Sony Cyber shot W70

conanwho

Mielipiteitä kamerasta? En juurikan ihmeitä kameralta kaipaa, kuvailen vain omaksi ilokseni kotona ja matkoilla. Toinen kamera mitä olen olen silmäillyt on Olympus mju 700...

7

1545

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justiinsa

Sony Cyber-shot DSC-W50:en ja se on aika lailla sama kuin tuo 70:en. Kamera on todella helppo käyttä ja NOPEA mm. käynnistymään ja tallentamaan kuvia. Lisäksi sopivan kokoinen pidettäväksi mukana.

Pelkällä automaatti asetuksilla pärjää loistavasti ja kuvat on todella hyviä.
      Kuvan käsittelyä ei juurikaan tarvitse tehdä jälkeen päin.

Myös akkujen kesto on riittävä. Ainut miinuspuoli on näppäinten pieni koko ja se että joutuu käyttään Sonyn omia akkuja.

Canon PowerShot A530:tä pääsin onneksi eroo. Oli aika törkee esitys. Hinas kuin mikä ja kuvien laatu ala-arvoinen.

Olympuksesta en tiedä tuon taivaallista.

• kiertäjä

Minun mielestäni se on erittäin hyvä kamera. Olen kuvannut sillä jo puolitoista vuotta ja sen ominaisuudet ovat erinomaiset.Kuvaan paljon ja olen todennut kuvan kestävän suurentamista hyvin . Kuvaan aina 7.2 megapixelin asetuksella ja minulla on useita "memory stikkejä" mukanani sekä myös pari sarjaa ladattuja akkuja. Mitä asioita haluat erityisesti tietää?

• conanwho

Erityisest kiinnostaa saako miten hyvin yökuvia otettua? Koska en siis todellakaan mitään ihmeitä kamerallani tekis, mutta esim kun matkoilla haluis ottaa jo hämärtyvässä illassa kuvia vaikka jostain valaistusta kohteesta tai vaikka suurkaupungin maisemakuvaa hämärällä, niin onnistuuko hyvin? Mun nykyinen hp on aivan surkea, sillä ei onnistu kuin hyvässä valaistuksessa kuvat ja monet lomakuvat aivan pilalla sen tähden...

• kiertäjä
        conanwho kirjoitti:

Erityisest kiinnostaa saako miten hyvin yökuvia otettua? Koska en siis todellakaan mitään ihmeitä kamerallani tekis, mutta esim kun matkoilla haluis ottaa jo hämärtyvässä illassa kuvia vaikka jostain valaistusta kohteesta tai vaikka suurkaupungin maisemakuvaa hämärällä, niin onnistuuko hyvin? Mun nykyinen hp on aivan surkea, sillä ei onnistu kuin hyvässä valaistuksessa kuvat ja monet lomakuvat aivan pilalla sen tähden...

en ole juuri lainkaan kuvannu yökuvia joten en pysty muuta kuin näyttämään sulle yhden joka löytyy netistä. Onhan siinä tietysti kohinaa kun valoa on niin vähän. Talvikuva kuvattu mökin ikkunan läpi.

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,33357.980.html

Olen ottanut kamerallani noin 3000 kuvaa ja moitteetta on toistaiseksi pelannut.

• jee

Ost vaan suosiolla se olymmppys,siin on kunnon kuoret mis ei näy naarmut, niin luultavasti et ainakaan joudu epätoivoseen taisteluun takuuasioista maahantuojan kanssa meinaan vaan onhan kovaa peliä suomen sonyllä huollossaan pystyvät tekemään ihan valokuvien perusteella päätöksen tekemäti takkutarkastusta/mahdollista korjausta.Objektiivi takkuilee.

• kokemus täällä

Suomen Sonyo n todella paska, paras olla ostamatta sony-merkkisiä laitteita - ainakin kameroita!

• vähän

Tuollaisella olen vähän päässyt kokeilemaan. Vaikuttaa ihan hyvältä ja helppokäyttöiseltä pokkarilta. Kuvausohjelmat kivasti suoraan säätöpyörästä samalla kun ohjetekstit tulevat näytölle, eli ei tarvitse selata valikkoja.

Kamera on nopea ja hyväntuntuinen optiikka tuottaa teräviä kuvia. Värit ovat hyvin luonnollisen tuntuiset.

Miinuksena kuvissa vaivaa hieman makuuni suuri jyrkkyys ja tumma pää ehkä hieman kopressoitunut. Kuvat ovat myös yleisilmeeltään hieman tummia PC:ssä jonka näyttö on kalibroitu gamma 2,2:een.
      Valokuviksi teetettyinä tämä ei vaivaa, koska kuvavalmistamon automaattisäädöt korjaavat kuvia.

Jos jollain on helppoja kuvansäätö/käsittelyvinkkejä, joilla tota jyrkkyysongelmaa saisi korjattua, niin laittakaahan tulemaan.

Kameran omia softia en ole kokeillut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2288
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2043
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1495
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1424
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      121
      1371
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1055
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      954
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      904
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      78
      886
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      873
    Aihe