Mikä olisi sopiva tuntiveloitus ikkunanpesusta ja siivouksesta omalla toiminimellä, kenties 25 euroa/tunti? Entä ikkunanpesun neliöhinnat urakkahinnoitteluna?
Pitääkö vielä paikkansa että yrittäjän menot ovat noin puolet tuloista, eli 25 eurosta/tunti suunnilleen 12,5 euroa menee yrittäjän maksuihin ja toinen puoli jää tuloiksi, josta maksetaan veroa?
Entäpä minimiveloitus työkeikoista, laskuteaanko alle tunnin töistä vähintään puolen tunnin ajalta, vai lyhyemmiltä?
Ikkunanpesu- ja siivoushinnat yrittäjänä
12
11307
Vastaukset
- Ilmo
Hei!
Sinun kannattaa itse miettiä minkä tuntipalkan haluat ja siihen sotu (70%) päälle aineet ja tarvikkeet (10%). Älä ala omaa työtäsi halvalla myymään. Me olemme tehneet toimisto siivouksia 26€/ tunti nyt korotus 1€/tunti. Tiedän et isot laskee kohdehinnat noin 24-25 €/ tunti. Mut mä tein päätösen et jos mä saan kotisiivouksesta 27-30€/tunti miksi tekisin halvemmalla kun töitä riittää jopa niin että olen palkannut tekijöitä.
Yst. terveisin
Yrittäjä myös - Mobben
Jos aiot maksaa itsellesi palkkaa esim. 10 EUR/tunti niin laskuta 25 EUR h jne. jne. Eli kerroin on noin 2,5 siihen nähden mitä aiot työstäsi saada. Tuo on raaka luku, mutta suht. lähelle paikkaansa pitävä kun verottaja ym. tahot kuorivat omansa. Toki voit saada enemmänkin käteen, mutta ainakin tuon.
- Daniel K.
30-40 euroa tunti on sopiva veloitus koti- ja liikkeiden ikkunoiden pesusta ja kotisiivouksesta. Yritysten siivouksesta 30 euroa on sopiva.
- selvää
ensin montako "lasia" pestävänä.Tunnissa pesee n. 3 ikkunaa, laske siitä.
- urmas
Kyllä täällä taas paskaa jauhetaan.
Vai kolme ikkunaa? Ei sitä voi noin sanoa: ikkunat ovat eri kokoisia, pestävien pintojen lukumäärä vaihtelee, onko kaihtimia - älä puhu sellaisesta mistä et mitään tiedä. - myöskin
urmas kirjoitti:
Kyllä täällä taas paskaa jauhetaan.
Vai kolme ikkunaa? Ei sitä voi noin sanoa: ikkunat ovat eri kokoisia, pestävien pintojen lukumäärä vaihtelee, onko kaihtimia - älä puhu sellaisesta mistä et mitään tiedä.pitää laskea, että yhdessä ikkunassa on pintoja molemmin puolin, ovatko kaksi vai kolmilasisia ikkunoita, esim. kolmilasisessa ikkunassa onkin avattavaa sekä 9 lasipintaa pestävänä! Kuinka hankalassa paikassa ikkunat ovat? Esim joutuu siirtämään tavaroita ikkunan edestä, jos asiakas ei sitä tee, miten avataan, onko helposti avattavissa, tarvitaanko tikkaita, pitääkö varoa lattiamateriaalia sun muuta, työturvallisuus, jos on korkealla = tarvitaan apuri, aineet, välineet, saatko käyttää asiakkaan käsipyyhepapereita kuivauksessa vai tuotko omat jne...
- jippoli
myöskin kirjoitti:
pitää laskea, että yhdessä ikkunassa on pintoja molemmin puolin, ovatko kaksi vai kolmilasisia ikkunoita, esim. kolmilasisessa ikkunassa onkin avattavaa sekä 9 lasipintaa pestävänä! Kuinka hankalassa paikassa ikkunat ovat? Esim joutuu siirtämään tavaroita ikkunan edestä, jos asiakas ei sitä tee, miten avataan, onko helposti avattavissa, tarvitaanko tikkaita, pitääkö varoa lattiamateriaalia sun muuta, työturvallisuus, jos on korkealla = tarvitaan apuri, aineet, välineet, saatko käyttää asiakkaan käsipyyhepapereita kuivauksessa vai tuotko omat jne...
Mitä helkutin papereita te ikkunan kuivaamiseen käytätte ? Ettekö te osaa ikkunoita pestä. Äitini se pyyhkii vielä sanomalehdellä ikkunat, mutta se hänelle suokoon. Ei enää ammattilaiset ikkunoita paperilla pyyhi. Kunnon välineet on kaiken a ja o.
- PesijäMees
Tunnissa pesee oikeilla vehkeillä n.25 normaalia pintaa (avattavia toimisto ikkunoita) ja n. 15-20 isoa näyteikkunaa ulkopuolelta, helposti.
- matikkanero
myöskin kirjoitti:
pitää laskea, että yhdessä ikkunassa on pintoja molemmin puolin, ovatko kaksi vai kolmilasisia ikkunoita, esim. kolmilasisessa ikkunassa onkin avattavaa sekä 9 lasipintaa pestävänä! Kuinka hankalassa paikassa ikkunat ovat? Esim joutuu siirtämään tavaroita ikkunan edestä, jos asiakas ei sitä tee, miten avataan, onko helposti avattavissa, tarvitaanko tikkaita, pitääkö varoa lattiamateriaalia sun muuta, työturvallisuus, jos on korkealla = tarvitaan apuri, aineet, välineet, saatko käyttää asiakkaan käsipyyhepapereita kuivauksessa vai tuotko omat jne...
mun matikan mukaan kolmilasisessa on 6 lasipintaa pestävänä vai miten saat 9 pintaa??
- Ike
Toimistosiivous 26 eur/tunti (15min työstä tunnin hinta)
Ikkunanpesu tuntihinnalla 26 eur (2-3ikkunaa tunnissa)
Peruspesu ja vahaus 1,5-2,0 eur tunti. Alle 500 neliön hommat 2 eurolla ja isommat halvemmalla. Aineisiin menee noin 35% hinnasta.
Oon ollu kolme vuotta Laatutakuu-yrittäjänä ja lopetin kaks vuotta sitten. Tulot nousi tajuttomasti ku Laatutakuu ei vetäny enää välistä:)
Oon 25v ja nää hinnat on halvat.
P.S. Aina vuodenvaihtees tarkistat sitten hintoja 5-7% ylöspäin, yleisen suhdanteen mukaan:) - 1,5 tai 2,0 € tunti?
Nyt minä en ymmärrä noita hintoja peruspesusta, vahauksesta ja alle 500 neliön tiloista?? Sinähän halvalla painat töitä jos vain 1.5 tai 2 euroa veloitat ja pelkästä ylläpitosiivouksesta tai ikkunanpesusta veloitat kuitenkin aika normaalit 26 euroa / tunti! Siivoojatkin saavat peruspesuista ja vahauksesta korotettua tuntipalkkaa..Ne on niitä vaativimpia, raskaimpia ja tarkempia töitä, joita siivousfirmoissa kaikki eivät edes tee.
Varmasti olet noilla hinnoilla saanut paljonkin peruspesuja, mutta en jaksa uskoa, että sitä kautta tulosi olisivat nousseet..tai sitten olet raatanut yötä päivää. Joku sinun viestissäsi taisi mennä vikaan?? - pahpuh
eiköhän ne ollut neliöhintoja...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254799- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483165- 542677
- 2072655
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091565