paha ominaishaju

jukka

Mitä helvettiä voi tehdä jos haisee pahalle ja kuittenkin käy suihkussa joka aamu??????

191

37506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tytteli

      Mulla haisee päänahka ja naaman iho, vaikka käyn kanssa joka aamu suihkussa! Onko ihosi rasvoittuva ja hiuksesi niin kuin minulla? Mistä luulet hajusi tulevan? En ole löytänyt ongelmaani ratkaisua. Masentavaa haista pahalle, vaikka olen tosi tarkka ulkonäöstäni ja hygieeniastani.

      • Oletko kuullut sellaista, että jos farkkujen alla pitää vain lyhkäsiä kalsareita, niin päänahka rasvoittuu nopeammin.

        Kuulin tän kerran radiosta.

        Kannattaisko ajatella kylmällä pitkiä kalsareita, ettei päänahka rasvotu.


      • apua4

        kerran naama meikkivoiteen takia.. piti vaihtaa merkkiä


      • Anonyymi

        Kuivattu persilja neutralisoi ihotalin tuoksun.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuivattu persilja neutralisoi ihotalin tuoksun.

        Mie laitoin persiljasilppua jossa laakerin lehtiä housut täyteen.
        Oli komiaa eikä haissut kusimuna enää ja annoin vinkin muillekin Lieksan painonosto areenalla.


      • Anonyymi
        anssi.p kirjoitti:

        Oletko kuullut sellaista, että jos farkkujen alla pitää vain lyhkäsiä kalsareita, niin päänahka rasvoittuu nopeammin.

        Kuulin tän kerran radiosta.

        Kannattaisko ajatella kylmällä pitkiä kalsareita, ettei päänahka rasvotu.

        No en usko että kalsareilla on mitään osuutta päänahan rasvoittumiselle


      • Anonyymi

        Itsestäni kuulen, kun menen johonkin kauppaan ostoksille, että taas tuo paskahousu tänne tuli. Lausahdus on yksi monista vastaavista. Kenkuttaa ja sapettaa. Olen tehnyt ostokset nyt mahdollisimman harvaan ( kerran kuukaudessa ) Ovelle toimituksia en tee, koska haluan valita tuotteet itse ja nähtynä.


      • Anonyymi
        anssi.p kirjoitti:

        Oletko kuullut sellaista, että jos farkkujen alla pitää vain lyhkäsiä kalsareita, niin päänahka rasvoittuu nopeammin.

        Kuulin tän kerran radiosta.

        Kannattaisko ajatella kylmällä pitkiä kalsareita, ettei päänahka rasvotu.

        Farkkuongelmaan on yks keino. Älä pidä kalsareita ollenkaan


    • ida

      Jos ei peseminenkään auta, on syy syvemmällä. Hae luontaistuotekaupasta jokin kuonanpoistokuuri. Ehkä elimistösi yrittää poistaa ihon kautta jotakin mikä aiheuttaa hajun. Paastoamistakin voisit yrittää, mutta siinäkin on vaihe kun elimistöstä alkaa poistua näitä kuona-aineita sitä haisee ihan p..alle muutaman päivän. Kannattaa tehdä loman aikana.

      • Anonyymi

        ” luontaiskaupasta” ?
        Onko niitäkin vielä jotka paasaa rahojaan luontaiskauppojen tuotteisiin .
        Mene lääkäriin asiasta että saat tietää syyn miksi haiset,
        Silloin saavat tutkia jos vaikka olis joku helposti hoidettava syndrooma.
        Itselläni oli nuorena sama juttu, ja sain antibiotikka kuurin niin hajut lähti.
        Joten ne on lääkärit joilla on tiedot näistä asioista , ja vaiva voi olla helposti hoidettava kunhan tutkivat kunnolla.


      • Anonyymi

        ” luontaiskaupasta” voi sitä uskoa näihin luontaiskaupan tavaroihin, et varmaan tiedä,edes että niilläkin aineilla on sivuvaikutuksia , jos haju pahasta kärsivä ihminen menee sensijaan lääkäriin vaivastaan niin on parempi mahdollisuus selvittää mistä se johtuu, ja saa avun vaivaansa .
        Joten että mainostetaan näitä luontaiskaupan tuotteita vaan sillä kun sana on ” luontais”;niin se ei takaa minkäänlaista parannusta asiaan johon tarvitaan tieto miksi haisee, ja niitä tietoja ei heru mistään luontaiskaupoista


      • Anonyymi

        Luontaistuotteita ?????
        Menee ennemmin apteekkiin kysymään neuvoa heidän farmaseuteilta, osaavat ammattinsa.
        Mikä siinä oikein on kun ihmiset aina muka luontais tuotteita ehdottelee, sillä niissä on ihan samalla lailla sivuvaikutuksia kun kaikissa muissakin aineissa.esim jos on allerginen ihminen niin moni luontaistuotteista ei sovi, jos on kilpirauhasessa vikaa niin siinäkin on luontaistuotetta tehnyt hallaa ihmiselle.
        Moni luulee että sana ” luontais” on joku tae että joku tavara on ihan muista aineista vapaa. Näin ei aina ole
        Niin että apteekki on se ainut mistä saa apua niin että,otetaan huomioon ihmisen ikä, ja mahdolliset allergiat jne.


      • Anonyymi

        Luontaiskaupasta ??????
        Lääkäriin sellaisesta asiasta mennään ja silloin saa lääkereseptin käteen joka auttaa. Ei kai kukaan itseään ala lääkitsemään ilman diagnoosia , muka luuloissa kovasti että joillain luonnonlääkkeillä parannetaan vika johon on aina joku syy, se on ihmisten tapa ” kokeilla” ja pitää itseään koekaniinina kaiken mailman tuotteilla joilla yleensä ei ole mitään parantavaa vaikutusta . Siis diagnoosi lääkäriltä ja siihen lääkkeet ovatse oikea tapa yrittää päästä hajuista eroon ja ja myöskin peseytyminen ja vaihtaa usein puhtaat vaatteet yllensä


    • tinu

      juotko kahvia?

      • Ruokavalioauttaa

        Minä olen huomannut että kaikki paistettu ruoka aiheuttaa tunkkaisen hajun koko kropassa. Selvästi paistaminen synnyttää ruoka-aineisiin yhdisteitä joille olen allerginen ja kroppa puhdistautuu niistä ihon kautta. Ikävä ongelma mutta vältän kaikkea paistettua ruokaa ja on auttanut hajuvaivaan hyvin.


    • Tim

      on yksinkertainen. Ihminen haihdutaa elimistöstä sitä mitä sinne on kertynyt.
      Pelkästään se ettei juo riittävästi vettä saa ihmisen haisemaan. Kokeile juo joka päivä jo heti aamulla ja pitkin päivää vettä niin varmaan et parin päivän , viikon päästä haise ollenkaan.
      Sitten sellaiset ruuat paljon lihaa ym jotka sulavat vaikeasti jne saavat aikaan erilaista hajua kuin jos syöt paljon vihanneksia ja hedelmiä. Muuten yksi vinkki vielä jos väsyttää niin siihenkin auttaa kun juo vettä ja muuten oppimiskykykin paranee kun siemailet vettä pitkin päivää. Sitä sanotaankin että aikuisten tulisi juoda peräti pari litraa vettä päivässä nuorempien kait sitten vähän vähemmän.
      (Sellainenkin ihminen joka on juonut alkoholia edellisenä päivänä haisee aika mehevältä seuraavana päivänä oot ehkä humannut )

      • tinu

        Joo, kyllähän krapulassa ihminen haisee, mutta sehän johtuu elimistön "myrkytystilasta" ja kyllähän se voi toi vedenjuonti pitää paikkansa, kun krapulassahan on kyse elimistön kuivuudesta, eli myrkyt haisoo väkevinä. Mutta onkos sulla tietoo, pitääkö sen nimenomaan olla vettä mitä lipittää, eikö mehu käy (eikös sen luulis olevan sama mitä juo kunhan saa nesteitä riittävästi, siis mehua tahi vettä)??
        Ja kysyjälle, voisitkos itse vastata myös ekaan vastakysymykseesni eli juotko kahvia??? kahvihan imee nesteitä itteensä eli sen päälle ois huvä juoda lasi vettä, mutta jostain luin aikoinaan että kahvi aiheuttaa joillekkin ihmisille pahaa hajua...en sitten tiedä johtuuko just tosta "kuivuudesta" vai onko siinä joku muu ainesosa...eli juotko sä kysyjä kahvia, vastaa, sillä mua kiinostaa tuo että onko tuo kahvinjuojien probleema...


      • Tim
        tinu kirjoitti:

        Joo, kyllähän krapulassa ihminen haisee, mutta sehän johtuu elimistön "myrkytystilasta" ja kyllähän se voi toi vedenjuonti pitää paikkansa, kun krapulassahan on kyse elimistön kuivuudesta, eli myrkyt haisoo väkevinä. Mutta onkos sulla tietoo, pitääkö sen nimenomaan olla vettä mitä lipittää, eikö mehu käy (eikös sen luulis olevan sama mitä juo kunhan saa nesteitä riittävästi, siis mehua tahi vettä)??
        Ja kysyjälle, voisitkos itse vastata myös ekaan vastakysymykseesni eli juotko kahvia??? kahvihan imee nesteitä itteensä eli sen päälle ois huvä juoda lasi vettä, mutta jostain luin aikoinaan että kahvi aiheuttaa joillekkin ihmisille pahaa hajua...en sitten tiedä johtuuko just tosta "kuivuudesta" vai onko siinä joku muu ainesosa...eli juotko sä kysyjä kahvia, vastaa, sillä mua kiinostaa tuo että onko tuo kahvinjuojien probleema...

        olen itsekin joskus kysellyt eiks oo sama mitä juo. Vaan aina on vastattu (terveysalalta ym ym) että vettä sen pitää olla. Esim lentokoneessakin pitkillä lennoilla juuri kahvi on haitallista ja vesi taas auttaa kehoa parhaiten saamaan riitävästi nestettä ei siis virvokkeet. Mielestäni vettä ja mehuja sitten, kun keho on puhdas. Vesi vilkastuttaa kaikintavoin aineenvaihduntaa eli hajua syntyy kun ruoka jää mätänemään eikä poistu riittävän vilkkaasti huonon aineenvaihdunnan takia. Kyllä kai kahvia voi juoda muutaman kupin muttei litrakaupalla.
        Nuoret ihmiset juovat usein ihan liian vähän siis vettä. Siitä seuraa väsymystä jne.
        Vesi puhdistaa kehoa ja munuaiset saa levätä se puhdistaa munuaisiakin.


      • Anonyymi
        tinu kirjoitti:

        Joo, kyllähän krapulassa ihminen haisee, mutta sehän johtuu elimistön "myrkytystilasta" ja kyllähän se voi toi vedenjuonti pitää paikkansa, kun krapulassahan on kyse elimistön kuivuudesta, eli myrkyt haisoo väkevinä. Mutta onkos sulla tietoo, pitääkö sen nimenomaan olla vettä mitä lipittää, eikö mehu käy (eikös sen luulis olevan sama mitä juo kunhan saa nesteitä riittävästi, siis mehua tahi vettä)??
        Ja kysyjälle, voisitkos itse vastata myös ekaan vastakysymykseesni eli juotko kahvia??? kahvihan imee nesteitä itteensä eli sen päälle ois huvä juoda lasi vettä, mutta jostain luin aikoinaan että kahvi aiheuttaa joillekkin ihmisille pahaa hajua...en sitten tiedä johtuuko just tosta "kuivuudesta" vai onko siinä joku muu ainesosa...eli juotko sä kysyjä kahvia, vastaa, sillä mua kiinostaa tuo että onko tuo kahvinjuojien probleema...

        Krapulasta tulee jano. Se jano tulee siitä, kun aivot tarvitsevat enemmän vettä alkoholin polttamiseen. Olen jostain lukenut tästä, kun krapula aiheuttaa janoa.


      • Anonyymi
        Tim kirjoitti:

        olen itsekin joskus kysellyt eiks oo sama mitä juo. Vaan aina on vastattu (terveysalalta ym ym) että vettä sen pitää olla. Esim lentokoneessakin pitkillä lennoilla juuri kahvi on haitallista ja vesi taas auttaa kehoa parhaiten saamaan riitävästi nestettä ei siis virvokkeet. Mielestäni vettä ja mehuja sitten, kun keho on puhdas. Vesi vilkastuttaa kaikintavoin aineenvaihduntaa eli hajua syntyy kun ruoka jää mätänemään eikä poistu riittävän vilkkaasti huonon aineenvaihdunnan takia. Kyllä kai kahvia voi juoda muutaman kupin muttei litrakaupalla.
        Nuoret ihmiset juovat usein ihan liian vähän siis vettä. Siitä seuraa väsymystä jne.
        Vesi puhdistaa kehoa ja munuaiset saa levätä se puhdistaa munuaisiakin.

        Autoa ajaessa on hyvä juoda vettä, sille vesi poistaa väsymistä varsinkin, kun ajaa yhtä mittaan kauan. Taukoja on hyvä pitää ajamisesta, oli vettä tai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krapulasta tulee jano. Se jano tulee siitä, kun aivot tarvitsevat enemmän vettä alkoholin polttamiseen. Olen jostain lukenut tästä, kun krapula aiheuttaa janoa.

        Maksa ottaa aivoista vettä alkoholin polttamista varten ja siksi krapulassa päätä särkee. Niin se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksa ottaa aivoista vettä alkoholin polttamista varten ja siksi krapulassa päätä särkee. Niin se on.

        Mistä tarustosta tuo on vetäisty ? Ei se ihan noin mene.


      • Anonyymi
        tinu kirjoitti:

        Joo, kyllähän krapulassa ihminen haisee, mutta sehän johtuu elimistön "myrkytystilasta" ja kyllähän se voi toi vedenjuonti pitää paikkansa, kun krapulassahan on kyse elimistön kuivuudesta, eli myrkyt haisoo väkevinä. Mutta onkos sulla tietoo, pitääkö sen nimenomaan olla vettä mitä lipittää, eikö mehu käy (eikös sen luulis olevan sama mitä juo kunhan saa nesteitä riittävästi, siis mehua tahi vettä)??
        Ja kysyjälle, voisitkos itse vastata myös ekaan vastakysymykseesni eli juotko kahvia??? kahvihan imee nesteitä itteensä eli sen päälle ois huvä juoda lasi vettä, mutta jostain luin aikoinaan että kahvi aiheuttaa joillekkin ihmisille pahaa hajua...en sitten tiedä johtuuko just tosta "kuivuudesta" vai onko siinä joku muu ainesosa...eli juotko sä kysyjä kahvia, vastaa, sillä mua kiinostaa tuo että onko tuo kahvinjuojien probleema...

        Kyllä juon 2-3 mukia päivässä ja olen 78 v buumerimies joka vaimon mielestä haisee tunkkaiselta - että semmoista


      • Anonyymi
        Tim kirjoitti:

        olen itsekin joskus kysellyt eiks oo sama mitä juo. Vaan aina on vastattu (terveysalalta ym ym) että vettä sen pitää olla. Esim lentokoneessakin pitkillä lennoilla juuri kahvi on haitallista ja vesi taas auttaa kehoa parhaiten saamaan riitävästi nestettä ei siis virvokkeet. Mielestäni vettä ja mehuja sitten, kun keho on puhdas. Vesi vilkastuttaa kaikintavoin aineenvaihduntaa eli hajua syntyy kun ruoka jää mätänemään eikä poistu riittävän vilkkaasti huonon aineenvaihdunnan takia. Kyllä kai kahvia voi juoda muutaman kupin muttei litrakaupalla.
        Nuoret ihmiset juovat usein ihan liian vähän siis vettä. Siitä seuraa väsymystä jne.
        Vesi puhdistaa kehoa ja munuaiset saa levätä se puhdistaa munuaisiakin.

        Olen 78v buumeriäijä. Juan vettä pari litraa päivässä joka vaatii kusitolppaa 6-10 kertaa päivässä joten h-vetin hankalaa se juominen


    • yx

      en osaa valitettavasti neuvoa,mutta mulla on sa-
      manlainen ongelma eli et taatusti ole ainoa, jolla
      on tämä ongelma.itse käyn joka ilta pesulla ja
      huolehdin muutenkin hygieniastani hyvin mutta
      silti on minulla vahva haju. minua on neuvottu
      käyttämään kokonaan puuvillaa olevia vaatteita.
      minä olen perinyt tämän ominaisuuteni äidiltäni.

      • Anonyymi

        Haistatteko itse oman tuoksunne? Minä en haista omaa tuoksua, mutta muut ovat huomautelleet. Olen käyttänyt vuoden verenohennus, verenpaine ja kolesteroli lääkkeitä. Aiheutuukohan tuoksu lääkkeistä. Marevan ei ole listalla ja tiedän sen aiheuttaman tuoksun.


      • Anonyymi

        Asuntoni ryhtyi yht'äkkiä haisemaan ns. kuivuneelta-homeiselta ihmispskalta. Ihmettelin, että mistä haju tulee huoneeseen. Sitten hokasin, että kerroksen ulkoeteisestä. Lämpöpatterin viereen oli jätetty lasten vaunut kuivumaan tai sillai. Lasten vaunuihin oli lirahdellut sitä ja tätä. Kun vaunu ryhtyi lämpenemään, niin hajukin lähti liitelemään portaikkoon. Laitoin uudet tiivisteet asuntoni oveen ja haju loppui asunnossa. Asunnossa on koneellinen ilmanvaihto kesät-talvet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asuntoni ryhtyi yht'äkkiä haisemaan ns. kuivuneelta-homeiselta ihmispskalta. Ihmettelin, että mistä haju tulee huoneeseen. Sitten hokasin, että kerroksen ulkoeteisestä. Lämpöpatterin viereen oli jätetty lasten vaunut kuivumaan tai sillai. Lasten vaunuihin oli lirahdellut sitä ja tätä. Kun vaunu ryhtyi lämpenemään, niin hajukin lähti liitelemään portaikkoon. Laitoin uudet tiivisteet asuntoni oveen ja haju loppui asunnossa. Asunnossa on koneellinen ilmanvaihto kesät-talvet.

        Rapussa asioivat vieraat ihmiset sanoivat, että mikä täällä haisee. ( kakka ja oksennus ) Onko lastenvaunuissa irroitettava sisus, että niitä voisi pestä käsin tai koneella. Kopan saa irti, mutta kokonaisena se ei mahdu koneeseen.


      • Anonyymi

        Olen iäkäs mies ja äskettäin löytänyt uuden alusvaate materiaalin joka on
        Bambu viskoosi. Tämä on erittäin mukava ohut, kevyt ja liukas materiaali joka on mukavan lämmin. Onko toisilla muita kokemuksia?


    • Perhonen

      1.Juo paljon Vettä.Lähdevesi parasta.
      2.Ongelmasi on aineenvaihdunnassa,ja se hoituu pikkuhiljaa.Käyhän vaikka luontaistuote-kaupassa ja kysyt kehoa puhdistavaa ainetta,niitä on paljon eri merkkisiä.
      3.Ulkoile paljon,ja vältä kahvia yms.joka tukkii elimistön.Makeat on toinen erittäin paha asia kyseiseen vaivaan.
      4.Kehon paha haju tulee tunne-elämän lukoista myös,kun koko keho ei toimi niinkuin pitäisi.Esim.jännittäjillä on yleisesti ottaen paha haju kehossa,koska ei lukot ole auki
      5.kokeilehan näitä vippaskonsteja uskon että auttaa,olen varma asiasta!
      6.Tsemppiä sinulle,älä luovuta!Aurinkoista kevättä! t.Perhonen

      • zah

        Siis vettä suositellaan juotavaksi sen takia koska mehu imee jotenkin sen nesteen itseensä?! niin mä olen asian ymmärtänyt!


      • Tuoksahtelija
        zah kirjoitti:

        Siis vettä suositellaan juotavaksi sen takia koska mehu imee jotenkin sen nesteen itseensä?! niin mä olen asian ymmärtänyt!

        Jukka, kenen mielestä haiset pahalle. Onko se sinun mielipiteesi, vaiko ihmisten ketä tapaat päivittäin. Onko hajuilla tekemistä itseinhon kanssa, kärsitkö ehkäpä skitsofreniasta, mihin muuten voi myös liittyä "hajunoijat".
        Luulen, että haiset ihmiselle eli ihan hyvälle.


      • Anonyymi

        Olen kova kahvin juoja. Ainakin kymmenen kupillista 8h. aikana omassa työssäni. Kahvikohan on se pahan tuoksun aiheuttaja.


      • Anonyymi
        Tuoksahtelija kirjoitti:

        Jukka, kenen mielestä haiset pahalle. Onko se sinun mielipiteesi, vaiko ihmisten ketä tapaat päivittäin. Onko hajuilla tekemistä itseinhon kanssa, kärsitkö ehkäpä skitsofreniasta, mihin muuten voi myös liittyä "hajunoijat".
        Luulen, että haiset ihmiselle eli ihan hyvälle.

        Itse en haista, mutta olen monesti kuullut hienoisella äänellä, että haisen pahalle ja täällä on outoa hajua. Olen yrittänyt selvittää, että mistä tuoksut voivat aiheutua, kun ne tulivat iholle. Vuoden olen käyttänyt juomalla enemmän vettä, huomattavasti enemmän. Kahvin, mehut ja maidon käytön lopetin kokonaan. Tuoksu vain pysyy, kuin tikka taulussa.


      • Anonyymi

        Kiitos tuosta vinkistä kokeilen
        Sitä☺️


    • ketju...

      ...mutta todella helpottavaa huomata, että minäkään en ole ongelmani kanssa yksin. Hajuongelmani alkoi n. 4 vuotta sitten ja jotenkin se on vain hiljalleen pahentunut. Suihkussa käyn 1-3 kertaa päivässä, käytän partavettä/tuoksuja ja kaupan deodoranttivalikoimat olen kolunnut jokseenkin läpi. Mikään ei kuitenkaan auta. Tämä asia rajoittaa sosiaalisia suhteitani todella paljon ja on alkanut hiljalleen tehdä minusta sulkeutunutta ja seuraa karttavaa ihmistä. Täältä nyt ilokseni jotain apua löysin, täytyykin kokeilla. Veden juonnin aloitan nyt, tavoitteena esim. 3 litraa päivässä puhdasta vettä. Lihava en ole, mutta makealle olen ollut aina hyvin perso, ehkäpä täytyy hieman tarkastaa ruokavaliota, jospa vaikka osasyy löytyisi sieltäkin. Kiitos vinkeistä, toivon todella, että nämä auttaisivat.

      • Anonyymi

        Kuulin, että sokeri on evästä tulehduksille. Itse olen sokerikoukussa ja vähentänyt sokeristen aineiden käyttöä. Kahvin kanssa käytetyn sokerin kun saisi jäämään pois, ni hyyvä.


    • Lyyli

      Onko ketään joka on päässyt eroon pahasta hajusta???Miten???
      Mulla tuo paha haju alkoi n.1,5v sitten ja välillä on kausia ettei ole hajua ja sitten se taas iskee voimalla takaisin.Nytkin oli 5 kuukautta ilman hajua ja nyt on ollut pari viikkoa sitten hajut päällä.Se on siinämielessä omituista että itse en juurikaan haista mitään itsessäni(oma nenähän tottuu mihin vaan),mutta meninpä minne tahansa niin ihmiset nuuhkii,nappaa nenästänsä kiinni ja katsoo mua kummissaan.Ei yhtään kivaa ja rajoittaa elämää kun ei kehtais liikkua missään.Veden juonti teoriaan en hirveesti usko,koetettu on eikä ollu mainittavaa apua.Totta on että psyyke varmaan vaikuttaa omalta osaltaan hajuun,mulla on todettu paniikkihäiriö just tän hajuongelman takia mutta yksikään lääkäri jolla olen käynyt ei ole halukas selvittämään mistä tuo haju johtuu.Joten ei kai muu auta kun kärsiä taakkansa.

      • etrt

        Sama täällä, lääkärit eivät ole kiinnostuneita tutkimaan asiaa. Sanovat että kuvittelen ja ettei mitään ongelmaa ole. No, minun on hyvin vaikea lähteä ovesta ulos ilman että kävisin ensin suihkussa (kaikki eivät ehkä osaa kuvitella minkälaista on kun vuosia saa pelätä haisevansa pahalle) ja ehkäpä siksi lääkärit eivät ole vielä haistaneet mitään, mutta kyllä se haju sieltä parin tunnin kuluttua taas tulee. Ja koska eivät siinä tapaamisella haista mitään, päättävät ettei mitään hajua voi ollakaan ja että vika on minun päässäni. Sen sijaan että uskoisivat minua (kuten uskovat muidenkin potilaiden oirekuvauksia) ja alkaisivat selvittää asiaa, esim laittamalla minut hikoilemaan jotenkin voidakseen paremmin analysoida hajua. Siksi päättävät että ongelma on kuvitelmaa, kun on kuulemma tavallista kuvitella haisevansa. No mistä he sitten tietävät että se edes on tavallisesti kuvitelmaa? Ehkä haisevia potilaita käy heillä useinkin mutta he julistavat ongelman kuvitelmaksi. Minulle ainakin on kymmenet ihmiset sanoneet aivan selvällä suomen kielellä että haisen pahalle. Ehkä he kaikki sitten ovat olleetkin väärässä.


      • Anonyymi

        Kaupassa sanoi kassaneiti minulle, että haisen pahalle. Ryhdyin karttamaan sitä henkilöä kassoilla. En käynyt kertaakaan sillä linjalla, kun olin asiakas ja asukkaana siinä kunnassa. Onneksi kauppaan tuli itsepalvelu kassat. Ne ei ainakaan ääneen sano asiakkaan, maksavan asiakkaan tuoksuista. Itsepalvelu kassa toivottaa, että kiitos käynnistä - tervetuloa uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupassa sanoi kassaneiti minulle, että haisen pahalle. Ryhdyin karttamaan sitä henkilöä kassoilla. En käynyt kertaakaan sillä linjalla, kun olin asiakas ja asukkaana siinä kunnassa. Onneksi kauppaan tuli itsepalvelu kassat. Ne ei ainakaan ääneen sano asiakkaan, maksavan asiakkaan tuoksuista. Itsepalvelu kassa toivottaa, että kiitos käynnistä - tervetuloa uudelleen.

        Kerran oli asiakas lukenut kassakuitin, jossa oli lukenut lopussa. Suksi kuuseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupassa sanoi kassaneiti minulle, että haisen pahalle. Ryhdyin karttamaan sitä henkilöä kassoilla. En käynyt kertaakaan sillä linjalla, kun olin asiakas ja asukkaana siinä kunnassa. Onneksi kauppaan tuli itsepalvelu kassat. Ne ei ainakaan ääneen sano asiakkaan, maksavan asiakkaan tuoksuista. Itsepalvelu kassa toivottaa, että kiitos käynnistä - tervetuloa uudelleen.

        Koskahan kassaneiti sanoo, että voisitteko suorittaa ostoksenne netin kautta ja ne toimitettaisiin ovelle, ettet tartte tulla tänne hajua levittään.


      • Anonyymi

        Viime kesänä kuulin jonkun sanovan ihan ääneen keskellä kaupungin toria, että tuo henkilö haisee pahalle.
        Nyt on ilmeisesti haju, paha haju loppunut, kun sain lopettaa hyytymisenestolääkityksen käytön.
        Viime syksynä vielä kuulin kaupassa, että ollaan pahalle hajulle altistuneita ja en ole pyytänyt anteeksi, kun haisen ja haisee pahalle. Nyt ( 2-kk.n ) kommentit on loppuneet, tai pas*an hajuun nenä puutunut. Kylässä, jossa asun on vain yksi kauppa.


    • Tässä_

      Avata vanhaa ketjua.Tämä hajuongelma on monille myös minulle erittäin arkaluontoinen asia.Hajustani on huomauteltu koko ikäni.Seurauksena sosiaalisten tilanteiden karttaminen,erakoituminen,heikko itsetunto ym.Ongelman ydintä olen koittanut etsiä vuosia mutta lähes tuloksetta.On kuitenkin alkanut miettiä että haju ei lähde itsestäni vaan vaatteistani.Mutta mistä haju vaatteisiin tulee??
      Onneksi en taida tämän palstan perusteella olla ainut hajuongelman kanssa oleva.
      Ongelma on erittäin kiusallinen varsinkin nuorille,nuorille siitä huomautellaan ja mahdollisesti kiusataan.Aikuisena ihmiset eivät kehtaa suoraan sanoa asiasta mutta kyllä sen kanssa ihmisten ilmeistä ja reagtioista huomaa mitä he haistavat.Toisin sanoen haju on pilannut elämäni..

      • Apua

        Haisevatko jotkut ihmiset pahalle, häiritsevälle, kummalliselta? Haluaisin kaikenlaisia mielipiteitä rehellisesti olit hajuherkkä tai et!
        Itse olen saanut kuulla "sä haiset" "pierasitko" "mikä täällä haisee" Itse en tätä hajua haista - paitsi joskus petivaatteet ja farkut haisee oudolta/pistävältä.
        Huolehdin henk.koht.hygieniasta. Yritän juoda paljon vettä, että aineen vaihdunta toimii.
        En vain käsitä miksi haisen? ja miltä voin haista?

        Löysin yhden keskustelun TMAU:sta, onko kellään tietoa tästä taudista?(http://www.tukiasema.net/keskustelu/show.asp?id=52314&c =8&p=40&pm=1)
        Itselläni on myös takana läheisten ihmisten menetyksiä lapsuudesta saakka - saako tämä elimistön jotenkin lukkoon ja pahaa hajua muodostuu - pelko, jännitys, ylivireys, masennus, suru...?


      • Anonyymi

        Kommentoin vanhaan ketjuun, jos jollekin voisi tästäkin olla hyötyä. Kesäisin päivittäin hikiliikuntaa harrastaneena omakohtainen kokemus, että esim. paidat ja sukat alkoivat ajan oloon haista pahalle - siis vielä pyykinpesun ja silityksenkin jälkeen! Esim. puuvilla-elastaanisekoitteiset, joissa pesuohje 40 astetta. Itse ostan aavistuksen reilummat topit ja pikkuhousut, jotta niissä on pieni kutistumisvarakin ja pesen aina välillä 60 asteessa. Omassa koneessani 60 oC pesuohjelman kesto jopa 2-3 tuntia, joten toisinaan ajan säästämiseksi käytän 45 min. / 40 asteen pesuakin liikuntavaatteille. Sama ollut pidemmän päälle joidenkin rintsikoiden kanssa, että alkavat haista pahalle, kun jatkuvasti pesty vain 40 asteessa. Haisu voi ilmetä vasta PESUN JÄLKEEN päällä: voit olla itse "hajuttoman" suihkunraikas, mutta paha haju tuleekin VAATTEESTA! Omalla vastuulla voi kokeilla pestä välillä rintaliivitkin 60 asteessa. Kokemuksesta voin kertoa, että roskiin aiotut karsean hajuiset liivit ovat puhdistuneet hajuttomiksi näillä 60 oC pesuilla. (Ja liiveille kannattaa käyttää aina pesupussia).


      • Anonyymi

        Kerran sain työpaikassa haalarin työvaatteeksi, jossa firman logo selkäpuolella. Haalari oli siististi viikattu, mutta irrallaan. Ei ollut pussissa tai laatikossa. Menin töistä kotiini ja laitoin haalarit roikkumaan naulakkoon, että tulevana maanantaina saan laittaa uuden haalarin päälleni. Aamulla tuli nenään kummallinen, ihan outo haju, erittäin epämiellyttävä haju🤢🤮 Naulakon alla oli lämpöpatteri ja kohdalla ollessa haju oli erittäin voimakas ja paha. Laitoin haalarit pesuun ja eteisen haju häippäsi. Tuuletin huoneen hyvin. Otin pestyt haalari kuivumaan kynppärin telineeseen ja haju ei ollut poistunut haalareista. ( Pesin uudestaan pesugloridilla, kun se on vielä desinfioiva tuote.) Haju oli homeinen ja ummehtunut pahemman kerran. Laitoin kuivuneen haalarin pussiin ja vein sekajäte laatikkoon. Työpaikan varasto homeiden saastuttama, jossa haalarit oli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerran sain työpaikassa haalarin työvaatteeksi, jossa firman logo selkäpuolella. Haalari oli siististi viikattu, mutta irrallaan. Ei ollut pussissa tai laatikossa. Menin töistä kotiini ja laitoin haalarit roikkumaan naulakkoon, että tulevana maanantaina saan laittaa uuden haalarin päälleni. Aamulla tuli nenään kummallinen, ihan outo haju, erittäin epämiellyttävä haju🤢🤮 Naulakon alla oli lämpöpatteri ja kohdalla ollessa haju oli erittäin voimakas ja paha. Laitoin haalarit pesuun ja eteisen haju häippäsi. Tuuletin huoneen hyvin. Otin pestyt haalari kuivumaan kynppärin telineeseen ja haju ei ollut poistunut haalareista. ( Pesin uudestaan pesugloridilla, kun se on vielä desinfioiva tuote.) Haju oli homeinen ja ummehtunut pahemman kerran. Laitoin kuivuneen haalarin pussiin ja vein sekajäte laatikkoon. Työpaikan varasto homeiden saastuttama, jossa haalarit oli.

        Päivänkakkara on kukka ja kasvaa luonnossa. Tiesimme, että päivänkakkara tuoksahtaa, kuin hikinen sukka, jalka ja saapas. Ällöttävä tuoksu. Saapui iltaa istumaan tuttuja henkilöitä ja jokainen laittoi jalkojaan syvemmälle pöydän alle. Luulivat, että jalat tuoksahtaa. Tuoksua lehahdutti maljakossa olleet päivänkakkarat. Voisi paremmin sanoa, että päivänpskalat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kommentoin vanhaan ketjuun, jos jollekin voisi tästäkin olla hyötyä. Kesäisin päivittäin hikiliikuntaa harrastaneena omakohtainen kokemus, että esim. paidat ja sukat alkoivat ajan oloon haista pahalle - siis vielä pyykinpesun ja silityksenkin jälkeen! Esim. puuvilla-elastaanisekoitteiset, joissa pesuohje 40 astetta. Itse ostan aavistuksen reilummat topit ja pikkuhousut, jotta niissä on pieni kutistumisvarakin ja pesen aina välillä 60 asteessa. Omassa koneessani 60 oC pesuohjelman kesto jopa 2-3 tuntia, joten toisinaan ajan säästämiseksi käytän 45 min. / 40 asteen pesuakin liikuntavaatteille. Sama ollut pidemmän päälle joidenkin rintsikoiden kanssa, että alkavat haista pahalle, kun jatkuvasti pesty vain 40 asteessa. Haisu voi ilmetä vasta PESUN JÄLKEEN päällä: voit olla itse "hajuttoman" suihkunraikas, mutta paha haju tuleekin VAATTEESTA! Omalla vastuulla voi kokeilla pestä välillä rintaliivitkin 60 asteessa. Kokemuksesta voin kertoa, että roskiin aiotut karsean hajuiset liivit ovat puhdistuneet hajuttomiksi näillä 60 oC pesuilla. (Ja liiveille kannattaa käyttää aina pesupussia).

        Minulla tulee paha haju omasta kehosta ja sen huomaan siitä, kun laitan paidan päälle, niin muutaman tunnin päästä lehahtaa melkein mädän hajua muistuttava tuoksu. Heti siinä vaihdan pestyn paidan uudestaan ja hajut on poissa sen muutaman tunnin. Suihkussa käynnistäkään ei ole ollut apua kauaa


    • Helmi00

      Hei,
      Haluaisitko joskus tietää miltä haiset? Minä ainakin haluaisin:)...niin ikävältä kuin se kuulostaakin..monella meillä on ongelmana, että ei pysty kysymään ihmisiltä miltä haisee..kaikki läsnäolijat vain pitävät nenästä kiinni ym. Mä haluaisin tietää miltä HAISEN. HALUAAKO JOKU MUU??
      Ja samalla vois kokeilla jotain keinoja..eri shamppoita ym...ja sit olis luotettava "hajutuomari" toisesta. Löytyisikö kaveri tälläseen? Olen naimisissa ja 30 vuotias nainen..mitään muuta en siis halua kuin selvittää onko tähän hajuongelmaan ratkaisua?

      • Kukkanen77

        Hei

        Täällä löytyisi kaveri kokeiluun mukaan.
        Itse olen 32 v nainen ja myös naimisissa. Olen töissä pääkaupunkiseudulla.


      • Man40

        Tuossa on ihan ajatusta, olen mukana. Itse olen yli 40-kymppinen mies ja olen kärsinyt noista hajuongelmista murrosikäisestä lähtien. Jotenkin olen kuitenkin selvinnyt niistä, mutta sosiaalinen elämä on kärsinyt suunnattomasti. Välillä ei ole tuota ongelmaa, mutta sitten tulee aivan yhtäkkiä taas eteen. Mulla kyllä liittyy voimakkaasti ahdistukseen, masennukseen ja yksinoloon. Olen sinkku tällä hetkellä ja sen olen huomannut, että jos on seurustelusuhde ja luottamus toiseen, tällöin tuo hajuongelma väistyy tieltä. Eli uskon, että läheisyyden, turvallisuuden tunteen puuttuminen tuo noita kehon ominaisuuksia myös esille. Olen aina ollut kova jännittämään, joten liittyy varmasti siihen. Töissä olen normaalisti, hyvässä toimessa, mutta vaikeuttaa esim. yhteiskuljetuksissa, kun joutuu matkustamaan pitemmän matkan henkilöautossa muiden kanssa. Matkaa jännittää jo etukäteen ja sitten taas ongelma tupsahtaa esille, tosi harmillista ja masentavaakin. Elämänlaatu ja elämästä nauttiminen kärsii. Tähän vaivaan uskoisin, että auttaisi, että pystyisi kokoontumaan samaa vaivaa potevien kanssa ja keskustelemaan asiasta. Mutta mistä sellaisen ryhmän saisi kokoon, meitä on kuitenkin samaa vaivaa potevia eri puolilla Suomea. Mutta tosi kiva, että tästä asiasta keskustellaan täällä, minulle ainakin antaa toivoa, että tästä taas elämä kirkastuisi. Kaikille vaivaa poteville myös voimia, elämä ei ole joskus kaikille yhtä reilua.


      • Hajumaniaia
        Man40 kirjoitti:

        Tuossa on ihan ajatusta, olen mukana. Itse olen yli 40-kymppinen mies ja olen kärsinyt noista hajuongelmista murrosikäisestä lähtien. Jotenkin olen kuitenkin selvinnyt niistä, mutta sosiaalinen elämä on kärsinyt suunnattomasti. Välillä ei ole tuota ongelmaa, mutta sitten tulee aivan yhtäkkiä taas eteen. Mulla kyllä liittyy voimakkaasti ahdistukseen, masennukseen ja yksinoloon. Olen sinkku tällä hetkellä ja sen olen huomannut, että jos on seurustelusuhde ja luottamus toiseen, tällöin tuo hajuongelma väistyy tieltä. Eli uskon, että läheisyyden, turvallisuuden tunteen puuttuminen tuo noita kehon ominaisuuksia myös esille. Olen aina ollut kova jännittämään, joten liittyy varmasti siihen. Töissä olen normaalisti, hyvässä toimessa, mutta vaikeuttaa esim. yhteiskuljetuksissa, kun joutuu matkustamaan pitemmän matkan henkilöautossa muiden kanssa. Matkaa jännittää jo etukäteen ja sitten taas ongelma tupsahtaa esille, tosi harmillista ja masentavaakin. Elämänlaatu ja elämästä nauttiminen kärsii. Tähän vaivaan uskoisin, että auttaisi, että pystyisi kokoontumaan samaa vaivaa potevien kanssa ja keskustelemaan asiasta. Mutta mistä sellaisen ryhmän saisi kokoon, meitä on kuitenkin samaa vaivaa potevia eri puolilla Suomea. Mutta tosi kiva, että tästä asiasta keskustellaan täällä, minulle ainakin antaa toivoa, että tästä taas elämä kirkastuisi. Kaikille vaivaa poteville myös voimia, elämä ei ole joskus kaikille yhtä reilua.

        Itse olen 30-vuotias hyväkuntoinen mies ja haisen myöskin todella pahalle. Olen käynyt sympaattisessa salpauksessa Telarannalla koska kainalohikoiluni tuotti niin paljon hajuhaittoja. No Telarannan metodi toimi niin kuin sen pitikin, hikoiluni siirtyi enemmän vartalon alueelle muttei kuitenkaan poistanut itse ongelmaa. Kainaloni hikoilevat vieläkin, merkittävästi vähemmän kuitenkin, mutta jotenkin haisen silti vielä pahalle. Omat perheenjäsenet eivät sitä huomaa mutta kaikki muut kyllä huomaa. Niin kuin edellinen totesi, minusta tuntuu samalta että vaatteeni alkaa haista pahalle. En esimerkiksi käytä yhtään mustia paitoja koska niistä lähtee paljon pahempi haju kuin vaaleista. Itse olen tilannut netistä kaikenmaailman tuotteita ja tarttunut kaikkiin oljenkorsiin, tuloksetta. Nyt tarvisi perustaa joku sivu tms jossa voitaisiin vaihtaa eri tuotteiden tuloksia. Kumma en ole itsekään kärsinyt tästä kuin vasta 6-7 vuotta mutta se on sen verran liikaa. Olen myös käynyt kaikki laboratorio tutkimukset läpi, eikä mitään vikaa löydy. Lääkäri oli alussa tosi ymmärtäväinen, mutta kunnes tulokset näytti hyvältä, alkoi hän pitää minua luulosairaana ja suositteli psykiatria. Tarvisi varmaan mennä koko päiväksi lääkärin viereen istumaan jotta hän tajuaisi mistä on kyse. Tuntuu jotenkin niin väärältä ja epäoikeuden mukaiselta että asia johon ei pitäsi edes kiinnittää ollenkaan huomiota, vie pikkuhiljaa elämää yhä enemmän ja enemmän kohti syrjäytyneisyyttä ja yksinäisyyttä.


      • Moi vaan
        Hajumaniaia kirjoitti:

        Itse olen 30-vuotias hyväkuntoinen mies ja haisen myöskin todella pahalle. Olen käynyt sympaattisessa salpauksessa Telarannalla koska kainalohikoiluni tuotti niin paljon hajuhaittoja. No Telarannan metodi toimi niin kuin sen pitikin, hikoiluni siirtyi enemmän vartalon alueelle muttei kuitenkaan poistanut itse ongelmaa. Kainaloni hikoilevat vieläkin, merkittävästi vähemmän kuitenkin, mutta jotenkin haisen silti vielä pahalle. Omat perheenjäsenet eivät sitä huomaa mutta kaikki muut kyllä huomaa. Niin kuin edellinen totesi, minusta tuntuu samalta että vaatteeni alkaa haista pahalle. En esimerkiksi käytä yhtään mustia paitoja koska niistä lähtee paljon pahempi haju kuin vaaleista. Itse olen tilannut netistä kaikenmaailman tuotteita ja tarttunut kaikkiin oljenkorsiin, tuloksetta. Nyt tarvisi perustaa joku sivu tms jossa voitaisiin vaihtaa eri tuotteiden tuloksia. Kumma en ole itsekään kärsinyt tästä kuin vasta 6-7 vuotta mutta se on sen verran liikaa. Olen myös käynyt kaikki laboratorio tutkimukset läpi, eikä mitään vikaa löydy. Lääkäri oli alussa tosi ymmärtäväinen, mutta kunnes tulokset näytti hyvältä, alkoi hän pitää minua luulosairaana ja suositteli psykiatria. Tarvisi varmaan mennä koko päiväksi lääkärin viereen istumaan jotta hän tajuaisi mistä on kyse. Tuntuu jotenkin niin väärältä ja epäoikeuden mukaiselta että asia johon ei pitäsi edes kiinnittää ollenkaan huomiota, vie pikkuhiljaa elämää yhä enemmän ja enemmän kohti syrjäytyneisyyttä ja yksinäisyyttä.

        Olen huomannut, että minulla on ihan sama ongelma kuin monella muullakin täällä. Pidän hygieniastani erittäin hyvää huolta, syön suht terveellisesti ja juon myös vettä. Apteekin kuonanpoistokuureja en ole kokeillut, ehkä pitäisi niitä kokeilla. Lääkärillä olen käynyt ja sain vastauksen "Minun nenään ei kyllä käy mikään haju". Otettiin myös verikokeet ja testit eikä niissä ollut mitään epänormaalia. Nyt en enää tiedä mitä tässä tekisi, koska vähän väliä saa kuulla huomauttelua hajusta. Olen alkanut jo eristäytyä aika lailla ja sosiaalisia tilanteita pelkään myös. Tämä on niin ärsyttävä ongelma, että välillä masentaa todella paljon. Ehkä pitäisi lähteä lääkärille uudestaan ja pyytää jotain jatkotutkimuksia..


      • Kärsivä
        Moi vaan kirjoitti:

        Olen huomannut, että minulla on ihan sama ongelma kuin monella muullakin täällä. Pidän hygieniastani erittäin hyvää huolta, syön suht terveellisesti ja juon myös vettä. Apteekin kuonanpoistokuureja en ole kokeillut, ehkä pitäisi niitä kokeilla. Lääkärillä olen käynyt ja sain vastauksen "Minun nenään ei kyllä käy mikään haju". Otettiin myös verikokeet ja testit eikä niissä ollut mitään epänormaalia. Nyt en enää tiedä mitä tässä tekisi, koska vähän väliä saa kuulla huomauttelua hajusta. Olen alkanut jo eristäytyä aika lailla ja sosiaalisia tilanteita pelkään myös. Tämä on niin ärsyttävä ongelma, että välillä masentaa todella paljon. Ehkä pitäisi lähteä lääkärille uudestaan ja pyytää jotain jatkotutkimuksia..

        Täällähän on niin tutunnäköistä asiaa!
        Tässä on kohta vuoden päivät kärsitty ihmeellisistä hajuista. Kehoni siis "haisee pistävältä", joka häiritsee itseäni, sekä lähelläni olevia. (tosin ne lähellä olevat ovat vähentyneet roimasti lähiaikoina, ihan itseni toimesta)

        Olen aina ollut tarkka hygieniasta, tämä tuntuu jotenkin väärältä... elämä on aivan raiteiltaan ja tilanne senkuin pahenee. Olen alkanut eristäytyä "sosiaalisista tilanteista", joka hetki täytyy ajatella, kuinka keplottelen tilanteet eteenpäin jotten joutuisi "tiukkoihin tilanteisiin".

        Hajuhaitan korjaamiseen on kulunut varmasti satoja euroja tässä vuoden mittaan, mutta ei ole apua löytynyt. Aina kun uuden oljenkorjen löytää, tilanne ehkä tuntuu helpottavankin joksikin aikaa. Ehkä se johtuu myös osaksi jostain "psykologisista" jutuista... keho tulee huijatuksi ihmisen toivoessa parasta mutta tilanne palaa pian ennalleen.

        Tällaista ongelmaa ei varmasti osaa ymmärtää, mikäli ei itse sitä koe. Pelkään erakoituvan ja tulevani hulluksi, mikäli tämä jatkuu. Olisi niin mahtavaa elää normaalisti...

        Pahin tilanne tässä lähiaikoina oli läheisen ihmisen häät... niitä kun ei viitsinyt jättää väliin. Lähellä istuvat yskivät ja köhisivät, pyyhkivät silmiään ja nenäänsä, yhdessä vaiheessa huomasin istuvani pöydäss yksin, muut olivat häipyneet vessaan tms..
        Lähdinkin häistä ennen aikojaan pois ja ajelin "raivon vallassa" taas kerran kotiin. Tämä on niin hankalaa ja tästä on vaikea puhuakin... pelkään mihin tämä vielä johtaa mikäli konstia ei asian parantamiseksi löydy.
        Olen kokeillut "kaikkea mahdollista" parantaakseni tilannetta tuloksetta.

        Tämä on alkanut jo haittaamaan omaakin hyvinvointia,(henkistä hyvinvointia haitannut jo pitkään välillä kurkku karhea, pää kipeä ja silmiä kuivaa tämän hajun seurauksena, ei se ole mitään hien hajua vaan jokin "imelä/pistävä" haju, joka haihtuu kai iholta itseni ja muiden hengitettäväksi.


        Älä sano, että käy suihkussa aamuisin ja hae apteekista dödöä... voi pojat, tässä on niin monet "konsit" kokeiltu. ;)
        Kai se on vaan kahlattava eteenpäin ja toivottava parannusta tilanteeseen.
        Sori tämä vuodatus, mutta oli pakko kirjoittaa kun löyty tällanen ketju. :)


      • MilaK
        Kärsivä kirjoitti:

        Täällähän on niin tutunnäköistä asiaa!
        Tässä on kohta vuoden päivät kärsitty ihmeellisistä hajuista. Kehoni siis "haisee pistävältä", joka häiritsee itseäni, sekä lähelläni olevia. (tosin ne lähellä olevat ovat vähentyneet roimasti lähiaikoina, ihan itseni toimesta)

        Olen aina ollut tarkka hygieniasta, tämä tuntuu jotenkin väärältä... elämä on aivan raiteiltaan ja tilanne senkuin pahenee. Olen alkanut eristäytyä "sosiaalisista tilanteista", joka hetki täytyy ajatella, kuinka keplottelen tilanteet eteenpäin jotten joutuisi "tiukkoihin tilanteisiin".

        Hajuhaitan korjaamiseen on kulunut varmasti satoja euroja tässä vuoden mittaan, mutta ei ole apua löytynyt. Aina kun uuden oljenkorjen löytää, tilanne ehkä tuntuu helpottavankin joksikin aikaa. Ehkä se johtuu myös osaksi jostain "psykologisista" jutuista... keho tulee huijatuksi ihmisen toivoessa parasta mutta tilanne palaa pian ennalleen.

        Tällaista ongelmaa ei varmasti osaa ymmärtää, mikäli ei itse sitä koe. Pelkään erakoituvan ja tulevani hulluksi, mikäli tämä jatkuu. Olisi niin mahtavaa elää normaalisti...

        Pahin tilanne tässä lähiaikoina oli läheisen ihmisen häät... niitä kun ei viitsinyt jättää väliin. Lähellä istuvat yskivät ja köhisivät, pyyhkivät silmiään ja nenäänsä, yhdessä vaiheessa huomasin istuvani pöydäss yksin, muut olivat häipyneet vessaan tms..
        Lähdinkin häistä ennen aikojaan pois ja ajelin "raivon vallassa" taas kerran kotiin. Tämä on niin hankalaa ja tästä on vaikea puhuakin... pelkään mihin tämä vielä johtaa mikäli konstia ei asian parantamiseksi löydy.
        Olen kokeillut "kaikkea mahdollista" parantaakseni tilannetta tuloksetta.

        Tämä on alkanut jo haittaamaan omaakin hyvinvointia,(henkistä hyvinvointia haitannut jo pitkään välillä kurkku karhea, pää kipeä ja silmiä kuivaa tämän hajun seurauksena, ei se ole mitään hien hajua vaan jokin "imelä/pistävä" haju, joka haihtuu kai iholta itseni ja muiden hengitettäväksi.


        Älä sano, että käy suihkussa aamuisin ja hae apteekista dödöä... voi pojat, tässä on niin monet "konsit" kokeiltu. ;)
        Kai se on vaan kahlattava eteenpäin ja toivottava parannusta tilanteeseen.
        Sori tämä vuodatus, mutta oli pakko kirjoittaa kun löyty tällanen ketju. :)

        Itse kärsin lähinnä pahasta hajusta päänahassani. Myös kasvojeni iho rasvoittuu nopeasti ja haisee aika tunkkaiselle. Olen kokeillut vaikka mitä, tosin en kuonanpoistoaineita. Seuraavaksi kokeilen Selukos shampoota, jota saa apteekista.

        Minulla on ollut pientä hilseongelmaa, mutta sen sain kuriin, mutta paha haju ei lähde. Luulen, ettei minulla ole niin paha ongelma kuin teillä. Mutta olen aika maassa jo oman ongelmani takia, joten tsemppiä teille todella.

        Ainakaan en ole huomannut että muut ihmiset häiriintyisi "hajustani". Tiedän kyllä itse, ettei päänahkani tuoksu ruusuille. Pesenkin sen joka päivä. Lapseni kyllä haistoi päänahkaani ja sanoi että haisee pahalle. Ei ollut yllätys. Muuten ei ole sanonut että haisisin ja ei ainakaan karttele minua vaan viereen tulee aina. :)

        Muutoksia tuli elämääni kun tämä hajuongelma alkoi, ja tapahtui kaikkea ei niin mukavaa. En tiedä vaikuttiko se. Olen ollut näiden asioiden takia ahdistunut, hieman pelokaskin.

        Nyt aion tosissani päästä tästä hajuongelmasta eroon. Ei ole kiva kun on pessyt hiukset ja päänahan niin pari tuntia ja ne ovat likaiset ja haisevat. Minulla vielä paksut ja pitkät hiukset, ei ole kiva.

        Eli hankin sen selukos shampoon, system4 shampoosta olen kuullut myös hyvää. Alan toden teolla lenkkeilemään, syön terveellisesti, juon vettä runsaasti ja yritän ottaa rennosti. Ehkä kasvojen ihokin pysyisi mattana kauemmin (nyt sen tunnin ehkä) ja kuulkaa olen kokeillut kaikkea!

        Toivottavasti kaikki löydämme ratkaisun kiusalliseen ongelmaamme.


      • kdjdgf
        MilaK kirjoitti:

        Itse kärsin lähinnä pahasta hajusta päänahassani. Myös kasvojeni iho rasvoittuu nopeasti ja haisee aika tunkkaiselle. Olen kokeillut vaikka mitä, tosin en kuonanpoistoaineita. Seuraavaksi kokeilen Selukos shampoota, jota saa apteekista.

        Minulla on ollut pientä hilseongelmaa, mutta sen sain kuriin, mutta paha haju ei lähde. Luulen, ettei minulla ole niin paha ongelma kuin teillä. Mutta olen aika maassa jo oman ongelmani takia, joten tsemppiä teille todella.

        Ainakaan en ole huomannut että muut ihmiset häiriintyisi "hajustani". Tiedän kyllä itse, ettei päänahkani tuoksu ruusuille. Pesenkin sen joka päivä. Lapseni kyllä haistoi päänahkaani ja sanoi että haisee pahalle. Ei ollut yllätys. Muuten ei ole sanonut että haisisin ja ei ainakaan karttele minua vaan viereen tulee aina. :)

        Muutoksia tuli elämääni kun tämä hajuongelma alkoi, ja tapahtui kaikkea ei niin mukavaa. En tiedä vaikuttiko se. Olen ollut näiden asioiden takia ahdistunut, hieman pelokaskin.

        Nyt aion tosissani päästä tästä hajuongelmasta eroon. Ei ole kiva kun on pessyt hiukset ja päänahan niin pari tuntia ja ne ovat likaiset ja haisevat. Minulla vielä paksut ja pitkät hiukset, ei ole kiva.

        Eli hankin sen selukos shampoon, system4 shampoosta olen kuullut myös hyvää. Alan toden teolla lenkkeilemään, syön terveellisesti, juon vettä runsaasti ja yritän ottaa rennosti. Ehkä kasvojen ihokin pysyisi mattana kauemmin (nyt sen tunnin ehkä) ja kuulkaa olen kokeillut kaikkea!

        Toivottavasti kaikki löydämme ratkaisun kiusalliseen ongelmaamme.

        Lääkkeetkin aiheuttaa pahaa hajua.Elimistö pukkaa niitä myrkkyjä ulos,
        se on sen tehtävä.Ja jos yrittää päästä jostain unilääkkeistä tai rauhoittavista niin
        kyllä pukkaa hajua ja hikeä.


      • nuusku
        kdjdgf kirjoitti:

        Lääkkeetkin aiheuttaa pahaa hajua.Elimistö pukkaa niitä myrkkyjä ulos,
        se on sen tehtävä.Ja jos yrittää päästä jostain unilääkkeistä tai rauhoittavista niin
        kyllä pukkaa hajua ja hikeä.

        Minulla on hyvin tarkka hajuaisti. Olen kiinnittänyt huomiota, että stressitilanne voi olla yksi erään hajun syy. Jotkut nuoret ennen peliä, sama haju on usein kehitysvammaisilen hoitopaikoissa ja silloin, kun erään läheisen ihmisen masennus on huonompi.


      • elämävoittaa
        Kärsivä kirjoitti:

        Täällähän on niin tutunnäköistä asiaa!
        Tässä on kohta vuoden päivät kärsitty ihmeellisistä hajuista. Kehoni siis "haisee pistävältä", joka häiritsee itseäni, sekä lähelläni olevia. (tosin ne lähellä olevat ovat vähentyneet roimasti lähiaikoina, ihan itseni toimesta)

        Olen aina ollut tarkka hygieniasta, tämä tuntuu jotenkin väärältä... elämä on aivan raiteiltaan ja tilanne senkuin pahenee. Olen alkanut eristäytyä "sosiaalisista tilanteista", joka hetki täytyy ajatella, kuinka keplottelen tilanteet eteenpäin jotten joutuisi "tiukkoihin tilanteisiin".

        Hajuhaitan korjaamiseen on kulunut varmasti satoja euroja tässä vuoden mittaan, mutta ei ole apua löytynyt. Aina kun uuden oljenkorjen löytää, tilanne ehkä tuntuu helpottavankin joksikin aikaa. Ehkä se johtuu myös osaksi jostain "psykologisista" jutuista... keho tulee huijatuksi ihmisen toivoessa parasta mutta tilanne palaa pian ennalleen.

        Tällaista ongelmaa ei varmasti osaa ymmärtää, mikäli ei itse sitä koe. Pelkään erakoituvan ja tulevani hulluksi, mikäli tämä jatkuu. Olisi niin mahtavaa elää normaalisti...

        Pahin tilanne tässä lähiaikoina oli läheisen ihmisen häät... niitä kun ei viitsinyt jättää väliin. Lähellä istuvat yskivät ja köhisivät, pyyhkivät silmiään ja nenäänsä, yhdessä vaiheessa huomasin istuvani pöydäss yksin, muut olivat häipyneet vessaan tms..
        Lähdinkin häistä ennen aikojaan pois ja ajelin "raivon vallassa" taas kerran kotiin. Tämä on niin hankalaa ja tästä on vaikea puhuakin... pelkään mihin tämä vielä johtaa mikäli konstia ei asian parantamiseksi löydy.
        Olen kokeillut "kaikkea mahdollista" parantaakseni tilannetta tuloksetta.

        Tämä on alkanut jo haittaamaan omaakin hyvinvointia,(henkistä hyvinvointia haitannut jo pitkään välillä kurkku karhea, pää kipeä ja silmiä kuivaa tämän hajun seurauksena, ei se ole mitään hien hajua vaan jokin "imelä/pistävä" haju, joka haihtuu kai iholta itseni ja muiden hengitettäväksi.


        Älä sano, että käy suihkussa aamuisin ja hae apteekista dödöä... voi pojat, tässä on niin monet "konsit" kokeiltu. ;)
        Kai se on vaan kahlattava eteenpäin ja toivottava parannusta tilanteeseen.
        Sori tämä vuodatus, mutta oli pakko kirjoittaa kun löyty tällanen ketju. :)

        Oletteko varmoja, että haju tulee ihosta? Ettei hengityksestä? Itse kärsin joskus pistävästä hajusta hengityksessä (haju tuli siis nenänkin kautta hengitettäessä) mutta muutin ruokavaliotani jolloin ongelma parani.


      • tidiim
        MilaK kirjoitti:

        Itse kärsin lähinnä pahasta hajusta päänahassani. Myös kasvojeni iho rasvoittuu nopeasti ja haisee aika tunkkaiselle. Olen kokeillut vaikka mitä, tosin en kuonanpoistoaineita. Seuraavaksi kokeilen Selukos shampoota, jota saa apteekista.

        Minulla on ollut pientä hilseongelmaa, mutta sen sain kuriin, mutta paha haju ei lähde. Luulen, ettei minulla ole niin paha ongelma kuin teillä. Mutta olen aika maassa jo oman ongelmani takia, joten tsemppiä teille todella.

        Ainakaan en ole huomannut että muut ihmiset häiriintyisi "hajustani". Tiedän kyllä itse, ettei päänahkani tuoksu ruusuille. Pesenkin sen joka päivä. Lapseni kyllä haistoi päänahkaani ja sanoi että haisee pahalle. Ei ollut yllätys. Muuten ei ole sanonut että haisisin ja ei ainakaan karttele minua vaan viereen tulee aina. :)

        Muutoksia tuli elämääni kun tämä hajuongelma alkoi, ja tapahtui kaikkea ei niin mukavaa. En tiedä vaikuttiko se. Olen ollut näiden asioiden takia ahdistunut, hieman pelokaskin.

        Nyt aion tosissani päästä tästä hajuongelmasta eroon. Ei ole kiva kun on pessyt hiukset ja päänahan niin pari tuntia ja ne ovat likaiset ja haisevat. Minulla vielä paksut ja pitkät hiukset, ei ole kiva.

        Eli hankin sen selukos shampoon, system4 shampoosta olen kuullut myös hyvää. Alan toden teolla lenkkeilemään, syön terveellisesti, juon vettä runsaasti ja yritän ottaa rennosti. Ehkä kasvojen ihokin pysyisi mattana kauemmin (nyt sen tunnin ehkä) ja kuulkaa olen kokeillut kaikkea!

        Toivottavasti kaikki löydämme ratkaisun kiusalliseen ongelmaamme.

        päänahan haju saattaa johtua siihen kertyvistä aineista, esimerkiksi shampoissa olevista silikoneista ja hiusten muotoilutuotteista kuten lakasta. tällainen hoituu kun käyttää syväpuhdistavaa (saa esim. kampaamoista) shampoota ohjeiden mukaan. tietääkseni sen käyttö helpottaa ainakin jotenkin.

        kannattaa muuten katsoa kaupassa hiustuotteista, etteivät ne sisällä silikonia.


      • Ei korjaa
        Hajumaniaia kirjoitti:

        Itse olen 30-vuotias hyväkuntoinen mies ja haisen myöskin todella pahalle. Olen käynyt sympaattisessa salpauksessa Telarannalla koska kainalohikoiluni tuotti niin paljon hajuhaittoja. No Telarannan metodi toimi niin kuin sen pitikin, hikoiluni siirtyi enemmän vartalon alueelle muttei kuitenkaan poistanut itse ongelmaa. Kainaloni hikoilevat vieläkin, merkittävästi vähemmän kuitenkin, mutta jotenkin haisen silti vielä pahalle. Omat perheenjäsenet eivät sitä huomaa mutta kaikki muut kyllä huomaa. Niin kuin edellinen totesi, minusta tuntuu samalta että vaatteeni alkaa haista pahalle. En esimerkiksi käytä yhtään mustia paitoja koska niistä lähtee paljon pahempi haju kuin vaaleista. Itse olen tilannut netistä kaikenmaailman tuotteita ja tarttunut kaikkiin oljenkorsiin, tuloksetta. Nyt tarvisi perustaa joku sivu tms jossa voitaisiin vaihtaa eri tuotteiden tuloksia. Kumma en ole itsekään kärsinyt tästä kuin vasta 6-7 vuotta mutta se on sen verran liikaa. Olen myös käynyt kaikki laboratorio tutkimukset läpi, eikä mitään vikaa löydy. Lääkäri oli alussa tosi ymmärtäväinen, mutta kunnes tulokset näytti hyvältä, alkoi hän pitää minua luulosairaana ja suositteli psykiatria. Tarvisi varmaan mennä koko päiväksi lääkärin viereen istumaan jotta hän tajuaisi mistä on kyse. Tuntuu jotenkin niin väärältä ja epäoikeuden mukaiselta että asia johon ei pitäsi edes kiinnittää ollenkaan huomiota, vie pikkuhiljaa elämää yhä enemmän ja enemmän kohti syrjäytyneisyyttä ja yksinäisyyttä.

        ongelmaa, että alkaa hikoilla kainaloiden sijaan joka paikasta. Huijausta ja rahastusta koko salpaushoito.


      • Anonyymi
        tidiim kirjoitti:

        päänahan haju saattaa johtua siihen kertyvistä aineista, esimerkiksi shampoissa olevista silikoneista ja hiusten muotoilutuotteista kuten lakasta. tällainen hoituu kun käyttää syväpuhdistavaa (saa esim. kampaamoista) shampoota ohjeiden mukaan. tietääkseni sen käyttö helpottaa ainakin jotenkin.

        kannattaa muuten katsoa kaupassa hiustuotteista, etteivät ne sisällä silikonia.

        Jos tukalan paha haju vaivaa päänahassa, niin välillä kannattaa pestä /vaahdottaa hiuspohjan kahdesti. Tavallinenkin shampoo toimii tässä. Itse joudun hajun takia pesemään hiukset joka toinen päivä, jos napostelee jätskiä tai suklaata enemmälti.


      • Anonyymi
        Hajumaniaia kirjoitti:

        Itse olen 30-vuotias hyväkuntoinen mies ja haisen myöskin todella pahalle. Olen käynyt sympaattisessa salpauksessa Telarannalla koska kainalohikoiluni tuotti niin paljon hajuhaittoja. No Telarannan metodi toimi niin kuin sen pitikin, hikoiluni siirtyi enemmän vartalon alueelle muttei kuitenkaan poistanut itse ongelmaa. Kainaloni hikoilevat vieläkin, merkittävästi vähemmän kuitenkin, mutta jotenkin haisen silti vielä pahalle. Omat perheenjäsenet eivät sitä huomaa mutta kaikki muut kyllä huomaa. Niin kuin edellinen totesi, minusta tuntuu samalta että vaatteeni alkaa haista pahalle. En esimerkiksi käytä yhtään mustia paitoja koska niistä lähtee paljon pahempi haju kuin vaaleista. Itse olen tilannut netistä kaikenmaailman tuotteita ja tarttunut kaikkiin oljenkorsiin, tuloksetta. Nyt tarvisi perustaa joku sivu tms jossa voitaisiin vaihtaa eri tuotteiden tuloksia. Kumma en ole itsekään kärsinyt tästä kuin vasta 6-7 vuotta mutta se on sen verran liikaa. Olen myös käynyt kaikki laboratorio tutkimukset läpi, eikä mitään vikaa löydy. Lääkäri oli alussa tosi ymmärtäväinen, mutta kunnes tulokset näytti hyvältä, alkoi hän pitää minua luulosairaana ja suositteli psykiatria. Tarvisi varmaan mennä koko päiväksi lääkärin viereen istumaan jotta hän tajuaisi mistä on kyse. Tuntuu jotenkin niin väärältä ja epäoikeuden mukaiselta että asia johon ei pitäsi edes kiinnittää ollenkaan huomiota, vie pikkuhiljaa elämää yhä enemmän ja enemmän kohti syrjäytyneisyyttä ja yksinäisyyttä.

        Kerta lääkäri on sanonut, että kuvittelet hajusi- vika päässäsi. Jos joku sivullinen huomauttaa ääneen hajustasi, niin sano, että kuvittelet hajun- vika on päässäsi. Mene hoitoa saamaan.


      • Anonyymi
        Hajumaniaia kirjoitti:

        Itse olen 30-vuotias hyväkuntoinen mies ja haisen myöskin todella pahalle. Olen käynyt sympaattisessa salpauksessa Telarannalla koska kainalohikoiluni tuotti niin paljon hajuhaittoja. No Telarannan metodi toimi niin kuin sen pitikin, hikoiluni siirtyi enemmän vartalon alueelle muttei kuitenkaan poistanut itse ongelmaa. Kainaloni hikoilevat vieläkin, merkittävästi vähemmän kuitenkin, mutta jotenkin haisen silti vielä pahalle. Omat perheenjäsenet eivät sitä huomaa mutta kaikki muut kyllä huomaa. Niin kuin edellinen totesi, minusta tuntuu samalta että vaatteeni alkaa haista pahalle. En esimerkiksi käytä yhtään mustia paitoja koska niistä lähtee paljon pahempi haju kuin vaaleista. Itse olen tilannut netistä kaikenmaailman tuotteita ja tarttunut kaikkiin oljenkorsiin, tuloksetta. Nyt tarvisi perustaa joku sivu tms jossa voitaisiin vaihtaa eri tuotteiden tuloksia. Kumma en ole itsekään kärsinyt tästä kuin vasta 6-7 vuotta mutta se on sen verran liikaa. Olen myös käynyt kaikki laboratorio tutkimukset läpi, eikä mitään vikaa löydy. Lääkäri oli alussa tosi ymmärtäväinen, mutta kunnes tulokset näytti hyvältä, alkoi hän pitää minua luulosairaana ja suositteli psykiatria. Tarvisi varmaan mennä koko päiväksi lääkärin viereen istumaan jotta hän tajuaisi mistä on kyse. Tuntuu jotenkin niin väärältä ja epäoikeuden mukaiselta että asia johon ei pitäsi edes kiinnittää ollenkaan huomiota, vie pikkuhiljaa elämää yhä enemmän ja enemmän kohti syrjäytyneisyyttä ja yksinäisyyttä.

        Minulle on monesti vaivihkaa sanottu, että haisen pahalle. Kesällä olen kuullut turuilla ja toreilla monesti, että tuo henkilö haisee pahalle.


      • Anonyymi
        Hajumaniaia kirjoitti:

        Itse olen 30-vuotias hyväkuntoinen mies ja haisen myöskin todella pahalle. Olen käynyt sympaattisessa salpauksessa Telarannalla koska kainalohikoiluni tuotti niin paljon hajuhaittoja. No Telarannan metodi toimi niin kuin sen pitikin, hikoiluni siirtyi enemmän vartalon alueelle muttei kuitenkaan poistanut itse ongelmaa. Kainaloni hikoilevat vieläkin, merkittävästi vähemmän kuitenkin, mutta jotenkin haisen silti vielä pahalle. Omat perheenjäsenet eivät sitä huomaa mutta kaikki muut kyllä huomaa. Niin kuin edellinen totesi, minusta tuntuu samalta että vaatteeni alkaa haista pahalle. En esimerkiksi käytä yhtään mustia paitoja koska niistä lähtee paljon pahempi haju kuin vaaleista. Itse olen tilannut netistä kaikenmaailman tuotteita ja tarttunut kaikkiin oljenkorsiin, tuloksetta. Nyt tarvisi perustaa joku sivu tms jossa voitaisiin vaihtaa eri tuotteiden tuloksia. Kumma en ole itsekään kärsinyt tästä kuin vasta 6-7 vuotta mutta se on sen verran liikaa. Olen myös käynyt kaikki laboratorio tutkimukset läpi, eikä mitään vikaa löydy. Lääkäri oli alussa tosi ymmärtäväinen, mutta kunnes tulokset näytti hyvältä, alkoi hän pitää minua luulosairaana ja suositteli psykiatria. Tarvisi varmaan mennä koko päiväksi lääkärin viereen istumaan jotta hän tajuaisi mistä on kyse. Tuntuu jotenkin niin väärältä ja epäoikeuden mukaiselta että asia johon ei pitäsi edes kiinnittää ollenkaan huomiota, vie pikkuhiljaa elämää yhä enemmän ja enemmän kohti syrjäytyneisyyttä ja yksinäisyyttä.

        Liikun paljon polkupyörällä ja kerran kuulin henkilön sanovan muille liikkujille, että tuo mies haisee pahalle. Lähtikö, lehahtiko minusta hajuvalli, kun ajoin sanojan ohi. Kesällä v-2024 sen kuulen, jos sattuu samanlainen tilanne.


    • Hajuherne240002349

      Pistä jotain hyvää tuoksua itteesi. Vaikka Guccia tai vastaavaa EDT:tä. Joku saattaa urputtaa että saa astma oireita tuoksu vesistäsi mutta älä anna sen vaikuttaa valintoihisi. Itse käytän oikein vahvoja dödöjä ja EDT:tä varmistan toki että ne ovat kalliita laatumerkkejä, eikä mitään Menneniä. (olen mies)

      • Anonyymi

        Ei hajulla ole hampaita ja se on hyvä.


    • Meeris

      Olin jo lähes unohtanut asian, mutta keskustelu palautti mieleeni oman hajuongelmani. Nuorena luulin vuosikausia haisevani pahalle ja arvatkaa vaan, mitä se teki itsetunnolleni ym. En tiedä, mistä sain tuon ajatuksen ja pelkotilan, ehkä siitä, että oli joitain tilanteita, jolloin teininä todellakin saattoi haista pahalle, juuri niitä aikoja, kun ei vielä tullut käytyä päivittäin suihkussa. Jossain vaiheessa, onneksi, minulle selvisi, etten haisekaan :) Ja nyt en ole aikuisena varma, podinko vain luulosairautta vai oliko ongelma todellinen. Lähes aina kuvittelin, että vierustoverini niiskuttivat takiani jne. Nuoruuden ongelmat tulivat myös mieleen, kun yksi kerta treenien jälkeen todellakin haisin kamalalle. olen urheillut paljon aina ja tätä ennen hajuja ei tuossa mittakaavassa ilmennyt. Aloitin juuri lääkityksen kilpirauhasen lievään vajaatoimintaan ja epäilen sitä liikunnnassa ilmenevien epätavallisten hajujen aiheuttajaksi.

      • Turmellus

        Luin yhdestä kirjasta kerran, että stressistä johtuva jonkinlainen sähkövirran tai vastaavan estojärjestelmä esimerkiksi käsissä aiheuttaa sen että käsistä tulee tahmaiset. Sama kirja keroi että meditointi auttaa siihen ettei käsistä tulisi tahmaiset ja olen huomannut saman itse. Käteni ovat täysin kuivat meditoidessa. Ajattelin että stressitapahtuma voisi aiheuttaa pahaa hajua ja tämä haju voisi kaikota jos ihminen ei stressaisi ja iho saisi hengittää vapaasti. En tiedä onko tässä mitään perää enkä muista kuinka juttu kirjassa luki, mutta suosittelen kaikille Jännittäjän kirjan lukemista sekä hiljaisuuden kirjan lukemista. Itse opin peloistani ja itsestäni todella paljon lukiessani hiljaisuuden kirjan, jännittäjän kirjaa en ole vielä lukenut, mutta arvelen sen olevan hyvä.


    • perinnöllistä

      Sille ei oikein voi mitään. Tutkimustietoa ei paljon ole.

      Sukuvika ja valitettavasti periytyvä. Kehon adrenaliinipitoisuus lisää, esim. jännitys lisää hikoilua ja pahan hajun erittymistä ts. bakteerien toimintaa iholla.

      Moni on haissut aina, mutta kiinnittää huomiota asiaan vasta aikuisiällä. Tai sitten jostain syystä jännittää nyt enemmän.

      Väljät vaatteet, hajusteet ja peseytyminen. Oisko siinä parhaat konstit?

      Kainaloihin kannattaa laittaa tuoksuton deo, koska bakteerien tuottama haju parfyymi = ei aina niin miellyttävä tuoksu.

      Maailman mahtuu hajuja, ei tuosta kannata niin hirveää stressiä ottaa!

      • Haiseva

        Valitettavasti minua nämä viestit tai konstit ei auta. Kiitos silti, että viitsitte vastata. Saan lähes säännöllisesti huomautuksia kuten "Hyi kuka pieras" "Mikä täällä haisee" "Täällä autossa taitaa olla jotain lehmäpaskaa"...
        Eli siis haju on todella voimakas, mutta en sitä itse huomaa!

        Alkoholilla on joko asiaan vaikutusta, tai sitten ihmiset herkemmin sanovat pahasta hajusta. Mutta joka tapauksessa, ilmeisesti haisen vähän väliä pahalle. Tämä on todella iso ongelma. Luulen, että monet läheiset eivät enää edes huomauta hajusta, koska tietävät että haisen joka tapauksessa, ja että en sitä itse aiheuta.

        Monen mielestä tämä on "pieni ongelma", mutta voin vakuuttaa että ei todellakaan ole. Koko ajan saa miettiä mihin menee ja mitä tästä nyt seuraa. Lähes poikkeuksetta saa kuulla huomautusta lähipiiristä hajun takia.

        Voin sanoa, että olen todellakin eristäytynyt kaikista sosiaalisista tilanteista, mitkä eivät ole pakollisia. En Lähde asunnostani mihinkään, ellei ole pakko. Joskus en jopa pakostakaan.

        Kuten olen jo aiemmin maininnut, kaikki kokeet on otettu ja lääkäri on todennut ettei mitään ole vialla. Pakko tässä on silti jotain tehdä..


      • jotainapua?
        Haiseva kirjoitti:

        Valitettavasti minua nämä viestit tai konstit ei auta. Kiitos silti, että viitsitte vastata. Saan lähes säännöllisesti huomautuksia kuten "Hyi kuka pieras" "Mikä täällä haisee" "Täällä autossa taitaa olla jotain lehmäpaskaa"...
        Eli siis haju on todella voimakas, mutta en sitä itse huomaa!

        Alkoholilla on joko asiaan vaikutusta, tai sitten ihmiset herkemmin sanovat pahasta hajusta. Mutta joka tapauksessa, ilmeisesti haisen vähän väliä pahalle. Tämä on todella iso ongelma. Luulen, että monet läheiset eivät enää edes huomauta hajusta, koska tietävät että haisen joka tapauksessa, ja että en sitä itse aiheuta.

        Monen mielestä tämä on "pieni ongelma", mutta voin vakuuttaa että ei todellakaan ole. Koko ajan saa miettiä mihin menee ja mitä tästä nyt seuraa. Lähes poikkeuksetta saa kuulla huomautusta lähipiiristä hajun takia.

        Voin sanoa, että olen todellakin eristäytynyt kaikista sosiaalisista tilanteista, mitkä eivät ole pakollisia. En Lähde asunnostani mihinkään, ellei ole pakko. Joskus en jopa pakostakaan.

        Kuten olen jo aiemmin maininnut, kaikki kokeet on otettu ja lääkäri on todennut ettei mitään ole vialla. Pakko tässä on silti jotain tehdä..

        Ruokavaliolla voisi myös olla paljonkin tekemistä asian kanssa? Elimistöönhän kertyy muhimaan vaikka miten paljon kaikenlaista kuona-ainetta ja ravinto aiheuttaa n. 80 % kaikista sairauksistakin. Itse huomasin, että terveellinen ja kasvispainotteinen ruokavalio, runsas vedenjuonti on muuttanut esim. hien koostumuksessa jotain kun ei enää haju ole lainkaan pistävä eikä deodorantti ole "pettänyt" vuosiin.
        Kannattaisiko kokeilla oikeaoppista paastoa, netssäkin varmaan löytyisi hyviä sivustoja ja sen jälkeen muuttaa ruokailutottumuksia edellämainitunlaisiksi jos on motivaatiota?
        Apteekista kannattaa ostaa Sebamed -nimistä ihonpesuaineliuosta, se on tehokasta ja ite olen sitä käyttänyt jo varmaan 15 vuotta.


      • Ei auta
        jotainapua? kirjoitti:

        Ruokavaliolla voisi myös olla paljonkin tekemistä asian kanssa? Elimistöönhän kertyy muhimaan vaikka miten paljon kaikenlaista kuona-ainetta ja ravinto aiheuttaa n. 80 % kaikista sairauksistakin. Itse huomasin, että terveellinen ja kasvispainotteinen ruokavalio, runsas vedenjuonti on muuttanut esim. hien koostumuksessa jotain kun ei enää haju ole lainkaan pistävä eikä deodorantti ole "pettänyt" vuosiin.
        Kannattaisiko kokeilla oikeaoppista paastoa, netssäkin varmaan löytyisi hyviä sivustoja ja sen jälkeen muuttaa ruokailutottumuksia edellämainitunlaisiksi jos on motivaatiota?
        Apteekista kannattaa ostaa Sebamed -nimistä ihonpesuaineliuosta, se on tehokasta ja ite olen sitä käyttänyt jo varmaan 15 vuotta.

        Onko kukaan löytänyt hajuihin minkäänlaista apua? Itse olen pitänyt terveellistä, kasvispainotteista, ruokavaliota sekä juonut vettä runsaasti päivittäin. Ongelmiin ei silti mitään muutosta ole tullut.. Erittäin harmillista.


      • samat
        Haiseva kirjoitti:

        Valitettavasti minua nämä viestit tai konstit ei auta. Kiitos silti, että viitsitte vastata. Saan lähes säännöllisesti huomautuksia kuten "Hyi kuka pieras" "Mikä täällä haisee" "Täällä autossa taitaa olla jotain lehmäpaskaa"...
        Eli siis haju on todella voimakas, mutta en sitä itse huomaa!

        Alkoholilla on joko asiaan vaikutusta, tai sitten ihmiset herkemmin sanovat pahasta hajusta. Mutta joka tapauksessa, ilmeisesti haisen vähän väliä pahalle. Tämä on todella iso ongelma. Luulen, että monet läheiset eivät enää edes huomauta hajusta, koska tietävät että haisen joka tapauksessa, ja että en sitä itse aiheuta.

        Monen mielestä tämä on "pieni ongelma", mutta voin vakuuttaa että ei todellakaan ole. Koko ajan saa miettiä mihin menee ja mitä tästä nyt seuraa. Lähes poikkeuksetta saa kuulla huomautusta lähipiiristä hajun takia.

        Voin sanoa, että olen todellakin eristäytynyt kaikista sosiaalisista tilanteista, mitkä eivät ole pakollisia. En Lähde asunnostani mihinkään, ellei ole pakko. Joskus en jopa pakostakaan.

        Kuten olen jo aiemmin maininnut, kaikki kokeet on otettu ja lääkäri on todennut ettei mitään ole vialla. Pakko tässä on silti jotain tehdä..

        Olen ihan samanlainen tapaus. Pakolliset lääkäri- ja hammaslääkäritarkastuksetkin jää tekemättä, kun ei voi mennä, kun pitää matkustaa julkisissa, taksikin on liian julkinen kuskeineen :).
        Ennen kanssamatkustajat oli vaivaantuneita mutta hiljaa, nykyisin ne huutaa kovaan ääneen kaikki havaintonsa julki, kumpi sitten parempi, ei kumpikaan.
        Kotona on oppinut viihtymään ja yksikseenkin, se on hyvä.
        Ja näköjään yökyöpeleitä meistä ainakin tulee, kun katsoo kirjoitusaikaa :).
        Eikä siis niin mikään auta, vuosia jatkunut, pakko vaan alistua.
        Ehkä ollaan jonain vuonna saatu syödäksemme liikaa jotain kiinalaista tai ruotsalaista lisäainetta.
        Mitä oli ennen Floraa? Ehkä söimme liikaa ja liian monia vuosia vaikkapa flooraa, myöhemmin paljastui, että siihen oli lisätty muovia, niin miksei sitten muitakin elimistöä tuhoavia aineita, jotka ei paljastuneet tai joita ei kerrottu julkisuuteen.
        Oliko se kiinalaisten vauvojen maitoon lisätty munuaisia tuhoava myrkky myös muovin raaka-aine:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiinan_maitojauheskandaali
        Muovitettu maksa ja munuainen aiheuttaa varmasti haisevien aineiden joutumisen/jäämisen verenkiertoon ja/tai häiriöitä autonomisen (tahdosta riippumattomaan) hermoston toimintaan kuten suoliston.


      • haisunäätä_jee
        jotainapua? kirjoitti:

        Ruokavaliolla voisi myös olla paljonkin tekemistä asian kanssa? Elimistöönhän kertyy muhimaan vaikka miten paljon kaikenlaista kuona-ainetta ja ravinto aiheuttaa n. 80 % kaikista sairauksistakin. Itse huomasin, että terveellinen ja kasvispainotteinen ruokavalio, runsas vedenjuonti on muuttanut esim. hien koostumuksessa jotain kun ei enää haju ole lainkaan pistävä eikä deodorantti ole "pettänyt" vuosiin.
        Kannattaisiko kokeilla oikeaoppista paastoa, netssäkin varmaan löytyisi hyviä sivustoja ja sen jälkeen muuttaa ruokailutottumuksia edellämainitunlaisiksi jos on motivaatiota?
        Apteekista kannattaa ostaa Sebamed -nimistä ihonpesuaineliuosta, se on tehokasta ja ite olen sitä käyttänyt jo varmaan 15 vuotta.

        Veikkaan ettei sinulla ole sitä oikeaa haju ongelmaa? Missä iho oikeasti haisee sika pahalle..täällä paljon juttuja mitä varmaan moni kokeillut..ulkoiset jutut ei näytä auttavan..tuo selukos viellä pitää kokeilla poistanee joitain pinta kuonaaineiat ja eheyttää ihoa..mutta itse uskon että jotain tekemistä noilla lukoilla ja stressillä..ainakin itsellä koko kroppa ihan jumissa jos saisi jonkin avaamaan..kunhan kehtaisi mennä..hajun takia.
        työssä on tosi hankalaa kun tuoksuleijjailee missä liikun ja jotenkin vaistoan että ihmiset puhuu siitä..ongelma on tosi paha..pitänee nyt viellä lisätä vettä ja tuo selukos sitten linimenttejä löyly veteen jne..vihanneksi ja hedelmiä..ja sitä sitruuna vettä.. hm..ei auta kuin kokeilla kropan arvot oli aika hyvin kuosissa mutta ihan laajaa tutkimusta ei ole tehty..lähinnä nuo sydän, maksa munuaiset..verenkierto jutut ja osa sisukaluista tutkittu..
        tulehduksia on ainakin olkapäässä ja selässä krooninen kiputila..
        keuhkot vinkuu jotain astman poikasta kait..juupa juu 53v eli nuori olen..jos jotain vinkkejä otetaan vastaan..


    • Piiku73

      itse huomaan että kun käyn kierroksilla ja olen kovin stressaantunut, ihon läpi puskee kitkerä haju. Sormet lemuavat voimakkaasti vaikka kuinka pesisi ja ne myös tuntuvat tahmeilta. Suu on kuiva ja myös suussa maistuu kumma maku. Siis niin ärsyttävää!! Olis niin kiva kun löytyis edes joku syy tai hoito jotta voisi asialle jotain :´(.

      • Eräälle tutulle

        kävi niin, että kun ajoi keskustaan, autoon tuli lähes aina epämiellyttävä haju. Ainakin joillakin jännittäminen varmaankin laukaisee ihon erittämään jotain hajua.


    • hajuongelmainen

      Lohduttavaa nähdä, ettei ole todellakaan yksin tämän surkeen ongelman kanssa!
      Olen haissut pahalle jo kohta kolme vuotta.. Epäilen, että se on seuraus työuupumuksesta, stressistä ja masennuksesta, mutta varma en ole. Mitään lääkkeitä en ole vielä käyttänyt stressiin, yritän välttää niitä niin kauan kuin on mahdollista. Kuten moni muukin täällä, käyn aamuisin suihkussa ja vaihdan puhtaat vaatteet, laitan dödöä kainaloon ja suihkutan itseni kukkaistuoksulla. Menen töihin ja jo viimeistään parin tunnin päästä alkaa haju. Jokin sietämätön yhdistelmä hien, virtsan, ulosteen ja muuten likaisen alapään haju. Sitä tosiaankin alkaa väistämään ihmisten lähelläoloa ja pelkää muutenkin sosiaalisia tilanteita. Kaupassa käyn yleensä nopeasti ja muuten eristäydyn kotiin, kunnes aamulla taas pitää lähteä töihin
      ( paitsi nykyään tietysti on hyvä, että on ylipäätään edes työpaikka, jossa käydä )
      Juon päivittäin paljon vettä, ja syön normaalia kotiruokaa, sipulia ja kahvinjuontia olen vältellyt. Tupakkaa ja alkoholia käytän kohtuudella ja tiedän että tupakoitsija haisee tupakalta. Mutta tupakointi tai alkoholinkäyttökään ei selitä sitä, miksi vasta kolme vuotta sitten kaikki alkoi. Olen käyttänyt ylläolevia paheita koko aikuisikäni ja olen nyt 45 v. nainen. Tämä on itsetunnolle ja ihmisyydelle vaikea paikka kestää, kun on aina ollut tarkka hygieenisyydestäkin.
      Joku, joka keksii parannuksen pahalta haisevaan ihmiseen, ansaitsisi Nobelin-palkinnon!!
      Onko olemassa mitään " haisen pahalle"-yhdistystä Suomessa? Siellä voitais saada vertaistukea toisiltamme,
      ja voitais kunnolla PISTÄÄ HAISEMAAN!!
      Kommenttia?

      • MilaK

        Siitä on jo aikaa kun viimeksi tänne kirjoitin. Se paha haju on poissa, mikä minulla oli. Tosiaan, minulla oli rankka syksy ja talvi, nyt voin jo paremmin. En tiedä johtuiko tuosta vai Selukos shampoosta vai kummastakin mutta en haise enää pahalle. Löysin myös todella hyvän deudorantin. Eli nyt ei haise enää päänahka (mikä oli pahin ongelma), kasvojen iho, eikä kainalot. Päänahka ja kasvot eivät myöskään rasvoitu enää niin nopeasti kuin ennen.

        En uskonut että pääsen ongelmasta eroon, mutta olen todella tyytyväinen että pääsen. Toivottavasti tekin saatte avun, ymmärrän että olo voi olla epätoivoinen. Itsekin kokeilin vaikka mitä. Ymmärrän myös että ongelmani ei ehkä ollut niin pahana kuin joillain teistä. Mutta jos joku kärsii päänahkan pahasta hajusta, voin todellakin suositella Selukos- shampoota. Sitä saa apteekista.

        Kaikenlaista sitä on kyllä elämässä. Voimia kaikille.


      • wkwl
        MilaK kirjoitti:

        Siitä on jo aikaa kun viimeksi tänne kirjoitin. Se paha haju on poissa, mikä minulla oli. Tosiaan, minulla oli rankka syksy ja talvi, nyt voin jo paremmin. En tiedä johtuiko tuosta vai Selukos shampoosta vai kummastakin mutta en haise enää pahalle. Löysin myös todella hyvän deudorantin. Eli nyt ei haise enää päänahka (mikä oli pahin ongelma), kasvojen iho, eikä kainalot. Päänahka ja kasvot eivät myöskään rasvoitu enää niin nopeasti kuin ennen.

        En uskonut että pääsen ongelmasta eroon, mutta olen todella tyytyväinen että pääsen. Toivottavasti tekin saatte avun, ymmärrän että olo voi olla epätoivoinen. Itsekin kokeilin vaikka mitä. Ymmärrän myös että ongelmani ei ehkä ollut niin pahana kuin joillain teistä. Mutta jos joku kärsii päänahkan pahasta hajusta, voin todellakin suositella Selukos- shampoota. Sitä saa apteekista.

        Kaikenlaista sitä on kyllä elämässä. Voimia kaikille.

        Hienoa kuulla että joku on päässyt ongelmasta. Mutta tuo Selukos itsessään on niin pahan hajuista, ettei tee mieli sitä kokeilla. Mikä tuo deodoranttimerkki sinulla on? Entä miten hoidat kasvojen ihoa?


      • man40

        Samoja aatoksia täällä. Olen yli 40-kymppinen mies ja hajuongelmat vaivaavat. Alkoi taas vajaat viikko sitten, kun olin reissussa ja nyt tosi vaikeaa olla töissä. Työskentelen paljon ihmisten parissa, palavereja, tapaamisia, kahvittelua ym. ja ne tilanteet ovat tosi vaikeita nykyisin. Tiedän, että tämä menee ohi, mutta aina tunne on yhtä vaikea. Ihmisten karttaminen, kuinka voi suhdettakaan aloittaa kenenkään naisen kanssa, vaikka kuinka haluaisi. Jotenkin masennus ja stressi ovat tähän pääsyyt, samoin yksinäisyys. Olen sinkku tällä hetkellä, kas kummaa:) Yritän ottaa tätä huumorilla, mutta välistä masentaa tosi paljon, melkeinpä itkettää. Kun tällaiset normaalit asiat ihmisen elämässä vaikeuttavat elämänkulkua. Pidän hygienasta tosi hyvää huolta, eikä silti tälle mahda mitään. Syön myös terveellisesti ja liikunkin melko paljon, en tupakoi. Siitä huolimatta nämä vaivat tulevat aika ajoin vahvasti esille. Tämä on hyvä foorumi keskustella meille, joille tämä ongelma. Kaikille varmaankin yhtä vaikeaa, joten tsemppiä kaikille. Yritetään kestää :)


      • haizuli
        man40 kirjoitti:

        Samoja aatoksia täällä. Olen yli 40-kymppinen mies ja hajuongelmat vaivaavat. Alkoi taas vajaat viikko sitten, kun olin reissussa ja nyt tosi vaikeaa olla töissä. Työskentelen paljon ihmisten parissa, palavereja, tapaamisia, kahvittelua ym. ja ne tilanteet ovat tosi vaikeita nykyisin. Tiedän, että tämä menee ohi, mutta aina tunne on yhtä vaikea. Ihmisten karttaminen, kuinka voi suhdettakaan aloittaa kenenkään naisen kanssa, vaikka kuinka haluaisi. Jotenkin masennus ja stressi ovat tähän pääsyyt, samoin yksinäisyys. Olen sinkku tällä hetkellä, kas kummaa:) Yritän ottaa tätä huumorilla, mutta välistä masentaa tosi paljon, melkeinpä itkettää. Kun tällaiset normaalit asiat ihmisen elämässä vaikeuttavat elämänkulkua. Pidän hygienasta tosi hyvää huolta, eikä silti tälle mahda mitään. Syön myös terveellisesti ja liikunkin melko paljon, en tupakoi. Siitä huolimatta nämä vaivat tulevat aika ajoin vahvasti esille. Tämä on hyvä foorumi keskustella meille, joille tämä ongelma. Kaikille varmaankin yhtä vaikeaa, joten tsemppiä kaikille. Yritetään kestää :)

        Tilapäiseksi ratkaisuksi omaan ongelmahajuuni oli Tetralysal-kuuri, jonka sain lieviin, mutta vuosikymmeniä jatkuneisiin akneongelmiini. Kasvojen ja päänahan haju, joka muistutti käyneen rasvan lemua yhdistettynä johonkin pistävänmakeaan lemahdukseen loppui täysin, mutta valitettavasti vain kuurin ajaksi. Nyt löyhkään taas entiseen tapaan ja niin voimakkaasti, että joka kerta kun vain hiukankaan liikautan päätäni, tunnen lemahduksen nenässäni ja ajattelen kauhuissani, huomaako hajua kukaan muu. Mikään arkipäiväinen toimenpide, peseytyminen, ruokavalion tarkkailu tms. ei siis auta.


      • lwl
        MilaK kirjoitti:

        Siitä on jo aikaa kun viimeksi tänne kirjoitin. Se paha haju on poissa, mikä minulla oli. Tosiaan, minulla oli rankka syksy ja talvi, nyt voin jo paremmin. En tiedä johtuiko tuosta vai Selukos shampoosta vai kummastakin mutta en haise enää pahalle. Löysin myös todella hyvän deudorantin. Eli nyt ei haise enää päänahka (mikä oli pahin ongelma), kasvojen iho, eikä kainalot. Päänahka ja kasvot eivät myöskään rasvoitu enää niin nopeasti kuin ennen.

        En uskonut että pääsen ongelmasta eroon, mutta olen todella tyytyväinen että pääsen. Toivottavasti tekin saatte avun, ymmärrän että olo voi olla epätoivoinen. Itsekin kokeilin vaikka mitä. Ymmärrän myös että ongelmani ei ehkä ollut niin pahana kuin joillain teistä. Mutta jos joku kärsii päänahkan pahasta hajusta, voin todellakin suositella Selukos- shampoota. Sitä saa apteekista.

        Kaikenlaista sitä on kyllä elämässä. Voimia kaikille.

        Kiinnostaisi, mikä on löytämäsi deo-merkki?


    • haisunäätä_kääpä

      Hei haisulit:)
      Kyllä ollaan aina väliin haistu hielle mutta n.1,5kk sitten alkoi vaatteet tuoksuun erikoiselle kuin virtsan haju. En aluksi noteerannu kuin että tuoksu ei lähde edes pesemällä vaatteista..hankalaa kun harrastaa budolajeja ja ihan puhdas puku alkaa heti tuoksua virtsalle.
      Käytän verenpaine lääkitystä ja jonkin verran stressiä on..uusi työpaikka ja uudet kujeet..no nyt loppuu se työkin mutta haju jää..
      Itsellä kutisee päänahka ja iho aika kuiva..
      Juon paljon kahvia ja syön mitä sattuu..mutten kovin rasvaista..vihannekset ja hedelmät kyllä olleet vähemmällä..hm..

    • sdgsd

      Mulla on sama ongelma. Monet kaverit ovat sanoneet että haisen pahalle,mutta en itse sitä haista ja olen yrittäny päästä eroon siitä koska se vaikeuttaa elämääni,kuten sosiaalisia tilanteita jne.Minulla on ollut masennusta jja on tosi huono itsetunto,joskus stressaan ja tulee sellainen hikinen olo ,ja tulee ahdistus kun joku istuu viereeni koska tiedän että haisen sillä siskonikin on todennut tämän ikävän asian. :/ haluan päästä tästä ikävästä vaivasta erooon!

    • pahanilmanlintu

      hei! kylläpä on tutun kuuloista asiaa, ihan kuin suoraan omasta elämästäni. kylläpä oli mukava löytää tämä keskusteluketju! sitä niin helposti ajattelee olevansa varmaan ainoa ongelmansa kanssa. itse olen 37-v. mies ja kärsinyt pahasta ominais hajusta n.8 vuotta. en enää muista kuinka se alkoi, mutta läsnä se on ollut vaihtelevasti aina siitä lähtien vaikeuttaen kaikkia sosiaalisia tilanteita. työssäni joudun olemaan pienessä kopissa muutaman muun ihmisen kanssa, jonka ilmatila alkaa nykyään lähes päivittäin haisemaan todella pahalta. kuten joku oli täällä kirjoittanut haisevansa virtsalta, ulosteelta, pesemättömältä alapäältä, tai näiden yhdistelmältä niin niin haisen minäkin. nyt on alakerta tutkittu ja todettu ettei mitään rakenteellista vikaa ole. lääkäri epäili ominaishajuksi ja ihon bakteeri toiminnan aiheuttamaksi. suositteli kokeilemaan väritöntä hibitanea joka sisältää klooriheksidiiniä. sen valmistus sanottiin apteekissa loppuneeksi, mutta vastaava erimerkkinen tuote löytyy ja on nyt tilauksessa. valitettavasti en muista tämän pesuaineen nimeä, mutta sitä kai käytetään ennen leikkauksia tappamaan bakteereja ja desinfioimaan ihoa. toivotan teille kaikille jaksamista tämän ikävän vaivan kanssa! voin myöhemmin ilmoitella oliko tästä konstista apua!

      • 444222

        Toimiko hibitane?


    • Mene lääkäriin

      jos haju jatkuu niin pitäisikl, varata lääkäri ja kysyä mikä on meneillään? :o Minä ainakin menisin ottamaan lääkäriltä selvää jos he osaisivat auttaa asiaann..... :/
      Mutta otan osaa

      • 444222

        Ei se ole ihan niin yksinkertaista että menet lääkäriin ja lääkäri sitten selvittää asian ja hoitaa kuntoon. Pitää haista tosi pahalle juuri silloin kun siellä lääkärillä on jotta lääkärikin huomaa asian mutta mistäs sitä tietää milloin haisee jos ei itse huomaa tuota hajua. Jos lääkäri ei havaitse hajua, hän epäilee mielenterveysongelmaa koska kuulemma on hyvin yleistä kuvitella haisevansa pahalle, eikä sitten suostu tutkimaankaan asiaa. Ehkä syynä on osaksi ettei näistä asioista tiedetä kovin paljon, luullaan että ihminen voi haista pahalle vain jos ei peseydy.


    • nykyisin hajuton

      Itse huomasin valtavan stressin muuttavan kehon hajua. Sivubonuksena myos unettomuus ja koko ajan pienoinen hiki. Vaikka kävi suihkussa kolem kertaa päivässä, haju ei poistunut muuta kuin 15minuutiksi. Ei ollut eroa, vaihtoiko kaikki vaatteet 3kertaa päivässä, haju oli ja pysyi.

      Kolmen viikon loma lähes ilman ihmisiä,tietokonetta ja puhelinta poisti hajun!

    • uusi tulokas

      Olen 16 v ja itsekin sain tämän kauhean ulosteenhajun noin vuosi sitten. Olen lisännyt kuituja vanhaan lähes kuiduttomaan elämäntapaani viime aikoina, mutta haju pysyy. Kumma juttu että aivan yhtäkkiä tulevat nämä hajuhaitat. Lienee sattuma, että kävin 1. kertaa ulkomailla noin vousi sitten, vähän ennen hajumerkkiä. Joka tapauksessa, en halua haista ulosteelta loppua ikääni! Olen selvästi hygieenisempi kuin useimmat tuttavani, mutta silti vain minä haisen! Aiheuttaako stressi todella tällaista?

      • hajuhaitta5

        Ulosteen haju voi tulla peräaukosta, jos siellä on eräänlainen laajentuma. Ei tule ulostamistarvetta vaikka peräsuolessa on ulostetta. Tämä haisee vaikka on pessyt itseään ja alapäätä. Ulostepapanat on saatava pois. Istuminen ja vähäinen liikunta vaikuttaa. Joskus ponnistelu saa aikaan ongelman.


    • uusi tulokas

      En kyllä ole huomannut ihon haisevan pahalta. Pitänee kuitenkin kokeeksi luopua makeisista ja maitotuotteista pariksi viikoksi. Jos tapahtuu ihme ja ylimääräiset hajut katoavat, ilmoittelen täällä ja pistän vuosikymmenen (hajuttomat) pirskeet käyntiin. Saapa nähdä...

    • uusi tulokas

      Laktoositon ruokavalio ei auttanut :(

    • kuona

      Eli käryt tulee bakteereiden touhuista.Ei johdu edes hygieniasta!!!Ja murrosiässä ja vähän sen jälkeenkin saattaa joillakin olla tätä epämiellyttävää "rexonaa".Aineenvaihdunta,ruokavalio,nestetasapaino.....Jotkin antibiootit pistää "tunnelman kattoon" joillakin.Syitä on monia.Mut hemmetti,ette kuole siihen.Ei tilapäinen haisuli,ei sen frendit.Ette makaa koomassa kylillä.Ennemmin kunnon fartti lamaannuttaa...
      Mut kisko vettä mut ÄLÄ liikaa.Riippuu mitä teet,2-4L lienee hyvä.Kellä hyvänsä.Mut siis jos et mitään tee,2l,ja jos hiki lentää niin enemmän.Ja itseasiassa joku touhu mistä hiki tulee,on hyväksi.Ja ruisku after that!!

    • Kk

      Katsokaapa alushousujanne, ettei vaan olis paskat housussa jos haisee!

      • Anonyymi

        Sinäpä sen sanoit. Nukkumisen jälkeen huomasin, että minulla on hernepaskat housussa, kun hajusta päättelin. Ei se mitään kun en ole syönyt hernekeittoa 10-vuoteen. Se pistää ihmetyttämään, kun paskat oli alushousun ja välihousun välissä. 😳


    • uusi tulokas

      Joo TOIVOTTAVASTI tämä on ohimenevää, mutta kyl vuosikin on pitkä aika.
      Kk: Tuokin vaihtoehto on koluttu jo useita kertoja läpi. Vaiva on kuin ripuli ilman ripulia - vain haju ilmenee. Ärsyttävintä hajussa on se, että ympärilläni olevat uhrit ajattelenevat minusta kaikkea muuta kuin minä olen. Täytyy silti yrittää olla myönteinen: Vaikka tämä vaiva haittaa toisinaan suurestikin arkea, ainakaan en kärsi ripulista, toisin kuin jotkut huono-onnisemmat.

      Hyviä jatkoja vaan kaikille!

    • Banaaninsyöjä

      Syökää terveellisesti, niin ette haise. Kehon ominaishaju on usein yksi yhteen sen kanssa mitä syö.
      Itse syön pääasiassa hedelmiä, vihanneksia ja jonkin verran pähkinöitä.
      Hikoillessani haisen "makealta" tai ehkä joltain hedelmältä, vaikea kuvailla. Ei kuitenkaan missään nimessä paha haju.
      Saunominen ja ylipäätänsä hikoilu auttaa, sillä hien mukana tulee pois kaikenlaista ikävää, mikä ei elimistöön kuulu.

      Jos tukkii deodorantilla hien ulostulon kainaloista ja syö joka päivä epäterveellistä ruokaa, niin ne kehoon kuulumattomat kuonat vaan kerääntyy ja kerääntyy. Varmasti haisee pahalta.

      Myöskään ulosteen ei kuuluisi haista. Sen paha haju johtuu siitä, että ruuansulatuksessa on jotain, mitä sen ei ole tarkoitettu sulattavan, eli siellä mätänee esim. lihaa. Hedelmät ja vihannekset vain sujahtavat iloisesti ruuansulatuksen läpi ilman ummetuksia ja pahoja hajuja ja kehokin saa jopa oikeasti tärkeitä hivenaineita, mitä pakastepizzassa ei ole.

      Elämä on valintoja, voi ja saa haista pahalle jos haluaa. Helpompaahan se vain on ostaa se deodorantti ja hämätä sillä ihmisiä.

      • pääsin voitolle 11

        Niin voitto tuli tästä vaivasta yksinkertaisesti poistamalla hiilihydraatit ruoasta. Vaiva poistui heti .Eräs lääkäri kirjoitti että normaaliruoka aiheuttaa vääriä reaktioita kropassa jotka sekoittaa systeemit, esim oma immuunipuolustus saattaa hyökätä kilpirauhasta vastaan niin etteivät jotkut hormoonit pääse eteenpäin

        Ei paljon maksa jos kokeilet samaa. Toimi vaikka näin:

        Aamupalaksi paista 2 kananmunaa, pekonia, salaattia, juustoa, kahvi punaisella maidolla. maustamaton jogurtti marjoja.

        Iltapäivällä paista kasler pihvi voissa, salaattia, keitetty muna. jogurtti marjoja.kalaa,kanaa, erilaisia pihvejä

        iltapalan voit säveltää itsekin, katsot vain että hiilareita on mahdollisimman vähän.
        Esim. 2 palaa karppileipää ( tässä leivässä vain vähän hiilareita ) tee/kahvi, kinkkua leivän päälle, juustoa, keitetty muna. salaatti,paistettu makkara.

        Jos näin toimit, niin esim ulosteesi ei juuri haise. Vatsa saattaa mennä kovalle mutta 3-4 magnesiumia hoitaa tilanteen. Apteekista saa muovipussia, josta lähtee letku. Täytä lämpimällä vedellä ja laske suoleen. Ulostus tapahtuu vaivatta.

        KOKEILE IHMEESSÄ ja pääset vaivastasi. Monista sairauksista tervehtyneitten kertomuksia voit lukea esim. lääkäri Antti Heikkilän sivuilta.

        Lisää ruokaohjeita saa vaikka kuinka paljon karppaajien sivuilta

        Jätä ruokavaliostasi pois : leivät,pulla,karamellit, kaurapuuro, ym. runsaasti hiilareita sisältävä. Katso pakkausta, niissä hiilarimäärä


      • pääsin voitolle 11

        Niin voitto tuli tästä vaivasta yksinkertaisesti poistamalla hiilihydraatit ruoasta. Vaiva poistui heti .Eräs lääkäri kirjoitti että normaaliruoka aiheuttaa vääriä reaktioita kropassa jotka sekoittaa systeemit, esim oma immuunipuolustus saattaa hyökätä kilpirauhasta vastaan niin etteivät jotkut hormoonit pääse eteenpäin

        Ei paljon maksa jos kokeilet samaa. Toimi vaikka näin:

        Aamupalaksi paista 2 kananmunaa, pekonia, salaattia, juustoa, kahvi punaisella maidolla. maustamaton jogurtti marjoja.

        Iltapäivällä paista kasler pihvi voissa, salaattia, keitetty muna. jogurtti marjoja.kalaa,kanaa, erilaisia pihvejä

        iltapalan voit säveltää itsekin, katsot vain että hiilareita on mahdollisimman vähän.
        Esim. 2 palaa karppileipää ( tässä leivässä vain vähän hiilareita ) tee/kahvi, kinkkua leivän päälle, juustoa, keitetty muna. salaatti,paistettu makkara.

        Jos näin toimit, niin esim ulosteesi ei juuri haise. Vatsa saattaa mennä kovalle mutta 3-4 magnesiumia hoitaa tilanteen. Apteekista saa muovipussia, josta lähtee letku. Täytä lämpimällä vedellä ja laske suoleen. Ulostus tapahtuu vaivatta.

        KOKEILE IHMEESSÄ ja pääset vaivastasi. Monista sairauksista tervehtyneitten kertomuksia voit lukea esim. lääkäri Antti Heikkilän sivuilta.

        Lisää ruokaohjeita saa vaikka kuinka paljon karppaajien sivuilta

        Jätä ruokavaliostasi pois : leivät,pulla,karamellit, kaurapuuro, ym. runsaasti hiilareita sisältävä. Katso pakkausta, niissä hiilarimäärä


    • pääsin voitolle 11

      lisäys ruokavalio ohjeistukseen.

      Kokeneet karppaajat sanovat; vältä kaikkia maanalla kasvavia esim peruna pois kokonaan.
      syödä voi maanpäälläkasvaneita. Margariini ym. rasvat pois, tilalle voi. salaateihin oliviöljyä. Kaalista saa hyvää raastetta.

      Leivät pois , tässä tilalle erittäin maistuva juustoleipänen jota voit käyttää aamupalalla tai kahviaikaan :

      - 4 kananmunaa
      - 3 dl mantelijauhetta ( löytyy esim. Halpa-hallin myymälöistä )
      - 4 dl juustoraastetta
      - 3 tl leivinjauhetta

      sotke kuivat ainekset keskenään, viimeksi munat ja sekoitat. Leivinpaperia pellille ja 9 pientä leipästä per pelti. .

      Uunilämmöksi 230 - astetta , noin 14 minuuttia ja valmista tuli.

      Helppo ja nopea ja taatusti kelpaa vaikka vieraillesi. Voita ja kinkkua päälle.

      Tässä hiilareita vain vähän . Annoksessa n. 2 gr

      Itse täytän aamuisin ison juomapullon vedellä, jota juon pitkin päivää. suositellaan tässä ruokavaliossa n 2 litraa per pv.

      Toivon sydämestäni että sinäkin saisit tästä pysyvän avun elämääsi. Rukoilin Herralta, että Hän antaisi tutkijoille viisautta ymmärtää, mistä tää johtuu, ja anna sen tiedon tulla mediassa niin että näkyy.
      Ja vastaus tuli. KIITOS JUMALALLE !!!
      50 - vuoden kärsimys loppui kuin seinään ja saan eläkepäiviäni viettää terveenä Herraani palvellen .

      • Anonyymi

        Veren hyytymistä estävä marevan - lääke aiheuttaa tuoksuaan. Lääkkeelle on onneksi korvaavia aineita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veren hyytymistä estävä marevan - lääke aiheuttaa tuoksuaan. Lääkkeelle on onneksi korvaavia aineita.

        Todellakin. Minulle vaihdettiin aorttaläppä muutama vuosi sitten ja määrättiin pysyvä Marevan-lääkitys. Iho haisee pahalle, vaikka käyn suihkussa joka ilta ja heitän kaikki vaatteet pyykkiin joka kerta käytön jälkeen.

        Eivät vaihda lääkettä, vaikka olen pyytänyt. Kuulemma kuvittelen vain... Tämä on tosi kurjaa. Pihan lapsetkin sanoo, että haisen pahalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellakin. Minulle vaihdettiin aorttaläppä muutama vuosi sitten ja määrättiin pysyvä Marevan-lääkitys. Iho haisee pahalle, vaikka käyn suihkussa joka ilta ja heitän kaikki vaatteet pyykkiin joka kerta käytön jälkeen.

        Eivät vaihda lääkettä, vaikka olen pyytänyt. Kuulemma kuvittelen vain... Tämä on tosi kurjaa. Pihan lapsetkin sanoo, että haisen pahalta.

        Oho, onpa yllättävä syy. Mut liittyy ehkä munuaisten tai maksan toimintaan...?
        Mutta niin itelle myös tuo ongelma hyvin tuttu monellakin tapaa ja näin. Ja tosiaan pelkkää kuvitelmaa! Kun mm. katsoo vähän mitä syö ja juo sekä kulkee pääosin autolla niin oireet pysyy kohtuudella kurissa. Pahinta on kävely helteellä ja/tai jalat rasittuneena tai sitten vain vähän janoa ja nälkää! Ehei, pelkkää kuvitelmaa on! Totuus taitaa toisille olla ylivpimaisen vaikeaa, kun se pitää kieltää.

        Monisairas


    • Iines000

      Hei! Jatkanpa vahnaa ketjua. Oli helpotus löytää tämä keskustelu! Minulla tämä emptionaalinen paha haju alkoi työuupumuksesta. Kuten Lyyli tuolla kertoi, on todellakin psyykkistä. Eli Ahdistavina elämän aikoina hajut tulee esiin. Itse on vaikea haistaa, kuten Lyylikin totesi, mutta muut ihmettelevät "kuka pieras?" "mikä täällä alkoi haisemaan" ja ihan hirveää tietää, että haju tulee itsestä. Minulla se "pöllähtää" pään kautta.

      Olen ollut masentunut asiasta välillä, koska rajoittaa sosiaalista elämää. Olen puhunut terapiassakin asiasta, mutta ensimmäinen terapeuttini piti asiaa ihan selvästi "luulotautina", joten lääkärille asian esittäminen on aika turhaa. Kannattaa mennä terapiaan käsittelemään sitä ahdistusta ja uupumista, niin elämänlaatu paranee ja hajut hälvenevät, ainakin välillä. Itselläni on ero juuri takana ja hajut ilmaantuivat taas .(. Johtuu ihan selvästi hirveästä väsymyksestä ja uuden elämän aloittamisesta, joka on ollut aika rankkaa lapsen kanssa.

      Tsemppiä asian kanssa. Tuo "tunnelukko" käsite oli hyvin ilmaistu tuolla aikasemmissa viesteissä! Juuri sitä se on ainakin minulla. Alkoholi pahentaa vaivaa, joten kannattaa välttää, myös makean syöminen.

    • ehdoton juttu

      Teille, joilla rasvoittuva hiuspohja haisee.

      Hiuksia ensinnäkin voi pestä päivittäin. Ihotautilääkärit itse asiassa nykyään jopa suosittelee sitä, päänahan terveyden vuoksi, kunhan käyttää riittävän mietoa shampoota.

      Jos kuitenkaan et halua pestä hiuksiasi joka päivä, osta kuivashampoota, jota pidät mukanasi töissä, koulussa tai harrastuksessa tai sosiaalisissa tapahtumissa. Hyviä kuivashampoita ovat Schwartzkopfin Got2b Rockin'it sekä Klippoteketin kuivashampoo (näitä saa tavarataloista, halpakauppaketjuista yms.).

      Kuivashampoota myydään myös pienemmissä pulloissa, joita on helpompi kantaa mukana laukussa. Pikkupulloja on Biozellilla ja Herbinalla.

      Kuivashampoota suihkutetaan päänahkaan, se on jauhemaista koostumukseltaan, ja se imee ylimääräisen öljyn päänahasta. Ylimääräinen kuivashampoo harjataan pois, ja hiuspohja on sen jälkeen raikkaampi! Yleensä kuivashampoossa on myös hyvä tuoksu, joka taatusti peittää kaikki pahat ominaishajut.

    • Kuudes aisti

      -Hoida hampaasi kuntoon
      - Peseydy 1-2 kertaa päivässä
      - Pese hampaat aamuin illoin
      - Pese tukka pari kertaa viikossa
      - Vaihda päivittäin sukat, kalsarit ja paita
      - Pese pyykkisi säännöllkisesti
      - Vaihda vuodevaatteet kaksi kertaa kuukaudessa
      - Vaihda pyyhkeet kerran viikossa
      - Käytä hajutonta deodoranttia
      - Juo vähintään litra vettä päivässä
      - Syö kuituja (esim. lautasellinen muromysliä päivässä)

      Jos nämä eivät auta, käy lääkärillä
      Kaikilla ihmisillähän on oma PH:arvonsa ja ominaistuoksunsa.

    • hiivasyndrooma

      En lukenut läheskään kaikkia kommentteja, mutta minä kärsin hyvin pitkälti samoista oireista kuin ihmiset täällä kuvailevat.

      Itse epäilen hiivasyndroomaa monestakin syystä. Käykääpä lukemassa hiivasyndrooman oireita ja kokeilkaa siihen mainittuja hoitokeinoja.

      • kovanonnenpäivä

        Hyvät Ystävät! Samojen ongelmien kanssa täällä myös painiskellaan, välillä tuntuu toivottomalta tämä elämä haisemisongelmien takia. Sosiaalinen elämä kutistunut, lähimmäisten loukkaavat sanat, ilmeet, eleet ovat jättäneet syvät arvet. Ja kun itse ei tälle mitään voi, kaikkia konsteja kokeiltu, apua haettu, mutta..mikä ristiksi kenellekin on annettu. Kiitos kaikille hyvistä kommenteista. Vähän edes helpottaa kun voi lukea että löytyy muitakin näistä ongelmista kärsiviä.


    • ToivossaElettävä

      Hei!
      Iines000 kirjoitti kuin ois ollu minun elämä kyseessä. Minunkin hajut alkoivat pikkuhiljaa uupumisen seurauksena. Sen jälkeen tapahtui paljon raskaita asioita vielä päälle ja hajut voimistuivat tällöin. Ei todellakaan ole ruokavaliosta kiinni itselläni ja olen siisti ihminen. Todellakin liittyy stressiin ja minulle liian yllättäviin sosiaalisiin tilanteisiin nykyään. Ja pään kautta "pöllähtää" niinkuin joku mainitsikin. Todella inhottava oire, mutta minkäs teet... Terapiassa käyminen helpottaa oloa ja jospa tämä joskus loppuu.

      Tsemppiä meille!

    • Väsynythaisuli

      Onko kukaan kokeillut rauhoittavia lääkkeitä tähän vaivaan? Masennuslääkettä kokeilin, ei apua, seuraavaksi harkitsen bentsoja, mikäli lääkäri suostuu niitä minulle antamaan. Haju työpaikallani on päivittäistä, eka tunti menee ok, luulisin, mutta sitten haju pääsee valloilleen enkä mahda sille mitään. Usein tulen itkien kotiin ja tekis mieli vaan kuolla pois.

    • Ite käytän paljon hajusteita ja pesen käteni.

    • neandeer

      Entas jos se on luonnollinen alkukantainen suojakeino peittamaan ihmisen tuoksu jiin paasee lahelle saal7sta helpommin.. eiha sita tieda.. :D

    • Väsynythaisuli

      Olen nyt kuutisen viikkoa syönyt rauhoittavia ja ainakaan itse en ole huomannut haisevani eikä ihmiset ole huomautelleet. :) Silti on epävarma olo ja pelko, että haju yhtäkkiä palaa. Otan aamuisin yhden Opamox 15mg ja sen turvin selviän työpäivästäni. Lääke väsyttää, mutta olen mieluummin väsynyt kuin haisen. Viikonloppuisin/vapaapäivinä en käytä lääkettä. Yksi lääkäri oli sitä mieltä, että bentsoja ei missään nimessä saa käyttää näin usein, mutta toinen lääkäri sanoi, että eipä mulla taida olla vaihtoehtoja. Kumpikaan ei kuitenkaan uskonut, että haisen, koska eivät lääkärikäynnilläni haistaneet mitään. No, ihan sama vaikka pitäisivät mua luulotautisena, pääasia että lääke toimii - ainakin toistaiseksi.

      • Hajuoncool

        Voi olla synnynnäinen aineenvaihduntasairaus tai stressistä johtuva haju. Minulla molemmat. Jos menee vaikka etelä-eurooppaan tai intiaan, kaikki ihmiset haisee. Suomessa nykyisin vain siitä tehdään julkinen numero ja aivan tarpeettoman iso asia, joka on hyvin epäinhimillistä.


      • Ei_valkosipulia

        Vanha ketju jo, löysin tämän kun hain tietoa hakusanoilla "ihmisten hajut ahdistavat". Itselläni tuoksuyliherkkyys lähinnä parfyymeitä ja partavesiä ym. keinotekoisia hajuja koskien... No, tämä ei liity aihepiiriin.

        Minulla ei ole hajuongelmaa, mutta pari päivää sitten huomasin, että sormissa oli paha haju. Olin syönyt valkosipulia, jota en yleensä syö - nyt sitä oli ravintolaruuassa. En yleensä syö valkosipulia, koska en halua sen haisevan hengityksessä, mutta en tiennyt hajun voivan tulla ihonkin kautta. Eli mielestäni hyvin mahdollista tai peräti todennäköistä on, että aineenvaihduntatuotteet siitä, mitä syöt (ruoka, lääkkeet), poistuvat osittain ihon kautta. Kannattaa tarkistaa ruokavaliotaan ja mitä ketjua vilkaisin, täällä on jo ollutkin hyviä vinkkejä.


      • Anonyymi

        Minulla oli veren hyytymisen esto lääkkeenä primaspan ja se on, kuin erittäin voimakas aspiriini. Primaspanista tuli erittäin paha haju hien muodossa, kuin ammoniakki. Lopetin lääkkeen käytön ja siinä tein virheen, ison virheen. Olisi vain pitänyt sietää ihon tuoksut ja tuumata huomauttajille, että paskalla ei ole hampaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli veren hyytymisen esto lääkkeenä primaspan ja se on, kuin erittäin voimakas aspiriini. Primaspanista tuli erittäin paha haju hien muodossa, kuin ammoniakki. Lopetin lääkkeen käytön ja siinä tein virheen, ison virheen. Olisi vain pitänyt sietää ihon tuoksut ja tuumata huomauttajille, että paskalla ei ole hampaita.

        Ei ollut primaspan, vaan betaserc, jota lääkäri määräsi menieren hoitsuun. ( hyvänlaatuinen asentohuimaus ) Ei auttanut beta juuri ollenkaan, kuin hikoilua ja voimakasta pskan hajua ylt ympäriinsä lisäävänä. 2-vuotta sain kuulla huomautuksia pahasta hajusta ja se v*tutti ankarasti. Erikoislääkäriltä sain luvan lopettaa betan käytön ja tilalle sain todella hyvin tepsivän lääkkeen menieren hoitoon. Loppui huimaus, hikoilu ja pahat hajut iholta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla oli veren hyytymisen esto lääkkeenä primaspan ja se on, kuin erittäin voimakas aspiriini. Primaspanista tuli erittäin paha haju hien muodossa, kuin ammoniakki. Lopetin lääkkeen käytön ja siinä tein virheen, ison virheen. Olisi vain pitänyt sietää ihon tuoksut ja tuumata huomauttajille, että paskalla ei ole hampaita.

        Primaspan ei aiheuttanut pahan hajuista tuoksua. Lääke oli leikkauksen jälk. ettei veri hyydy ni herkästi.


    • Haisuligigge

      Ite tiiän haisevani vähän pahalta mikä johtuu ainakin osittain siitä että asun vielä porukoilla ja meillä on koiria kotona

    • kaksikertaasuihkussapv

      Voisko olla syynä pahan hajuiseen ihoon runsas kokojyvä viljan syönti, ruisleipää sekä kaurapuuroa syön joka ikinen päivä ?
      Usein uloshengityskin nenän kautta haisee pahalle. Erityisesti kun nuuhkasen ihoani niin että nenän "lima" piirtää ihon märäksi huomaan todella ikävän hajun ihollani.

      Toinen kummallinen oireeni on joka aamuiset löysät ulosteet jota olen pohtinut mielessäni olisiko näillä kahdella vaivalla yhteys toisiinsa.

      • Anonyymi

        Radiossa henkilö kertoi, että miksi joka leivässä olla kokonaisia jyviä. Kokojyvä leipä on huono keksintö. Jos vilja jauhetaan vasaramyllyllä, niin voin kysyä, että onkohan myllyn seulassa reikiä josta mahtuu kokonaisia jyviä jauhojen sekaan. Kivimyllyllä tulee paras jauhojen karheus, jos kivet on oikein säädetty.


    • Ehkäjopayleinenkin

      Ketoosi voisi olla syynä. Kerran törmännyt tällaiseen tapaukseen.

    • aohaoiw

      Käytätkö päihteitä runsaasti? Jos on paskaa täys niin totta vitussa sä haiset. Toinen voi olla liikunnan puute tai epäterveellinen ruokavalio/liika syönti.

      • kaksikertaasuihkupv

        En käytä ollenkaan päihteitä enkä myöskään mitään lääkettä.
        Liikuntaa harrastan 3-4 kertaa viikossa enkä ole ylipainoinen.
        Syön myöskin kohtuu terveellisesti.
        Itsekkin olen miettinyt tuota ketoosia mutta kun en ole kuitenkaan nälkäinen niin luulisin että ravintoa saan riittävästi vaikka rasvaprosenttini onkin kovin mitätön.


      • osugh

        Ehkä sä sitten käyt liikaa pesulla? Muistelisin kuulleeni joskus, että sekin voi aiheuttaa tuota ongelmaa?


      • kaksikertaasuihkupv
        osugh kirjoitti:

        Ehkä sä sitten käyt liikaa pesulla? Muistelisin kuulleeni joskus, että sekin voi aiheuttaa tuota ongelmaa?

        Tuohon liikaa peseytymiseen en kyllä usko, kaksi kertaa vain päivässä.
        Onko kellään tietoa voisiko testosterolin vajaus olla syynä tähän. Arvoa ei ole ikinä mitattu mutta väsymystä on ollut niin tuli tuo mieleen.


    • syitäon

      Tyttöni aikoinaan opiskellessaan asui vuokratalossa, jossa oli homeongelma. Hänen vaatteensa haisivat kamalalta. Haju loppui kun muutti toiseen asuntoon.

      • Anonyymi

        Jouduin hävittämään kaikki työvaatteeni, kun haju tarttui niihin työpaikasta. ( hometta ja lahoa joka paikassa-osastoilla ) Sisäilma haisi pskalle aina, vaikka imurit pauhasi yötä-päivää.


    • samisko

      Täällä on toinen samanlainen. Käyn pesulla, käytän deodoranttia puhtaalle iholle, pesen hampaat 2-3 kertaa päivässä, kuljen aina puhtaissa vaatteissa.

    • MrProperSmell

      Kannattaa haista paremmalle?

      Se lienee helpoin tapa?

    • hajukas

      Itsellä on tullut ominaishaju pari vuotta sitten. sitä ennen sain keliakia diagnoosin reumasairaalasta ja nivustyräkorjausleikkaus samaan aikaan joka vaivasi juuri sen autoimmuunitaudintakia. Fibromyalgia diagnoosi teininä, myöhemmin selkärankareuma mutta otettiin diagnoosi pois 1,5v. jälkeen kun muutoksia ei tullut lisää. epäilty psoriselkärankareumaa tai lupusta. sain myös kaksoskeskenmenon ennen leikkausta ja sen jälkeen on haju ongelma ilmennyt hiljalleen. ajattelin hormooneja.nyt maksa arvot koholla. en juo alkoholia. ollut penikkatauti 6 vkoa kesällä ja sitten päänahka ihottuma. tuli silmän alle tulehdus ja levisi kasvoihin. ajattelin aurinkokeratoosia koska sellaista on mutta välillä ihottuma hurja. nyt ollut n. 3kk ajan. jätin lihansyönnin yli 20v. sitten mutta n. vuosi ennen hajuongelmaa aloin syödä jonkin verran lihaa koska koko perhe söi eri ruokia ja kaikkia meni roskiin ja kaikilla oli rajoitteita...aloin myös juomaan maitokahvia, käytän 0,5l minimi pvässä sihen... yritän käyttää luomua jne. ajattelin aloittaa inkiväär, hunaja, sitruuna veden juonnin kahvin sijaan eli jättäisin kahvin ja maitotuotteet pois. katotaan auttaako. sokeritaudissa ja maksa arvoissa voi tulla hajua mutta tiedä sitten.3v. aikasemmin maksa arvot olivat normit mutta hajuongelma alkoi sen jälkeen. haju tuntuu hiuksissa pahimmillaan shampoopesunkin jälkeen ja lääkäri huomasi myös. vaatteisiin se jää niskan alueelle eli yläosaan paidasta ja takista. ei lähde pesussa pois, ei edes 90 asteessa, ulkona olleissa pyykeissä tms., se jää ja lopulta heitettävä nekin pois. itse tunnen hajun ja se häiritsee paljon. onkojollain yhteis sairauksia? onhan minulla muutakin kuin mitä mainitsin..ehkä yhtäläisyyksiä löytyisi?

    • o_pp

      Yksi syy pahaan hajuun voi olla KALANHAJUTAUTI (TMAU).

    • pesuainevika

      Käytät vääränlaista saippuaa/shampoota. Kokeile jotakin hapanta pesuainetta tai Lactasydiä.

    • kärsintoistenhajusta

      Joo mun avokki ainakin haisee tosi pahalle,hiki haisee ja hänen hengitys yök. Käy suihkussa kyllä joka ilta, mutta ei pese hampaitaan joka päivä edes ja ei puhdista koskaan hammsvälejä. Ite olen tarkka omasta hygieniasta hampaat pitää aina aamuisin ja iltasin pestä,puhdistaa hammasvälit joka pv ja harjata myös kieli joka kerta, siihen kertyy muuten bakteereja joka aiheuttaa pahaa hajua, ja luulisin ruokavalio kyllä vaikuttaa siihe mille haiset jälkeenpäin, jos syöt paljon lihaa ja leikkelitä/makkaraa niin takuulla haiset, ja mieli ala lääkkeet aiheuttaa myös pahaa hajua,tulee ihosta läpi myös. Ja meni 3 vuotta enneku viitsin sanoa hälle että voisko hän pestä hampaitaa useimmin, se on loukkaavaa sanoa toiselle että hän haisee, mut mun oli pakko!

    • Tuoksuva

      moi, kommentoin vanhaa viestiketjua, koska tähän saattavat muutkin jatkossa vielä palata. Kärsin vuosia epämiellyttävästä ihon hajusta. Hajuhaitasta johtuen lopulta peseydyin aamuin illoin vahvalla Rexona sport palasaippualla ja oikein hankasin ihoa kaikkialta karhealla pesuhanskalla. Ihoni kuivui ja kärsi. Hajuongelma ei poistunut. Vaatteet alusvaatteista päälivaatteisiin piti pestä päivittäin, takit, petivaatteet jne viikoittain. Silti muutamassa tunnissa tunkkainen eltaantunut haju levisi ympäri kroppaa ja tarttui sieltä kaikkeen mahdolliseen. Koitin estää hajujen muodostumista iholla antibakteerisella kosteutuksella ja leivitin koko kropalle "dödöksi" kelpaavaa luomu kookosöljyä aina suihkun jälkeen. Ei auttanut. Sitten luin, että keho saattaa pyrkiä puhdistautumaan ihon kautta ja muistin miten ennen join paljon maitoa ja kärsin hiivatulehduskierteestä. Maidon juomisen lopettaminen päätti hiivakierteen. Lopetin maitotuotteet kokonaisuudessaan ja oma puhdas ominaistuoksuni palasi nopeasti. Mikäli kärsit ihon hajuista vaikka huolehdit hygieniastasi tunnollisesti, pohdi voisiko ruokavaliossasi olla parannettavaa. Kokeile viikko maidotonta, saatat kokea yllättävän helpotuksen!

    • apujah

      Täällä yksi hajuhaitasta kärsivä. Yksi asia minkä olen pistänyt merkille on se, että se alkaa n. 3-4 tunnin jälkeen heräämisestä ja jos olen ihmisten kanssa tekemisissä. Jonkilaista sosiaalista jännittämistä ja stressiä. Sellainen hieman krapulaisen haju, vaikka en olisi puoleen vuoteen nauttinut alkoholia. En kestä alkoholia ja en siksi voi sitä nauttia kuin vähän ja harvoin. Olen kokeillut maidotonta ja viljatonta ruokavaliota, mutta ei vaikutusta. Proteiinipitoinen ruoka tuntuu hieman auttavan, mutta sekään ei kokonaan poista hajua. Hirveää löyhkätä krapulaiselle joka on kakkinut housuunsa. Olen miettinyt hiivaa, josko sen liikakasvusta olisi kyse, mutta maitohappobakteerien syöminen ja hiilareitten / sokereitten välttäminenkään ei ole auttanut sekään.

    • Maximus

      On olemassa sellainen syndrooma kuin trimetyyliaminuria eli kalanhajuoireyhtymä. Se ei ole niin harvinainen kuin yleensä luullaan. Sinuna kävisin lääkärissä. Se on geenitaustainen syndrooma ja yleensä hoidetaan jättämällä joitakin ruoka-aineita pois.

    • Öklöttinä

      Se pitäisi markkinoida alle 16vee oululaislapsille.

    • Lihapois

      Jätä lihan syönti. Kaikki lihansyöjäeläimet haisee pahemmalle kuin kasvissyöjät. Ihmisen suolisto on niin pitkä, että liha ehtii jo mädäntyä ennen ulos tuloa. Kun on aina tekemisissä joogaihmisten kanssa huomaa heti kun menee lihansyöjien joukkoon että haisevat pahalle.

    • Anonyymi

      Hei,
      Onko joku huomannut ihossa ja koko kropassa epämiellyttävää hajua sen jälkeen jos on syönyt ruokaa joka on ollut kosketuksissa kuumentuneeseen muoviin? Tarkoitan teflonpannulla paistettua ruokaa, muovisia paistolastoja, uunissa leivinpaperin päällä (kertakäyttöiset on silikonoitu) paistettua ruokaa, mikrossa muoviastiassa lämmitettyä tai sulatettua ruokaa jne. Voiko olla että muovista irtoaa kuumennettaessa ainesosia ruokaan, joille voin olla allerginen? Ja voiko tällainen allergia ilmetä pahana hajuna ihon läpi? Tuntuu merkilliseltä mutta siltä vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Sairauden nimi jossa ihminen haisee on tirmetyyliaminiuria, eli kalanhajusyndrooma. Haju voi olla mm. hajuveden tuoksu, palaneen käry, imelä haju ym.,Vältettävät ruoat mm. Lihat, sisältäää karnitiinia, maitotuotteet sisältää trimetyyliä, kananmuna sisältää rikkiä, meren elävät ei käy, paitisi tuore kala, jossa vähän trimetyyliä. Siis poista ruokavaliosta karnitiini, koliini, jota mm.broilerissa, rikkipitoisen ruoat, trimetyyliä sisältävät ruoat, pähkinät pois, ristikukkiaset esim. kaalit ja sipuli. Ruokavalio siis kasvis-kala ja viljat käy. Maksa ei pysty muuttamaan hajullisia ruoka-aineita hajuttomiksi, tähän tehoaa vain ruokavalio. Hyvä ravitsemuslääkäri osaa auttaa sinua.

    • Anonyymi

      Usein paljo lihan ja maitotuotteiden syönti saa haisemaan. Tai jokin muu ruokavaliossa, siitä lähtisin liikkeelle.

    • Anonyymi

      Pöh, uskon että haju on monilla ihan tunnepohjainen. Turhaa mollataan ihmisiä syömään vähemmän lihaa ja välttelemään maitoa varsinkin sitä punasta... Ite voin tähän sanoa sen että haisen paskalta ja syy on vuosien mittaan mielen pohjalle kertyneet ongelmat. Juu ja en myöskään juo vettä vaan liikaa kahvia.

    • Anonyymi

      Kärsin epäsäännöllisesti toistuvasta pahasta hajusta ihossa koko vartalon alueella hyvästä hygieniasta huolimatta. Olen pitänyt ruokapäiväkirjaa yli vuoden ja todennut, että oireita tulee välittömästi kun altistun 'ruoan valmistushöyrylle' . Kahvinkeittimestä tulevat höyryt, uunista nousevat höyryt, pannulla paistamisesta nousevat höyryt.. Riittää kun oleilen tilassa jossa tällaista höyryä on ja kroppaan nousee epämiellyttävä tarttuva haju. Tämä on todella kiusallinen ja haastava vaiva. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta? Apuna en ole itse keksinyt muuta kuin liesituulettimen aktiivinen käyttö, jopa kahvit keitän flektin alla jotta pysyn oireettomana.

      • Anonyymi

        Itsellekin tuttuja oireita monessa mielessä. En jaksa uskoa, että kuvaamasi seikat niinkään syynä vaan pikemmin vaikka tuo mitä yläpuolellasi lukee.
        Tunnelukot, oikeastaan stressi ja puhumattakaan paniikki voi vaikuttaa, mutta aivan erityisesti nestehukka ja aineenvaihdunnan ongelmat. Lisäksi virtsan ja ulosteen haju voi olla voimakkaampi. Mieluummin vaikka liikaa kahvia sitten. Kyllä neste- ja suolavaje voi tehdä todella kummallisen olon, jopa vähän paniikinomaisen ja sosiaalinen toiminta voi olla vähän outoa ja sekavaa. Aina pahempaa jos muuten on väsynyt ja stressaantunut. On omaa sairausperäistä kokemusta ihan tarpeeksi. Ero voi olla aika suurikin jos on hyvin syönyt ja juonut sekä levännyt verrattuna siihen ettei. On tosin hieman eroa, puhutaanko terveen vai sairaan nestehukasta ja muusta.

        Monisairas


      • Anonyymi

        Kun menen uimalassa saunaan, ei aikaakaan kun istun yksin saunan lämmössä. Kun menen uimaan, niin koko allas tyhjenee muista uijista.


    • Anonyymi

      Vanha ketju mutta lisäkommentteja: Jos tuntuu, että vaatteet ovat se, mikä haisee pahalta: pese 60 asteessa jnkv hajustetulla pesuaineella (esim Ariel ultra Color) nestemäinen. On äärimmäisen tärkeää, että pyykki kuivuu nopeasti ja kunnolla. Esim syksyisin, kun ilmankosteus on asunnoissa korkea, pyykki ei meinaa millään kuivua asunnossa vaan alkaa haista mädäntyneeltä tiskirätiltä. Tämä mädäntyneen haju ei tahdo vaatteista sitten enää lähteä. Ylipäätään vaatteisiin iskostuneen hajun, kuten homeenhajun, saa yleensä kaikkoamaan, kun liottaa niitä etikkavedessä tunnin ja sitten pesee pesuaineella 60 asteessa. Etikkavesi esim niin että ämpärillisen vettä runsas puoli desilitraa Rajamäen väkiviinaetikkaa.
      Huomaan joskus itsekin, että perheenjäsenet saattavat haista ja silloin paikannin hajun esim heidän farkkuihinsa tai takkiin. Kutsun tätä hajua burgerin hajunsa. Se on sellainen likaisen rasvamainen haju. Siispä pesu kuten yllä.
      Kerran oli vaihe, jolloin ihmettelin töissä usein sitä että itsekin haisin samalta burgerilta, vaikka olin juuri pestyissä vaatteissa. Tämä kesti pitkään ja selvisi, että meidän pesukoneen 60 asteen ohjelma oli mennyt rikki siten, että kone ei lämmittänyt vettä tässä ohjelmassa lainkaan. Kaikki luulemani 60 asteen pesut olivatkin olleen kylmän vesijohtoveden pesuja. Asia korjautui kun kotivakuutuksen piikkiin saatiin uusi pesukone.
      Kaikilla elämäni poikaystävillä on ollut lähtötilanteena se, että pyyhkeet ja osa muusta pyykistä haisee pestynäkin mädäntyneeltä. Poikamiehet usein kuivaavat pyykkinsä asunnossa esim. ripustamalla ovea tai tuolin selkänojaa vasten. Tuolloin pyykki ei kuivu tarpeeksi nopeasti.
      Kerran mökille tuli kylään miehen serkku, jonka saunapyyheliina haisi märkänä niin pahalta että koko asunto haisi niin pistävältä, että se oli isäntäväen pakko viedä ulos ”kuivumaan”.
      Jos hengitys on se mikä haisee, kannattaa käydä korva-nenä-kurkkulääkärillä. Voi olla kyseessä ns. hajunenä, jonka aiheuttaa klebsiella ozynae bakteeri. Bakteeri kannattaa äkkiä häätää antibiootilla, esim. sulfa-trimetopriimilla. Siihen ei taida purra tavalliset ylähengitystieantibiootit.
      Nielurisojen proput haisevat myös pahalta. Maidon poisjättämistä voi kokeilla.

      • Anonyymi

        Minä olen haissut jo 45 v. mädänneelle ja paskalle ja vaikka sun mille .Oon joutunu lopettamaan monta työpaikkaa tämän hajuni vuoksi,olen myös eristäytynyt ,masentunu ja kaikkea mahdollista ei minkäänlaista sosiaalista kontaktia toisiin ihmisiin syystä että he huomaavat kyllä hajuni.Olen kokeillut kymmeniä erilaisia pesuaineita ja dödöjö vaan mistään ei tunnu apuja löytyvän ,nyt oon päättäny että antaa haista sillä olen jo yli puolet elämästäni elänyt.Elämäni on ollut raskasta juurikin tämän vaivan/ sairauteni kanssa baan jospa sitä ei seuraavassa elämässä tarviis olla ihmisten pilkkana toivon tuoksuvani silloin.Että tällaista täällä.


      • Anonyymi

        Yksi henkilö ei viitsinyt pestä sukkiaan ja eteisestä levisi hirvittävä haju kaikkialle asuntoon.( keikkakämppä ) Eräänä iltana laittoivat ämpärin täyteen vettä ja upottivat sukat siihen. Oli talvi ja siirsivät ämpärin ulkoterassille. Ei haissut sukkamehu sen tapahtuman jälkeen enää siinä asunnossa.


    • Anonyymi

      Mulla on murrosiästä ollut paha haju yksi koulutoveri sanoi niin.

      • Anonyymi

        Eikä vastaus oikein löydy tästä ketjusta? Nämä on kans niin haistajakohtaisia juttuja, sillä itsekään en koe sillä tavoin emotionaalisesti "hirveäksi" mitä moni muu. Aistit kyllä pelaa eli ei se siitä. Pitäis jotenkin tietää vähän minkä tyyppistä se ominaishaju on. Onko se enemmän stressivälitteistä adrenaliinien yms. provosoimaa, ketoosia, nestehukan yms. aiheuttamaa hyperammonemian kaltaista tilaa vaiko jotain muuta.

        Niinkuin tuolla vähän ylempänä on todennut, niin aihepiri on myös itselle tuttu. Tottakai stressaa monessakin mielessä, mutta fyysiset stressioireet on enemmän seurausta kuin syy. Ominaishaju kun voimistuu ihan kotioloissakin ja fyysisessä rasituksessa toisinaan. Jo muutaman sadan metrin kävely on liikaa joskus. Minulla on omat ongelmani mm. nestetasapainon säätelyssä ja tämä lienee eräs keskeisiä syitä. Sen olen myös huomannut, että vähänkin nälkäisenä (oikea nälkä, ei nestevaje!) oireet provosoituu. Jostain netistä löysin semmosta, että elimistön kärsiessä hiilari- ja/tai nestevajeesta, alkaa se pilkkoa proteiineja energiaksi ja tästä syntyisi tuo ihosta ja suusta tuleva haju. Se on niin voimakas ettei taida peittyä kunnon suihkautuksella parfyymillakaan ja niihin liittyy omat haittansa. En tunne ihmisen aineenvaihduntaa juurikaan ja ihmettelen mm. voiko joku muu kuin karppaaja kärsiä niin voimakkaasta hiilarivajeesta.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Minkähän takia naiset aina tuoksuvat huonoille, eli pilluille=?

    • Anonyymi

      Yksi miespuolinen nuuski selkäni takana kaupassa ja kun sanoin, että voisitteko mennä hiukka kauemmas, kun on tämä covid-19 pandemia ja teillä ei ole kasvomaskia. Ootteko "niitä miehiä." Mareva oli silloin lääkityksenä ja tiedän, että tuoksahtaa pahalle hiki.

    • Anonyymi

      Olen kuullut, että haisen pahalle. Kauppaan mennessä ja sisällä ollessa heti kuulin, että taas tuo pahalle haiseva on täällä. Itse en haista ja aina käyn suihkussa peseytymässä ennen mihinkään lähtöä. Olen haistellut omia vaatteitani, vaihdettuja ja päälle pukemia, niin en haista niistä mitään pahaa hajua, paitsi hienhaju jäämät kainaloista. Vaihdetut vaatteet laitan pesuun viikoittain, että on pestyjä vaatteita aina tarjolla.

      • Anonyymi

        No tuo kertomasi hienhaju tai sitten vaikka pyykinpesuaine voi olla se syy sitten, mutta voi olla niin, tuon taas sanan perusteella, todennäköisestikin, että tölväisijä on hajuherkkä ja samalla semmonen joka herkästi sanoo mitä ajattelee. Se ettei itse huomaa, voi olla, että nenä jo tottunut tai sitten ei ole vaan niin herkkä reagoimaan. Mulla ainakin lienee hyvä hajuaisti, kun maistan semmosia pieniäkin mun mielestä jokaiselle tuttuja makuja mitä ei jotkut toiset, mutta mulla ei ole yliherkkyyttä ollut, paitsi runsas parfyymi tekee pidemmän päälle migreeniä ja kovaa nuhaa sekä eräs maatalouden tuholaismyrkky pisti yököttämään.

        Monisairas


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo kertomasi hienhaju tai sitten vaikka pyykinpesuaine voi olla se syy sitten, mutta voi olla niin, tuon taas sanan perusteella, todennäköisestikin, että tölväisijä on hajuherkkä ja samalla semmonen joka herkästi sanoo mitä ajattelee. Se ettei itse huomaa, voi olla, että nenä jo tottunut tai sitten ei ole vaan niin herkkä reagoimaan. Mulla ainakin lienee hyvä hajuaisti, kun maistan semmosia pieniäkin mun mielestä jokaiselle tuttuja makuja mitä ei jotkut toiset, mutta mulla ei ole yliherkkyyttä ollut, paitsi runsas parfyymi tekee pidemmän päälle migreeniä ja kovaa nuhaa sekä eräs maatalouden tuholaismyrkky pisti yököttämään.

        Monisairas

        ... ja siis nuokaan mistä vähän saan saan oireita eivät ole minusta sen kummemmin hirveitä, niistä vaan tulee oireita.
        Otetaan nyt vaikka hoitsut esimerkis, niin työssään haistavat vaikka mitä eivätkä silti sano kuin ihan poikkeustapauksissa ja silloinkaan tuskin vtuillen. Aistiin reagoinnista ei voi suoraan päätellä aistin toimintaa tai mitä ihminen ajattelee aistimuksesta, vaikka näinkin usein luullaan.

        Joidenkin ajattelulla, muistaakseni varsinkin adhd- ja asperger -ihmisillä homma menee siten, että se mitä he inhoo, ääni, haju, ulkonäkö jne, on aivan hirveää, suorastaan tahallista ärsyttämistä ja se inhoa aiheuttava pitää selvästi ilmaista sekä pyrkiä kaikin keinoin poistamaan. Heillä on myös ilmeisesti erittäin heikko kyky arvioida, voiko kyseessä olla sairausperäisiä syitä. Minusta tuollainen muistuttaa jo melkein kehityshäiriötasoista puutetta ongelman hahmottamisessa ja hallinnassa. Osa johtuu muista neurologisista syistä. Sosiaalisesti hyvin mielenkiintoinen ja sensitiivinen aihepiiri.

        Monisairas


      • Anonyymi

        Seuraavalla kerralla samassa kaupassa sanoi kassan hoitaja, että tuoko se haisee ja vilkaisu muhun päin. Kuulin ja vähän harmitti. En voi hajulle mitään, kun joudun käyttämään veren hyytymistä estävää lääkitystä. Luonnon tuotteita olen etsinyt, josko niillä saisi paskan hajun pois iholta. Jos lopetan reseptilääkkeen käytön kokonaan, niin henkeni voi vaihtaa hiippakuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuo kertomasi hienhaju tai sitten vaikka pyykinpesuaine voi olla se syy sitten, mutta voi olla niin, tuon taas sanan perusteella, todennäköisestikin, että tölväisijä on hajuherkkä ja samalla semmonen joka herkästi sanoo mitä ajattelee. Se ettei itse huomaa, voi olla, että nenä jo tottunut tai sitten ei ole vaan niin herkkä reagoimaan. Mulla ainakin lienee hyvä hajuaisti, kun maistan semmosia pieniäkin mun mielestä jokaiselle tuttuja makuja mitä ei jotkut toiset, mutta mulla ei ole yliherkkyyttä ollut, paitsi runsas parfyymi tekee pidemmän päälle migreeniä ja kovaa nuhaa sekä eräs maatalouden tuholaismyrkky pisti yököttämään.

        Monisairas

        Samassa kaupassa kassaneiti sanoi minulle, että haisen pahalle.


    • Anonyymi

      Poltin ja siinä käytin pikkusikareita. Niitä poltin ihan keuhkosavuina, enkä poskareina. Askillinen meni päivässä, eikä aina sekään riittänyt. Silloin haistoin itsekin, että tuoksahdin ja vaatteiden hajukin lisääntyi. Laitoin kerran pestyn pyyhkeen kuivumaan naulakon koukkuihin ja huomasin, että seinään oli tullut ruskeita vesivanoja, jotka olivat kuivuneet. Suihkussa käydessä iholta oli pyyhkeeseen tarttunut-imeytynyt pikkusikarin väriä. Sen näkemiseen loppui tupakointi ja ei ole kertaakaan tehnyt aloittaa uudelleen. Ihon tuoksua aiheutti tupakka ja nyt se kaduttaa.

    • Anonyymi

      Mulle tuli paha haju iholle, kun maalasin ilman hengityssuojaimia ns. kovilla spray maaleilla sisätiloissa. Joskus tuntui, että hengitys sattui keuhkoihin. Kerran oli sellaista maalinkatkua ilmassa, että palovaroitin ryhtyi hälyttämään. Kaasuuntunut maali aiheutti hälyn. Varoitin meni vaihtoon, mutta hengityselimiä ei noinvain vaihdella.

      • Anonyymi

        Ponnekaasu on aiheuttanut palovaroittimen hälytyksen. Vaarallista maalata sisätiloissa, kun ponneaineena käyttävät putaanikaasua niissä spraymaaleissa.


    • Anonyymi

      Mulle ilmaantui paha haju kehoon joskus vuosi sitten, en ole ihan varma tosin että milloin se alkoi ja että oliko se olemassa jo aikaisemmin, mutta en vain huomannut sitä. Mutta ainakin vuosi sitten aloin huomaamaan hajun itse ja myös silloin muut alkoi huomautella pahasta hajustani. En ole kysynyt miltä sitten oikein haisen muiden mielestä, mutta ainakin itse huomaan sellaisen todella vahvan eltaantuneen rasvan/ paistetun makkaran hajun. Voimakkaimmin tuo haju tulee esiin kainaloista, mutta se haju erittyy koko kehosta myöskin kun kaikki vaatteet ja esim. hatutkin alkaa haista sille samalle pahalle. En tiedä voisiko tämä olla alkanut siitä, kun aloin tuolloin vuosi sitten liikkua paljon enemmän verrattuna entiseen ja laihduinkin 10 kg. On kyllä kamalaa. Ja tosiaan ihmiset kohtelee kuin olisi rikollista haista pahalle, eikö ole vähän liioiteltua?? Ymmärrän kyllä, että ei ole kiva jos joutuu haistelemaan pahaa hajua, mutta kyllä silti vähän ihmetyttää että oikeastiko se nyt on kuin maailman suurin vääryys, että haisee pahalta?

      • Anonyymi

        Joissakin ekseemoissa, infektioissa, kuten sieni-infektioihin liittyy ominaishajun muutoksia.


      • Anonyymi

        Kyllä se nykyään tuntuu olevan todellakin eräs pahimpia rikoksia todellakin, ja kuvitteleepa monet vieläpä niin, että näin tehdään ihan vapaasta halusta tai tarkoituksena kiusata toista!
        Voi sitä ihmisten typeryyttä ja valitusta, pienet on murheet toisilla!

        Mäkin oon kai tosiasiallisesti noista syistä eläkeläisstatuksella (on toki muutakin), vaikka ihan itsenäistä yritystoiminnastakin suoriutuisin (on objektiivista pätevää arviointia myös), kun mm. katsoo mitä syö ja juo, on sopiva lämpö ja kosteus sekä istuu ja välillä seisoo yms. Ei vaan käy eikä kuulemma oireilla silti ole edes mitään merkitystäkään. Pitäisi häärätä kaikkea fyysistä säässä kuin säässä, syödä ja juoda kaikkea ja vain ruoka-aikana, mennä sinne sun tänne, käydä kaupassakin ihmisten keskellä. Nämä siis onnistuu ja hirveät oireet vaan pahenee eikä ehkä motivaatio puuttuakaan aina ole hyvä, yeah! Tätätä ristiriitaa en voi käsittää!

        Vähän ohin tän ketjun mutta liittyy sosiaalisuuteen... Sitten saatetaan niuhottaa jostain yksittäisistä tahattomistakin vääristä sanomisista ja haukkua tyhmäksiksin, vaikka ite ollaan oikeasti tyhmempiä siinä oikeassa merkityksessä. Ihan ääriesimerkki noin periaatteessa mistä on vedetty herne nokkaa: toinen sanoo hei ja toinen moi mut se on kauhee virhe, muka! Eli ihmisistä on tullut todella kummallisia, kun tämmösiin kiinnitetään huomioo, kun pitäisi enemmän omiin sosiaalisiin kykyihin.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Kaupassa kuulin hyllyjen täyttäjän sanovan työkavereilleen, että herrajumala kuin paha haju on. Hajun aiheuttaja on minulle käytössä olevasta veren hyytymistä estävästä lääkkeestä. Hemoglobiini on yli 180 jotain yksikköä. Toisessa kaupassa kassalla ollut, että tuotteita saat myös verkko-ostoksena. Tiedän, mistä vihje oli.

      • Anonyymi

        Ei ole mukava tilanne ei todellakaa! Niin sä oot kai se sama jolle lääkärikin sanoi tuon olevan mielikuvitusta. Tämmöstä se on itselläkin ollut, mut siis eri syystä. Lääkärillähän on oikeastaan velvollisuus puuttua sikäli kuin vaan mahdollista, sillä tuo haittavaikutus on siedettävyyden rajoilla just sosiaalisesta aspektista. Mut voi nää sanojatkin olla aistiyliherkkiä ja jotka sanoo mitä ajattelee. En tiedä onko ko. oikea paikka työssä missä vilisee paljon erilaisa ihmisiä.

        Eräs yleinen harha on se, että ajatellaan aina näissä olevan kyse puhtaudesta, kun luetaan "puhtaalla iholla hiki ei haise" - ei ole näin simppeliä. Stressikään ei ole patenttivastaus, vaikka sillä oma merkityksensä voi ollakin. Sitähä on vaikka miten paljon kaikenlaista jännitystä ja pelkoa ihmisillä mut silti suhteessa haisunäätöjä aika vähän. On niin paljon kaikkea muuta mikä vaikuttaa; siis lääkkeet ja aineenvaihdunta, hormonit, ruoka (kaali, valkosipuli, kahvi ym.), nestetasapaino, voimakas nälkä. On eronsa tuoksuilla joihin liittyy mm. likaisuus, ihottumat, hautuma, rikkivedy, ketoosi, ammoniakki, pelko, jännitys, stressi. Eikä ole aina hokkuspokkus temppua, mutta vaikuttaa voi yrittää lievittää haittoja - mut aina ei viitsi.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Minusta loppui paha tuoksu kun lopetin veren hyytymistä estävän, verenpaine ja kolesteroli lääkkeiden käytön. Kuukausi sitten kuulin viimeksi, että täällä kaupassa on ulo-haju. Samassa liikkeessä tällä viikolla niin en kuullut mitään. Kuukausi sitten autotarvikkeen kassaneiti laittoi kaulaliinansa suun eteen "suodattimeksi"

      • Anonyymi

        Suun ja nenän eteen ja sirristeli silmiänsä. Liekö paha haju kirvellyt simmujakin kuin kyynelkaasu.


      • Anonyymi

        Parin vuotta sitten pienen kylän kaupassa sanoi kassaneiti minulle, että haiset pahalle. Sanoin hiljaa sisään päin, itte haiset v*itulle🤢🤮


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jos joku tänne vielä eksyy, niin meillä lapsi haisi todella pahalle ( hieman imelä ulosteen haju) ihan käsistä ja joka paikasta. Haju tarttui vaatteisiin yms. Kokeiltiin kaikkea, lisättiin veden juontia jne. Eikä oikein saatu kiinni mistä johtuu.
      Myöhemmin lapsella todettiin keliakia, oireita ei oikein muuta ollut kuin hidas painon nousu josta kouluterkka huolestui. Verikokeilla selvisi tuo keliakia ja nyt kun gluteeniton ruokavalio ollut noin vuoden käytössä niin hajuongelmia ei ole ollut.
      ilmeisesti kun suoli oli niin tuhoutunut ja ravinto ei imeytynyt, puski elimistö sitä ulos päin ihon läpi?

      • Anonyymi

        Oho, ai keliakin voi tehdä tuota kamaluutta! 🙁
        Olen tuntenut jokusia jo ennen dg:a eikä heillä ollut tommosta. Luontevampaa olisi, että suolistossa kä niin kova vilske, että vähän pääsee läpi sieltä peräpäästä...
        Sitä vähän ihmettelen etteikö mitään suolisto-oireita ollut.

        Monisairas


    • Anonyymi

      Kun pesee itsensä kunnolla niin ei haise, ja sen jälkeen putipuhtaana vaatteet ylle Vaatteitakin on pestävä sillä alkavat helposti muuten haisemaan ja katsottava vaatteessa olevasta lapusta missä asteessa mikäkin vaate pestään
      Sitten on tärkeää että auihkudaipua sopii ihmisen iholle esim Lactasyd suihusaipua on hellävarainen iholle ja oikeat Happo arvot
      Hajuja voi myös tuntea nenässäänkin ilman että edes itse mitenkään haisisi ..
      Siis syyt voi olla monet näihin haisemisiin
      Putaaksimpesty iho ja hoiukset puhtaiden vaatteiden kanssa , niin ei haise . Kylpypyyhe pitää myös olla puhdas

      • Anonyymi

        Joo sillon onkin kaikki enimmäkseen hyvin, kun tolla tavalla, mutta tämän ketjun aihe tarkoittaa kumminki jotain muuta eli semmosta mikä tulee suoraan tai välillieseti sisältä päin, niinku vaikka kuten tuossa alapuolella ja monta muuta postausta aiemmin. Mitkään maalinhajut, ei edes pidätysskyvyn puutteet ole pahaa ominaishajua

        Monisairas


    • Anonyymi

      Jouduin käyttämään veren hyytymistä estävää lääkettä leikkauksen jälkeen, koska hemoglobiini arvo = ylhäällä. 180 millimoolia / verilitra. Työpaikassa ryhtyivät huomauttelemaa paskan hajusta ja johonkin lappuunkin oli raapustettu textiä, kun haisen pahalle. Henkilö tuli sanomaan minulle, että muut pojat sanoneet mun käyttävän mielenterveys lääkettä ja niistä tulee työhön paskan hajua. Sanoja ei ollut vesiselvä. ( Oli astunut kruunukorkin päälle ennen töihin saapumistaan ) ja haistoin sen. Pyysin todistamaan väittämäsi ja vien asian ylemmälle portaalle, kun saan ajan - yhteyden. Olisittepa nähneet pskan puhujan naaman. Luuli, että jään sanattomaksi. M*lkun maineen sain, mutta oikeuden piti
      tapahtua.

    • Anonyymi

      Mulla on sama mitä tuolla ylempänä kerrottiin, että päänahka ja myös naaman iho haisee pahalle. Kaikki pipot ja lakit rupee haiseen, samoin noi maskit ja jopa aurinkolasit. Eli se haju ei rajotu sinne hiuspohjaan, vaan koko pää haisee. Ei paljoo viitti pipoo käyttää ees kovimmilla pakkasilla. Mutta sitä en ymmärrä miten pää vois poiketa muusta ruumiista, kun mulla haisee vaan pää mutta ei kainalot eikä ees sukat.

    • Anonyymi

      Kana, kofeiini ja kalja. 3:n K:n sääntö. Nuo aiheuttaa pistävää hienhajua.

      Kahvin kun vaihtaa kahvin kofeiinittomaan, kanan kalaan ja kaljan viiniin niin ei tarvitse deodoranttia käyttää.

    • Anonyymi

      No en vittu tiedä💁🏻

    • Anonyymi

      ruokavaliolla voi olla hyvinkin paljon tekemistä asian kanssa. itsellä puskee syödyt jutut hyvinkin lävitse.

    • Anonyymi

      Putin haisee erittäin pahalle! Ei uskalla liikkua ja olla missään julkisilla paikoilla

      • Anonyymi

        Maapallolla pahimmalle haiseva henkilö venäläisistä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maapallolla pahimmalle haiseva henkilö venäläisistä

        Putin haisee pahimmalle, mitä venäjä maanpäällä kantaa vielä


    • Anonyymi

      Tunnen yhden ihmisen, joka haisee aina likaiselle.
      Tiedän, että hän peseytyy huonosti, pesee pyykkinsä todella vähäisellä pesuainemäärällä, joka ei riitä puhdistamaan vaatteita, on huono siivoamaan kotiaan, vaihtamaan petivaatteita, puhdasta pyyhettä.
      Lisäksi hän käyttää lääkkeitä, mielenterveysongelmainen, lihavahko ihminen.
      Jo pelkän lihavuuden haittapuoli voi olla joskus paha haju, kun ihossa olevat ylipainosta johtuvien poimujen aluset, hikoilevat kun eivät saa ilmaa.

      Hajua voi oikeasti aiheuttaa jotkin lääkkeet, jotkut ruoka-aineet, juomat, sairaudet, sekä huono hygienia.

      • Anonyymi

        Joo komppaan ja on ihan kokemustakin, joskin niin lihava en ole koskaan ollut, että olis jotain poimuja, ja toisaalta olen ollut hoikkakin, kun joskus meni kuukausi pari enkä syönyt päivässä kuin tyyliin jugurtin ja pari leipää - ei ollut nälkkä ja oli paha syödä. Mulla on tosin muutakin kuin mt-ongelma eli on useampi aivovamma ja selkävammaa hyvin hankaline seurauksineen. Eikä hommaa yhtään ole helpottanut se, että on pidetty kevana (siis semmosia mitkä toiminut normaalisti!), soitettu suuta ym. siis homma komplisoitunut. Seuraukset on läsnä jatkuvasti.

        On muutakin mt-ongelmaa, depistä, sosiaalista ahdistusta, ehkä paniikkiakin. Tänään kävin kaupassa ja mennessä jalat jo vähän makaronia, sydän hakkas älyttömästi, väsytti, näläntunnetta muttei janoa, pikakassalla kun laskin päätä rupes pyörryttään; Jos ne olis paniikkia, tulis ne lähes joka kerta? Kyllä nyt taitaa olla elimistö ylirasittunut sekä ylä- ja tai ala selässä jotain pientä, sillä nestehukkaa eikä oikeaa nälkää kyllä ollut eikä selittävää väsymystä tai fatiikkia. Aamusta olin jo ilman syytä tavallista väsyneempi.

        Mutta kuinka vähän sitten käyttää pesuainetta, kun yleensä vähempikin riittää mitä pakkauksissa on. Koneita ei saisi ahtaa täyteen, jossain koneissa on surkea huuhtelu ja varmaan kaikissa pitäisi valita lisähuuhtelu, olisi hyvä käyttää edes välillä 60 asteen ohjelmia (ja varsinkin alusvaatteilla sekä sporttivaatteilla), pari kertaa vuodessa laittaa 90 ohjelman ja ostaa kaupasta jotain puhdistusainetta, esim. Sun-jauhe tai Dr. Beckmann neste

        Monisairas


    • Anonyymi

      Helikobakteeri haisee ihan kauheelle. Haju leviää ympärillesi hengityksen mukana, koko huone haisee. Se pesii mahassa ja altistaa vielä syövällekin, siihen lääkäri määrää kuurin lääkkeitä, jotka auttaa. 2vkon kuuri, sitten puhalluskoe tervarissa, uusi kuuri jos ei auttanut. Hajut loppuu siihen. Olet saanut mahaasi ulosteestasi bakteerin. Eli lääkäriin heti. Peskää kätenne kunnolla wc käyntien jälkeen.

    • Anonyymi

      Eikö vanha buumeri voisi käyttää mitään hajustetta että pääsis eroon jatkuvasta tunkkaisesta hajusta ettei vaimo häiriintyisi, joten ehdotuksia please
      Nimimerkki
      Hoidostaan välittävä 78 v mies

    • Anonyymi

      Tunsin yhden miehen joka aina haisi pahalta mutta kun hän oli suihkussa niin seisoi siellä paikoillaan vesisuihkun alla niskat köyryssä , ja vesi oli hyvin haaleaa . Ei osannut ottaa sientä käteen ha hangata sillä ihoaan puhtaaksi jonkun hyvän pesunesteen kanssa, hiuksiaan ei pessyt koskaan .
      Suihkusta tullessaan laittoi pesemättömiä vaatteita ylleen joita hänellä oli komero täynnä . Joten ei ihme että haisi pinttyneeltä . Kunnon pesuneste on paras eikä mitään niitä isoja säästö pulloja joissa on ällöttävä haju jo itsestään .
      Sen miehen kylpypyyhe haisi myös kamalalta . Joten sekin riippuu miten suihkussa käy , ja miten usein pestään vaatteet oikealla lämpöasteella joka näkyy lapusta vaatekappaleessa.
      Sitten on toisilla kamala hienhaju joka on tarttunut niin pahasti vaatteisiin ettei pesemälläkään lähde. Jos hikoilee kovasti niin silloin on katsottava että pesee esim kainalot parikin kertaa päivässä
      Minun mieheni tuoksui aina hyvälle ja raikkaalle vaikka hän käytti pesunestettä jossa ei ollut hajusteita. Jiten luulen että henkilökohtainen tuoksu on monesta asiasta johtuva.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe