vaihdelaatikon

öljynvaihto

Tarvitseeko manuaali vaihdelaatikon öljyjä koskaan vaihtaa v70 vanhakoppaisessa volvossa?

13

4875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivo

      Niin minulle sanottiin volvo huollossa,että ei öle vaihtoa merkitty ollenkaan.
      Joten ei kai sitten tarvitse vaihtaa.

      • v70

        Raskaasti kuormitetun manuaalivaihteiston öljyt on syytä vaihtaa noin 45 000 km välein. Tavanomaisessa ajossa vaihtoväli on noin 100 000 km.

        Pakko ei tietenkään ole vaihtaa - kyllä öljy voitelee, vaikka samat liemet on vaihteistossa koko auton eliniän.

        Jos pitää autoa ns. itselleen, vaihdetaan öljyt - jos auto laitetaan kiertoon, niin antaa mennä vaan...


      • oljynvaihtaja
        v70 kirjoitti:

        Raskaasti kuormitetun manuaalivaihteiston öljyt on syytä vaihtaa noin 45 000 km välein. Tavanomaisessa ajossa vaihtoväli on noin 100 000 km.

        Pakko ei tietenkään ole vaihtaa - kyllä öljy voitelee, vaikka samat liemet on vaihteistossa koko auton eliniän.

        Jos pitää autoa ns. itselleen, vaihdetaan öljyt - jos auto laitetaan kiertoon, niin antaa mennä vaan...

        Eli sitä ei tarvitse vaihtaa? ei kai se mene miksikään vaikka ajaa 200 000 km samoilla öljyillä?


      • öljynvaihtaja
        v70 kirjoitti:

        Raskaasti kuormitetun manuaalivaihteiston öljyt on syytä vaihtaa noin 45 000 km välein. Tavanomaisessa ajossa vaihtoväli on noin 100 000 km.

        Pakko ei tietenkään ole vaihtaa - kyllä öljy voitelee, vaikka samat liemet on vaihteistossa koko auton eliniän.

        Jos pitää autoa ns. itselleen, vaihdetaan öljyt - jos auto laitetaan kiertoon, niin antaa mennä vaan...

        Mistä tuo 100 000 km vaihtoväli on tullut? Kun tosiaan ohjekirjasessa ei lue mitään?


      • v70
        öljynvaihtaja kirjoitti:

        Mistä tuo 100 000 km vaihtoväli on tullut? Kun tosiaan ohjekirjasessa ei lue mitään?

        105 000 km:n vaihtoväli on vanha tieto M56 laatikosta.

        Kuten kirjoitin, niin antaa palaa vaan - nykyisin ei valmistaja ota kovin terävästi kantaa manuaalin öljynvaihtoväliin.

        Meillä Suomessa on ns. epäsuotuisat käyttöolosuhteet, joten en ainakaan itse usko vaihteiston öljynvaihdon olevan turhaa...


    • Öljyt

      Koska eihän tuo kovin paljoa maksa ja varmasti parantaa vaihteiston toimintaa. Sinun auto, sinä päätät. Itse ainakin vaihtaisin jos ei ole koskaan aikaisemmin vaihdettu.

    • tyytyväinen volvoon

      Osaako kukaan sanoa, kun auto ei käynnisty vaikka on p asennossa vaan naksuttaa vaihdekepin juuresta. Auto on 2002 mallinen V 70 D5 ajettu 260000. Onko jollain kokemusta

      • 737347

        Syytäkin olla tyytyväinen, kun ei auto käynnisty! Eiköhän se siitä...


    • Totta se on

      Jaaha trollimulkunjatke eli kokovartalokyrpä taas viestittelee ja trollailee.

    • 320.000km

      Volvon korjausoppaan (Haynes/Alfamer) mukaan Volvon automaativaihteistoöljyjen hyvä vaihtoväli on 120-180thk.

      • ssdr

        Sen saa maahantuojalta www.ago.fi 19 eurolla


    • Hyvä hankinta

      Hyvä ostos tee se itse miehille ja muille autonsa tekniikasta ja huollosta kiinnostuneille. Saatavana myös suomen kielisenä, mutta on silloin kalliimpi. Varmasti luotettavampi lähde kuin kysellä autotietoa esson baarin nurkkapöydän rasva-apinoilta.

    • Moi, kyllä vaihteisto öljyt kannattaa vaihtaa manuaalissakin, ei vain automaattivaihteisessa autossa.

      Esim. omaan Volvooni olen viimeisen viiden vuoden ajan vaihtanut vaihteisto ja perä öljyt noin 100 000km välein, ja ei tuosta haittaakaan ole ja nyt mennyt lähes 250 000 km itse ajaen ilman ongelmia vaihteiston tai voimansiirron suhteen.

      Nyt autolla ajettu 505200km, hyvin kulkee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2102
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe