Kummitustarinoita

haamu

Löytyisikö keneltäkään kummitustarinoita taskulampun valossa kerrottavaksi n. 10 v. tyttöjen Halloween-juhliin?

13

9177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katrina Silber

      Kirjastoon jos pääset ja eksyilet, niin sieltä löytyy parikin kirjaa, missä on mielestäni juuri sopivia tarinoita tuonikäisten juhliin.

      Pirkko-Liisa Perttulan kirjoittajan nimellä siis nämä kirjat löytyvät, "Kuolleet eivät kurkistele", "Kehtolaulu luurangolle" ja "Puhelias pääkallo". Saattaa olla että ovat menossakin jossain päin, kun melko suosittuja ovat, mutta jos onnistut saamaan käsiisi, niin varmasti toimivat hyvin. :) Myös kirjakaupoista kannattaa kysellä, saattavat osa olla yhä myynnissä, jopa alelaarissa jos tuuri käy.

    • bedatzku

      tietääks joku koska on halloween päivä ku en muista..

      • Miidu

        No tere! Siis kaikille tiedoks että halloween on 31.10-1.11


        Tv. Miidukka:PP


      • minä lojefje

        marraskuus joskus


    • Tipeliini-

      Tiedän yhden,mikä minulle on kerrottu,ja
      säikähdin kuin hullu.
      Eli tässä se tulee. Se on sopivan lyhytkin.

      Oli ilta,Matti oli yksin kotona.
      Sitten ovikello soi,Matti meni avaamaan.
      MUTTA. Ketään ei ollut. Matti ei tiennyt,
      että sisään oli tullut henki,aivan oikea.
      Mikä on etsinyt jalkaansa jo vuosikaudet,
      hänellä ei ollut toista jalkaa,kun se
      oli noussut liian aikaisin junasta,niin jalka
      oli jäänyt junan alle. Matti meni istumaan,henki
      seurasi Mattia,ja meni istumaan viereen.
      Sitten se alkoi pikku hiljaa puhua karmivalla
      äänellä. "Missä minun jalkani?? Missä minun jalkani??" Ja sitten. Huudahti. TÄSSÄ SE ON!!

      Tuo TÄSSÄ SE ON!! on tarkoitus sanoa nopeasti,
      ja laittaa käsi jonkun jalkaan,siten että
      ei ymmärrä mitään,että tuo on sellainen säikäytys. Puristat jonkun jalkaa,tosin lähellä
      olevasi. Mutta lähellä olija ei saa aavistaakkaan
      että teet jotain juuri hänelle.

    • yöllä

      mulla on joitakin, esim tää:olipa kerran tyttö joka oli varsin mieltynyt kauhuelokuviin.eräänä pimeänä talvi-iltana hänen perheensä lähti kyläilemään ja hän halusi jäädä kotiin.tyttö alkoi katsomaan kauhufilmiä kunnes sähköt katkesi.tyttö sytytti lyhdyn ja päätti viedä sen peilin eteen koska se heijastuisi paremmin.hän oli katsonut kauhuelokuvan ja meni takaisin peilin eteen ja näki pelottavan todellisen kamalan miehen kasvot peilissä.mies alkoi nauraa ilkikurisesti ja kurotti kätensä pois peilistä kunnes tyttö pyörtyi.herättyään puolen tunnin kuluttua tyttö huokaisi pimeässä:huh kaikki oli vain unta.hän nousi seisomaan katsoi peiliin ja kauhusta kankeana tyttö näki peilissä veriset kirjaimet PALAAN VIELÄ! ja tää:oli viikonloppu ja erään pojan koko perhe oli nukkumassa kunnes poika heräsi tv:n pauhuun ja säikähti kuka se voisi olla.poika päätti lähteä katsomaan kuka se oli ja turvakseen hän otti ritsan ja lähti sitten.siellä ei ollut ketään. poika lähti takaisin nukkumaan kunnes vähän ajan päästä hän heräsi möreään sössöttävään ääneen.........KUKA SAMMUTTI TELEVISION?sitten ei enää poikakaan uskaltanut mennä katsomaan kuka siellä oli.

      • Katjaana :)

        - Kummitus pääsi eduskuntaan. Mikä oli sen puolue?
        - Haamujengi.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Miksi haamut ovat niin huonoja valehtelemaan?
        - On niin helppo nähdä niiden läpi.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Miksi kummituksia ei nähdä päivällä?
        - Koska ne voivat ruskettua.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Miksi kummituksilla on hohtavat silmät?
        - Jotta ne näkisivät pimeässä eteensä.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Miksi kummitus on valkoinen?
        - Jotta sen erottaisi mustikasta.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Mikä on valkoinen ja täynnä mustelmia?
        - Kummitus, joka ei osaa mennä seinien läpi.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Milloin haamut ovat mieluiten liikenteessä?
        - Pääkallokelillä.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Milloin kummitukset ilmestyvät?
        - Vähän ennen kirkaisua.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Missä haamut käyvät uimassa?
        - Kuolleessa Meressä.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Mistä tietää, että haamu on pyörtymäisillään?
        - Se tulee valkoiseksi kuin lakana.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Mitä haamu sanoi toiselle?
        - Uskotko ihmisiin?
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Mitä haamuäiti sanoi lapsihaamulle, kun tämä pyysi karkkia?
        - Juurihan sait niitä sata vuotta sitten.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Mitä kuljetusvälinettä kummitukset käyttävät?
        - Kummitusjunaa.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Mitä kummitusäiti sanoi lapselleen tämän lähtiessä ulos leikkimään?
        - Älä sitten likaa ulkona lakanaasi.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Mitä saa, jos yhdistää haamun ja muropaketin?
        - Riisimuroja, jotka rapisevat yöllä.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Mitä tapahtuu, kun kaksi kummitusta menee naimisiin?
        - Yhdeksän kuukauden kuluttua syntyy pikku nenäliina.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Mitä tulee jos yhdistää haamun ja pussillisen chipsejä?
        - Kummitus, joka rapisee koko yön.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Montako haamua tarvitaan palaneen lampun vaihtamiseen?
        - Ei yhtään. Haamut eivät pelkää pimeää.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Haamu toiselle:
        - En tiedä, mikä ihmisiä vaivaa nykyään. He eivät pelkää meitä.
        - Niin, tiedän, aivan yhtä hyvin voisimme olla kuolleita.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Kaksi englantilaista lordia tapaa toisensa pitkästä aikaa.
        - Mitä kuuluu?
        - Huonoa, huonoa. Rahat ovat lopussa.
        - Samoin. Minun oli jopa pakko myydä linnan vanha kummitus kummitusjunaan.
        --------------------------------------------------------------------------------
        - Keskiyöllä kummitus ilmestyi seinän läpi huoneeseen.
        - Ja?
        - Minä painelin toisen seinän läpi ulos.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Kolme aavetta istui kummitustalossa pelaamassa korttia. Äkkiä ovi aukesi. Kahdelta aaveelta kortit putosivat säikähdyksestä käsistä. Ovesta ilmestyi huoneeseen neljäs aave kantaen tarjottimella konjakkipulloa ja laseja. Muut aaveet sanoivat:
        - Huh huh! Kylläpäs me säikähdimme. Miksi sinä et ikinä opi kulkemaan läpi seinien kuten kaikki muut?
        --------------------------------------------------------------------------------
        Kolme aavetta pelasi korttia. Kun neljäs avasi oven ja tuli sisään, tuulenpuuska lennätti kaikki kortit lattialle. Eräs pöydän ääressä istuvista aaveista katsahti tulijaa ja sanoi:
        - Mikset voi ottaa rennosti ja kulkea avaimenreiästä niin kuin me muutkin?
        --------------------------------------------------------------------------------
        Kolme totista brittiä pelasi korttia linnassa, jossa kummitteli. Yhtäkkiä ovi aukeni, saranat narisivat kamalasti. Tulija oli kummitus, joka jäi kiinnostuneena seuraamaan peliä. Pelaajat eivät olleet asiasta millänsäkään. Viisi minuuttia myöhemmin ovi aukeni jälleen, ja saranat narisivat taas kamalasti. Silloin eräs pelaajista suuttui.
        - Perhanan kummitukset! Eikö teidän sovi tulla seinien läpi taikka avaimenreiästä?
        --------------------------------------------------------------------------------
        Kummituskoulussa harjoiteltiin kummittelua.
        - Tuliko tämä seinänläpimeneminen nyt selväksi? Onko vielä joku joka ei ymmärtänyt? opettaja kysyi.
        Pari kättä nousi.
        - No katsokaapa nyt tänne taululle, opettaja sanoi. Minä menen sen läpi vielä kerran.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Mies halusi ostaa vanhan linnan. Hän kysyi iäkkäältä linnanherralta:
        - Onko totta, että täällä on kummitus?
        - Ei minun tietääkseni, olenhan minä asunut tässä jo 250 vuotta.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Mies yöpyi vanhassa linnassa, jossa kerrottiin kummittelevan. Yöllä mies hiippaili pitkin linnan hämäriä käytäviä. Yhtäkkiä kummitus tulla tupsahti hänen eteensä ja sanoi:
        - Hu-huuuu, olen kummitus ja olen kummitellut jo kaksisataa vuotta tässä linnassa.
        - No, sittenhän osaat kertoa, missä täällä on vessa.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Nainen lomaili kartanohotellissa, jossa sanottiin kummittelevan. Iltamyöhällä, kun nainen ei saanut unta, meni hän hakemaan itselleen luettavaa alakerran salista. Käytävällä hän törmasi vanhaan palvelijaan.
        - Huh, miten säikähdin, huokaisi nainen. Kerrotaan että täällä kummittelee.
        - Pötypuhetta! Olen kulkenut näillä käytävillä joka ikinen yö sitten vuoden 1758 enkä ole tavannut ainuttakaan kummitusta.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Nainen oli tutustumassa vanhaan linnaan ja kysyi vahtimestariksi olettamaltaan mieheltä:
        - Anteeksi, onkohan tässä linnassa kummituksia?
        - En tiedä. Olen ollut täällä vasta 300 vuotta.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Norjalainen, suomalainen ja ruotsalainen aikoivat yöpyä hotellissa.
        - Onko huoneita? kysyi norjalainen.
        - On yksi, mutta siellä kummittelee.
        - Otan sen.
        Yöllä kuuluu:
        - Uuu uuu uuu!
        Norjalainen hyppää kauhuissaan ikkunasta.
        - Onko huoneita? kysyi ruotsalainen.
        - On yksi, mutta siellä on punasilmäinen kummitus.
        - Hyvä on, otan sen.
        Yöllä kuuluu:
        - Huu huu huu!
        Ruotsalainen hyppäsi kauhuissaan alas parvekkeelta.
        - Onko huoneita? kysyi suomalainen.
        - On yksi, mutta siellä oleilee punasilmäinen kummitus.
        - Otan sen.
        Yöllä kuuluu:
        - Huu huu huu huuuu!
        - Häivy tai sinulla on kohta punaisten silmien tilalla mustat silmät! sanoi suomalainen.
        Kummitus pakeni.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Oletko kuullut uudesta Haamu-saippuasta? Se pelottaa lian tiehensä.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Olipa kerran kaksi kummitusta, jotka rakastivat syvästi toisiaan. Lopulta he menivät naimisiin. Yhdeksän kuukauden päästä heille syntyi pieni nenäliina.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Paikallisjuna puuskutti Lontoota kohti. Muuan mies, joka oli kiinnostuneena tutkinut aikakauslehteä, nosti katseensa siitä ja sanoi vastapäiselle matkustajalle:
        - Tässä on ylen kiintoisa juttu kummituksista. Tavattoman kiintoisa.
        - Minä en usko kummituksiin!
        - Niinkö? Sepä vahinko! virkkoi ensimmäinen puhuja ja hävisi olemattomiin.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Pariskunta oli kiertokäynnillä vanhassa linnassa. Nainen kääntyi vahtimestariksi luulemansa miehen puoleen:
        - Väitetään, että täällä kummittelee. Pitääkö se paikkansa?
        - En minä ole mitään huomannut, vaikka olen ollut täällä 300 vuotta.
        --------------------------------------------------------------------------------
        Turisti harhailee yöllä ikivanhassa linnassa pitkin käytäviä. Pimeässä hän törmää kummitukseen, joka kertoo asuneensa linnassa jo 500 vuotta. Turisti riemastuu:
        - No sepä hyvä. Sitten varmaan tiedätte, missä on vessa?
        --------------------------------------------------------------------------------
        Vanhasta kummituslinnasta oli tehty suosittu tilausjuhlien pitopaikka. Kerran linnassa pidettiin häitä. Morsian tunsi tarvetta käydä naistenhuoneessa, mutta matkalla sinne hän jotenkin eksyi. Hän harhaili oudoilla käytävillä ja alkoi hermostua. Silloin hän näki oudon hahmon. Kun hahmo tuli lähemmäs, hän huomasi sen olevankin eräs talon livreepukuisista tarjoilijoista. Morsian pyyhki hikeä otsaltaan ja sanoi:
        - Voisitteko neuvoa missä on naistenhuone? Minä ihan luulin näkeväni kummituksen, kun te kävelitte tuota käytävää pitkin.
        Tarjoilija vastasi:
        - Menkää tuosta vasemmalla olevasta ovesta, niin naistenhuone on käytävän päässä. Eikä täällä ole kummituksia. Minä en ole nähnyt ainoatakaan niiden 400 vuoden aikana, jotka olen vaellellut näillä käytävillä.


    • Katjaana :)

      Elipä ennen, kauan sitten, vanha eukko pienessä mökissä Kummitusvuorella. Joka ilta kun hän meni maata, valot sammuivat itsestään ja ikkunat aukenivat naristen ja tuuli puhalsi sisälle. Ja tätä menoa jatkui monta vuotta. Arvaa kuka se kummitus oli? SINÄ!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Eräs mies asui kerran vanhassa korttelissa. Eräänä iltana mies oli ravintolassa ja hän oli vähän ottanut. Hän lähti kävelemään kotiaan kohti. Kun hän oli kävellyt vähän matkaa, hän huomasi, että häntä seurattiin. Mies huomasi että varjolla, joka häntä seurasi, ei ollut käsiä eikä jalkoja, oli vain vaalea hahmo. Mies yritti olla rohkea. Hän käveli kotitalonsa ovelle. Hän avasi oven ja aikoi sytyttää valon mutta valo ei syttynyt. Mies lähti kiipeämään rappusia ylös. Toisessa kerroksessa hän aikoi jatkaa hissillä ylöspäin mutta hissi ei toiminut ja varjo seurasi häntä yhä. Sitten hän nousi portaat ja aukaisi kotinsa oven. Hän yritti sytyttää valon mutta valo ei syttynyt. Sitten hän meni kylpyhuoneeseen, varjo seurasi häntä yhä. Mies otti partaterän, ajoi partansa ja meni makuuhuoneeseen, riisuutui ja vetäisi varovasti peiton ja SIELLÄ SE OLI!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Eräs mies lähestyi taloa yöllä. Hän käveli sisälle ja sytytti kynttilän. Ovi narahti miehen takana. Varjo lähestyi. Mies tunsi kuuman hengityksen niskassaan. BÖÖ!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Eräs mies oli ostanut vanhan talon. Hän käveli ovesta sisään. Portaat narisivat ja ovet rasahtelivat. Mies astui pimeään huoneeseen. Sieltä kuului viiltävä huuto:
      - Rotat syövät evääni!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Eräs poika asui pimeässä metsässä yksin omassa mökissään. Yöllä kello 23.55 hän kuuli äänen, joka kutsui häntä:
      - Ville, Ville, Ville!
      Ville ajatteli, että jos hän vielä ensi yönä kuulee äänen, hän menee katsomaan, mikä se on. Seuraavana yönä kello 24 hän kuuli jälleen:
      - Ville, Ville, Ville!
      Ville meni ulos ja tuli erään luolan suulle. Luolan suulla Ville kuuli sanat yhä kovemmalla ja kovemmalla äänellä. Ville kulki eteenpäin ja tuli mutkan kohdalle. Ääni huusi korviin koskevalla äänellä:
      - Ville, Ville PÖH!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Eräällä miehellä oli ollut kultahammas ja sitä alettiin etsiä hänen haudastaan mutta sitä ei löytynytkään.
      (Kun kertomuksessa on päästy tähän asti, näytetään etusormella sitä, jolle kerrotaan ja sanotaan yhtäkkiä:)
      - SINÄ OLET SEN OTTANUT!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Eräässä linnassa oli juhlat. Kuningas kehotti palvelijaa hakemaan lisää viiniä. Palvelija lähti. Kun hän oli kellarissa, hän kuuli jonkun sanovan:
      - Punainen käsi.
      Ripein askelin hän tuli pois eikä uskaltanut enää mennä takaisin. Prinsessa koetti vuorollaan ja meni alas kellariin. Hänkin kuuli äänen:
      - Punainen käsi.
      Nyt kuningas halusi katsoa, mikä siellä kellarissa oikein pelotti. Ollessaan kellarissa kuningas kuuli äänen:
      - Punainen käsi TÄSSÄ SE ON! (Oma käsi työnnetään kerrottaessa kuulijan eteen.)
      --------------------------------------------------------------------------------
      Haudattu jalkapuoli kulkee rauhattomana ja kysyy:
      - Missä minun jalkani on? Missä minun jalkani on? Missä minun jalkani on?
      (Kertoja on koko ajan puhunut kuiskaten ja yhtäkkiä tarttuu jonkun jalkaan ja huutaa:)
      - TÄSSÄ SE ON!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kello kahdeksan lyö, ovi narahtaa. Kello yhdeksän lyö, ovi aukeaa. Kello kymmenen lyö, veitsi välähtää. Kello yksitoista lyö, kurkku katkeaa. Kello kaksitoista lyö, voileipä on valmis.
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kello kaksitoista lyö, on keskiyö, aaveet ulisee ja puut humisee. Yhtäkkiä kuuluu uninen rääkäisy:
      - Äiti, missä mun pissapotta on?
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kello kaksitoista lyö. Yöllä ovi narahtaa, punaista tahmeaa ainetta tippuu lattialle, kellarista kuuluu huuto:
      - Äiti, mä otin mansikkahilloa!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kello löi kaksitoista. Veitsi välähti, kurkku katkesi, yössä kiiri karmea huuto:
      - Isä, tee mullekin kurkkuvoileipä!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kello löi kaksitoista keskiyöllä. Eräs mies käveli pimeällä kadulla. Pimeän kadun varrella oli pimeä portti. Pimeän portin takana oli pimeä piha. Pimeällä pimeällä pihalla oli pimeä pimeä käytävä ja pimeän käytävän päässä oli pimeä pimeä talo. Tämä mies avasi pimeän pimeän portin, käveli pimeän pihan poikki pimeää pimeää käytävää pitkin pimeän talon ovelle ja avasi sen. Ovi narahti, veitsi kilahti, kuuluu huuto:
      - Äiti, tuo potta!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kerran eräs perhe aikoi ruveta syömään päivällistä. Perheenäiti huomasi, että pöydässä ei ollut sillipurkkia. Äiti käski tyttären mennä hakemaan sillipurkin kellarista. Tyttö meni kellariin. Juuri kun hän oli ottamassa sillipurkkia kuului ääni:
      - Jos kosket sillipurkkiin, kuolet yöllä kello kaksitoista.
      Tyttö juoksi nopeasti keittiöön ilman sillipurkkia. Kun hän kertoi asiasta, kukaan ei uskonut. Poika lähetettiin hakemaan sillipurkkia ja hänelle kävi samalla lailla. Sitten isä lähti hakemaan sitä, ja juuri kun hän oli ottamassa sillipurkin käteensä kuului ääni:
      - Jos kosket sillipurkkiin, kuolet yöllä kello kaksitoista.
      Isä otti sillipurkin ja juoksi keittiöön. Sillipurkki syötiin tyhjäksi. Isä meni levottomana nukkumaan. Yöllä isä ei saanut unta. Kello löi juuri kahdettatoista lyöntiään, kun ovi pimeään huoneeseen avautui. Sarana narahti. Isän sydän tykytti. Juuri silloin kuului ovelta kimeä ääni:
      - Isä, mulla on pisuhätä!
      Ovella seisoi perheen kuopus potta kädessä.
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kerran mies ja nainen olivat automatkalla. Nainen käski miehen pysäyttää auton ja meni metsään kävelemään. Kun hän tuli metsästä, hän oli poissaolevan näköinen. Taas nainen meni metsään, tuli takaisin ja oli aivan samanlainen. Kun nainen lähti kolmannen kerran metsään, mies lähti seuraamaan häntä. Hän huomasi, että nainen kulki puiden läpi kuin henkiolento. Mies pelästyi, mutta jatkoi matkaa. He saapuivat kirkon luo ja nainen kulki kirkon seinien läpi. Kun mies kulki yhä naisen perässä, nainen kääntyi äkkiä ja huusi PÖÖ!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kirkon raunioilla kummitteli. Miehet päättivät lähteä tutkimaan. Ensimmäinen mies lähti. Toinen mies lähti. Kolmas mies lähti. Neljäs mies lähti. Viides mies lähti. Kuudes mies lähti. Sitten lähti seitsemäs mies. Hän nousi ensimmäiseen kerrokseen. Kuunteli, ei kuulunut mitään. Hän nousi toiseen kerrokseen ja kuunteli, ei kuulunut mitään. Hän nousi kolmanteen kerrokseen, näki valkoisen oven, kuunteli, ei kuulunut mitään. Hän raotti ovea, ei kuulunut mitään. Mies avasi oven, astui sisään, ei kuulunut eikä näkynyt mitään. (Lopuksi kiljaistaan, jotta kuuntelijat pelästyvät.)
      --------------------------------------------------------------------------------
      Oli kerran mies ja nainen. Naisella oli kädessä jokin vika ja naiselle laitettiin kultainen käsi. Kun nainen kuoli, mies joutui suuriin rahavaikeuksiin, kaivoi haudan auki ja otti vaimoltaan kultakäden. Seuraavana yönä mies heräsi siihen, että ulkoa kuului naisen ääni, joka kysyi:
      - Kuka vei kultakäden? Kuka vei kultakäden?
      Ääni tuli aina vain lähemmäksi ja lopulta se oli jo aivan miehen alapuolella. Se sanoi:
      - Kuka vei kultakäden? SINÄ!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Oli kerran mies, joka sai kirjeen. Kirjeessä luki, milloin mies kuolee. Kuukausi oli lokakuu ja päivä viidestoista, kello kaksitoista yöllä. Nyt oli heinäkuu. Aika kului hitaasti, eikä työ maistunut miehelle. Sitten tuli se päivä, jolloin miehen oli määrä kuolla. Hän lähti töihin ja teki työnsä hutiloiden. Kun mies palasi töistä, hän koetti syödä mutta ruoka ei maittanut. Hän alkoi katsella televisiota mutta sieltä ei tullut mitään mielenkiintoista. Hän yritti lukea mutta se ei kiinnostanut, ja niin hän meni sänkyyn. Kello oli viittä vaille kaksitoista. Aika kului matelemalla. Enää oli puoli minuuttia aikaa. Sitten kello löi kaksitoista. Alkoi kuulua askelten ääntä, ne lähestyivät. Miehen sydän alkoi takoa kiivaasti. Sydän melkein hyppäsi kurkkuun kun ovelle kolkutettiin. Sieltä tuli hänen poikansa sanoen:
      - Isä, minun on jano.
      --------------------------------------------------------------------------------
      Oli kerran musta kaupunki. Mustassa kaupungissa oli musta talo. Mustassa talossa oli musta huone. Mustassa huoneessa oli musta pöytä. Mustan pöydän päällä oli musta arkku ja mustassa arkussa oli miesten valkoiset KALSARIT!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Oli kerran musta kylä, josta erkani musta tie. Tien vieressä oli musta kyltti. Se osoitti mustaan taloon. Talossa oli musta huone. Huoneessa oli musta arkku ja arkussa olit SINÄ!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Oli kerran nainen, jonka nimi oli Lyydia. Tämä nainen oli murhannut miehensä ja piilottanut ruumiin ullakolle. Eräänä yönä Lyydia kuuli ääniä ullakolta. Ääni sanoi:
      - Lyydia, olen tulossa tappamaan sinut!
      Sitten kuului askel.
      - Olen astunut jo yhden askelman.
      Seuraavana yönä kuului taas ääni:
      - Lyydia, olen tulossa tappamaan sinut, olen astunut jo kaksi askelmaa.
      Talon portaissa oli 16 askelmaa. Joka yö kuului ääni ja askel, ja murhattu mies tuli lähemmäksi. Kuudentenatoista yönä kuului ääni:
      - Lyydia, olen tulossa tappamaan sinut, olen astunut jo kuusitoista askelmaa, mutta nyt minä PUTOAN!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Oli keskiyö ja kirkonkello löi kaksitoista kertaa. Eräs mies käveli perunamaan poikki ja pysähtyi äkkiä. Jostakin kuului ääni, joka sanoi:
      - Jos astut askeleenkin eteenpäin, sinulle tapahtuu kummia ensi yönä, kun kello lyö kaksitoista.
      Kun kello seuraavana yönä löi kaksitoista, mies kuuli äänen:
      - Nyt minä olen sinun pihallasi, nyt minä astun sinun kynnyksellesi, nyt minä aukaisen sinun makuuhuoneesi oven, nyt minä olen sinun sänkysi vieressä ja nyt minä ISKEN! (Viimeinen sana rääkäistään kovaa.)
      --------------------------------------------------------------------------------
      Oli mustan musta maa. Siellä mustan mustassa maassa oli mustan musta talo. Siellä mustan mustassa talossa oli mustan musta huone. Siellä mustan mustassa huoneessa oli mustan musta nurkka. Siellä mustan mustassa nurkassa oli mustan musta arkku ja siellä mustan mustassa arkussa oli mustan musta KIRPPU!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Olin menossa kerran illalla erään kaverini luo, joka oli antanut osoitteensa minulle ja pyytänyt käymään. Kun saavuin pihalle, alkoi minusta jo tuntua vähän omituiselta. Talo oli aivan hylätyn näköinen ja se oli erillään muista taloista. Kävelin rauhallisesti sisään ja aloin huhuilla talonväkeä, mutta kukaan ei vastannut. Kävelin narisevat portaat ylös, ja silloin se tapahtui. Taakseni hiipi mies, veitsi välähti ja kurkku katkesi. Ja niin oli herkullinen kurkkuvoileipä valmis!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Oli neljä veljestä. He lähtivät uudenvuodenyönä kylän kellotorniin. Taru kertoi, että jos sinne meni yöllä kello kaksitoista, sieltä ei päässyt koskaan pois. Veljekset päättivät mennä yksitellen. Kun kolme heistä oli mennyt torniin eikä ollut tullut takaisin, tuli neljännen vuoro. Ensin vastassa oli suuri tammiovi. Kun se oli aukaistu, edessä oli toinen ovi. Hän aukaisi senkin ja melkein pyörtyi lattialle. Hän näki - PÖH!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Olin kerran illalla kävelyllä ja menin erääseen vanhaan linnaan. Siellä oli pitkä käytävä. Kävelin sitä pitkin ja näin sen päässä oven. Astelin eteenpäin. Kun olin oven luona, avasin sen ja näin verenpunaiset seinät. Siellä putoili katosta veritippoja. Korvissani soi:
      - Veritippa tip... tip... veritippa... tip... tip... tip... tip... tip... tip.
      Kuljin eteenpäin, vaikka pelkäsin kauheasti. Näin senkin käytävän päässä suljetun oven. Avasin sen hiljaa. Ovi narisi, nirsk narsk... Sisällä oli samanlainen käytävä, mutta sen seinillä roikkui verisiä käsiä. Kävelin toiseen päähän ja siellä oli vain komero. Avasin sen ja sieltä tuli esiin PÖÖ!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Olipa kerran Viiden Ristin salaseura. Siinä oli jäseninä viisi miestä ja heillä oli kokous eräänä kuutamoyönä. Ensimmäinen jäsen saapui kokouspaikkaan ja näki vaalean varjon. Jäsen huomasi, että se leijui ilmassa ja pään kohdalla oli reikä. Näytti siltä kuin tyhjässä päässä olisivat olleet hehkuvat silmät. Varjo kohotti hitaasti luisen kätensä tarttuakseen mieheen, ja mies näki, että siitä loisti aavemaista valoa. Se tuli lähemmäksi ja lähemmäksi. Mies oli jähmettynyt paikoilleen kuin kuvapatsas. Silloin haamu sai otteen miehestä ja PÖÖ!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Pimeästä kuuluu kaamea ääni:
      - Ostakaa nakkimakkaroita!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Satoi rankasti. Erään miehen auto oli pysähtynyt tielle. Mies nousi autosta ja avasi konepellin, tutki moottoria, mutta ei löytänyt vikaa. Mies huomasi synkännäköisen talon sadan metrin päässä. Hän suuntasi sinne kulkunsa. Mies koputti talon oveen ja huomasi samassa että se oli auki. Hän astui sisälle talon hämäryyteen ja joutui outoon käytävään, jossa oli sivuhuoneita. Hän astui ensimmäiseen huoneeseen ja näki siellä arkun. Hän avasi kannen ja huomasi arkun sisältävän pistoolin lippaita. Seuraavassakin huoneessa oli arkku ja se sisälsi maanalaisen järjestön lippuja. Mies astui kolmanteen huoneeseen ja näki taas arkun. Kun hän avasi arkun kannen, hän kavahti askeleen taaksepäin, sillä arkku sisälsi pääkalloja. Mies jatkoi jo hiukan pelokkaasti matkaansa, sillä yksi huone oli vielä jäljellä. Hän astui sekavin tuntein huoneeseen, joka oli hienompi kuin edelliset. Hän avasi vapisevin käsin arkun kannen, katsoi sisään ja SE OLI TYHJÄ!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Tyttö asui äitinsä kanssa. Kerran tyttö kuuli kaapista äänen:
      - Jos avaat tämän kaapin, tapahtuu kauheita.
      Tyttö ei avannutkaan. Mutta kerran hän ei muistanut, mitä kaappi oli sanonut, vaan avasi sen. Silloin kaapista kuului YÄÄH!
      --------------------------------------------------------------------------------
      Ukko ja akka kävivät jokaisella paikkakunnalla, missä oli vanha kirkko. Ukko meni kirkkoon ja akka jäi ulos. Yhdellä paikkakunnalla akka meni katsomaan, mitä ukko siellä teki. Akka näki, että ukko söi vanhoja luita kirkon lattian alla olevista arkuista. Akka sanoi:
      - Nyt minä tiedän, mitä sinä teet.
      Ukko huusi:
      - Nyt minä SYÖN SINUT!

    • Katjaana :)

      - Miksi noidat lentävät luudalla?
      - Aina se kävelemisen voittaa.
      --------------------------------------------------------------------------------
      - Miksi noidat osaavat tehdä jogurttia niin nopeasti?
      - He vain tuijottavat maitotölkkiä happamesti.
      --------------------------------------------------------------------------------
      - Miksi noidilla on luuta?
      - On niin vaikea lentää pölynimurilla.
      --------------------------------------------------------------------------------
      - Miksi noidilla on vihreää luomiväriä?
      - Se sointuu erinomaisesti heidän keltaisiin hampaisiinsa.
      --------------------------------------------------------------------------------
      - Miksi noita-akalla on kissa luudan varrella?
      - Norsua huimaa yläilmoissa.
      --------------------------------------------------------------------------------
      - Miksi noita-akka osti uudet bikinit?
      - Osallistuakseen vuoden Miss Kauhu -kilpailuun.
      --------------------------------------------------------------------------------
      - Milloin noita on nopeimmillaan?
      - Kun se ajaa pölynimurilla.
      --------------------------------------------------------------------------------
      - Mistä tietää, että pääsiäisnoita on harjoittanut sirkkelöintiä?
      - Sillä ei ole luuta kädessä.
      --------------------------------------------------------------------------------
      - Miten noidat selviytyvät lamakautena?
      - He myyvät käytettyjä tamponeja vampyyreille teepusseiksi.
      --------------------------------------------------------------------------------
      - Miten voodoonoita tekee joukkomurhan?
      - Pistelee sukkapuikolla puhelinluetteloa.
      --------------------------------------------------------------------------------
      Eräs ukko, jolla oli kyttyräselkä käveli metsän halki kaljakapakkaan. Yhtäkkiä pensaasta hyppäsi esiin kiltti noita, joka kysyi ukolta:
      - Onko sinulla kyttyräselkä?
      Ukko vastasi, että on ja noita hyppäsi takaisin piiloon, ja ukko huomasi, että kyttyrä selästä oli poissa. Kun hän tuli kaljakapakkaan hän näki erään kaverinsa, jolla oli kampurajalka. Hän kertoi kiltistä noidasta ja ukko, jolla oli kampurajalka lähti kyseisen pensaan luo. Sieltä hyppeli esiin kiltti noita ja kysyi:
      - Onko sinulla kampurajalka?
      Ukko vastasi että on. Silloin noita sanoi:
      - Tässä on sinulle kyttyräselkäkin.
      --------------------------------------------------------------------------------
      Kaksi poikaa murtautui noidan taloon, josta he luulivat voivansa varastaa taikakaluja. He huomasivat, että eräästä huoneesta näkyi valoa ja kuului puhetta. Kauhuissaan he kuulivat, kuinka noita sanoi uhrilleen:
      - Ensin irrotan kätesi, sitten puraisen jalkasi ja sitten syön pääsi.
      Pojat eivät halunneet kuulla enempää vaan lähtivät kiljuen karkuun. Noita vähän ihmetteli, mikä karmea kiljunta pihalta kuului ja jatkoi nallekarkkien syömistä.
      --------------------------------------------------------------------------------
      Noidat keskustelevat:
      - Miksi et ollut pääsiäislennolla?
      - Inhoan ruuhka-aikaa.
      --------------------------------------------------------------------------------
      Noitien kokouksessa kuultua:
      - Mikä on mustan kissasi nimi?
      - En tiedä. Se katinilkiö ei ole vieläkään kertonut sitä minulle.

    • fanipalakauhu

      KUMMITUSTARINA : päätönkaveri

      olipakerran tyttö joka kutsui hänen kaverinsa yökylään.Vanhemmat olivat lähteneet
      kauppaan.Tytöt aikoivat katsoa kauhuelokuvan yhdessä kohdassa olivat käsvot mullan peitossa ja ne käskivät soittaa kummitukselle numeroon 123567129920
      mutta kumpikaan ei soittanut koska luulivat sen kuuluneen Elokuva pitikeskeyttää
      koska kaverille tuli vessahätä .Mutta kaveri oli vessassa kauemin ja kauemin mutta sitten kuului kiljahdus.Tyttö näki valkoiset jäljet lattialla jotka johtivat vessaan josta löytyi...... SEN KAVERIN pää!!!!!!

    • fanipalakauhu

      Tää ei oo mikään kmmitus tarina .................
      Olipa kerran suomalainen ruotsalainen ja norjalainen. He kilpailivat kuka olisi kauviten saunassa ensin meni saunomaan ruotsalainen. Ruotsalainen kesti
      vain 2 min. seuraavaksi tuli norjalainen joka kesti vain 4min. sitten tuli suomalainen hän oli saunassa 2 tuntia 6min.Hän tuli pois tulipunaisena.
      norjalainen ja ruotsalainen sanoivat yhteen ääneen
      -Kuinka sinä nyt noin kauvan jaksoit olla saunassa.
      suomalainen vastasi.
      -Minun pippelini juutui lauteitten väliin niin piti irroittaa se ja siinnä kesti 2 tuntia ja 6min.......=)

    • Älä

      Joo

    • Anonyymi

      Tytöt ovat jo aikuisia, mutta Elisan Huone on hyvä novelli

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2052
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      46
      1591
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1471
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      20
      1451
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1431
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1377
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1310
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1240
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1227
    Aihe