Moi !
Ollaan ostettu muutaman vuoden vanha talo jossa laminaattilattiat ja deviheat 550 lämmitysjärjestelmä.... miten se kannattaisi säätää taloudellisesti (asteet ym)? jos käytetään esim yösähköä pääsääntöisesti ? Onko muilla kokemuksi että lattia tuntuu jalan alla kylmältä vaikka lämmittää pitäisi..ois kuitenkin kiva saada se lämpimämmän tuntoiseksi kun siellä konttailee pieni vauveli... kannattaako termostaatti asettaa huoneanturin/lattiaanturin vaiko molempien anturien kautta lämpötilaa lukevaksi ? kiitos asiallisista vastauksista
Deviheat 550
6
1873
Vastaukset
- kylmä vaikka
miten sitä lämmittäisi. Ja ei onnistu pelkällä yösähköllä.
- paksull alaatalla
Todellinen ongelma on oikeastaan se, että talot on niin hyvin eristettyjä ettei lattian pintalämpötila voi nousta astetta paria suuremmaksi kuin haluttu huonelmäpötila. Muuten huoneesta tulee sauna.
Meillä alakerta lämpiää pelkällä yösähköllä (Devi 550). Pudotukseksi olen asettanut 10 astetta. Kovilla pakkasilla huoneen lämpötila heittää 1-2 astetta illan ja aamun välillä.
Onhan laatalla toki paksuutta 20cm :-) - Eli lämmität
paksull alaatalla kirjoitti:
Todellinen ongelma on oikeastaan se, että talot on niin hyvin eristettyjä ettei lattian pintalämpötila voi nousta astetta paria suuremmaksi kuin haluttu huonelmäpötila. Muuten huoneesta tulee sauna.
Meillä alakerta lämpiää pelkällä yösähköllä (Devi 550). Pudotukseksi olen asettanut 10 astetta. Kovilla pakkasilla huoneen lämpötila heittää 1-2 astetta illan ja aamun välillä.
Onhan laatalla toki paksuutta 20cm :-)kuutiokaupalla turhaan kylmää kiviainesta, betonia. Tosi viisasta.
- Osku.
Asensin pojan taloon Devin 550 älytermostaatit.
Joka huoneessa itsenäinen termostaatti (ei orjatermostaatti).
Talossa on kaapelit lattiassa, päivä ja yömittaus.
Ylimmät lämpötilat parketti, lankku ja laminaattilattioille on 27° C.
Käytössä on kokonaisvaltainen lattialämmitys,
eli käytössä on huone että lattia-anturi.
Ohjelmoituna on lämpötilan pudotus päiväksi,
muistaakseni 2-3° C (säästö/mukavuus lämpötila), päivät töissä.
Devin ohjeen mukaan lattian pintalämpötilaa ei voida kontrolloida ilman lattia-anturia.
DEVI" 550 oppii parissa päivässä saavuttamaan tavoitelämpötian.
Ps. termostaatin säädön suoritti talon omistaja,
pakkauksen mukana tulleen hyvän ohjekirjasen opastuksella!
http://www.devi.fi/
Ota tekninen info, ja
Tuote-esitteet
Riviltä:
Kayttoohje/tuoteinfo devireg 550
309.31 KB- sen verran,
että tuo 27°C on lattian pintamateriaalin maksimilämpötila, ei laatan. Laatan lämpötila saa eräiden arvioiden mukaan olla n. 5°C korkeampi.
- 77777
mä laitoin toimimaan vain lattia anturin kautta ja se toimi paljon paremmin kuin se että oli myös huone anturi mukana kuvioissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161