Äänenmurroksesta..

..vaan kysyisin

Oon 14-vuotias poika. Tiiän et ei tän ikäsenä viel kaikille tuu äänenmurrosta, mut kaikil oman luokkalaisilla on ollu, samoin rinnakkaisluokkalaisilla..ai niin ja vuotta nuoremmilla samaa koulua käyvillä. Tilanne on vähän ikävä kun ääntäni sitten haukutaan naiselliseksi ja kakaramaiseksi. Ja se kun nyt sitten tuntuu olevan koko koulun yhteinen asia..Voiko äänenmurrosta nopeuttaa mitenkään (tiiän et tupakalla ja viinalla mut mitään terveellisempää vaihtoehtoo :D )

51

10246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 15 boy!!!!

      Joo. voi kun tietäis. Ite kysyn samaa, olen 15v. poika ja mullakaan ei ole äänenmurros alkanu, eikä sitä paitsi ole muitakaan murrosiän merkkejä
      ilmaantunu. Pippeli on pieni ja ei oo karvoja.

      Miten sen huomaa kun toi äänenmurros alkaa??????

      • :((((

        mul ei tuu ikinä äänen murrosta


      • fafageg

        ootko tosissasi


      • dvadvbfb

        Sitten kun alkaa tulla todella vammaisen kuulloisia voisbreikkejä :D Elikkä kun puhut niin äänesi käy sekunnin todella korkealla nuotilla


      • Why_Why_not

        No minä olen 14 ja pituutta on vain 150cm en tiedä mistä tämä johtuu ja äänenmurroskaan ei ole tullut karvoja on vähä alapääs mut ei muute


      • Entiiclclflglglgl

        Mä oon 10 vuotta ja alkaa tulee jo äänenmurros


      • Anonyymi
        :(((( kirjoitti:

        mul ei tuu ikinä äänen murrosta

        No tuliko


    • mfdf

      Ne jotka sua haukkuu, on itse kakaramaisia, eivät sinä. Äläkä edes harkitse koettavasi vauhdittaa äänenmurrosta tupakalla/viinalla, tyhmempää ideaa ei ole.
      Ensinnäkin, me olemme kaikki ihmisiä, ja toimimme kaikki samalla periaatteella. Ja näin ollen kaikki, myös sinä, tulevat kokemaan murrosiän vaikutukset ennemmin tai myöhemmin, ja tässä tapauksessa hieman myöhemmin. Eiköhän se sinun äänenmurroksesi tule ennenkuin huomaatkaan.

      Ja toiseksi, äänenmurros ei ole todellakaan mukava juttu. Olisi paljon parempi jos sen möreän bassoäänen saisi samantien. Kun sinulle tulee äänenmurros, kuulostaa siltä, että sinulla on "möreä" ääni, ja sitähän se onkin, mutta sillontällöin sieltä puheen seasta tulee sellainen mukava pieni kiljahdus ihan arvaamatta. Sehän se vasta mukavaa on kun naurat hahaHIAhaha.

      Älä huoli, kyllä se äänenmurros tulee.

    • Meinaan tiedän joitain jätkiä joilla ei ole tullut äänenmurrosta ennenkuin ne täyttä 16 v

    • oli päin-

      vastainen tapaus kun muutuin jo aika nuorena 12 wee mieheksi lyhyessä ajassa n 5 - 6 luokan välisenä kesän muistan kun menin 6 luokalle ja
      mulla ol ihan miehen ääni jotkut toisetkin oli
      murros iässä mut sillon mä olin eniten "kuittia"
      siit tuli eikä sillon tuntunu aina niin mukavalta
      mutta mutta.. vielä nolommalta tuntui iso "se" joka sillon oli siis yhtäkkiä kasvanu lopulliseen
      kokoonsa eikä muuten ihan "pieneksi" (arvatkaa
      sentit!!!) ja ol tuuhea karvoitus sillon siihen ei osannu suhtautuu iha luonnollisesti kun ol kuiteski niin nuori eikä tietenkään seurustellut eikä mitään joten usein nolotti jossain jumppa- tunneilla kun oli pakko mennä suihkuun ja toiset
      näki ison kullin tyttö ystävän löysin 14 wee ja
      nyt oon jo 3 lapsen isä vaikka oon vast 20

      • Arvailija

        14cm kovana


    • ..............

      Älä kuitenkaan ala matkia äänenmurrosta...se vasta noloa on, muistan parikin tyyppiä peruskoulussa jotka yrittivät kuulostaa möreiltä ja tosiasiassa he kuulostivat vähän kimi räikköseltä

    • ...

      12-vuotiaana, enää sitä ei huomaakaan vaan se on ihan normaali ääni

    • aloittaja

      Kiitos kaikille vastauksista :)

    • isoveljelläkokemustalöytyyhahahaha

      Ootko vähän tyhmä? :D Tupakka ja viina vaan vähentää hormoonitoimintaa, jolloin sun kalun, karvojen ja muutenkin pituuskasvua sekä äänemurroksen tulemista. Polta ja juo ihan rauhassa ni 10 vuoden päästä harmittaa kuin ääni on ku pikkupojalla :D

    • 129441

      Joo samaa paskaa , oon 14 (täytän 15 joulukuussa) . Ei äänenmurrosta, penis melkos pienehko , karvoitusta on aika paljon .... Pelottaa että sitä äänenmurrosta ei koskaan tuukkaa :( ...

      • Anonyymi

        No tuliko? Sillä olen 16'2 vuotias ja minulla ei ole äänenmurrosta vielläkään Pelkään tässä itsekkin joka päivä ettei se koskaan tule ja jos se ei koskaan tule en selviäisi pitkälle koska ääneni on hirveä


    • adfssa

      liian pienet testosteroni arvot luulisin

    • aghgfg

      Tyhmä! :D Tupakka (viinasta en tiedä) vähentää hormoonitoimintaa. Eli äänenmurros ei ehkä jopa ikinä tule jos alotat. Kai sä kerroit ton vitsinä? :D

      • afadgg

        lol kannattaa kaikkien vaan unohtaa koko asia ja se tulee vain silloin kun itse ei huomaa


    • huohmissääänenmurros

      ok on vähä vanha ehk mut mul on tälläne heliumääni ja silti tulee niitä voice crakkei/kukkoja :s pippeli kasvanu ja karvatkin löytyy melkeen joka paikas mut se ääni ? =(

    • eimitäänhätää

      Jätkät teillä oo vielä mitään hätää! Ite 17 vuotiaana ääni vielä kun naisella, mutta en ole antanut sen vaikuttaa elämääni millään tavalla. Tosin vaa'an toista puolta tasapainottaakin suuri penis ja atleettinen keho.

    • 13jamurrosikä

      mä oon 13 ja karvotusta alko tulee noin 13 (vähän ennen) ja äänenmurros tuli ihan äskettäin(ehkä 3viikkoo sit)
      mut kaikille tulee murrosikä ja äänenmurros. jotkut vaan kehittyy eri aikaan:)

    • epätoivonen

      oon 16v
      Aloin tos 15v kittaa sitä viinaa melkein joka viikonloppu kun sitä murrosta ei vain tullut :/
      Nyt mulla on sitten sellanen ääni kun 50v alkoholistilla ...
      En ymmärrä miten se vaikutti näin nopeesti ....
      Olispa mulla vaan ihan normaali ääni ja alkoholiin olen jo ihan koukussa pilveäkin polttelen...

    • Nitor87

      juu meikää ki ärsyttää oon 14v eikä äänen murrosta

      • Anonyymi

        Viimeistää 16 vuoden iäs tai 17


    • pian 15v

      Mulla on tämmöne ongelma et olen 2kuukauden päästä 15vuotias ja mulla on semmone (ei kimittävä mutta ei myreäkään ääni) ja muuten oon jo 180cm ja painoaki on aika rutkasti ja karvotusta muuta tosin (partakarvoja ei ole ku hiukan haiventa) mutta oon huolissani tosta ku ääni ei vaan muutu :(

      • kohta 12v

        Minä olen 11v poika (helmikuussa12) ja minulla ääni vaihtelee. välillä möreä välillä kimeä ja kun laulan, niin korkeimmissa äänissä kiekasee. Ja kun puhun korkealla äänellä niin narisee. Karvoja on alapäässä hieman. Onko minulla äänenmurros


      • altfanboy
        kohta 12v kirjoitti:

        Minä olen 11v poika (helmikuussa12) ja minulla ääni vaihtelee. välillä möreä välillä kimeä ja kun laulan, niin korkeimmissa äänissä kiekasee. Ja kun puhun korkealla äänellä niin narisee. Karvoja on alapäässä hieman. Onko minulla äänenmurros

        No ilman muuta,kyllä sulla on äänenmurros. :)


      • 2015jäbä
        altfanboy kirjoitti:

        No ilman muuta,kyllä sulla on äänenmurros. :)

        Ite oon 13v poika. Ja alapäässäki on jo karvoja. Ja kainaloihin kasvaa ku oon katellut. Viiksiäki on tulossa ja pituutta 174-176. Äänessä on möreää ja kimeää. Joskus iha tahallee teen niitä kiekaisuja. Yks aamu heräsin ja oli iha helvetin möree ääni. Ku illalla meen nukkuu nii mietin että toivittavasti se ääni ois menny kokonaa siihe oikeesee möreään ääneen ettei oo enää kimeetä yhtää. Haluun vaan tietää että onko mulla äänenmurros tulossa/menossa. Ja ettå kuin kauan tätä hommaa suunillee kestää. Vastauksia kiitos. Toivottavasti ymmärsitte. :)


    • 12v

      Mull on sillee. Et mul on möreempi ääni ku normaalisti. Mulla ei tuu kiekahuksia se on vaa möreempi. Ei oo aikuisen miehen ääni mutta matala pojan ääni. Onko tää äänenmurros?

    • 16v poika

      Oon 16v poika kohta 17 eikä äänen murrosta, alan jo vähän huolestua kun ei ääni ole madaltunut lainkaan. Karvoja on vähän kainaloissa ja alapäässä on jo jonkin verran. pituutta noin 180cm, mutta missä ääni? ääni on kimeä vieläkin. olisi mukavaa jos joku vastaisi.

    • joutsen2

      Onko minulle äänenmurros jos yritän tehdä korkeaa ääntä se kuulostaa kauhean katkonaiselta ja siihen sekoittuu matalaa ja korkeaa ääntä?

    • oikeestikko

      Onks pojillakin tosiaan tälläsiä juttuja? :D luulin et vain tytöt kärsii näist et on noloo ku tissit ei kasva ja menkat ei ala...

      • yoloz

        Joo on


    • tietämätön_tupakoitsia

      Juu ite oon 14 ja kohtapuolin täytän 15 ja äänen murroksesta ei muuta merkkejä ku niitä "kukkoääniä" (poltan kyllä että johtuu varmaa siitä) mutta kyllä se sieltä tulee vielä... Toivottavasti

    • saatanasentää

      Olen saatana 17-vuotias, menossa lukion toiselle. Pituutta ~175 ja painoa se 56-58kg. Kalu löysänä 10cm ja erektiossa 17. Karvoja on munissa, kainaloissa ja säärissä. Äänenmurrosta ei vain ole tullut. Olen ainoa poika lukiossa jolla ei ole äänenmurrosta. Ääni ei ole kuin helarilla, mutta eroaa silti muista ikäisistäni. Aataminomena näkyy hieman ja on kasvanut vähän. Finnejä on. Mikä mua vaivaa? Miksei se yksi tärkeimmistä asioista tule? Välillä tulee kiekasuja mutta se jääkin siihen. Vastauksia kiitos :D

    • HaistaHansikas

      Vittu saatana perkele

    • Jdjdjd

      Ite oon 11 cuotias poika ja äänen murros ollu jo about 4kuukautta, eli aika kivaa :)

      • Tikkarit

        Onnee et sul on äänenmurros mut aika huono juttu et sulle ei oo viel kehittyny silmiä päähä. Kyseinen henkilö kysy vinkkejä äänenmurroksen nopeuttamiseen eikä jtn vitu "mul on äänenmurros"


    • entschuldigung

      Ite oon lukion ykkösellä eli 16v. Oon varmaan kolmen vuoden ajan oottanu koko ajan murrosiän muutoksia oon aina aatellu ja mulle on sanotyu et "kohta se alkaa" mut se vaan eo tuu. Oon vieläkim täysin saman näkönen ku joskus kolme vuotta sitten. Kun olin ysillä mua veikattiin seiska luokkalaiseks kerran jopa kutos luokkalaiseks. Mulla ei oo MITÄÄN muita murros iän merkkejä kuin: kivekset kasvanu, karvoja tullu alapäähän muttei muualle ja hiki alkanu haista. Pituutta 166. Ääni ei oo oikeesti muuttunu yhtään. Mulle vittuiltiin siitä jo kasilla. Niin ja sit painoa vain 48kg eli aika pieni kokonen. Kaikki mun luokkalaiset painaa yli 60. Ni mitä teen ?? Oon aina oottanu et kyl se kohta tulee mut ei vittu ole tullu. Jos MITÄÄN ei tapahdu sanotaanko vaikka lukion kakkosen alkuun mennessä niin sitten mua ei enää elävien kirjoista löydy

    • mula ei ola aanenmuros autaka olen 3-4 vuota :XDD

    • Tyttöjenmielestänääjutut

      Minun mielestäni äänenmurroksen ei tarvitse alkaa pian. Antaa sen tulla rauhassa. Olen luokan kesken aika suosittu eikä mua haittaa ku luokkalaisilla on oo viel alkanu. Tietäisittepä miten meidän tyttöjen keskuudessa! Joillakin alko murrosikä 10 vuotiaana ja joillain ei ala varmaa 4 vuoteen. Sitäpaitsi, tyttöjen mielestä teijän murrosikä ei oo niin cool juttu. Bestiksien kanssa me vaan juoruillaan kun teillä tulee tulikukon kiekaisuja(luokassa niitä kutsutaan sillä nimellä.)
      ;)

    • niiiiiimpäniiin

      kyrpäni on kuin hirvellä ja ääni kuulostaa karhulta
      ikää 12v

    • sdfgsdfg

      Herra Laadri sanoi tupaakalla pitävänsä äänensä hirviömäisenä ja eesmänny näytteliä Heikki (mm.Nalle Luppakyrvän ja DR.Sykerön ääni) Määttänen poltti Northia valtavana sekä oluttahi kai joivi. Ääni pysyi villevalomaisen tummana ja käheän samettisen seksikkäänä mutta jotenkin tuhkaisena ja soinnittomana silti. Mutta niin kävi että viisiskymmenis kuoli hän keuhkikseen. Kyllä sun ääni siitä vielä alistuu, usko pois. Antaa luokatovereeren ihan omassa rauhassaan hajota siihen notta et vielä kuulosta heidänlaiseltaan. Jos pystyt olemaan kiinnittämäti siihen huomiota niin heille jää enemmän taakkaa kannettaakseen ja sitten heivät ehkees jaksookaan kantaa sitä ja turhautuvat ilkkumistoimeensa, sen päättäen

    • Tikkarit

      Mä oon 14 v tyttö ja oon sitä mielt et rauhas eteenpäin ja Eiks ne iha söpöi jätkii oo kel ei oo äänenmurrost❤️

    • Anonyymi

      Juu en tiiä miten sulla ei oo tullu. Ite oon 11v ja mulla on murrosikä kouluterveydrnhoitajan munkaan todella pitkällä

      • Anonyymi

        Varmaan on nyt jo tullut äänenmurros kun on jo 14 vuotta aikaa aloituksesta. Että mörisee paremmin kuin sie.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan on nyt jo tullut äänenmurros kun on jo 14 vuotta aikaa aloituksesta. Että mörisee paremmin kuin sie.

        Juu ilmeisesti ollu vittuakaa apua tästä :D Ei saatana


    • Meikä on 14v täytän 15 tänä vuonna ja mul on helari/kimeä ääni vielki, kaikki kaverit ja 3vuotta nuoremmat kuullostaa miehiltä ja mä 8v jonnelta, sit mulle vittuillaan mun äänestä ja siitä että oon lyhyt (170-175cm) Karvoi on mukavasti ja kalapuikot huulessa. Sitte ei aataminomenaa näy kavereil iha kukoistaa kauluksista..

    • Anonyymi

      Tulee kaikilla eri aikaan. Oon 14v ja kuulostan 17vuotiaalta. En oo nopeuttanut sitä mitenkään, ei taida edes olla mahdollista. Viikset kasvanut, karvoja kasvanut melkee joka paikkaan.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      67
      3222
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      549
      3044
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2355
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2002
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      307
      1820
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1622
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      104
      1314
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1218
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1205
    Aihe