Millä materiaalilla voi tiivistää/estää rasiasta tuulemisen eli mitä saa sulloa rasian taakse?.
Pistorasiasta tuulee.
12
6424
Vastaukset
- sähkötukka
Villat ja muut sellaiset ei pidättele ilman kulkua. Höyrynsulkumuovi(tai paperi) olisi pitänyt teipata tai liittää tiiviisti kiinni rasiaan niin silloin ei tuule.
Ehkä tilannetta voisi jälkikäteenkorjata uretaanilla tai tiivistämällä rasian reijät ja pintalevyn väli vaikka sikaliimalla. Valitettavasti sähkökalut pitäisi ottaa siksi aikaa irti ja se on sähkärin hommia. - Potkulauta
Uretaanivaahtoa sopiva määrä ympärille. On parempi vaihtoehto kuin eristysvilla.
- tuule
mutta vetää ilmastoinnin ollessa päällä. Olen ajatellut tukkia sen rasiassa olevan putken pään
sähkäreiden käyttämällä kitillä. Koska oletan ilmastoinnin ottavan korvausilmaa sen kautta...- Vastus
Siinä on aikoinaan mennyt putkitus silleen, että sen kautta virtaa toisesta rasiasta tai ulkoa ilmaa.
Se pitää tukkia sähkökitillä.
Asia menee jakeluun, kun sitä vertaa tilanteeseen, jossa on ulko-ovi ja ikkuna samalla kertaa auki. Eli ns. läpivetohan siinä tulee.
Tuo ilmankierto aiheuttaa joskus sähköputkien kautta aika rankan veden kondensoitumis-ilmiön.
Kun itse tein mökkiä vedin kattorasiasta varaputken villojen yläpuolelle kylmään tilaan. En muistanut heti tukkia sitä. Kun sitten laitettiin lämmöt päälle, rasiasta valui vettä tippumalla lattialla. Lattialla oli lammikko aina. Tukin sen putken yläpään ja se loppui siihen.
Eli putki toimi ilmastointiputkena ja se kondensoi vettä rankasti, kuten eristämätön ilmastointiputki tekee kylmässä tilassa. - jii
Vastus kirjoitti:
Siinä on aikoinaan mennyt putkitus silleen, että sen kautta virtaa toisesta rasiasta tai ulkoa ilmaa.
Se pitää tukkia sähkökitillä.
Asia menee jakeluun, kun sitä vertaa tilanteeseen, jossa on ulko-ovi ja ikkuna samalla kertaa auki. Eli ns. läpivetohan siinä tulee.
Tuo ilmankierto aiheuttaa joskus sähköputkien kautta aika rankan veden kondensoitumis-ilmiön.
Kun itse tein mökkiä vedin kattorasiasta varaputken villojen yläpuolelle kylmään tilaan. En muistanut heti tukkia sitä. Kun sitten laitettiin lämmöt päälle, rasiasta valui vettä tippumalla lattialla. Lattialla oli lammikko aina. Tukin sen putken yläpään ja se loppui siihen.
Eli putki toimi ilmastointiputkena ja se kondensoi vettä rankasti, kuten eristämätön ilmastointiputki tekee kylmässä tilassa.se ainoa oikea tavara? tse mietiskelen juuri millä tukin ulkopistorasioiden ja -valojen putket harkkoseinässä. Olin ajatellut pistää putkeen juuri niin pienen töräyksen urskaa että sen saa vielä pois kun tarvii..
- lähtee kyllä helpommin
jii kirjoitti:
se ainoa oikea tavara? tse mietiskelen juuri millä tukin ulkopistorasioiden ja -valojen putket harkkoseinässä. Olin ajatellut pistää putkeen juuri niin pienen töräyksen urskaa että sen saa vielä pois kun tarvii..
pois kuin urska, jos tarkoitat sitä kaiken liimaavaa uretaanivaahtoa.
Voi kait se silläkin tukkia päistä.
Eikös siihen putkenpäähän voi pikku nokareen laastia tunkee, kun rappaa seinän. - Ch T
jii kirjoitti:
se ainoa oikea tavara? tse mietiskelen juuri millä tukin ulkopistorasioiden ja -valojen putket harkkoseinässä. Olin ajatellut pistää putkeen juuri niin pienen töräyksen urskaa että sen saa vielä pois kun tarvii..
Ei pidä töräytellä uretaania joka paikkaan. Sähkökitti on oikea tavara. Tärkeää on miettiä miten putkitus menee rakenteessa ja mihin kitin laittaa, kuten jo kondensoitumisesta varoiteltiinkin.
- siksi
...ettei ilmanvaihdolle ole riittävää tuloilmareittiä. Anna ilman tulla, ei sitä
pienestä putkesta hirveitä tule! - tuulisähköä?
...
- et sentään
vesisähköä. Olisi joka paikka märkänä!
- ydinsähkö
et sentään kirjoitti:
vesisähköä. Olisi joka paikka märkänä!
Talo olis radioaktiivinen ja siten amerikkalaisten pommituslistalla...
- sä
Minulla on sama ongelma n. 5v vanhassa talossa jonka ostin rakennuttajalta. Voinko vaatia korjaamista tai korvausta. Olen ilmoittanut viasta rakennuttajalle mutta hän sanoo että se on normaalia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi802691On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole572631Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.682578Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä842499Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu771999Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl481995Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1401853Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve291422Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko351420Mitä tapahtui?
Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?151351