Onko propecia ja gefina tablettien koossa eroa ?
Propecia tabletti menee 4 osaan suht helposti, mutta 8 osaan vaikuttaa kyllä aika vaikealta.
Mites tuo gefina tabletin kanssa ? Ajattelin alkaa syödä sitä 1/8 (0.625mg) tablettia joka toinen päivä.
Saako gefina tabletin 8 osaan ?
14
4088
Vastaukset
- jarpelo
Saa lähes miten pieniin osiin tahansa, mutta se vaatii tabletin murskausta/liuotusta johonkin välittäjäaineeseen. Jakaminen paloissa kahdeksaan osaan tuskin onnistuu kovin hyvin normaalikonstein, ellet löydä jotain erikoisisoa mallia.
Helpointa tuollaiseen palakokoon olisi ehkä ensin 1/4 jako ja sitten puraiset sellaisen tarvittaessa "kahtia".- propecia
menee kyllä hieman hankalaksi. Mutta täytyy ostaa sitä gefinaa kuitenkin siinä toivossa, että olisi pilleri hieman suurempi. Tuota 0.6mg suurempaa annosta en kyllä edes harkitse kun ei kuitenkaan vaikutuksessa merkittävää eroa ole.
Hintaero taisi kuitenkin olla 20 kertainen gefinan hyväksi. - jarpelo
propecia kirjoitti:
menee kyllä hieman hankalaksi. Mutta täytyy ostaa sitä gefinaa kuitenkin siinä toivossa, että olisi pilleri hieman suurempi. Tuota 0.6mg suurempaa annosta en kyllä edes harkitse kun ei kuitenkaan vaikutuksessa merkittävää eroa ole.
Hintaero taisi kuitenkin olla 20 kertainen gefinan hyväksi.Henk. koht. olen sitä mieltä, että tuollainen menisi liian hankalaksi. Itsekin sanot, että hinta on jo muutenkin matala, eli ei liene hinnasta kiinni, vaan mistä? Jo yhdellä paketilla pärjää n. 6kk jakosuhteella 1/6.
Gefina saattaa olla kuvan perusteella hieman isompi nappikoko kuin Propecia. Tuskin kuitenkaan niin paljon isompi, että 1/8 olisi helppo. Kerro jos onnistuu.
Ehdottaisin kuitenkin harkitsemaan 1/6 jakoa. Se on vielä mahdollisuuksien rajoissa ja annos on luokkaa 0.8mg. Tuossakin osa tabletista murenee leikatessa jauhoksi. - tabletti
jarpelo kirjoitti:
Henk. koht. olen sitä mieltä, että tuollainen menisi liian hankalaksi. Itsekin sanot, että hinta on jo muutenkin matala, eli ei liene hinnasta kiinni, vaan mistä? Jo yhdellä paketilla pärjää n. 6kk jakosuhteella 1/6.
Gefina saattaa olla kuvan perusteella hieman isompi nappikoko kuin Propecia. Tuskin kuitenkaan niin paljon isompi, että 1/8 olisi helppo. Kerro jos onnistuu.
Ehdottaisin kuitenkin harkitsemaan 1/6 jakoa. Se on vielä mahdollisuuksien rajoissa ja annos on luokkaa 0.8mg. Tuossakin osa tabletista murenee leikatessa jauhoksi.Sivuvaikutuksien minimointia tuolla yritän. 0.25mg/päivä saa jo suunnilleen saman tuloksen kuin 1mg/päivä. Tällä hetkellä olen syönyt juuri tuon 0.25mg/päivä ja sivuvaikutukset ovat vielä olleen melko lieviä, mutta en missään nimessä halua niiden voimistuvan.
- jarpelo
tabletti kirjoitti:
Sivuvaikutuksien minimointia tuolla yritän. 0.25mg/päivä saa jo suunnilleen saman tuloksen kuin 1mg/päivä. Tällä hetkellä olen syönyt juuri tuon 0.25mg/päivä ja sivuvaikutukset ovat vielä olleen melko lieviä, mutta en missään nimessä halua niiden voimistuvan.
Ymmärrän pointtisi tuossa hyvin. Kannattaa muistaa, että teho saattaa olla yksilöllinen, mutta huomaat varmaankin itse, miten tuo valitsemasi annos tehoaa. Jos se riittää, on tietysti turha lähteä suurentamaan annosta, mikäli teho ei ole riittävä, lisää hieman annosta ja uusi tarkkailuvaihe.
Sivuoireet useimmiten katoavat muutamassa kuukaudessa elimistön totuttua uuteen hormonibalanssiin, joten niitä ei tarvitse pelätä, ellei satu harvinaisen rajut oireet kohdalle.
- jarpelo
Itsekin kyselin aikoinaan täältä noista eri merkkien kokoeroista, eikä vastauksia oikein tullut. Tämä on tietysti ymmärrettävää, sillä harva on kokeillut useita merkkejä, joten vertailu on hankalaa.
Ratiopharmista voin sanoa, että se on saman kokoinen kuin Propecia. - Harvahapsi
Kyllähän sen 1/8 osaan saa. Itse tein niin että katkaisin ne ensin neljään osaan ja ne osat vielä puoliksi. Työkaluna oli tämmönen apteekista ostettu tabletinhalkoja. Ei se kuitenkaan aivan helppoa ollut, mutta yhden tabletin operoimiseen meni pari minuuttia. Välillä jokin osa jäi pienemmäksi kuin toinen. Ei vissiin hirveästi haittaa koska kyseinen lääke säilyy elimistössä ainakin päivän, pari. Eli sama vissiin vaikka ottais sen 1/4 tapletin joka toinen päivä. Mutta varmempaa tietty puolittamalla.. Tein niin noin 3,5 viikkoa kunnes totesin ettei ainakaan vielä sivuoireita näy ja nostin annoksen 1/6 osaan. Tässä määrässä nyt sitten pysyn. En tiedä tablettien kokoeroista kun en ole muita tuotteita nähnyt.
Sitten kysymys eri asiasta: Mikä olisi mielestänne paras tuotemixsaus hiustenlähtöön vastatessa? Tällä tarkoitan kaikkia mahdollisia lääkkeitä, vitamiineja, shampoita, voiteita yms..
Itse käytän nyt tosiaan vain gefinaa, mutta rogaineakin olen ajatellut ottaa mukaan. Syyt mitkä siinä epäilyttää ovat aineen kalleus ja se pystynkö/haluanko sitoutua aamuin/illoin sitä käyttämään?
Mutta ilman parempaa tietoa ja vain keskustelupalstoja lukemalla heitän tähän oman sekoitukseni(mitä voisin alkaa käyttään), kommentoikaa..
1. Gefina
2. Piimax C Biotiini tai Piimax Pro-Vita(kumpi parempi?)
4. Biorion eläinvalmiste :)
3. Bio Botanical shampoo, serum ja vital cure sekä Nizoral shampoo kerran viikossa
4. Rogaine(ehkä)
Jo alkaa hiukset ilmestymään.. :D- Nord Rolfström
Eipä noita vaihtoehtoja kauhean paljon ole.
Finasteridi on melkein välttämätön.
Minoksidiili hyvä kaveri.
Siitä eteenpäin meneekin sitten enempi vähempi huuhaan tai lumevaikutuksen puolelle...
Nizoral on hyvä apu pari-kolme kertaa viikossa, mutta ei kyllä itsessään auta yhtään mitään.
Monivitamiinipilleri auttaa yleiskuntoon.
Sinkkilisä auttaa hiustenkasvua, mutta ei tee mitään hiustenlähdön pysäyttämiseksi.
Joten fina minox Nizoral multivita sinkki on oma ehdotukseni. Noista on ainakin jotain hyötyä, joko suoraan hiustenkasvuun tai yleiskunnon kautta.
Kaikki muu on sitten vähän niin ja näin.
Kokeilemalla selviää. Olen minä itsekin kiinnostuksen vuoksi kokeillut kaikki Viviscalit, Botanicalit, laserstimuloinnit ja mitä niitä onkaan. Mutta ei niistä mitään hyötyä ole ollut.
Jos uskallusta riittää, niin voi myös kokeilla Avodartia (dutasteridi-valmiste). Omalla (ja hoitavan lääkärin) vastuulla. - jarpelo
Gefinan täytyy olla sitten isompi kuin Ratiopharm. Voisitko mitata pillerin halkaisijan?
Olet sitten ihan tosissaan julistamassa sodan hiustenlähdölle? :)
Rogaine on kaiketi ihan tehokas aine, mutta sitä ei kannata aloittaa, mikäli epäilee, että ei jaksa/ole varaa jossain vaiheessa enää käyttää sitä. Tällöin siitä saatu hyöty katoaa ja huikset sen mukana. Itse säästän sen tuonnemmaksi.
Biorionissa pistää silmään metioniini, kanattaa selvittää sen (yhteis)vaikutus ihmiselle ennen nappailua.
Joka tapauksessa kannattaa aloittaa uusia aineita aikaisintaan n. 6kk välein sillä muuten ei pysty sanomaan, mikä niistä oikeasti tehoaa ja mitä käyttää turhaan. Lisäravinteet nyt ovat muutenkin hyödyllisiä, eli ne harvemmin turhia ovat. - Harvahapsi
jarpelo kirjoitti:
Gefinan täytyy olla sitten isompi kuin Ratiopharm. Voisitko mitata pillerin halkaisijan?
Olet sitten ihan tosissaan julistamassa sodan hiustenlähdölle? :)
Rogaine on kaiketi ihan tehokas aine, mutta sitä ei kannata aloittaa, mikäli epäilee, että ei jaksa/ole varaa jossain vaiheessa enää käyttää sitä. Tällöin siitä saatu hyöty katoaa ja huikset sen mukana. Itse säästän sen tuonnemmaksi.
Biorionissa pistää silmään metioniini, kanattaa selvittää sen (yhteis)vaikutus ihmiselle ennen nappailua.
Joka tapauksessa kannattaa aloittaa uusia aineita aikaisintaan n. 6kk välein sillä muuten ei pysty sanomaan, mikä niistä oikeasti tehoaa ja mitä käyttää turhaan. Lisäravinteet nyt ovat muutenkin hyödyllisiä, eli ne harvemmin turhia ovat.8mm näyttäis olevan gefinan halkaisija. Näpräilyähän se 1/8 osaan laitto on mutta mahdollista kuitenkin.
Juu, tuosta mun listasta jää tuonnemmaksi rogainen ja biorion. - tabletti
Harvahapsi kirjoitti:
8mm näyttäis olevan gefinan halkaisija. Näpräilyähän se 1/8 osaan laitto on mutta mahdollista kuitenkin.
Juu, tuosta mun listasta jää tuonnemmaksi rogainen ja biorion.Propecian halkaisia näyttäis olevan tasan 7mm, joten onhan tuossa jopa 1mm eroa =)
- motorest
Moi,
Onko kellään kokemusta gefina tabun (eli 1/4 päiväannos = 1.25 mg) ottamisesta vain joka toinen päivä, jolloin "päiväannos" olisi ts. vain 0.625 mg? Näkyykö tuloksissa mitenkään, käsitykseni mukaan yli 0.25 mg annos finaa ei nimittäin vaikuta merkittävästi paremmin hiustenlähtöön, mutta alle 1.25 mg päivässä vaikuttaisi kyllä epätoivoittuihin sivuoireisiin... Eli onko finan vaikutusaika kehossa pidempi kuin 24 h? - JukkaHelsingistä
Olen syönyt finasteridia lähes viisi vuotta. Ensimmäiset kaksi vuotta 1/4 5mg:n tabletista päivittäin. Tulokset hyvät, hiustenlähtö pysähtyi eikä haittavaikutuksia. Luettuani tutkimuksesta, jossa 0,2 mg:n päiväannoksella saatiin yhtä hyvä tulos kuin 1 mg:lla, aloin pilkkoa tabletin kahdeksaan osaan ja otan tuon 0,625 mg:n murusen joka kolmas päivä. Näin siis melkein kolme vuotta jo, ja hiukset ovat pysyneet päässä.
- Marjuhani
Hei Jukka
Kiinnostais kuulla mistä tuo tutkimus löytyy?
Olen syönyt noin3 vuotta neljännestabletin verran, tulokset hyvät. Mutta voisin kyllä pienetää jos tulokset ovat samat puolta pienemmällä annoksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202293Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3061262- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53825J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e35737Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33662