Mitä ihmettä olen kahtena iltana ottanut Tenox 20mg ja valvon vain yöt ja senhän piti antaa mulle hyvät yöunet!!! Lääkärille sain soittoajan vasta viikon päähän, kyllä tää on per***** sanon mä!
Apua Tenox 20mg ei auta uneen?!?
20
6206
Vastaukset
- napit nurkkaan
Kunnon 8 tunnin urakka niin johan uni maittaa. Tamppaa vaikka mattoja ym kotitöitä jos = kun oikeita töitä ei varmaan ole.
- alkuperäinen viestin avaaja
kato, kun saisi edes itsensä ylös sängystä saati sitten tehtyä mitään kotitöitäni...
Työt tämän laukaisi, kun luulin itseäni korvaamattomaksi ja ropotiksi joka jaksaa mitä vain.
Taas yksi syy enemmän miksi masentaa... Kivoja nämä syyllistäjät - kemikaali korvaa
alkuperäinen viestin avaaja kirjoitti:
kato, kun saisi edes itsensä ylös sängystä saati sitten tehtyä mitään kotitöitäni...
Työt tämän laukaisi, kun luulin itseäni korvaamattomaksi ja ropotiksi joka jaksaa mitä vain.
Taas yksi syy enemmän miksi masentaa... Kivoja nämä syyllistäjätoikeita yö unia ? Tässä nyt vaan on hakemisen paikka, miten lääkkeestä pääsee eroon. Se on selvää, ettei ylhäältä tulevalla ohjauksella niistä eroon pääse. Joku konsti jolla nostat itsesi ylös ja pystyt nukkumaan normaalisti.
- alkuperäinen viestinaloittaja
kemikaali korvaa kirjoitti:
oikeita yö unia ? Tässä nyt vaan on hakemisen paikka, miten lääkkeestä pääsee eroon. Se on selvää, ettei ylhäältä tulevalla ohjauksella niistä eroon pääse. Joku konsti jolla nostat itsesi ylös ja pystyt nukkumaan normaalisti.
lääkettä nyt kahtena peräkkäisenä iltana enkä mitään muuta!!! En edes masennuslääkkeitä että älä sinä siellä ala nyt moralisoimaan v****.
Ole itse nukkumatta tai 3-4 h yöunilla parivuotta niin katotaan mitä yrität ja kuinka pian!
Olisiko kellään mitään tietoa tai järkevää sanmista? - väärin ymmärretty
Taas yksi syy enemmän miksi masentaa... Kivoja nämä syyllistäjätTarkoitin kyllä ihan oikeasti, että kun tekee ruumiillista hommaa esim. haravoi pihaa niin kyllä kaatuu sänkyyn ja nukkuu hyvin seuraavan yön. Ulkoilma auttaa myös unen laatuun.
- ylös sängystä
Taas yksi syy enemmän miksi masentaa... Kivoja nämä syyllistäjätjos kerran tietokoneella kirjoitat. Ei vaikuta kovin vakavalta masennukselta kun jaksaa vielä äksyillä jos joku yrittää auttaa.
- alkuper.kirj.
ylös sängystä kirjoitti:
jos kerran tietokoneella kirjoitat. Ei vaikuta kovin vakavalta masennukselta kun jaksaa vielä äksyillä jos joku yrittää auttaa.
No ensinnäkin täs mielen alas käsittää asiat helposti väärin jne.
Olen noussut sängystä ylös puolen päivän jälkeen kovien ponnisteluiden jälkeen ja vielä yöpaita päällä, että en sinuna menisi minun masennustani mitenkään luokittelemaan.
Lehtiä pitäisi joo haravoida,mutt en saa itseäni ulos vaikka kuinka yritän.
Kiitos vain teille tuesta ja vastauksesta kysymykseeni...taidan menna takas peiton alle...itkee - hah hah...
No olipas hyvä neuvo...tollasilla ei yleensä oo mitään hajua siitä millasta helvettii on kun paha unettomuus ja masennus vaivaa!!!!
- hoitaja
Älä välitä ymmärtämättömien ennakkoluuloisista kommenteista, selvästikään heillä ei ole kokemusta burn outista ja unettomuudesta ja laukomalla kommenttejaan he paljastavat vain oman typeryytensä.
Älä odota viikkoa lääkärin puhelinaikaa mikäli et kykene nukkumaan! olet siinä vaiheessa jo sekaisin kuin seinäkello. Hakeudu ennemmin vaikka päivystyksen kautta lääkärin vastaanotolle koska ehdottomasti tarvitset pikaista apua tilanteeseesi.
Se, ettei Tenox vaikuta kertoo siitä että olet luultavasti jo pitkään ollut jaksamisesi äärirajoilla ja oireet ovat päässeet pitkittymään joten siksi tilanne ei enää korjaannu pelkällä unitabletilla.
Paradoksaalista kyllä, mitä rasittuneempi ihminen on sitä vaikeampi on nukkua (ja tällä ei ole sitten mitään tekemistä fyysisen rasituksen kanssa vaan kyse on henkisestä rasittuneisuudesta jota fyysinen rasitus ei korjaa); kaiken väsymyksen keskellä elimistö käy ylikierroksilla ja nukkumisesta ei siksi tule mitään. Unettomuus on aina vakava oire: kun unettomuus käy krooniseksi on ihminen lähempänä sekoamista kuin osaa itse kuvitellakaan. Siksi toivon että hakeudut läkäriin keinolla millä hyvänsä ennen kuin tilanne karkaa kokonaan hallinnasta.- hoitaja
Riippuu varmaan paikkakunnasta missä asut mutta monilla paikkakunnilla voidaan unettomat potilaat ottaa muutamaksi vuorokaudeksi osastolle hoitoon ja siellä suoritetaan "lääkekyllästys" eli annetaan rahoittavaa lääkettä suun kautta tietyin väliajoin kunnes potilas nukkuu. Saattaa kuulostaa hurjalle, muttei ole todellisuudessa sitä. Kun saa muutaman yön nukkua kunnolla -vaikkakin lääkkeiden turvin- käy unettomuuden hoito kotikonstein sen jälkeen huomattavasti helpommaksi.
Mitä pitempään vietät unettomia öitä sitä vaikeammaksi tilanteesi kehittyy, joten kierre pitäisi saada poikki NYT eikä viikon päästä. Onkohan lääkäri joka on sinulle lääkkeet määrännyt ollut aivan täysin perillä kuinka vakava tilanteesi on? Kehoitan edelleenkin sinua hakeutumaan esim. tk:n päivystykseen jotta pääset lääkärin puheille HETI.
- Ummikko
Älä tosiaankaan välitä näistä helvetin urpoista, jotka antavat jumaliste neuvoja asiaan, josta eivät näemmä TOSIAANKAAN tiedä mitään!!!!Että mun pisti vihaks: jumaliste HARAVOIMAAN tai TÖIHIN!!!!
Nää on just näitä, jotka kuvittevat potevansa masennusta kun naapuri mulkas pahasti vuonna -96.
Voisivat etsiä tajuttoman hyville neuvoilleen jonkun toisen foorumin, esim. marttakerhon sivut tms.Jollei asiasta kerran ole vähäisempääkään tiedonmurusta, kannattaisko idioottimaiset neuvonsa PITÄÄ OMANA TIETONAAN?????
Ja ottakaa huomioon, että törkeät vittuilunne voivat OIKEESTI olla jollekin vakavasti masentuneelle se viimeinen pisara!!!
Mistä näitä urpoja riittää????
Onneks ei ollu röökiä kotona, puolen vuoden lakko ois menny tähän.
Sulle sen verran, että tiedän TÄSMÄLLEEN olotilasi, ja kuten edellä yställinen ihminen jo neuvoi, ei muuta kun päivystykseen, jollet pysty muuten nukkumaan.Koska jollet pysty nukkumaan, masennus syvenee päivä päivältä.
Voimia sinulle, ja ystävällisiä ajatuksia:)(normaalisti olen ihan ystävällinen ihminen)- paras neuvo
Siellä lääkitään kunnolla. Siellä muutkin käy "nukkumassa". Se on muotia nykyisin.
- Septembergirl
...noista tollasista ääliöistä, joilla ei ole tipan tippaakaan tietoa siitä, millaista on kärsiä masennuksesta!!!! Ja sen myötä myös erittäin usein unettomuudesta. Itselläni on paljon kokemusta molemmista, sillä viime keväänä mulla diagnosoitiin vaikea masennus, josta olen nyt parantunut (tosin joudun yhä syömään masennuslääkettä). Nukuin suurin piirtein viime maaliskuusta heinäkuun loppuun n. 3-4h per yö, ja toisinaan en nukkunut sekuntiakaan.. Tuona aikana mulle kokeiltiin ainakin Tenoxit, Somnorit, Alproxit, Stilnoctit ja Zolpidemit, joista yksikään ei auttanut mun unettomuuteen. Lopulta sitten elokuun alussa mulle löytyi oikea nukahtamislääke: Seroquel 25mg (1-2 tabl n. puoli tuntia ennen nukkumaan menoa). Ja ai että, kyllä meikäläinen on siitä saakka nukkunut yönsä mainiosti!! Seroquel on aika kallis lääke (100kpl maksaa kela-kortilla n. 40 EUR), mutta toisaalta pakkauksessa on jopa 100 pilleriä. Syön toistaiseksi yhä edelleen tätä nukahtamislääkettä, koska haluan pelata varman päälle ja nukkua yöni hyvin. Ja lääkärini (psykiatrian erikoislääkäri) sanoi minulle, ettei lääkkeeseen voi jäädä riippuvaiseksi, kunhan tietenkin käyttää lääkettä oikein. Ja Seroquel ei edes ole kolmiolääke! Kannattaisiko sinun kysyä lääkäriltäsi tätä lääkettä? Tietenkin lääkkeet vaikuttavat jokaiseen meistä yksilöllisesti, mutta siltikin. Onko muuten kellään muulla tällä palstalla kirjoittavista kokemuksia kyseisestä lääkkeestä?
- hoitaja
Seroquelhan eroaa noista muista luettelemistasi lääkkeistä sillä tavalla, että se on neurolepti eli lääke jota käytetään suurempina annoksina psykoosien hoitoon kun taas nuo muut luettelemasi lääkkeet ovat sedatiiveja eli rauhoittavia lääkkeitä (uni/nukahtamislääkkeitä). Neurolepteissä ei ole juurikaan riippuvuutta aiheuttavaa vaikutusta pitkäaikaisessakaan käytössä toisin kuin rauhoittavilla lääkkeillä voi olla.
Seroquelia käytetään hyvin usein unettomuuden hoitoon juuri tuollaisina pieninä annoksina sen väsyttävän vaikutuksen takia. Masennuslääkkeistä Remeron on lääke jota käytetään samalla tavalla myös unettomuuden hoitoon. - Lokakuun valvoja
hoitaja kirjoitti:
Seroquelhan eroaa noista muista luettelemistasi lääkkeistä sillä tavalla, että se on neurolepti eli lääke jota käytetään suurempina annoksina psykoosien hoitoon kun taas nuo muut luettelemasi lääkkeet ovat sedatiiveja eli rauhoittavia lääkkeitä (uni/nukahtamislääkkeitä). Neurolepteissä ei ole juurikaan riippuvuutta aiheuttavaa vaikutusta pitkäaikaisessakaan käytössä toisin kuin rauhoittavilla lääkkeillä voi olla.
Seroquelia käytetään hyvin usein unettomuuden hoitoon juuri tuollaisina pieninä annoksina sen väsyttävän vaikutuksen takia. Masennuslääkkeistä Remeron on lääke jota käytetään samalla tavalla myös unettomuuden hoitoon.Voiko seroguelia kokeilla esim. klotripylin seurana, kun en mielestäni nuku ed. mainitulla lääkkellä, kuin muutaman tunnin? Minulla on aika varattuna psykiatrille, mutta vasta parin viikon kuluttua. Voisinhan kokeilla seroguelia, jos se on niin tehokasta. Varmaan terveyskeskus kirjoittaa reseptin, ellei ole vaarallinen yhdistelmä.
Tehoaako se kuinka nopeasti? - Lokakuun valvoja
Lokakuun valvoja kirjoitti:
Voiko seroguelia kokeilla esim. klotripylin seurana, kun en mielestäni nuku ed. mainitulla lääkkellä, kuin muutaman tunnin? Minulla on aika varattuna psykiatrille, mutta vasta parin viikon kuluttua. Voisinhan kokeilla seroguelia, jos se on niin tehokasta. Varmaan terveyskeskus kirjoittaa reseptin, ellei ole vaarallinen yhdistelmä.
Tehoaako se kuinka nopeasti?Kas, kun ei nuku kunnolla unohtaa jo asioita. Minun piti kertoa, että ei Tenox 20mg. minullekaan ole auttanut. Kerran otin kaksikin, mielestäni nukuin vielä huonommin. Luulen, että käyn ylikierroksilla.
Sitten yöllä, kun herää eikä uni tule hermostuu kahta enemmän. No- siinä valvot sitten aamuun saakka. - hoitaja
Lokakuun valvoja kirjoitti:
Voiko seroguelia kokeilla esim. klotripylin seurana, kun en mielestäni nuku ed. mainitulla lääkkellä, kuin muutaman tunnin? Minulla on aika varattuna psykiatrille, mutta vasta parin viikon kuluttua. Voisinhan kokeilla seroguelia, jos se on niin tehokasta. Varmaan terveyskeskus kirjoittaa reseptin, ellei ole vaarallinen yhdistelmä.
Tehoaako se kuinka nopeasti?Lääkäri osaa parhaiten arvioida lääkkeiden yhteisvaikutukset ja sen mitä lääkkeitä voi rinnakkain käyttää. Mikäli et kykene ollenkaan nukkumaan uskon että päivystyksessäkin voidaan asiaan tilapäinen ratkaisu löytää. Kannattaa kumminkin käyttää myös se psykiatrin aika jotta hän voi arvioida lääkityksesi kokonaisuudessaan ja tehdä tarvittavat muutokset.
Mikäli Seroquel on toimiakseen unilääkkeenä ja annos on sopiva näkyy positiivinen vaikutus yleensä kyllä heti eka yöstä.
- teho~
Ei Tenox ole mikään tehokas unilääke. Kyllä se toki lievään unettomuuteen auttaa. Ja toleranssi siihen kehittyy ihan kelpo vauhtia.
- mimosaa
ei oo tenoxi ikinä mua auttanu jotenka oon luokitellu sen rauhottavaks se on mulle sama asia ku pami jotenka ei oo apua siitä ainakaa
- Anonyymi
Otan tenox̌ 40mg.énkä nukaĥda
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461950
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir2931113Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.81929- 35878
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31799Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18746- 71744
- 50734
Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44691Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56689