Polttoainesuodattimen

huhupuhetta?

vaihto olisi kuulemma huoltomiehen mukaan kannattavaa tehdä joka vuosi talven "korvilla"... Pitääkö paikkansa, vai onko vain "törkeä" rahastusyritys?
Noh... vaihtoon menee, kun olen justiinsa sen auton ostanut ja haluan pitää kuin kukkaa kämmenellä!
Auto toyota avensis 2.0TD -98

16

9924

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kannattaa vaihtaa nyt auton hankittuasi, ellet varmasti tiedä, koska edellisen kerran vaihdettu.

      Näin myös auton muiden suodattimien ja nesteideiden kanssa kantsii toimia.

      Itse olen vaihdattanut polttoainesuodattimen tähän mennessä noin 100tkm jälkeen. Tosin suodatin on ollut tällöinkin ihan puhtaan oloinen. Viimeksi vaihdoin lähinnä sen takia, että en ollut saanut pariin vuoteen vedenpoistohanaa auki......

      • Vaihtaa...

        Jos on -98 bensa-ave. Ajattelin vaihtaa ku 100tkm tulee täyteen,eli keväällä?


      • Vaihtaa... kirjoitti:

        Jos on -98 bensa-ave. Ajattelin vaihtaa ku 100tkm tulee täyteen,eli keväällä?

        ...on, että jos olet tankannut autoasi kunnon huoltamoilla, etkä mitään epämääräista bensaa, (jota voi saada esim. haja-asustusalueiden kyläkauppojen tankeista) niin ei kannata vaihtaa. Ei siellä vielä mitään niin pahaa ole. Suomessa saa PUHDASTA BENSAA. Tietenkin huolimaton tankkaaja voi päästää tankattaessa roskia tankkiin, mutta kuka tunnustaa????

        Oma kokemus bensasuodattimen vaihdosta on KARMEA. Annoin vaihtaa 200tkm kohdalla vieläpä merkkihuollossa. Viikko suodattimen vaihdon jälkeen katosi autosta tyjäkäynti, roska kaasarissa.

        Tästä opimme, että bensasuodattimen vaihtoon liittyy myös riski. Kun letkut irroitetaan, "puhtaalle" puolelle voi päästä roska, huolimattomalta asentajalta.


      • Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...on, että jos olet tankannut autoasi kunnon huoltamoilla, etkä mitään epämääräista bensaa, (jota voi saada esim. haja-asustusalueiden kyläkauppojen tankeista) niin ei kannata vaihtaa. Ei siellä vielä mitään niin pahaa ole. Suomessa saa PUHDASTA BENSAA. Tietenkin huolimaton tankkaaja voi päästää tankattaessa roskia tankkiin, mutta kuka tunnustaa????

        Oma kokemus bensasuodattimen vaihdosta on KARMEA. Annoin vaihtaa 200tkm kohdalla vieläpä merkkihuollossa. Viikko suodattimen vaihdon jälkeen katosi autosta tyjäkäynti, roska kaasarissa.

        Tästä opimme, että bensasuodattimen vaihtoon liittyy myös riski. Kun letkut irroitetaan, "puhtaalle" puolelle voi päästä roska, huolimattomalta asentajalta.

        ...siis mielipiteeni on se, että toimivaa autoa ei kannata minusta purkaa. Jos autossa on käyntihäiriöitä, silloin bensasuodatin on yksi vikapaikka vaihtoehto.....

        Tällä en tarkoita nesteiden ja öljyjen vaihtamisen laiminlyöntiä. Suomessa niihin aina kondensoituu vettä ajan myötä...


      • Mielipiteestäsi!
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...siis mielipiteeni on se, että toimivaa autoa ei kannata minusta purkaa. Jos autossa on käyntihäiriöitä, silloin bensasuodatin on yksi vikapaikka vaihtoehto.....

        Tällä en tarkoita nesteiden ja öljyjen vaihtamisen laiminlyöntiä. Suomessa niihin aina kondensoituu vettä ajan myötä...

        Mulle tulee varmaan tossa keväällä 200tkm täyteen, joten vaihdan sen siinä tulevassa huollossa ton polttoainesuodattimen. Kuule, miksi jotkui valittaa vaihdelaatikko-ongelmista? Itselläni 182tkm ajettu -98 Bensa-Ave, ei mitään ongelmaa tekniikassa. Kerran on laatikkoon öljyt vaihdettu, eikä kuulu mitään sivuääniä.


      • Mielipiteestäsi! kirjoitti:

        Mulle tulee varmaan tossa keväällä 200tkm täyteen, joten vaihdan sen siinä tulevassa huollossa ton polttoainesuodattimen. Kuule, miksi jotkui valittaa vaihdelaatikko-ongelmista? Itselläni 182tkm ajettu -98 Bensa-Ave, ei mitään ongelmaa tekniikassa. Kerran on laatikkoon öljyt vaihdettu, eikä kuulu mitään sivuääniä.

        ...."Kuule, miksi jotkui valittaa vaihdelaatikko-ongelmista?" -Hyvä kysymys! Henkilökohtaisesti minulle ei tule mitään muuta mieleen, kuin että toisilla laitteet kestää, toisilla ei sitten mikään.

        Vaihteen vaihtamisenkin voi ilmeisesti tehdä monella tavalla ja olenkin monenmoinsen "suharin" kyydissä ollut. Niin vaihtaminen kuin kaasun käyttökin varmasti vaikuttaa laatikon kestoon.

        Olet muuten ymmärtänyt tosi hyvin tuon laatikkoöljyn vaihdon. Suomen olosuhteissa laatikkoöljy on syytä vaihtaa muutaman vuoden välein, omalla kilometrimäärällä teen noin 3v välein, joka vastaa yli 100tkm ajoa. Tärkeintä on vaihtaa edes joskus esim 5v välein.


      • Näin se menee.
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ...."Kuule, miksi jotkui valittaa vaihdelaatikko-ongelmista?" -Hyvä kysymys! Henkilökohtaisesti minulle ei tule mitään muuta mieleen, kuin että toisilla laitteet kestää, toisilla ei sitten mikään.

        Vaihteen vaihtamisenkin voi ilmeisesti tehdä monella tavalla ja olenkin monenmoinsen "suharin" kyydissä ollut. Niin vaihtaminen kuin kaasun käyttökin varmasti vaikuttaa laatikon kestoon.

        Olet muuten ymmärtänyt tosi hyvin tuon laatikkoöljyn vaihdon. Suomen olosuhteissa laatikkoöljy on syytä vaihtaa muutaman vuoden välein, omalla kilometrimäärällä teen noin 3v välein, joka vastaa yli 100tkm ajoa. Tärkeintä on vaihtaa edes joskus esim 5v välein.

        Vaihdatin laatikkoon öljyt heti ku ostin (silloin ajettu 155tkm) Nyt on se 181tkm mittarissa. Ainoa mitä jouduin tekemään (ei valitettu kuitekaan katsastuksessa) oli sis.raidentankojen vaihto.... oli kulumaa. Muuten ajellut täysin ongelmitta.
        Mulla on muute samanvärinen Ave ku sullaki, -98 hopeanharmaa, lisukkeena takaspoileri. Bensiinimoottorina ompi 1.8. Kesällä kulutus sen 6.0l/matka-ajossa. Erittäin tyytyväinen olen Toyotaan. Ihmetyttää vaan välillä tää palsta ku monilla ongelmia ja haukkuvat jne...


      • Näin se menee. kirjoitti:

        Vaihdatin laatikkoon öljyt heti ku ostin (silloin ajettu 155tkm) Nyt on se 181tkm mittarissa. Ainoa mitä jouduin tekemään (ei valitettu kuitekaan katsastuksessa) oli sis.raidentankojen vaihto.... oli kulumaa. Muuten ajellut täysin ongelmitta.
        Mulla on muute samanvärinen Ave ku sullaki, -98 hopeanharmaa, lisukkeena takaspoileri. Bensiinimoottorina ompi 1.8. Kesällä kulutus sen 6.0l/matka-ajossa. Erittäin tyytyväinen olen Toyotaan. Ihmetyttää vaan välillä tää palsta ku monilla ongelmia ja haukkuvat jne...

        Palstalla 95 jutuista pitää lukea varauksella.

        Maalaisjärjen mukaan ei ole uskottavaa, että joku tulisi tänne ja keksisi juttuja, mutta näin vain on.

        Ehkä joku saa siitä jonkinlaisen orgasmin, kun saa väiteetyn aikaiseksi. tiedä häntä. Tällä palstalla olen oppinut sanat PROVO ja TROLLI.


      • olen seurannut
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        Palstalla 95 jutuista pitää lukea varauksella.

        Maalaisjärjen mukaan ei ole uskottavaa, että joku tulisi tänne ja keksisi juttuja, mutta näin vain on.

        Ehkä joku saa siitä jonkinlaisen orgasmin, kun saa väiteetyn aikaiseksi. tiedä häntä. Tällä palstalla olen oppinut sanat PROVO ja TROLLI.

        jonkin aikaa näitä palstoja aina silloin tällöin. Mutta aika naurettavaksi näyttää kokoajan menevän. Hyvä että olet pitämäs tämän palstan ihmisiä ruodussaan! ;)


      • olen seurannut kirjoitti:

        jonkin aikaa näitä palstoja aina silloin tällöin. Mutta aika naurettavaksi näyttää kokoajan menevän. Hyvä että olet pitämäs tämän palstan ihmisiä ruodussaan! ;)

        ....kun suomi24 oli ilman sheriffejä?

        Se vasta hubaa oli, banaania syötiin kyykyssä ja välillä kulkuneuvoistakin puhuttiin sivulauseissa :-)


      • ole nähnyt
        Tojo-Kölli kirjoitti:

        ....kun suomi24 oli ilman sheriffejä?

        Se vasta hubaa oli, banaania syötiin kyykyssä ja välillä kulkuneuvoistakin puhuttiin sivulauseissa :-)

        Vasta tossa kesällä rupesin täällä satunnaisesti käymään... Mutta, kyllä jotkui vetää välillä aika överiksi koko jutun.


    • vaihtaa...

      Olen aina kaikkiin dieseleihin vaihtanut sen ennen pakkasia. Väärä kohta säästää.

      • käsitin

        että se vaihto ei niinkään johdu mistään roskista tms. vaan nimenomaan tavallisesta vedestä joka kertyessään suodattimeen ensipakkasilla, jäätyy ja halkaisee sen... Kaveri siellä huoltamolla sanoi vielä, että nimenomaan dieselit ovat herkempiä tälle kun bensat. Kaipa se ihan järkevää on, koska itellä edellinen auto keräsi vettä polttoainetilaan ja sitä joutu talvella spriillä pitämään kunnossa.
        Dieseliin ei kai mitää spriituotteita ole... Käytin kyllä sitä treatment -ainetta jota suositellaan lisäämään 2000 km:n välein.


      • käsitin kirjoitti:

        että se vaihto ei niinkään johdu mistään roskista tms. vaan nimenomaan tavallisesta vedestä joka kertyessään suodattimeen ensipakkasilla, jäätyy ja halkaisee sen... Kaveri siellä huoltamolla sanoi vielä, että nimenomaan dieselit ovat herkempiä tälle kun bensat. Kaipa se ihan järkevää on, koska itellä edellinen auto keräsi vettä polttoainetilaan ja sitä joutu talvella spriillä pitämään kunnossa.
        Dieseliin ei kai mitää spriituotteita ole... Käytin kyllä sitä treatment -ainetta jota suositellaan lisäämään 2000 km:n välein.

        ....veden kertymistä on tyjennyshana suodattimen pohjassa. Tosin minun autoni ei ole kertynyt koskaan vettä montaa pisaraa vuoden aikana.


      • Tojoave
        käsitin kirjoitti:

        että se vaihto ei niinkään johdu mistään roskista tms. vaan nimenomaan tavallisesta vedestä joka kertyessään suodattimeen ensipakkasilla, jäätyy ja halkaisee sen... Kaveri siellä huoltamolla sanoi vielä, että nimenomaan dieselit ovat herkempiä tälle kun bensat. Kaipa se ihan järkevää on, koska itellä edellinen auto keräsi vettä polttoainetilaan ja sitä joutu talvella spriillä pitämään kunnossa.
        Dieseliin ei kai mitää spriituotteita ole... Käytin kyllä sitä treatment -ainetta jota suositellaan lisäämään 2000 km:n välein.

        Suotimen vaihto on kaikissa disuissa normaali toimenpide-joissakin useammin-joissakin harvemmin.


    • Anonyymi

      Hei uusi diesel avensiksen omistaja vm98 ja onko millanen homma vaihtaa polttoainesuodatin? Ei opasta meinaa löytyä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe