Oranssia ruokaa & juomaa

Aikuisten kemut

Haluaisin pitää Halloween-pirskeet kavereille. Ajatuksena tietysti naamioituminen teeman mukaan. Nyt mietin ruoka- ja juomapuolta eli mitä ehdotatte, mikä olisi esim. mustaa ja oranssia ruokaa/ juomaa? Ei viitsisi tarjota vain porkkanoita ja kahvia.. ;-)

Mikä muuten sopisi syötäväksi ja juotavaksi halloween-teemaan?

8

5164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katrina Silber

      Yritin kovasti miettiä, että mikä olisi sopivaa ja en keksinyt juuri mitään, mikä olisi _valmiiksi_ oranssia ja / tai mustaa. Muutamia ajatuksia ajattelinkin tähän ylös rustata, ehkä ne auttavat. :)

      -Karamellivärit ja ruoan värjäykseen tarkoitetut aineet varmasti voisivat toimia tässä. Kerman (jos tekee kakun esimerkiksi) voisi värjätä oranssiksi ja vaikka päällystää sillä kakun, johon tekee mustalla kermalla koristeita? Tai toisinpäin, ihan miten tykkää.
      -Marsipaani. En tiedä miten toimii, en ole ikinä käyttänyt sitä, mutta eikös sitä saa joko värillisenä tai sitten sitä saa värjättyä?
      -Salmiakki, lakritsa jne. Mustia kaikki tyynni.

      Suolaisista herkuista en oikein keksi mitään, mikä olisi erikoisemman väristä. Kuitenkin, jos englanninkielen taito riittää, niin http://www.marthastewart.com/page.jhtml?type=learn-cat&id=cat20519&rsc=bottomnav -sivulta tuosta repulsive recipes-kohdasta löytyy aika hyviä juttuja. :) (Älä säikähdä musiikkia, joka alkaa soimaan tuolla sivulla, jokin ärsyttävä mainos vain siellä pyörii. :D )

      • Lindalidna

        Minulle tuli ainakin ensimm'isen' mieleen mandariinit, appelssiinit, porkkanat yms.


    • piiroo

      Hei!

      Mustaa väriainetta olen löytänyt Suomesta vain Bake & Party -nettifirmasta, oransssia on siellä myös myynnissä.

      Mustaa pastaa löytyy välillä suuremmista marketeista ja muistan joskus nähneeni jonkun pastapussin, jossa värikkäitä pasta "pyöriä", siinä oli myös mustia. Tee vaikka ruokaisa pastasalaatti, johon pinnalle laitat kaikki keitetyt mustat pyörät.

      Käy kurkkaamassa blogistani muita vihjeitä, www.piiroo.vuodatus.net.

      t. PiiRoo

      • .....

        oon kiertäny viroa myöten kaikki kaupat, mutta mistään en oo lyötäny mustaa pastaa. (muistan kyllä joskus nähneeni ihan tavallisessa ruokakaupas) Oliskohan mahdollista et tulis myyntiin vasta lähempänä halloweeenia? mitenköhänon ku meiän porukas muutama kala-allergia ni pystyyköhän syömään sitä ku eiks se värjätty mustekalan musteella??
        mut jos ei lyödy koko pussia mustaa pastaa ni täytyy tyytyä sihen formula makarooniin missä on mustia ja vähän oransseja.. mut toivottavasti lyötyis..


    • Kettukarkki

      nimittäin limanvihreä ja yönvioletti!

    • Sukka

      Juomana voisi olla jonkun lainen booli, laittaa vaikka spiriteä ja sen väristä elintarvike väriä mitä haluaa.. Ruoka puolesta minulla ei ole oikein tietoa, mandariinitkin/appelsiinit ovat oransseja =)


      p.s. sama värjäys teema sopii melkein mille vain (esim. popparit, muut juomat ja yms.) kokeile ihmessä, jos milesi tekee noita värejä.

      • -marie-

        Ilman elintarvikevärejä voit tehdä esim tummasta suklaasta tai lakritsista kastikkeen appelsiinin paloille. Hyvää on :) Tottakai on aina helppo lakritsijäätelö ja oranssit nonparellit. Grillisipsit ja jaffakin ovat oransseja...;)


    • .-.-.-.

      Oransseja naposteltavia ovat ainakin juustonaksut ja kaiken maailman nacho cheese ballsit, irtokarkit, porkkanatikut dipillä, mac & cheese, hedelmäsalaatti appelsiinista persikasta aprikoosista jne.

      Mustaa väriä saa lakuista, tummista mokkapaloista (tai brownieseista), irtokarkeista jne.

      Oranssin boolin saa jaffasta, hedelmämehuista, mandariini- ja sitruslikööreistä, greippivischystä tms.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      31
      2160
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1856
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1195
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      12
      1117
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe