Peruukki

Nainen 42

Onko kenelläkään kokemuksia (tuttavia) kenellä on peruukki ? Kuinka pian peruukkiin tottuu ja miten se elämää hankaloittaa ? Pysyykö se päässä, voiko mennä sateeseen ? kuinka työlästä sen hoito on ?
kuika lyhyt pitää oman tukan olla ?

Miljoona kysymystä, kaikki informaatio tervetullutta !

13

7802

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen -78

      Käytin peruukkia muutaman vuoden (1996-1998), silloin kun hiukseni lähti pälvikaljun takia .
      Minulla oli keinokuitu peruukki (olikohan sen niminen?), jokatapauksessa ei aitoa hiusta. Aito maksaa paljon enemmän.
      En oikein koskaan tottunut/halunnut tottua siihen. Olin silloin 18 vuotias, joten tykkäsin juhlia, ja ravintolassa se oli yhtä kuuma kuin villapipo.
      Sitä on kyllä helpompi käyttää jos omat hiukset ovat lyhyet...ainakin minun mielestä. Käytin ensimmäistä peruukkia noin 2 vuotta, sitten se rupesi löystymään, joutui usein vetää niskasta alaspäin. Kyllä se sateen kestää, mutta ei kovaa kuumuutta. Esim uunin luukkua avatessa täytyy olla varovainen ettei se sula. Parin vuoden aikana leikkasin sitä muutaman kerran, kun latvat kuluivat. En muista kuinka usein sitä piti pestä, sille on kuitenkin omat shampoot.

      Peruukin valinta oli todella vaikeata...hirveesti eri malleja eri liikkeissä. Ostin sitten omani Kuokkasen peruukkiliikkeestä Helsingistä, kannattaa tutustua: http://www.kuokkasenperuukkiliike.fi/

      (Nyt huomasin että siellähän myös huoltavat ja voivat esim kiristää löystyneen peruukin.)

      Minun toiseen peruukkiin en tottunut lainkaan, käytin sitä vain hienoissa juhlissa, joissa minua ei niin hyvin tunnettu. Sen jälkeen käytin lippistä, hattua tai huivia. Viimeiset vuodet olen käyttänyt Buff-liinaa, mustaa sellaista, niitä myydään esim urheiluliikkeissä ja prismoissa.

      Toivottavasti löydät sopivan, ja varmasti peruukitkin ovat kehittyneet viime vuosina!

      • Nainen 42

        Asiallisesta vastauksesta. Noi peruukithan näyttää hyvältä nykyään. Tosin käyttö voi olla tuskaa.


    • Mikko_

      Suosittelen luonnonhiusperuukkia, sitä voi käsitellä periaatteessa kuten omaa tukkaa, eikä tarvita mitään erikoisshampoita ja muita tuotteita, eikä tarvitse varoa kuumaa uuniakaan.. :) Haittapuolena sitten hiusten kuivuminen ajan myötä, etenkin jos käyttää ahkerasti alkoholipitoisia muotoilutuotteita.

      Mitä olen palstoja lukenut, niin laadukas peruukki/lisäke (ja etenkin siis kiinnitys) kyllä kestää sateenkin, ainakin jos kiinnitys on hyvä. Kiinnitykseenhän käytetään esim. liimaa, teippiä ja klipsejä. Liima on paras etenkin jos hiusrajaa on tarkoitus näyttää. Ainakin miehillä hiusrajan näyttäminen (edes vähän) on ehkä tärkeämpää kuin naisilla, koska kaikki strategiset kohdat peittävä "moppi" mallia "martti servo" herättää kyllä helposti epäilykset (etenkin jos on liian paksu kantajan ikään nähden). Sen sijaan jos hiusrajaa näkyy ja se näyttää luonnolliselta, ei normaali ihminen kyllä osaa epäillä mitään.

      Lisäke/peruukki on täysin mahdollista ja jopa kannattavaa hoitaa itse. Vehje irrotetaan päästä öljy- tai alkoholipohjaista ainetta käyttämällä, ja puhdistetaan asianmukaisella (esim. sitrus-pohjaisella) liuottimella. Sitten vaan uudestaan liimat/teipit päähän ja vehje kiinni.

      • Nainen 42

        ...että miksi Mauri Pekkarisella on niin törkeän huono peruukki ? Luulisi sillä varallisuudella hankkivan itselleen luonnollisen näköisen peruukin ? Eilen oli taas televisiossa ja ei voi kun ihmetellä millainen tönkkö se peruukki on.

        Tiedän että nykyajan peruukit on niin luonnollisen näköisiä ettei niitä juurikaan aidosta erota.

        Kiitos Mikolle vastauksesta.


      • sorinor
        Nainen 42 kirjoitti:

        ...että miksi Mauri Pekkarisella on niin törkeän huono peruukki ? Luulisi sillä varallisuudella hankkivan itselleen luonnollisen näköisen peruukin ? Eilen oli taas televisiossa ja ei voi kun ihmetellä millainen tönkkö se peruukki on.

        Tiedän että nykyajan peruukit on niin luonnollisen näköisiä ettei niitä juurikaan aidosta erota.

        Kiitos Mikolle vastauksesta.

        Mauri on tyylilleen uskollinen.
        Voi vain kuvitella otsikoita esim.iltapäivälehdissä jos Maurilla olisi äkisti erilainen kuontalo.


      • Mikko_
        sorinor kirjoitti:

        Mauri on tyylilleen uskollinen.
        Voi vain kuvitella otsikoita esim.iltapäivälehdissä jos Maurilla olisi äkisti erilainen kuontalo.

        Maurilla on tavallaan yksi "ässä" hihassaan, eli se, että kaikki tietävät miehellä olevan peruukki. :) Mauri voisi halutessaan ottaa jonkun täysin luonnollisennäköisen lisäkkeen, jonka hiusraja on hyvin vetäytynyt ja hiukset hyvin ohuet, eli kuvastaisi näin kantajansa ikää paremmin kuin nykyinen vehje. Tämän jälkeen Mauri voisi sanoa kyselijöille, että lopetti peruukin käytön ja että nykyinen tukka on oma, ja homma voisi mennä jopa täydestä. :)

        Tämä siis edellyttäisi, että mies todellakin uskaltaisi ottaa lisäkkeen, joka jättää armotta ohimot paljaaksi ja ohentaa hiuksia huomattavasti nykyisestä.

        Miehen nykyisen "tupeen" ongelma on siinä, että se ei jätä mitään arvailujen varaan.. Vähän sama kuin Martti Servolla. Tosin Martti Servo on viihdealalla, ja ylilyöntiä tässä peruukkihommassa voisi ajatella jopa puolittain tarkoitukselliseksi, mutta se edellyttäisi, että mies itse suhtautuisi asiaan vähän lungimmin. SubTV:n chatissa mies on selvästi ollut vaivautunut peruukkikyselyistä.


      • iPeruukki

        Älä vain erehdy tilaamaan iPeruukista,täysin huijjaus kauppa !


    • vielä omakohtaista

      kokemusta peruukista, mutta tulevaisuudessa on peruukki hankittava. Olen lukenut englantilaisten naisten kehuvan peruukkia, katso sivu www.freedomwigs.co.nz/
      Sivuilta en löytänyt suomalaisten yhteystietoja, joten pitänee mennä Englantiin, koska en todellakaan halua mitään kauheaa karvalakkia vaan ns. entisenlaisen oman tukan.

      • T-M

        Minä sain peruukin "yhteiskunnalta" syöpähoitojeni takia. Se oli käsintehty laatuperuukki, mutta muuten surkean näköinen: tätimäinen ja suomalaiselle ohuthiuksiselle luonnottoman runsas. Helsinkiläisillä potilailla on hyvin vähän valinnanvaraa: vain yksi peruukkiliike ja rajoitetusti malleja valittavana. Menin Tallinnaan ja ostin sieltä edullisen ja nuorekkaan peruukin, jota käytän nyt. Se maksoi paljon vähemmän kuin mitä peruukeista Suomessa yleensä joutuu maksamaan. Amerikasta on moni tilannut netin kautta laadukkaan peruukin melko edullisesti.


    • Anonyymi

      Onko kukaan kokeillut hiuslisäkettä? Englanniksi topper? Siis "puoliperuukki" joka peittäisi päälaen.

      • Anonyymi

        Tilasin aitohiustopperin verkkokaupasta. On kevyempi käyttää kuin kokopääperuukki mutta vaatii vähän paksummat hiukset tai enemmän hiusta kuin mitä itselläni on niin jäi käyttämättä. Mutta sopii erityisesti just sellaiselle joka haluaa peittää päälaen alopeciaa tms.


    • Anonyymi

      Moi!
      Läheinen löytyy, jolla peruukki,.
      Perukki teippi pilailu, ns. sormenoseitelulla on tuttua.
      Sekä parturin kohtelu näyttö, pyödelle peruukki vaan kun asikaita tulee näkevät.
      Meillä tämä läheis suhde vaan päättyi väkivaltaan.

    • Anonyymi

      Peruukki harva, kampaamot tekee välilinjastoa väliin.
      Pitää Ilmoittaa että on peruukki syystä tai toisesta jos on naisissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      39
      773
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe