Kätkytkuolema

kohtasi 2001

meidän perheeseen kohtasi kätkytkuolema jouluna 2001.jos täältä palstalta löytyy semmoinen joka on kohdannut saman asian pyydän vastaamaan!poika kuoli 1v 8kk ikäisenä omaan sänkyyn yöunilla ollessaan.

toki myös muutkin saa kirjoittaa!

28

8287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaarina

      Lämmin osanottoni.

      Minun tyttäreni hukkui 1 v 8 kk:n ikäisenä vuonna 1996.

      Tein äskettäin hänen muistokseen kotisivut, johon keräsin vuosien varrella kirjoittamiani pohdiskeluja. Jos haluat ja jaksat, käy katsomassa:

      http://kaarinalle.googlepages.com/tiinaleena

      Voimia sinulle.. On lapsesi tallessa taivahassa.

      • lukemassa

        kotisivut ja täytyy myöntää,että itku tuli.


      • lukemassa

        ja itkuhan se minultakin tuli..
        en voi kuin kuvitella miltä tuommoinen menetys tuntuu.. voimia kaikille jotka ovat joutuneet kyseisen läpi käymään!


      • äiti85

        Minulla on pieni tytär. Kävin lukemassa sivusi, itku tuli. En pysty edes ajattelemaan miltä tuntuisi menettää minun elämäni suurin aarre, tärkein kaikista.
        Osanotot sinulle ja aloittajalle, minä en voi edes kuvitella sitä tuskaa minkä olette joutuneet kokemaan.
        Enkeleitä teille molemmille ja muille aarteensa menettäneille.


      • 1v8kk....

        kävin lukemassa ajattelin tehä meidänkin lapsesta tälläisen.on se vaan semmoista että ei sitä voi käsittää ennenku se omalle kohdalle sattuu..


      • aamusella

        lukemassa noita sivuja, vieläkin itkettää..

        Nyt on kauhea pelko jos omille lapsille käy jotain... Ajattelen koko aika sitä...

        Mutta elämä jatkuu! Voimia teille kaikille!


      • Kaarina
        aamusella kirjoitti:

        lukemassa noita sivuja, vieläkin itkettää..

        Nyt on kauhea pelko jos omille lapsille käy jotain... Ajattelen koko aika sitä...

        Mutta elämä jatkuu! Voimia teille kaikille!

        Voi ei! En todellakaan halua, että nuo tekemäni sivut saavat aikaan pelkoa. Olen pahoillani, että sinulle kävi niin.

        Ehkä minun pitää muuttaa jossain vaiheessa ainakin se aloitussivu hieman toisenlaiseksi.

        Voimia ja varjelusta sinulle ja lapsillesi!


      • en tarkoittanut
        Kaarina kirjoitti:

        Voi ei! En todellakaan halua, että nuo tekemäni sivut saavat aikaan pelkoa. Olen pahoillani, että sinulle kävi niin.

        Ehkä minun pitää muuttaa jossain vaiheessa ainakin se aloitussivu hieman toisenlaiseksi.

        Voimia ja varjelusta sinulle ja lapsillesi!

        noin.. Hyvät sivut ne on, erittäin kauniit... Mutta aina kaikki tuommoinen saa minut miettimään...

        Itse en osaisi noin kauniita sivuja tehdä, itseäsi (ja kohtalotovereitasi?!) vartenhan olet ne tehnyt. Älä mene muuttamaan, hyvähän se on että joku näistä asioista tekee "julkisia". Siis ajatuksista ym.


      • äityli.......
        en tarkoittanut kirjoitti:

        noin.. Hyvät sivut ne on, erittäin kauniit... Mutta aina kaikki tuommoinen saa minut miettimään...

        Itse en osaisi noin kauniita sivuja tehdä, itseäsi (ja kohtalotovereitasi?!) vartenhan olet ne tehnyt. Älä mene muuttamaan, hyvähän se on että joku näistä asioista tekee "julkisia". Siis ajatuksista ym.

        osa äideistä pelkää samaa. Itse ainakin olin ensimmäiset kaksi vuotta tosi pelokas molempien lapsien suhteen. Kun olivat nukkumassakin, niin kävin tarkastamassa tietyin aikavälein että varmasti hengittävät. Vainoharhaisuutta jo varmaan, mutta kyllä se pelottaa. Ja varmaan jokaisen lapsen kohdalla jossain elämän vaihees on sellanen tilanne jossa "olis voinut käydä hullusti"!


      • Kaarina
        en tarkoittanut kirjoitti:

        noin.. Hyvät sivut ne on, erittäin kauniit... Mutta aina kaikki tuommoinen saa minut miettimään...

        Itse en osaisi noin kauniita sivuja tehdä, itseäsi (ja kohtalotovereitasi?!) vartenhan olet ne tehnyt. Älä mene muuttamaan, hyvähän se on että joku näistä asioista tekee "julkisia". Siis ajatuksista ym.

        No hyvä. Kerkesin jo säikähtää..

        Lisäsin siihen aloitussivulle pienen alkukappaleen.


      • ätis

        lukemassa tekstin. ja itku tuli. Voimia kaikille jotka ovat vastaavaa joutuneet kokemaan.


    • omppu

      rokotuksen kanssa.Rokotus voi joillakin lamaannuttaa hengityksen.Saiko lapsesi ennen kuolemaa rokotuksia?Jos sai syy-yhteys voi olla olemassa.

      • ................

        kätkytkuolemalla tarkoiteta juuri sitä, että syytä ei tiedetä, mutta että se on "luonnollinen" kuolema pienelle. Ei johdu rokotteesta. Jos kuoleee sen takia että rokotus lamaannuttaa hengityksen, ei kyse ole silloin kätkytkuolemasta.


      • omppu
        ................ kirjoitti:

        kätkytkuolemalla tarkoiteta juuri sitä, että syytä ei tiedetä, mutta että se on "luonnollinen" kuolema pienelle. Ei johdu rokotteesta. Jos kuoleee sen takia että rokotus lamaannuttaa hengityksen, ei kyse ole silloin kätkytkuolemasta.

        se antaa lisävalaistusta asiaan.


      • ..................
        omppu kirjoitti:

        se antaa lisävalaistusta asiaan.

        kätkytkuolemalla tarkoitetaan lapsen kuolemaa jolle ei löydetä MITÄÄN selitystä. Jos johtuu rokotuksesta (hengitys lamaantuu), ei kuolema ole kätkytkuolema vaan sille on syy!


      • ei keksitä,
        .................. kirjoitti:

        kätkytkuolemalla tarkoitetaan lapsen kuolemaa jolle ei löydetä MITÄÄN selitystä. Jos johtuu rokotuksesta (hengitys lamaantuu), ei kuolema ole kätkytkuolema vaan sille on syy!

        että syy on rokotteessa, niin silloin se taas on kätkyt kuolema.

        Kuolemassa aina hengitys lamaantuu jossain vaiheessa ja sydän pysähtyy. Jokin syy siihen on. Jos sitä syytä ei löydetä, niin silloin sanotaan, että kyse on kätkyt kuolemasta. Jos se syy löydetään, niin sitten ei ole kätkytkuolema, vaan siitä kyseisestä syystä tapahtunut kuolema.


      • omppu
        ei keksitä, kirjoitti:

        että syy on rokotteessa, niin silloin se taas on kätkyt kuolema.

        Kuolemassa aina hengitys lamaantuu jossain vaiheessa ja sydän pysähtyy. Jokin syy siihen on. Jos sitä syytä ei löydetä, niin silloin sanotaan, että kyse on kätkyt kuolemasta. Jos se syy löydetään, niin sitten ei ole kätkytkuolema, vaan siitä kyseisestä syystä tapahtunut kuolema.

        mutta sitä ei osata/HALUTA yhdistää rokotteen aiheuttamaksi kuolemaksi,sitten keksitään että on kyseessä kätkytkuolema.


      • ............
        ................ kirjoitti:

        kätkytkuolemalla tarkoiteta juuri sitä, että syytä ei tiedetä, mutta että se on "luonnollinen" kuolema pienelle. Ei johdu rokotteesta. Jos kuoleee sen takia että rokotus lamaannuttaa hengityksen, ei kyse ole silloin kätkytkuolemasta.

        hengityslamaa ei voida ruumiinavauksessa todeta


      • ............
        ............ kirjoitti:

        hengityslamaa ei voida ruumiinavauksessa todeta

        jos lapsi kuolee sen vuoksi että rokote aiheuttaa hengityslaman, puhutaan juurikin kätkytkuolemasta.


      • suuri....
        omppu kirjoitti:

        mutta sitä ei osata/HALUTA yhdistää rokotteen aiheuttamaksi kuolemaksi,sitten keksitään että on kyseessä kätkytkuolema.

        merkitys sillä mikä aiheuttaa selittämättömän kuoleman? SIIS EI OLE SYYTÄ, AINOASTAAN OLETTAMUKSIA.. mutta mikään oletus ei lohduta meitä lapsensa menettäneitä ei nyt eikä koskaan!!!


      • omppu
        ............ kirjoitti:

        jos lapsi kuolee sen vuoksi että rokote aiheuttaa hengityslaman, puhutaan juurikin kätkytkuolemasta.

        etsiä syy-yhteys,muttei sitä tiedetä etsiä,koska kukaan ei vanhemmille kerro tätä mahdollisuutta.


      • kohtasi 2001....

        en muista saiko täytyy kaivaa pojan neuvolakorti ylös ja katsella vähän miten se on..


    • Kaarina
    • esikois-poika

      siis minullakin esikoinen menehtyi kätkytkuolemaan yöunilla, tosin 5vko:n iässä.. 12 vuotta sitten..
      mutta lapsen menetys on aina suuri ja sitä ei soisi kenellekään.. ja pelko menetyksestä seurasi minulla seuraavillakin lapsilla "fanaattisena" siihen asti, kun vauva tuli kuolleen vauvan ikään..

      edelleenkin pelkään, että nautin liikaa onnestani ja meille sattuu jotain..
      mutta elämä kantaa eteenpäin ja voimia teillekin!!

    • täti

      Otan osaa suunnattomaan menetykseenne. Voimia ja jaksamisia. Lapsen menetyksestä ei koskaan aivan täysin toivu. (menetin oman siskoni 7 vuotiaana ja vieläkin äidilleni tulee kyynel silmäkulmaan kun siskostani juttelemme)

      Ja sitten tämä "pelastustarina": Siskoni sai toisen lapsensa noin 11 vuotta sitten ja pyysi äitiäni katsomaan häntä sen aikaa, jotta he käyvät saunassa. Neiti nukkui olohuoneessa viltillä leveän olohuoneen pöydän päällä. Äitini katsoi uutisia ja lapsenlapsi oli siinä ihan lähellä edessä. Ikää oli vasta pari kuukautta.
      Yht'äkkiä äitini huomasi, että väri vauvan kasvoilla oli alkanut muuttumaan sinertäväksi ja seuraavaksi hän huomasi, ettei vauva hengitä. Hän yritti ensin heiluttaa kevyesti (samalla tavalla, kuin ihmisiä yleensä herätetään) ei mitään vaikutusta, sitten vähän kovemmin eikä tyttö vieläkään hengittänyt, silloin hän kaappasi lapsen syliinsä ja ravisteli topakammin ja lapsi ihan säpsähti ja alkoi hengittämään. Väri alkoi muuttumaan ja lapsi heräsi. Jälkeenpäin olemme vain arvailleet mitä olisi tapahtunut, jos tämä kaikki olisi sattunut vaikka päiväunilla tai yöllä. Jostain syystä tämä vauva nukkui niin sikeästi, ettei muistanut hengittää (näin me olemme ajatelleet)Pitkän aikaa siskoni oli aivan hepulissa ja tarkkaili koko ajan vauvan elintoimintoja, mutta koskaan ei tapahtunut mitään vastaavaa. Nyt neiti on jo iso koululainen.Kiitos taivaanisän!

      Rokotuksiakaan hän ei ollut saanut vielä silloin. (tiedoksi vaan) eikä mitään allergioita ole tänäkään päivänä..todella reipas ja terve lapsi.

    • professionals

      Jos Kätkytkuolema on kohdannut: isä ja äiti-lopettakaa tupakointi!

      Se lisää riskin 6-kertaiseksi vaikka Käpy ei sitä erityisesti korostakaan.Vahinko on jo tapahtunut....

    • yhä yleisin....

      ...yhä yleisin vauvaikäisten kuolinsyy...

      Todella surullista ja suru ei varmasti koskaan katoa. Tässä ketjussa on keskusteltu rokotusten vaikutuksesta kätkytkuolemiin. Muistan lukeneeni aboriginaalista: kun heille tuotiin vauvojen rokotukset, niin vauvakuolemat lisääntyivät ja syynä mahdollisesti se, että heillä oli heikosti C-vitamiinia. Rokotuksen aiheuttama myllerrys elimistön puolustusjärjestelmässä mahdollisesti kulutti vähäisetkin C-vitamiinivarastot ja vauvat ilmeisesti kuolivat ns. akuuttiin keripukkiin, joka ilmeni kätkytkuolemana. Japanissa - en muista mikä vuosi kyseessä - lukemani mukaan vauvojen rokotukset lopetettiin ja rokotukset siirtyivät alkamaan vasta yli 2 v lapsilla (nykyisin Japanissa vanhemmat saavat päättää, ottavatko aikaisemmin mutta ilmeisesti tuo 2 v ikä pidetään siellä edelleen tavanomaisena rokotustenalkamisikänä)...sen jälkeen vauvakuolemat vähenivät huomattavasti kätkytkuolemien vähenemisen myötä.

      Itse olen sallinut rokotukset vain ja ainoastaan ns. C-vitamiinisuojassa eli runsaasti C-vitamiinia rokotuspäivänä ja sen jälkeen parin viikon ajan. Minulla oli lisäksi kuopuksen kanssa hengityshälytin patjan alla. Se hälytti pari kolme kertaa. En tiedä, hälyttikö turhaan vai ei, mutta ainakin sain mahdollisuuden käydä havahduttamassa hänet hieman kevyempään uneen, jos hengitys oikeasti oli heikentynyt syvässä unessa.
      Tämän lisäksi olen pitänyt huolen siitä, että vauvat eivät nuku "umpinaisissa" sängyissä vaan pinnasängyissä ilman pinnasuojia, joissa hengityksestä tuleva hiilidioksidi pääsee virtaamaan ulos. Että heillä ei ole yöaikaan tyynyjä ja patja on melko kova ja uusi.

    • Anonyymi

      Hei ..Meidän lapsi kuoli 1kk 23pv - juuri todettu eilisiltana terveeksi ja pulleroksi vauvaksi.Kaiki oli niin hyvin. Sitten seuraavana yönä kuoli. Kätkytkuolemaan. Nyt kun tätä kirjoitan, olen kiitollinen, että saan tämän ekaa kertaa ns. ääneen sanoa. Kiitos tuntematon, joka kuuntelit.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe