Paras musiikkikappale?

OliviaKoo

Tuossa alempana Yykaakoo kyselee, mitkä leffat ovat mielestänne parhaita missäkin kategoriassa.

Minä voisin jatkaa samalla linjalla ja kysäistä, mikä musiikki tekee Sinuun vaikutuksen ja miksi.
Voitko nimetä vaikkapa kolmesta viiteen kaikkien aikojen mielestäsi parasta yksittäistä äänitettä?

Minun musiikkini on 50- ja 60-luvulta ja melkein mikä tahansa siltä ajalta saa minut tunnekuohuun.
Muistoja, muistoja...

Mutta. Tässä kuitenkin muutamia yksittäiskappaleita:

Paul Anka, Diana...tietysti
Cliff Rickhard, The Young Ones...opettavainen
Elvis, It´s Now or Never...suuria tunteita
Bill Haley, Rock Around the Clock...mahtava
Chubby Checker, Let´s Twist Again...oo-la-laa

Ja vielä. Rubettes, Sugar Baby Love, the Shirelles, Will You Still Love Me ja iki-ihana Barbra Streisandin Memories.

Listan ulkopuolelle jääneet ovat varmaan ihan yhtä hyviä, mutta kun kaikkia ei voi valita.
Olenkohan tunteellinen tyyppi, voiko noista musiikkivalinnoista päätellä? Tai sitten ei voi.

19

1199

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirjastosta

Kun kuulin radiosta toissa sunnuntaina Freddy Quinn saksalaisen laulajan kappaleita. Hänen kappaleista: Junge komm by vieder (ei ehkä oikein)ja
      Merimies kotimaasi meri on ja
      Spanish eye kappaleet.
      Vanhat hyvät kappaleet ja miehekäs ääni miehellä.

• Hakukoneelta

Linkin Freddyn sivuille. Levy löytyy vanhasta vinyylikokoelmastani.
        Ja tuo kappale on "Junge, Komm Bald Wieder".

• OliviaKoo

Roy Orbisonin?! Only the Lonely ja kaikki muut, paitsi Pretty Woman, siitä en pidä.

Ps. Puhelimeni soittoäänenä on tällä hetkellä tuo Rubettesien Sugar Baby Love. Annan ihan tarkoituksella puhelimen soida monta kertaa vain kuullakseni ihanan soittoäänen...;)

• Catleija2

Voi niitä on paljon ihania säveliä.
        Toki nuoruuden aikaan mennään, koska musiikki tuo muistoja mieleen. Tässä muutamia rakastamiani kipaleita:
        -Nat King Cole: Mona Lisa
        -Chet Atkins(kitara): Jalousie
        -Francis Goya(kitara): Blue Moon
        -Moon River
        -Love My Tender
        -ym.ym

• Yykaakoo
      • Yykaakoo

En pystynyt/osannut tuon linkin jälkeen jatkaa, joten tässä vielä kaksi ihanuutta:
        - Moskovan muurahainen ym. Vysotskit
        - Condor pawan ym. Alboradat
        - ja sallitaanhan yx extra: Kuka lohduttaisi Nyytiä (Reijo Karvonen % kumpp.)

• Reino

Tyypillisiä hämyjazzeja ovat Blue Velvet ja Misty. Glenn Millerin tuotannosta tykkään myös.

• a-woman1

Runsauden pulassa valitsin seuraavat:

Love is a many splendored thing/Niin paljon kuuluu rakkauteen; Sammy Fain. Iki-ihana, melkein siirappinen, sydäntä sykähdyttävä laulu elokuvasta Päivien kimallus.

Kuolleet lehdet (Toivoisin sinunkin muistelevan); Joseph Kosma. Tämä on kaunis ja haikea.

Ystävän laulu; Vladimir Vysotski. Sekä melodia että sanat kauniit.

A Woman in love; Frank Loesser. Pitääkö edes kertoa, miksi laitoin tämän?

Joskus voisimme kertoa myös klassisista musiikkimieltymyksistämme.
      Jazzista pidän kovasti, mutta en sieltä osaa erillisiä kappaleita laittaa tähän.

• Kaikkiruokaisa

Pidän kaikesta musiikista virsistä metalliin ja oopperoista humppaan.

Kaikki mainitsemasi kappaleet kuuluvat kyllä sellaiseen musiikkin, jota kuuntelen mielelläni paitsi Memories. (En kertakaikkiaan kestä sitä. Radio menee kiinni alta aikayksikön. Sen pahin puoli on siinä, että se jää soimaan mielessä, vaikka inhoaa sitä. Joskus on vain niin, että ei voi pitää jostakin tietystä kappaleesta.)

Vanha rokki, Vivaldin, Shoshtakovitshin, Mozartin, musiikki, vanhat iskelmät, La Traviata, oikea kunnon humppa, räkärokki, lista on loppumaton.

Tässä pari linkkiä:
      http://elvis-presley.amray.com/elvis-presley.html
      ja toinen in iTunesin kirjasto. Kun lataa iTunesin (Quick Timen) viimeisimmän version, niin pääsee suoraan kirjastoonkin.

• Angi *

Te olette jo kaiken minun mielimusiikkini luetelleet. Olen kaikkiruokainen.. Laidasta laitaan.

• King Kale

Kylmiä väreitä saan vanhasta Alphavillen kappaleesta Forever young ja kotimaisista Tina Petterssonin Ootan sua kuin kuuta nousevaa. Molempia kuulee liian harvoin.

• Norigo

Asiahan on niin , että jossakin musiikkikappaleessa ei tarvitse olla kummoinenkaan sävellys , vaan sanat ratkaisee ja toisinpäin . Itse pidän esimerkiksi Dean Martinin Sway kappaleesta ja La Playasta Tamara Lundin esittämänä. Yleensähän on niin ,että kappaleeseen saattaa liittyä rakas muisto.

• uzma-m

Leif Wagerin laulamana,taysikuu ja Olavi Virata myoskin tulisuudelma niista tulee kummia varistyksia.

• King Kale

että kaikki Anna Erikssonin kappaleethan ovat omaa luokkaansa! Täysi kymppi Annalle.

• "haaralainen"

tällä hetkellä surutyön vuoksi: Päivät kuin unta (Seasons of the Sun), Kuolleet lehdet, Rauli Badding Somerjoen monet, Satumaa

• kummajainen?

Tällä hetkellä suomalaisista Kirkan "Tunnetko". Ulkolaisista U2:n "With or without you", Scorpiones "Still loving you", Kiss:n "I was made for loving you". Tuon tapaista. U2:n kaikki kappaleet ovat hyviä. Myös Kirkan viimeisimmät, alkuajan kappaleista en pidä. Lisäksi tietysti Elvistä ja Paul Ankaa!

• sinihelmikki

Olet vain kuunnellut viime aikoina musiikkia. Itse kuuntelenyleensä vain autoa ajaessani. Jos olen yksin, saan valita, mutta lapseni kuuntelevat ihan muuta. Minusta nämä uudet ovat kaikki samanlaisia, mikään ei ole jäänyt erityisesti mieleen. Livenä joka paikassa kaikki soi niin lujaa, että musiikki menee pilalle.

• kappaleista
        sinihelmikki kirjoitti:

Olet vain kuunnellut viime aikoina musiikkia. Itse kuuntelenyleensä vain autoa ajaessani. Jos olen yksin, saan valita, mutta lapseni kuuntelevat ihan muuta. Minusta nämä uudet ovat kaikki samanlaisia, mikään ei ole jäänyt erityisesti mieleen. Livenä joka paikassa kaikki soi niin lujaa, että musiikki menee pilalle.

Joskus tullut paikallisesta radiosta Leevi and the Leaving kappale Stop stop the musik eli seis seis soitto, tai jotenkin noin, vanha hyvä kappale, ei löydy mistään netistä, iltasanomista, ei anttilasta. Saispa jostakin!
        Oletteko ostaneet noista paikoista kappaleita, kätevää, kun ei tarvii ostaa koko levyä?

• Tosi yksiin käyvät meidän musiikkimakumme ja syytkin ovat samat!! Mistähän moinen yhteensattuma johtuukaan.. olemme kai niin samaa ikäluokkaa. Ehkä ainoa ero on tuossa painotuksessa..

Elvis Presley ja It´s Now or Never
      Cliff Richards ja The young ones
      Paul Anka ja Put your head on my shoulder
      Ray Charles ja I can`t stop loving you
      J.P. Prody ja Hold me

ja tietysi miljoona muuta ihanaa ja muistoja tuovaa laulajaa sekä kappaletta. Kotimaisista minulle ykkönen on ehdottomasti Katri Helena, mutta hyvin mielelläni kuuntelen iki-ihania Olavi Virran upealla äänellään esittämiä kappaleita myös.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      72
      3033
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      55
      2685
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2295
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      79
      2168
    5. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      1976
    6. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      36
      1803
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1566
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      17
      1517
    9. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1360
    10. Mitä nämä palautteet palstalla ovat?

Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?
      Ikävä
      29
      1329
    Aihe