Onko moottoriöljyn ylitäyttö vaarallista

Naiskuski asialla

Multa lipsahti vahingossa n. 1 l ylimääräistä, öljyn lisäyksen yhteydessä, onko vaarallista?
Asiallisista vastauksista kiitollinen.

8

7913

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koneesta

Bensakoneelle ei ole hyväksi liika Öljy (voi rikkoa katalysaattorin) Dieselissä ei niin suurta ongelmaa, mutta ei varmaan hyvä siinäkään.

• vaikeutuu

oleellisesti ja saattaa kuprauttaa stefat nurinpain. Silloin ne oilit kylla tulee pihalle! Puolikkaan viela voisi sietaa, mutta hyva kone jos enemman kestaa! Voi siina tulla muitakin propleemeja.

• pihalle

on silloin varman paalle!

• paineet nousee

joten ne stefat saattaa lentää helvettiin. Ekaksi tietysti mittatikku lentää pois, mutta suosittelen, että imaiset ne liiat öljyt pois...

• Litra yli mittatikun maksimin on kyllä jo liikaa, runsaat puoli litraa pistäisin vielä toleranssin piikkiin.

Imauta pois lähimmällä huoltiksella, älä käytä kuumaksi asti.

• vahinkoa olevan

Minä taas en usko siitä olevan mitään vahinkoa. Huohotusletkuthan lähtee yleensä kannesta - venttiilikopasta, joten minkään kampikammion paineennousu ei tule kyseeseen. Sehän edellyttäisi että huohotusletku menee tukkoon öljystä, eikä se venttiilikoppaan asti ylety? Ainoa voisi olla, että öljy osuu kampiakseliin/kiertokankiin jolloin se vaahtoutuu ja voi ilmetä suurempana öljyn kulutuksena - öljy palaa pois. Mitä se vaikuttaa katalysaattoriin, siitä en tiedä mitään.

• huohotin

Mitenkäs, kun puhutaan kampikammion huohottimesta? Olen antanut itselleni kertoa, että juuri tuo huohotinputki jäätyy noissa ranskalaisautoissa ja sitten tulee öljyt pihalle joka raosta. Ja tuolta voisin kuvitella ylimääräisen öljynkin tulevan pellolle, siellä kampikammion allahan se öljyphjassa luuraa ...

• letkut jäässä
        huohotin kirjoitti:

Mitenkäs, kun puhutaan kampikammion huohottimesta? Olen antanut itselleni kertoa, että juuri tuo huohotinputki jäätyy noissa ranskalaisautoissa ja sitten tulee öljyt pihalle joka raosta. Ja tuolta voisin kuvitella ylimääräisen öljynkin tulevan pellolle, siellä kampikammion allahan se öljyphjassa luuraa ...

Joo, tuo huohotus systeemi on nykyisin suljettu systeemi. Ennen huohotushöyryt meni putkesta ulos, maahan. Nykyisin ne menee letkuja pitkin imupuolelle ja poltetaan uudelleen. Se on siis umpinainen systeemi. Jos tuo menee tukkoon, esim. talvella kun öljy limottuu, voi liian pienet letkut mennä tukkoon, silloin järjestelmässä nousee paine, ja kun letkut on tukossa, öljy/höyryt tulee väkisin ulos heikoimmasta kohdasta, usein öljyn mittatikun reijästä.

Moottorin lohkossa ja öljypohjassa ei ole mitään ylimääräisiä reikiä huohottimia varten. Ne on justiin ne letkut jotka menee venttiilikopasta imupuolelle, läppäkoteloon ja sitä ennen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8627
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4788
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4248
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3817
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3226
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3000
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2686
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      45
      2359
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2223
    Aihe