Mikähän on kun tulikiven takassa polttaa puita niin saumoista sieltä täältä alkaa valua semmosta tervalle haisevaa eritettä?
meillä on vasta rakenteilla talo ja sisälämpö oli tarkotus pitää takalla n. 18 mutta eihän sitä voi käyttää kun se tommosta tekee!
sanovat ettei takkaa saisi käyttää rakennusaikana ja että huoneilman pitäis olla suht normaali mut mites esim mökeissä se onnistuu jossa ainoa lämmitys on takka? voisko syynä olla ainostaan liian kosteat polttopuut?
vuolukivitakan saumat rusehtuu
4
3237
Vastaukset
- jakke75
Vuolukivi on imenyt huokoisena kesän ilmankosteutta itseensä. nyt kun alat lämmittää kosteus poistuu (hikoilee9 ja samalla mukana tulee tuota nokea/tervaa. .
Sinun pitää aluksi lämmittää uunia todella vähän kerrallaan ja lisäät pikku hiljaa.
rumat nokijäljet saa muuten pois fairilla ja hammasharjalla....
PS. seuraavina kesinä ei sitten ole tätä ongelmaa, mutta rakennusvaiheessa (ja takkaa muuratessa) kosteutta kertyy hieman enemmän...- EI VUODA 2
EM.ON KYLLÄ KANS OIKEASSA,TOSIN MEILLÄ SANOTTIIN ETTÄ VUOLUKIVI EI IME VETTÄ...
- ei vuoda
ON KAKSI SYYTÄ MIKSI SE TEKEE TUOTA,MÄRÄT PUUT SEKÄ NS.KOIVUPIKI JOKA TULEE MÄRÄN KOIVUN TUOHESTA !!!!
KUIVAA PUUTA PESÄÄN JA SEKAPUUTA NI TILANNE ON OHI JA MUISTA EI LIIKA LÄMMITYSTÄ VAAN KOHTUUDELLA...NIMIM.TULIKIVEN OMISTAJA- jakke75
niille, jotka väittää, ettei vuolukivi sido jonkin verran vettä, niin kokeileppa
grillikivi vuolukiveä luonollisesti kosteaan esim veteen vaikka yöksi.kuivaa liinalla huolellisesti ja
tämän jälkeen laitat grilliin (mieto lämpö) yläpinta hikoilee lämmittäessä. tosin liian kova lämpö saa veden haihtumaan saman tien pinalta....
minä olen lämmittänyt vuolukiviuunia 5 vuotta kaikki puut ovat appiukon tekemiä katollisesta varastossa kaksi varastoa, joista aina vanhemmalla lämmitetään, jolloin puut vähintää 2 kesää katon alla kuivaneita. ainut, jolloin hikoili oli 1 talvi. eikä puut takuulla märkiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574