vaihto olisi kuulemma huoltomiehen mukaan kannattavaa tehdä joka vuosi talven "korvilla"... Pitääkö paikkansa, vai onko vain "törkeä" rahastusyritys?
Noh... vaihtoon menee, kun olen justiinsa sen auton ostanut ja haluan pitää kuin kukkaa kämmenellä!
Auto toyota avensis 2.0TD -98
Polttoainesuodattimen
16
10441
Vastaukset
Kannattaa vaihtaa nyt auton hankittuasi, ellet varmasti tiedä, koska edellisen kerran vaihdettu.
Näin myös auton muiden suodattimien ja nesteideiden kanssa kantsii toimia.
Itse olen vaihdattanut polttoainesuodattimen tähän mennessä noin 100tkm jälkeen. Tosin suodatin on ollut tällöinkin ihan puhtaan oloinen. Viimeksi vaihdoin lähinnä sen takia, että en ollut saanut pariin vuoteen vedenpoistohanaa auki......- Vaihtaa...
Jos on -98 bensa-ave. Ajattelin vaihtaa ku 100tkm tulee täyteen,eli keväällä?
Vaihtaa... kirjoitti:
Jos on -98 bensa-ave. Ajattelin vaihtaa ku 100tkm tulee täyteen,eli keväällä?
...on, että jos olet tankannut autoasi kunnon huoltamoilla, etkä mitään epämääräista bensaa, (jota voi saada esim. haja-asustusalueiden kyläkauppojen tankeista) niin ei kannata vaihtaa. Ei siellä vielä mitään niin pahaa ole. Suomessa saa PUHDASTA BENSAA. Tietenkin huolimaton tankkaaja voi päästää tankattaessa roskia tankkiin, mutta kuka tunnustaa????
Oma kokemus bensasuodattimen vaihdosta on KARMEA. Annoin vaihtaa 200tkm kohdalla vieläpä merkkihuollossa. Viikko suodattimen vaihdon jälkeen katosi autosta tyjäkäynti, roska kaasarissa.
Tästä opimme, että bensasuodattimen vaihtoon liittyy myös riski. Kun letkut irroitetaan, "puhtaalle" puolelle voi päästä roska, huolimattomalta asentajalta.Tojo-Kölli kirjoitti:
...on, että jos olet tankannut autoasi kunnon huoltamoilla, etkä mitään epämääräista bensaa, (jota voi saada esim. haja-asustusalueiden kyläkauppojen tankeista) niin ei kannata vaihtaa. Ei siellä vielä mitään niin pahaa ole. Suomessa saa PUHDASTA BENSAA. Tietenkin huolimaton tankkaaja voi päästää tankattaessa roskia tankkiin, mutta kuka tunnustaa????
Oma kokemus bensasuodattimen vaihdosta on KARMEA. Annoin vaihtaa 200tkm kohdalla vieläpä merkkihuollossa. Viikko suodattimen vaihdon jälkeen katosi autosta tyjäkäynti, roska kaasarissa.
Tästä opimme, että bensasuodattimen vaihtoon liittyy myös riski. Kun letkut irroitetaan, "puhtaalle" puolelle voi päästä roska, huolimattomalta asentajalta....siis mielipiteeni on se, että toimivaa autoa ei kannata minusta purkaa. Jos autossa on käyntihäiriöitä, silloin bensasuodatin on yksi vikapaikka vaihtoehto.....
Tällä en tarkoita nesteiden ja öljyjen vaihtamisen laiminlyöntiä. Suomessa niihin aina kondensoituu vettä ajan myötä...- Mielipiteestäsi!
Tojo-Kölli kirjoitti:
...siis mielipiteeni on se, että toimivaa autoa ei kannata minusta purkaa. Jos autossa on käyntihäiriöitä, silloin bensasuodatin on yksi vikapaikka vaihtoehto.....
Tällä en tarkoita nesteiden ja öljyjen vaihtamisen laiminlyöntiä. Suomessa niihin aina kondensoituu vettä ajan myötä...Mulle tulee varmaan tossa keväällä 200tkm täyteen, joten vaihdan sen siinä tulevassa huollossa ton polttoainesuodattimen. Kuule, miksi jotkui valittaa vaihdelaatikko-ongelmista? Itselläni 182tkm ajettu -98 Bensa-Ave, ei mitään ongelmaa tekniikassa. Kerran on laatikkoon öljyt vaihdettu, eikä kuulu mitään sivuääniä.
Mielipiteestäsi! kirjoitti:
Mulle tulee varmaan tossa keväällä 200tkm täyteen, joten vaihdan sen siinä tulevassa huollossa ton polttoainesuodattimen. Kuule, miksi jotkui valittaa vaihdelaatikko-ongelmista? Itselläni 182tkm ajettu -98 Bensa-Ave, ei mitään ongelmaa tekniikassa. Kerran on laatikkoon öljyt vaihdettu, eikä kuulu mitään sivuääniä.
...."Kuule, miksi jotkui valittaa vaihdelaatikko-ongelmista?" -Hyvä kysymys! Henkilökohtaisesti minulle ei tule mitään muuta mieleen, kuin että toisilla laitteet kestää, toisilla ei sitten mikään.
Vaihteen vaihtamisenkin voi ilmeisesti tehdä monella tavalla ja olenkin monenmoinsen "suharin" kyydissä ollut. Niin vaihtaminen kuin kaasun käyttökin varmasti vaikuttaa laatikon kestoon.
Olet muuten ymmärtänyt tosi hyvin tuon laatikkoöljyn vaihdon. Suomen olosuhteissa laatikkoöljy on syytä vaihtaa muutaman vuoden välein, omalla kilometrimäärällä teen noin 3v välein, joka vastaa yli 100tkm ajoa. Tärkeintä on vaihtaa edes joskus esim 5v välein.- Näin se menee.
Tojo-Kölli kirjoitti:
...."Kuule, miksi jotkui valittaa vaihdelaatikko-ongelmista?" -Hyvä kysymys! Henkilökohtaisesti minulle ei tule mitään muuta mieleen, kuin että toisilla laitteet kestää, toisilla ei sitten mikään.
Vaihteen vaihtamisenkin voi ilmeisesti tehdä monella tavalla ja olenkin monenmoinsen "suharin" kyydissä ollut. Niin vaihtaminen kuin kaasun käyttökin varmasti vaikuttaa laatikon kestoon.
Olet muuten ymmärtänyt tosi hyvin tuon laatikkoöljyn vaihdon. Suomen olosuhteissa laatikkoöljy on syytä vaihtaa muutaman vuoden välein, omalla kilometrimäärällä teen noin 3v välein, joka vastaa yli 100tkm ajoa. Tärkeintä on vaihtaa edes joskus esim 5v välein.Vaihdatin laatikkoon öljyt heti ku ostin (silloin ajettu 155tkm) Nyt on se 181tkm mittarissa. Ainoa mitä jouduin tekemään (ei valitettu kuitekaan katsastuksessa) oli sis.raidentankojen vaihto.... oli kulumaa. Muuten ajellut täysin ongelmitta.
Mulla on muute samanvärinen Ave ku sullaki, -98 hopeanharmaa, lisukkeena takaspoileri. Bensiinimoottorina ompi 1.8. Kesällä kulutus sen 6.0l/matka-ajossa. Erittäin tyytyväinen olen Toyotaan. Ihmetyttää vaan välillä tää palsta ku monilla ongelmia ja haukkuvat jne... Näin se menee. kirjoitti:
Vaihdatin laatikkoon öljyt heti ku ostin (silloin ajettu 155tkm) Nyt on se 181tkm mittarissa. Ainoa mitä jouduin tekemään (ei valitettu kuitekaan katsastuksessa) oli sis.raidentankojen vaihto.... oli kulumaa. Muuten ajellut täysin ongelmitta.
Mulla on muute samanvärinen Ave ku sullaki, -98 hopeanharmaa, lisukkeena takaspoileri. Bensiinimoottorina ompi 1.8. Kesällä kulutus sen 6.0l/matka-ajossa. Erittäin tyytyväinen olen Toyotaan. Ihmetyttää vaan välillä tää palsta ku monilla ongelmia ja haukkuvat jne...Palstalla 95 jutuista pitää lukea varauksella.
Maalaisjärjen mukaan ei ole uskottavaa, että joku tulisi tänne ja keksisi juttuja, mutta näin vain on.
Ehkä joku saa siitä jonkinlaisen orgasmin, kun saa väiteetyn aikaiseksi. tiedä häntä. Tällä palstalla olen oppinut sanat PROVO ja TROLLI.- olen seurannut
Tojo-Kölli kirjoitti:
Palstalla 95 jutuista pitää lukea varauksella.
Maalaisjärjen mukaan ei ole uskottavaa, että joku tulisi tänne ja keksisi juttuja, mutta näin vain on.
Ehkä joku saa siitä jonkinlaisen orgasmin, kun saa väiteetyn aikaiseksi. tiedä häntä. Tällä palstalla olen oppinut sanat PROVO ja TROLLI.jonkin aikaa näitä palstoja aina silloin tällöin. Mutta aika naurettavaksi näyttää kokoajan menevän. Hyvä että olet pitämäs tämän palstan ihmisiä ruodussaan! ;)
olen seurannut kirjoitti:
jonkin aikaa näitä palstoja aina silloin tällöin. Mutta aika naurettavaksi näyttää kokoajan menevän. Hyvä että olet pitämäs tämän palstan ihmisiä ruodussaan! ;)
....kun suomi24 oli ilman sheriffejä?
Se vasta hubaa oli, banaania syötiin kyykyssä ja välillä kulkuneuvoistakin puhuttiin sivulauseissa :-)- ole nähnyt
Tojo-Kölli kirjoitti:
....kun suomi24 oli ilman sheriffejä?
Se vasta hubaa oli, banaania syötiin kyykyssä ja välillä kulkuneuvoistakin puhuttiin sivulauseissa :-)Vasta tossa kesällä rupesin täällä satunnaisesti käymään... Mutta, kyllä jotkui vetää välillä aika överiksi koko jutun.
- vaihtaa...
Olen aina kaikkiin dieseleihin vaihtanut sen ennen pakkasia. Väärä kohta säästää.
- käsitin
että se vaihto ei niinkään johdu mistään roskista tms. vaan nimenomaan tavallisesta vedestä joka kertyessään suodattimeen ensipakkasilla, jäätyy ja halkaisee sen... Kaveri siellä huoltamolla sanoi vielä, että nimenomaan dieselit ovat herkempiä tälle kun bensat. Kaipa se ihan järkevää on, koska itellä edellinen auto keräsi vettä polttoainetilaan ja sitä joutu talvella spriillä pitämään kunnossa.
Dieseliin ei kai mitää spriituotteita ole... Käytin kyllä sitä treatment -ainetta jota suositellaan lisäämään 2000 km:n välein. käsitin kirjoitti:
että se vaihto ei niinkään johdu mistään roskista tms. vaan nimenomaan tavallisesta vedestä joka kertyessään suodattimeen ensipakkasilla, jäätyy ja halkaisee sen... Kaveri siellä huoltamolla sanoi vielä, että nimenomaan dieselit ovat herkempiä tälle kun bensat. Kaipa se ihan järkevää on, koska itellä edellinen auto keräsi vettä polttoainetilaan ja sitä joutu talvella spriillä pitämään kunnossa.
Dieseliin ei kai mitää spriituotteita ole... Käytin kyllä sitä treatment -ainetta jota suositellaan lisäämään 2000 km:n välein.....veden kertymistä on tyjennyshana suodattimen pohjassa. Tosin minun autoni ei ole kertynyt koskaan vettä montaa pisaraa vuoden aikana.
- Tojoave
käsitin kirjoitti:
että se vaihto ei niinkään johdu mistään roskista tms. vaan nimenomaan tavallisesta vedestä joka kertyessään suodattimeen ensipakkasilla, jäätyy ja halkaisee sen... Kaveri siellä huoltamolla sanoi vielä, että nimenomaan dieselit ovat herkempiä tälle kun bensat. Kaipa se ihan järkevää on, koska itellä edellinen auto keräsi vettä polttoainetilaan ja sitä joutu talvella spriillä pitämään kunnossa.
Dieseliin ei kai mitää spriituotteita ole... Käytin kyllä sitä treatment -ainetta jota suositellaan lisäämään 2000 km:n välein.Suotimen vaihto on kaikissa disuissa normaali toimenpide-joissakin useammin-joissakin harvemmin.
- Anonyymi
Hei uusi diesel avensiksen omistaja vm98 ja onko millanen homma vaihtaa polttoainesuodatin? Ei opasta meinaa löytyä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1325666
- 725246
- 994315
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753690Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603348- 442940
- 152337
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582079- 461965
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381743