Onko tietoa vertailusta, jossa olisi ollut mukana
-FF200 17,5 ref
-FF200 37,5 ref
-FF200 17,5 ref Blue
Eli mitä eroa noilla valoilla on käytännössä valotehon kannalta
Hella FF200
15
1817
Vastaukset
- Kanssa-autoilija
Sitä että vertailuluku 37,5 on suuritehoisin, kaikki kissaa suuremmat näkyy varmasti. Laitat nuo keulalle niin lisäpitkien vertailuluku on se maksimaalinen 75 autosi omat pitkät, katsastuksessa seurauksena on että rekisteriotteeseen tulee merkintä "liian tehokkaat valot, lisäpitkät poistettava". MUTTA, kiinnitä ne keulalle niin että saat ne hyvin pois ennen katsastusta ja että säädötkin säilyy = tukivarret pysyy kiinni valoissa ja johtojen väliin suojatut liittimet.
- tuo ff200
ei ole erityisen kummallinen kaukovalo. pitkälle se näyttää,mut kovin kapeasti vaikka testeissä näyttää hyvältä ei se sitä ole.
- Suuntaus vaikuttaa
Kyllä minun auton nokalla nuo näyttää ihan riittävän hyvin jos ei jopa erinomaisesti. Minusta valoa on juuri se mitä on testeissä luvattukin keilan leveyden/pituuden suhteen.
Kun suuntaa valot vielä hyvin niin 200metriä auton edestä on todella hyvin valaistu.
Tietty jos teinimäisesti yrittää vain mahdollisimman pitkälle häikäiseviä valoja eli liian ylös ja vain tielle => mikä tahansa valo näyttää huonosti.
Niin, huonot johdot voivat pilata miten hyvät valot tahansa..
- Samaa valoa se on
.. mistä tulee luulo että 35ref olis tehokkaampi lamppu? Sama polttimo siellä sisällä on samalla jännittellä => sama teho.
Referenssi mitataan yhteenlaskettuna muutamasta mittauspisteestä kaukana valokeilassa. Heijastimen tai lasin muotoilulla saadaan aikaiseksi joko 35 tai 17.5 referenssiin oikeuttava kuvio.
10cm lasista mitattuna lyhdystä tuleva valomäärä on varmasti FF200 17.5 ref ja FF200 35 ref aivan sama.
Eri referenssiluku => valokeilan muoto on erilainen.- korjaus
...
- Valoa kansalle
"Eli mitä eroa noilla valoilla on käytännössä valotehon kannalta "
Eli onko jollakulla vaikka omakohtaisia kokemuksia noista valoista, sekä 17,5 ref että 37,5 ref.
Toi ref luku nyt oli jo minulle selvä asia, enkä siihen mielestäni kysynyt selvennystä.
Lähinnä kiinnostaa se, että kannattaako noista 37,5 ref valoista maksaa se muutama euro ylimääräistä ja ajaa "riskillä" laittomilla valoilla? No auto on uusi ja seuraava katsastus vasta kolmen vuoden päästä.
Entäs 17,5 ref kirkas lasi ja sininen. onko niillä muuta eroa, kuin ulkonäkö?- Lisäpitkät hankkinut
Ostin juuri nuo FF200 ref. 17,5 -lamput sinisellä lasilla, ovat vain vielä asentamatta eli käyttökokemusta ei ole. Lasin värin valitsin aivan ulkonäkösyistä, sopii hyvin siniseen autoon. Myyjät eivät missään liikkeessä osanneet vastata seuraaviin:
- miksi sinisellä lasilla varustettu lamppu on kalliimpi?
- onko sinisellä ja kirkkaalla lasilla mitään käytännön eroa ulkonäön lisäksi?
Joku täällä Suomi24:ssä väitti, että sinisellä lasilla varustettu toimisi märällä tiellä paremmin. En tiedä, onko tuossa mitään perää. - Valoa kansalle
Lisäpitkät hankkinut kirjoitti:
Ostin juuri nuo FF200 ref. 17,5 -lamput sinisellä lasilla, ovat vain vielä asentamatta eli käyttökokemusta ei ole. Lasin värin valitsin aivan ulkonäkösyistä, sopii hyvin siniseen autoon. Myyjät eivät missään liikkeessä osanneet vastata seuraaviin:
- miksi sinisellä lasilla varustettu lamppu on kalliimpi?
- onko sinisellä ja kirkkaalla lasilla mitään käytännön eroa ulkonäön lisäksi?
Joku täällä Suomi24:ssä väitti, että sinisellä lasilla varustettu toimisi märällä tiellä paremmin. En tiedä, onko tuossa mitään perää.Siis jäämme odottamaan kommentteja noiden eroista. Itsekkin olen ihan ulkonäkösyistä niitä sinisiä ajatellut, jos vaan eivät ole ainakaan huonommat kuin kirkkaat.
- Antti K.
Oma kokemukseni ko. valoista on sellainen, että ehdottomasti kannattaa ottaa kirkaslasiset ref37,5:set. Edelliseen autoon laitoin ne ja nykyiseen kokeilumielessä 17,5:set sinisellä lasilla. Ehkä aavistuksen valkeampi valo on nykyisessä, mutta valokiilan kantomatkassa häviää reilusti 37,5:lle.
(ja ihan vain vinkkinä,umpioon, tarkemmin umpion reunaan, ei itse lasiin, on merkitty MOLEMMAT referenssiluvut.Umpion takapinnassa oleva tarra on ainoa paikka, josta ne toisistaan erottaa... Myös sumuvalon B-tunnus on umpiossa. Ja jos tarra puuttuu, voi voi...
Nimim.lukuisia vuosia katsastaneena ja aina ref-luku tarkastettu... - Lisäpitkät hankkinut
Antti K. kirjoitti:
Oma kokemukseni ko. valoista on sellainen, että ehdottomasti kannattaa ottaa kirkaslasiset ref37,5:set. Edelliseen autoon laitoin ne ja nykyiseen kokeilumielessä 17,5:set sinisellä lasilla. Ehkä aavistuksen valkeampi valo on nykyisessä, mutta valokiilan kantomatkassa häviää reilusti 37,5:lle.
(ja ihan vain vinkkinä,umpioon, tarkemmin umpion reunaan, ei itse lasiin, on merkitty MOLEMMAT referenssiluvut.Umpion takapinnassa oleva tarra on ainoa paikka, josta ne toisistaan erottaa... Myös sumuvalon B-tunnus on umpiossa. Ja jos tarra puuttuu, voi voi...
Nimim.lukuisia vuosia katsastaneena ja aina ref-luku tarkastettu...Minulla on tavoitteena parantaa varsinkin hirviturvallisuutta pimeällä. Eikös ref. 17,5:n keila ole leveämpi, valaisten siten pientareita paremmin?
Ostin siis jo parin FF 200 ref. 17,5 blueta, ovat vain vielä asentamatta. - ff320
Minulla on tavoitteena parantaa varsinkin hirviturvallisuutta pimeällä. Eikös ref. 17,5:n keila ole leveämpi, valaisten siten pientareita paremmin?
Ostin siis jo parin FF 200 ref. 17,5 blueta, ovat vain vielä asentamatta.on huomattavasti leveämpi vaikkakin hivenen lyhyempi. näin siis ihan luonnossa vaikka paperilla kuvat puoltavat enempi tota 200:sta
- Valoa kansalle
Minulla on tavoitteena parantaa varsinkin hirviturvallisuutta pimeällä. Eikös ref. 17,5:n keila ole leveämpi, valaisten siten pientareita paremmin?
Ostin siis jo parin FF 200 ref. 17,5 blueta, ovat vain vielä asentamatta.Paljonko jouduit parista kustantamaan?
- Lisäpitkät hankkinut
Valoa kansalle kirjoitti:
Paljonko jouduit parista kustantamaan?
2 kpl Hella Comet FF200 Blue yht. 90 euroa,
asennussarja (johdot, polttimot, katkaisija jne.) 18 euroa => Yht. 108 euroa. Lisäksi rekisterikilven alle tuleva asennusteline tingattuna 7 euroa. Ostin Tarviketorilta Oulusta. - maksaa?
2 kpl Hella Comet FF200 Blue yht. 90 euroa,
asennussarja (johdot, polttimot, katkaisija jne.) 18 euroa => Yht. 108 euroa. Lisäksi rekisterikilven alle tuleva asennusteline tingattuna 7 euroa. Ostin Tarviketorilta Oulusta.Kuinkas paljon on kukkarot keventyneet valojen asennuksesta?Vai onkos joka ukko asentanut itse?
Noita HELLAN 200 ajattelin itselleni hankkia mutta kun ei viitsis uuten autoon lähteä ite asentelemaan. - Lisäpitkät hankkinut
maksaa? kirjoitti:
Kuinkas paljon on kukkarot keventyneet valojen asennuksesta?Vai onkos joka ukko asentanut itse?
Noita HELLAN 200 ajattelin itselleni hankkia mutta kun ei viitsis uuten autoon lähteä ite asentelemaan.En aikonut itse asennella minäkään, ensi viikolla selviää mitä maksaa, kun merkkiliikkeeseen meinasin viedä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659