rintojen väli

haisee!

Olen isorintainen läski!

Vaikka kuinka peseydyn päivittäin, niin rintojen väli alkaa haista saman päivän aikana. Vaihdan siis myös rintaliivit päivittäin. Jos hikoan enemmän urheillessa, käyn kaksi kertaa päivässä suihkussa. Eli ei nyt huonosta hygieniasta pitäisi olla kyse.

Tuskin se nyt sentään ulkopuolisille haisee, mutta itse kun sormella vetää rintojen välistä, niin sormeen tulee todella tympeä, tunkkainen haju. En osaa kuvailla mikä, ei ole hiki eikä lika....jokin omituinen todella paha haju.

Ilmeisesti puristuksissa oleva rintojen väli ei tuuletu lainkaan päivän mittaan. Käsiä sentään nostelee ja jalkovälikin saa tuulahduksia edes vessassa.

Painoindeksi sinänsä ei ole kamalista kamalin, siinä 27, mutta rinnat ja ylävatsan seutu ovat valtavat, iljettävät ihrakasautumat.

Onko jollain muulla samoja kokemuksia tästä ilmiöstä? Pitäisikö laittaa dödöä myös rintojen väliin? Auttaako?

31

11153

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä auttaa ehkä ei.

      Minulla ei tollasta onkelmaa ole mutta dödö vois auttaa.

    • toinen läski

      kokeilla myös talkkia, joko vauvoille tarkoitettua tai on niitä myös "aikuisille" tarkoitettuja hajustettuja vaihtoehtoja. Talkkia voi panna myös kainaloihin ja jalkoihin, jos hikoilee paljon. Kannattaa kokeilla.

      • kolmas läski

        meinasin ehdottaa. Talkki on hyvä hikoiluihin. Niin ja ennen talkin laittoa pitää olla kunnolla puhdas ja kuiva iho. Hoitoaineeton, vedellä laimennetulla shamppoolla tai kuorinta pesuaineilla saa parhaiten rasvan ja lian pois iholta. Liivit myös lähtee hyvin käsipesulla puhtaaksi laimennetulla shamppoolla, missä ei hoitoainetta. Ottaa hyvin rasvantunnun pois.

        Lisäksi kannattaisi mennä rintaliivi erikoisliikkeisiin. Siellä löytyy asiantuntevaista apua joka lähtöön. Kannattaa satsata muutenkin liiveihin ja etenkin, jos noin kärsii hajuistansa.


      • hoida pois
        kolmas läski kirjoitti:

        meinasin ehdottaa. Talkki on hyvä hikoiluihin. Niin ja ennen talkin laittoa pitää olla kunnolla puhdas ja kuiva iho. Hoitoaineeton, vedellä laimennetulla shamppoolla tai kuorinta pesuaineilla saa parhaiten rasvan ja lian pois iholta. Liivit myös lähtee hyvin käsipesulla puhtaaksi laimennetulla shamppoolla, missä ei hoitoainetta. Ottaa hyvin rasvantunnun pois.

        Lisäksi kannattaisi mennä rintaliivi erikoisliikkeisiin. Siellä löytyy asiantuntevaista apua joka lähtöön. Kannattaa satsata muutenkin liiveihin ja etenkin, jos noin kärsii hajuistansa.

        Voisko siellä kasvaa näkymätön sieni? Hae apteekista esim. Trosyd-voidetta ja laita sitä päivittäin peseytymisen ja dödön lisäksi. sienen hoito kestää kuukausia. Sitäpaitsi haiseehan kaikilla ihmisillä myös korvantaukset.


      • on, kannattas
        hoida pois kirjoitti:

        Voisko siellä kasvaa näkymätön sieni? Hae apteekista esim. Trosyd-voidetta ja laita sitä päivittäin peseytymisen ja dödön lisäksi. sienen hoito kestää kuukausia. Sitäpaitsi haiseehan kaikilla ihmisillä myös korvantaukset.

        mennä lääkäriin etenkin jos alue on noin erikoinen. Vaikka omahoitoisesti voikin jalkasientä hoitaa, niin ns.sienirintoja en kyllä lähtis omatoimisesti hoitamaan. Sienestähän voi hoitamatta tulla pahempiakin iho ongelmia infektoitumiseen asti.
        Muuten, ihmisillähän on taliraauhasia. Joillakin vaan erittyy talirauhasista enemmän näitä ikäviä ns.rasvoittumisia iholle mm.rintojen alueella, jotka sitten hautuessaan rupeavat haisemaan.
        Tuo ap.n vaiva ei kyllä sieneltä kuulostanut (tosin oma silmähän ei kaikkia oireita/vaivoja aina tunnista). Mutta jos muuten ei vaiva parane (päivittäiset kunnon pesut, talkki, uudet "tuulettavammat" liivit), kannattashan jo mennä lääkäriin.


    • ois poikaa...

      Kannattaa varmaan tarkastaa, kuinka monta kokoa liian pienissä liiveissä liikut, itsellä on kuppikoko G75 ja ei mitään hajuja, kun on oikean kokoiset liivit, jolloin rinnat eivät hinkkaa toisiaan.

      Liivien keskiosan tulee koskettaa rintakehää, joten mars liivikauppaan.

    • meiflwrjh

      Joo sama ongelma minulla myös!!

      Kokeilin tuota talkkia,ja aluks se oli TOSI hyvä,mut sit iho jotenki "hinkkaantu" rikki toisen rinnan alta ja lopetin sen käytön!

      Nyt jopa suihkunkin jälkeen se kohta haisee pahalle,ihan kuin se haju olisi jotenkin "imeytynyt" ihoon???lisäx siin kohtaa on tummentunut alue,jonkinlainen arpi?

      Eli en kyl suosittele sitä talkin käyttöö!!

      jonkin verran itselläni ainakin auttaa vartalovoiteet,ja hyvän tuoksuiset rasvat,jota laitan rintojen alle!

      • menee rikki

        ja on tummentunut alue niin siellä 'pesii' sienitauti ja se kyllä alkaa tuoksahdella nopeasti pesusta huolimatta.
        Apteekista saa sienilääkkeitä(salvaa) ilman reseptiä ja niitä on käytettävä ainakin se pari viikkoa vaikka oireet häviäisikin ennemmin.
        Talkki on ihan hyvä, eikä se riko ihoa vaan päinvastoin estää ihon hankaantumista rikki.
        Jos oma hoito ei auta sitten lääkärille.


    • PROVO!

      jestas mitä paskaa viitsittekin tänne kirjoitella. Haloo!

      • meiflwrjh

        sunko mielestä on paskaa kun yrittää toisia "auttaa" ongelmissa??

        Mistä tiedät vaikka itselläsi olisi tuo ongelma joskus?Se kun ei ole minun kohdallani ainakaan itse aiheutettu??


      • mie vaan
        meiflwrjh kirjoitti:

        sunko mielestä on paskaa kun yrittää toisia "auttaa" ongelmissa??

        Mistä tiedät vaikka itselläsi olisi tuo ongelma joskus?Se kun ei ole minun kohdallani ainakaan itse aiheutettu??

        Just noin, jollakin voi todella olla ongelmana isot rinnat. Minä itsekään en ole varsinaisesti lihava, muutama ylikilo kyllä, mutta rinnat on isot. Ja sama juttu, illalla tuntuu että päivän hiet on siellä rintojen alla ja rintsikat kuluu rikki aina alaosastaan. Tähän asti olen pärjännyt käymällä suihkulla aamuin iloin ja kuivaamaan rinnat hyvin. Ja kun olen yksin kotona niin heitän rintsikat pois ja "tuuletan" rintoja.


    • leikattu

      Heipparallaa!
      Mulla lemusi vatsapoimun alunen. Oli todella roikkuva vatsa ylipainon ja lasten saannin ansiosta. Sain vatsanpeitteidenkorjausleikkauksen, koska kirurgi piti todellisena terveyshaittana.
      Olin laittanut talkkia ja sellaista hiivasienien hoitoon tarkoitettua puuteria, GynoDaktarinia. Auttoivat paljon. Kysele saisitko rintojen pienennysleikkauksen julkisella puolella?

      Olen kuullut samasta vaivasta kuin sulla muuten monilta isorintaislta naisilta, joten et ole yksin!

      • alk-peräinen

        asiallisesta vastauksesta, kuten kaikille muillekin lukuun ottamatta asiattomuuksista.

        Rintani eivät ole kuitenkaan niin isot, että leikkaus tulisi kysymykseen julkisin varoin. Yksityisellä tietysti saa mitä tilaa, kunhan fyffeä riittää.


    • Vinkkejä
    • vain rasvaisella iholla

      Itselläni oli saman ongelma D-kuppini kanssa.
      Rintojen väli on yhdessä, myös liivien alareuna on tiivis, mutta en pursua mistään reunasta joten liivien koko on oikea.

      Löysin avun deodorantti kivestä: Vivada Mineraldeo stick 24 tunnin Deodorantti stick apteekista 7, 4 € .
      Tämä levitetään suihkun jälkeen kosteaan ihoon, todella pitää tuoksuttomana 24 tuntia.

      Ikävää, että tällainen asia herätti taasen tyhjänpäiväisten elämäänsä tympääntyneiden ”normaalien” sanasenarkun, varsinkin näiltä tyhjän päisiltä kun löytyy vain asenteita ja uskomuksia.                     

    • auttaa hyvinkin

      Kokeile, niitä on monenlaisia, herkällekin iholle.

      • iholla seisoo

        paksu mössö ja siitä iho tykkää todella.
        Pese iho aamulla hyvin ja käytä deodorantti kiveä.


      • nimessä talkkia!
        iholla seisoo kirjoitti:

        paksu mössö ja siitä iho tykkää todella.
        Pese iho aamulla hyvin ja käytä deodorantti kiveä.

        Tässä on tullutkin jo monenlaista neuvoa. Vielä yhden antaisin. Pese rintojen alusta hyvin, kuivaa hankaamatta, äläkä missään nimessä laita talkkia kuivalle, puhtaalle iholle. Kun vähänkin päivää kuluu ja iho erittää kosteutta ym. talkista tulee mössömäinen, erittäin hyvä kasvualusta sienelle. Veikkaisin, että kyseessä on sieni ja tarvitsemasi reseptin saat ainoastaan lääkärin kirjoittamana.

        Jos rupeat käyttämään talkkia, kohta ihosi on tummanpunainen ja tosi tulehtunut ja kipeä. Hoida vaiva niin nopeasti kuin pystyt, mutta hoida se lääkärissä, ei käsikauppa- tai luontaistuotevalmisteilla. Valitettavasti on niin, että joihinkin juttuihin vain lääkärin kirjoittamat reseptilääkkeet auttaa. Olen nähnyt tosi pahannäköisiä ja kipeitä mm. mahanaluksia, joten tiedän, mistä puhun.


    • aurinkokello

      Ruokavalio muuttaa muitakin kehon tuoksuja. Olisiko siitä apua pidempi aikaisesti kuin dödöstä?
      Esim. alapään tuoksuihin vaikuttaa suuresti onko syönyt sipulia tai muita vahvoja makuja.

      • että ruokavalio

        vaikuttaa moneen asiaan. Esim. alapään "tuoksuista" pääsee eroon kun syö luonnonjugurttia tai maitohappobakteeria sisältäviä tuotteita esim. piimää.


      • kokeile vielä
        että ruokavalio kirjoitti:

        vaikuttaa moneen asiaan. Esim. alapään "tuoksuista" pääsee eroon kun syö luonnonjugurttia tai maitohappobakteeria sisältäviä tuotteita esim. piimää.

        Kokeile vielä urheilurintsikoita. Osassa niitä on tuuletus juuri etualakolmion kohdalla. Toinen tuuletus kuppien yläosissa. Siis sellaista verkkomaista kangasta. Muutenkin ovat kivemmat ja nyörit eivät valu olkapäille.


    • santerina

      puuvillaisia liivejä. Hengittävät.

    • muista hymyillä :)

      Itselläni toimii jos levitän alueelle (rintojen välissä hikoava alue punertaa/tummuu ajoittain, ja haisee) Betadine voidetta. Laitoin sitä illalla (tai aamulla jos oli vaatteet mitkä sai tahraantua) parina päivänä ja kaikki hajut pysyivät poissa! nyt levitän sitä kerran pari viikossa ja kyllä auttaa :)
      betadine voide on keltaista, ja se saa ihon näyttämään pahan väriseltä, mutta väri lähtee pois vedellä iholta. Kannattaa varoa vaatteiden kanssa, en ole varma lähtisiko esim valkoisista vaatteista pois..
      Tuote ei ole kallis, ja se kestää todella kauan koska sitä tarvitaan vain pieni määrä!
      Toivottavasti tämä auttaa muitakin! :)

    • Laihduta mielluummin.

      • Urheilija _^_

        Ei kyllä välttämättä auta vaivaan. Itse olen hoikka ja hyväkuntoinen, mutta hikeä puskee silti todella helposti. Itse vaihdan paidan usein ja pesen kainaloita, jolloin hiki ei haise, vaikka hikoilenkin. Olen huomannut deodorantin ainoastaan pahentavan tilannetta, koska hiki sekoittuu deodorantin tuoksuun ja sitten vasta haiseenkin pahalta. Mieluummin suihkautan tuoksua kaulalle tai muuhun vähän hikoavaan kohtaan.


    • Minä vaihdan vaatteeni yleensä parin päivän välein. Kyllä se rintojanvälikin kannattaa ja pitää pestä.

    • Kuten myös rinnat.

    • Rintaliivit voi myös vaihtaa.

    • riitu1

      pese ,kuivaa,laita perunajauhoaja lakanasta revitty leveä suikale toista pari kolme kertaa päiväs , mulla toimii!

    • Trosyd-puuteri
      • Anonyymi

        Annat miehesi laskea mällit rintojen väliin niin kyllä hajut haihtuu tai ainakin vaihtuu


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3554
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3269
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2408
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1400
    Aihe