Olen vähän asioiden edellä kun talvella tämmöstä kysyn:tarkoitus olisi ajattaa pihalle sepelikuorma ja kun meillä on tämmönen puolivuosisataa vanha piha, niin mitä kaikkea pitää tehdä ettei rikkakasveja ala työntyä sepelin alta.
sepeliä
2
273
Vastaukset
- Nilla
täyden varmuuden haluat siitä, että mikään jo nyt paikalla oleva kasvi ei työnnä versoa sepelin raoista maailmalle, voit ensin kuoria maata pois ~10 sm ja asettaa pohjalle tukevaa muovia. Sen päälle sitten ajat sepeliä. Saman työn varmaan ajaisi joku tukeva kangaskin. Molempiahan käytetään pitämään sepeli/hiekka maan pinnalla, muutenhan ne pikkuhiljaa 'imeytyvät' pohjamaahan.
Muovi on huono siinä, että se pidättää veden(lammikoita), kun taas kangas läpäisee veden. Toisaalta kankaan läpi saattaa joku sitkeä kasvi kuitenkin tunkea versonsa.
Jatkossa sitten on kuitenkin mahdotonta estää kasvien siementen leviäminen sepelin sekaan lasten jaloissa/tuulen mukana, joten sitä vihreetä alat jollakin aikavälillä väkisinkin näkemään...- ????
Mites olis se juurimatto sinne alle ?!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 371802
- 50818
- 69776
- 108740
Kuka varasti Sisun rahat
Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!7651Miten sulla on niin kaunis
Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t33639Ajattelen sinua
vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu27580Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti
2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.15559Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta
Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.141471- 51453