Olisin hankkimassa Jaguar S-Typeä.
Haluaisin tietää onko autossa jotain tyyppivikoja ja muitakin huomioon otettavia seikkoja.
Onko jakopää hihnalla vai ketjulla?
Jaguar S-Type
4
8172
Vastaukset
- s-typessäkin
Etujarrulevyt- ja palat kuluu yllättävän nopeasti.
Syy johtunee ylitehostetuista jarruista.
Pyörän tuennan nivelet kuuluu kulutusosiin, varsinkin takana. Auton paino rasittaa kohtuullisesti niveliä ja jousitusta. Vakiojousitus on ehkä hiukan löysähkö. Iskunvaimentajat ja "lautaset" lujilla.
Mikäli autossa on "navi" saatta eteen tulla ongelmia lämmön säädön kanssa (joissain yksilöissä).
Automaatilaatikko kestää tai hajoaa liian aikaisin. Perän stefat kannattaa tarkistaa, ettei ole öljyvuotoa!
Nokkaketjun kiristin kuuluu kuluviin osiin.
Huoltoa piisaa ja kallista, siihen täytyy varautua.- minusta ok
Itsellä kokemuksia huolloista uuden Volvo S80 kanssa ja yllättävästi S-Type on ollut paljon edukkaampi vaihtoehto huoltojen osalta. Esim. jakohihnaa ei tarvitse vaihtaa kun on ketjuvetoinen.
4.2 litrainen konekkin on ollut yllättävän säästeliäs bensankulutuksen suhteen. Eli maantiellä vajaa 8 litraa sadalla ja kaupungissa kaasujalan mukaan (saa kyllä kulumaan mikäli kengittää lujaa).
Ajan paljon työni puolesta ja S-Type on tähänastisista autoistani ollut paras ja nautinnollisin ajaa. Eilisenkin myräkän selvitin suhteellisen vaivatta ESP:n ja vakauden avulla d:o) - pirssari
minusta ok kirjoitti:
Itsellä kokemuksia huolloista uuden Volvo S80 kanssa ja yllättävästi S-Type on ollut paljon edukkaampi vaihtoehto huoltojen osalta. Esim. jakohihnaa ei tarvitse vaihtaa kun on ketjuvetoinen.
4.2 litrainen konekkin on ollut yllättävän säästeliäs bensankulutuksen suhteen. Eli maantiellä vajaa 8 litraa sadalla ja kaupungissa kaasujalan mukaan (saa kyllä kulumaan mikäli kengittää lujaa).
Ajan paljon työni puolesta ja S-Type on tähänastisista autoistani ollut paras ja nautinnollisin ajaa. Eilisenkin myräkän selvitin suhteellisen vaivatta ESP:n ja vakauden avulla d:o)Meillä Oulussa taksikäytössä ollut s-type 2.7 d tammikuun 06 alusta ja hyvin on toiminut. Ajettu nyt n. 100 tkm ja normaalihuollot tehty. Jarruista sen sanon, että takapalat ja kiekot kuluvat etupäätä nopeammin. Syy lienee sähköisesn seisontajarrun tai sähkösäätöisen jarrupaineen takia ( näin ainakin huollossa väittivät ). Etupalat ja levyt vielä näillä kilometreillä alkuperäiset. Iskarit kaikki vaihdettu n. 80 tkm kohdalla, mutta tässä tapauksessa käyttö aika kovaa. En usko, että normaali yksityiskäytössä tarvii vielä noilla kilometreillä vaihtaa! Täytyy sanoa, että kaikinpuolin kiva ja todella hiljainen auto nastarenkaillakin! Moottori tosi sitkeä ja tehokas - sopii rauhalliseen ajoon, mutta löytyy tarvittaessa räväkkyyttäkin, mikä on autossa vain plussaa! Vertaa esim. ruohonleikkurin koneella varustettuihin mersuihin ( 200 cdi ).
- jaggevani?
pirssari kirjoitti:
Meillä Oulussa taksikäytössä ollut s-type 2.7 d tammikuun 06 alusta ja hyvin on toiminut. Ajettu nyt n. 100 tkm ja normaalihuollot tehty. Jarruista sen sanon, että takapalat ja kiekot kuluvat etupäätä nopeammin. Syy lienee sähköisesn seisontajarrun tai sähkösäätöisen jarrupaineen takia ( näin ainakin huollossa väittivät ). Etupalat ja levyt vielä näillä kilometreillä alkuperäiset. Iskarit kaikki vaihdettu n. 80 tkm kohdalla, mutta tässä tapauksessa käyttö aika kovaa. En usko, että normaali yksityiskäytössä tarvii vielä noilla kilometreillä vaihtaa! Täytyy sanoa, että kaikinpuolin kiva ja todella hiljainen auto nastarenkaillakin! Moottori tosi sitkeä ja tehokas - sopii rauhalliseen ajoon, mutta löytyy tarvittaessa räväkkyyttäkin, mikä on autossa vain plussaa! Vertaa esim. ruohonleikkurin koneella varustettuihin mersuihin ( 200 cdi ).
minkälaiset kokemukset pirssarilla on nyt vuoden aikana tulleet jagesta, kun juoksuja on tullut toinen mokoma lisää. onko vikalista kuinka jatkunut ammattikäytössä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle
"voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On7049849Suomi on täysin sekaisin
Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-20000104024266Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.
Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja902956Sano vain suoraan, että nyt riittää
ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh432845Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)
Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "2262640Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."
Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb552634- 1521833
Luokatonta toimintaa
Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista691676Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka
minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa141610Maailmankuulu homopingviini on kuollut
Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k61423