Livigno,Italy

40+

Olen perheen kanssa menossa laskettelemaan Livignoon helmikuussa. Omatoimimatka. Kuka on käynyt? Onko hyvä paikka? Onko hintataso todella niin alhainen kun kaikki väittävät?

6

3253

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taavi

      Livigno kiinnostaisi myös itseäni. Paikka tuntuu vain olevan niin kaukana sopivista lentokentistä (=minne pääsee Suomesta suoraan suht edullisesti). Oletko menossa Milanon, Zurichin, Munchenin vai Innsbruckista?
      Vaihdolliset lennot ei juuri tuttujen kokemusten takia kiinnosta.

      • 40+

        Me mennään kyllä Innsbruckiin. Suoralento. Sieltä me vuokrataan auto, niin pääsee vähän katsomaan maisemia kun kerran ollaan noin ihanissa paikoissa.
        Tosi halpa paketti. Lennot-Super Saver, hotelli-Sembo-niminen firma ja auto-Holiday autos.


    • Slalom

      Olen itse käynyt Livignossa kaksi kertaa: laskettelureissulla vuosi sitten helmikuussa ja vaeltamassa kesällä.

      Olin molemmilla kerroilla ns. omatoimimatkalla eli suora lento Muncheniin tai Zurichiin ja sieltä lentokentällä sijaitsevan autovuokraamon kautta oman kyydin voimin itse Livignoon.

      Huomioitavia asioita automatkalla:
      - Rajanylityspaikkojen tunneleiden aukioloajat kannattaa varmistaa ajoissa.
      - Renkaiden lumiketjut varuulta mukaan! Näille oli ainakin viime talvena käyttöä sääolosuhteiden vuoksi vuoristoteillä. Autovuokraamot vuokraavat ketjuja.

      Itse Livigno sopii mielestäni mainiosti perheelliselle. Kohteessa on monia eri tasoisia rinteitä. Tosin ns. mustia rinteitä ei ole kovin paljon, joten todella taitava laskija voi turhautua viikon aikana. Toisaalta Livignosta voi hyvin ajella muihinkin lähistöllä oleviin laskettelukohteisiin päiväksi. Rinteitä hoidettiin hyvin ja aktiivisesti. Varusteiden vuokraaminen oli mielestäni melko edullista ja ainakin itse löysin alleni hyvät varusteet - paljon paremmat kuin esim. Suomessa.

      Laaksossa sijaitseva paikkakunta on todella kaunis ja eloisa. Todella hyviä ruokapaikkoja italialaisen ruuan ystäville ja edullisesti. Palvelu omasta mielestäni oli ystävällistä ja vieraanvaraista. Myös rinteissä oli kivoja ruokapaikkoja auki.

      Yleinen hintataso oli edullinen - toki kalliita liikkeitäkin löytyy alueelta tax free kohteesta huolimatta.

      Itse menisin mielelläni laskettelemaan uudestaan ko. kohteeseen ja voin suositella sitä muillekin Alppimaisemista nauttiville.

      Antoisaa matkaa!

      • 40+

        Kiitos tidosta. Kuulostaa ihanalta. Mutta miten mä saan selville rajanylityspaikkojen tunneleiden aukioloajat?
        Voi,voi,tästä voi nyt syntyä pieni ongelma...


      • Slalom
        40+ kirjoitti:

        Kiitos tidosta. Kuulostaa ihanalta. Mutta miten mä saan selville rajanylityspaikkojen tunneleiden aukioloajat?
        Voi,voi,tästä voi nyt syntyä pieni ongelma...

        Yleisesti rajanylityspaikat eli ns. "passit" olivat auki iltaan asti eli jos saavutte esim. aamupäivälennolla lentokenttäkohteeseenne ja varaatte muutaman tunnin ajomatkan ko. passiin, pitäisi ehtiä ihan hyvin. Toki aina kannattaa varata pelivaraa, kun omatoimimatkalla ollaan. Omalle seurueelleni meinasi tulla kiirus viime vuonna, kun emme olleet ottaneet lumiketjuja vuokraamosta matkaan (tästä johtuen neuvoni perheellesi)ja poliisi pysäytti ennen passiin johdattavaa vuoristotietä ja käski palata hankkimaan ketjut huonon kelin takia..siinä sitten ajelimme lähikylään, jossa yllättäen oli monia muitakin ketjujen ostajia. Tämä vei aikaa, mutta onneksi ehdimme passista läpi, sillä muuten olisi ollut edessä yöpyminen lähikylässä ja uusi yritys seuraavana aamuna. Ketjut olivat kyllä tosiaan tarpeen!

        En itsekään löytänyt vastausta siihen, mitkä ovat passien aukioloajat. Kannattanee kysellä turisti-infosta sähköpostitse? Tässä alla kuitenkin linkki, jossa kerrotaan jotain passeista.

        http://www.aptlivigno.it/Passi.jsp
        http://www.aptlivigno.it/deskline/desklineframeset.jsp?redir=raggiungere5


      • slalom
        Slalom kirjoitti:

        Yleisesti rajanylityspaikat eli ns. "passit" olivat auki iltaan asti eli jos saavutte esim. aamupäivälennolla lentokenttäkohteeseenne ja varaatte muutaman tunnin ajomatkan ko. passiin, pitäisi ehtiä ihan hyvin. Toki aina kannattaa varata pelivaraa, kun omatoimimatkalla ollaan. Omalle seurueelleni meinasi tulla kiirus viime vuonna, kun emme olleet ottaneet lumiketjuja vuokraamosta matkaan (tästä johtuen neuvoni perheellesi)ja poliisi pysäytti ennen passiin johdattavaa vuoristotietä ja käski palata hankkimaan ketjut huonon kelin takia..siinä sitten ajelimme lähikylään, jossa yllättäen oli monia muitakin ketjujen ostajia. Tämä vei aikaa, mutta onneksi ehdimme passista läpi, sillä muuten olisi ollut edessä yöpyminen lähikylässä ja uusi yritys seuraavana aamuna. Ketjut olivat kyllä tosiaan tarpeen!

        En itsekään löytänyt vastausta siihen, mitkä ovat passien aukioloajat. Kannattanee kysellä turisti-infosta sähköpostitse? Tässä alla kuitenkin linkki, jossa kerrotaan jotain passeista.

        http://www.aptlivigno.it/Passi.jsp
        http://www.aptlivigno.it/deskline/desklineframeset.jsp?redir=raggiungere5

        ...Tarkemmin katsottuna tuossa ekassa linkissä näkyikin aukioloaikojakin :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1530
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1277
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1247
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1034
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      84
      841
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      775
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      772
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      748
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      123
      701
    Aihe