Sony Cyber shot W70

conanwho

Mielipiteitä kamerasta? En juurikan ihmeitä kameralta kaipaa, kuvailen vain omaksi ilokseni kotona ja matkoilla. Toinen kamera mitä olen olen silmäillyt on Olympus mju 700...

7

1446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • justiinsa

      Sony Cyber-shot DSC-W50:en ja se on aika lailla sama kuin tuo 70:en. Kamera on todella helppo käyttä ja NOPEA mm. käynnistymään ja tallentamaan kuvia. Lisäksi sopivan kokoinen pidettäväksi mukana.

      Pelkällä automaatti asetuksilla pärjää loistavasti ja kuvat on todella hyviä.
      Kuvan käsittelyä ei juurikaan tarvitse tehdä jälkeen päin.


      Myös akkujen kesto on riittävä. Ainut miinuspuoli on näppäinten pieni koko ja se että joutuu käyttään Sonyn omia akkuja.


      Canon PowerShot A530:tä pääsin onneksi eroo. Oli aika törkee esitys. Hinas kuin mikä ja kuvien laatu ala-arvoinen.

      Olympuksesta en tiedä tuon taivaallista.

    • kiertäjä

      Minun mielestäni se on erittäin hyvä kamera. Olen kuvannut sillä jo puolitoista vuotta ja sen ominaisuudet ovat erinomaiset.Kuvaan paljon ja olen todennut kuvan kestävän suurentamista hyvin . Kuvaan aina 7.2 megapixelin asetuksella ja minulla on useita "memory stikkejä" mukanani sekä myös pari sarjaa ladattuja akkuja. Mitä asioita haluat erityisesti tietää?

      • conanwho

        Erityisest kiinnostaa saako miten hyvin yökuvia otettua? Koska en siis todellakaan mitään ihmeitä kamerallani tekis, mutta esim kun matkoilla haluis ottaa jo hämärtyvässä illassa kuvia vaikka jostain valaistusta kohteesta tai vaikka suurkaupungin maisemakuvaa hämärällä, niin onnistuuko hyvin? Mun nykyinen hp on aivan surkea, sillä ei onnistu kuin hyvässä valaistuksessa kuvat ja monet lomakuvat aivan pilalla sen tähden...


      • kiertäjä
        conanwho kirjoitti:

        Erityisest kiinnostaa saako miten hyvin yökuvia otettua? Koska en siis todellakaan mitään ihmeitä kamerallani tekis, mutta esim kun matkoilla haluis ottaa jo hämärtyvässä illassa kuvia vaikka jostain valaistusta kohteesta tai vaikka suurkaupungin maisemakuvaa hämärällä, niin onnistuuko hyvin? Mun nykyinen hp on aivan surkea, sillä ei onnistu kuin hyvässä valaistuksessa kuvat ja monet lomakuvat aivan pilalla sen tähden...

        en ole juuri lainkaan kuvannu yökuvia joten en pysty muuta kuin näyttämään sulle yhden joka löytyy netistä. Onhan siinä tietysti kohinaa kun valoa on niin vähän. Talvikuva kuvattu mökin ikkunan läpi.

        http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,33357.980.html

        Olen ottanut kamerallani noin 3000 kuvaa ja moitteetta on toistaiseksi pelannut.


    • jee

      Ost vaan suosiolla se olymmppys,siin on kunnon kuoret mis ei näy naarmut, niin luultavasti et ainakaan joudu epätoivoseen taisteluun takuuasioista maahantuojan kanssa meinaan vaan onhan kovaa peliä suomen sonyllä huollossaan pystyvät tekemään ihan valokuvien perusteella päätöksen tekemäti takkutarkastusta/mahdollista korjausta.Objektiivi takkuilee.

      • kokemus täällä

        Suomen Sonyo n todella paska, paras olla ostamatta sony-merkkisiä laitteita - ainakin kameroita!


    • vähän

      Tuollaisella olen vähän päässyt kokeilemaan. Vaikuttaa ihan hyvältä ja helppokäyttöiseltä pokkarilta. Kuvausohjelmat kivasti suoraan säätöpyörästä samalla kun ohjetekstit tulevat näytölle, eli ei tarvitse selata valikkoja.

      Kamera on nopea ja hyväntuntuinen optiikka tuottaa teräviä kuvia. Värit ovat hyvin luonnollisen tuntuiset.

      Miinuksena kuvissa vaivaa hieman makuuni suuri jyrkkyys ja tumma pää ehkä hieman kopressoitunut. Kuvat ovat myös yleisilmeeltään hieman tummia PC:ssä jonka näyttö on kalibroitu gamma 2,2:een.
      Valokuviksi teetettyinä tämä ei vaivaa, koska kuvavalmistamon automaattisäädöt korjaavat kuvia.

      Jos jollain on helppoja kuvansäätö/käsittelyvinkkejä, joilla tota jyrkkyysongelmaa saisi korjattua, niin laittakaahan tulemaan.

      Kameran omia softia en ole kokeillut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      87
      4568
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3988
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2541
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      198
      1571
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1253
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1208
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1163
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1075
    Aihe