kyllä oon ollu manasti kauppajonossa sivistyneen valtaväestöön kuuluvan takana ei kyllä h ajun perusteelä oo vaatteita vaihettu vähään aikaan ja on tullu käytyä myös kylässä eteisestä on vaate jono lähteny tiskiä altaat täynnä ym ym
- Anonyymi
ihan nähty juttu! kirjoitti:
Kengät jalassa kuljetaan keski-Euroopassakin ja Britanniassa. Minusta ihan normaalia, jos siis on vaikkapa korkeat korot tai muut siistit kengät. Työkengät sitten tietysti erikseen, ja jätetään vaikka ulko-oven ulkopuolelle.
- AHKERA ROMANI
Romanien asunnot ovat varmasti puhtaita,kun valtaväestö käy ne siivoamassa. Joskus aikoinaan romanit asuivat vastapäätä(onneksi pääsin eroon),niin heillä kävi valkoinen siivooja nainen kunnan maksamana siivoamassa kerran viikossa.Kyllä kunta elättää.Perheessä oli näitä lihavia miehiä puolenkymmentä emännän lisäksi mutta ei näistä näköjään siivoojiksi ollut kun kunnan tytöt kävivät siivoamassa. Voehan vittu mitä touhua?
- tiina tietävä
Lähes kaksikymmentä vuotta kokemusta ja tiedän että KENKIÄ EI RIISUTA, miehet on niin miehisiå etteivät ota kenkiä pois. Olen miettinyt missähän kunnossa sukat siellä jaloissa on vai onko niitä ollenkaan. Naiset kipsuttelee rautakoroilla niin että hyvästi laminaatit ja muovimatot täynnä reikiä. HAMETTA SUUREMPAA BAKTEERIPESÄÄ EI LÖYDY.
- valeri
Ei ne itse pese vaan todella muut.Ja olen nähnyt monta todella epä siistejä.Omakotitalon sivusta ku kaatopaikka.
- Anonyymi
Yhtä paskaista sakkia ne on, kuin muutkin. Jos näin kärjistetysti voi sanoa.
- Anonyymi
Kyllä, pitää paikkansa. Siistejä ihmisiä.
- Anonyymi
Kaikki romanikodit, joissa olen vieraillut, ovat olleet kyllä todella siistejä ja puhtaita.
- Anonyymi
Minulla on ikää 70 vuotta, ja olen elämäni aikana vieraillut useissa romanikodeissa, kaikki
kodit eivät ole olleet hienoja, mutta kaikki kodit on ollut todella puhtaita.
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1387765Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381975Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251920- 911643
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801565Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071016- 49930
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4909Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34812