Webasto + Telestart T100

kantama

kaupunkialueella kantama jää alle 200 m, vaikka luvattu n. 1000 m. Syy varmaan tiheässä rakennuskannassa. Defalta tullut uusi SmartStart kauko-ohjain (kantama 1200m), jonka pitäisi toimia myös Webaston kanssa. Onko kenelläkään vielä kokemusta ko. laitteesta?

18

14705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siemens puhelin
      • puhutaan

        ei se GSM toimi kunnon pakkasilla, jolloin ajastimien pitäisi erityisesti toimia.


      • Siemens puhelin
        puhutaan kirjoitti:

        ei se GSM toimi kunnon pakkasilla, jolloin ajastimien pitäisi erityisesti toimia.

        Eberin GSM-ohjaimen valmistaja(Turussa, en just nyt muista nimeä) on ilmoittanut/taannut mokkulan toimintalämpötilaksi -25 C. GSM-yksikkö "putoaa" pois pelistä -29 asteessa, ja herää uudestaan henkiin lämpötilan noustessa -25 C. Tämä siis tarkoittaa että itse modulin lämpötila auton sisällä on tuossa lämpötilassa. Omassa autossa laite on hanskalokeron alla eristeessä ja siellä ei ihna helposti tuollaisia pakkasia ilmene vaikka ulkona olisikin yli -30. Ja eteläsuomessa ei kyllä kovin usein tuollaisia pakkasia ilmene. Lappi on asia erikseen.


      • RTV-asentaja
        Siemens puhelin kirjoitti:

        Eberin GSM-ohjaimen valmistaja(Turussa, en just nyt muista nimeä) on ilmoittanut/taannut mokkulan toimintalämpötilaksi -25 C. GSM-yksikkö "putoaa" pois pelistä -29 asteessa, ja herää uudestaan henkiin lämpötilan noustessa -25 C. Tämä siis tarkoittaa että itse modulin lämpötila auton sisällä on tuossa lämpötilassa. Omassa autossa laite on hanskalokeron alla eristeessä ja siellä ei ihna helposti tuollaisia pakkasia ilmene vaikka ulkona olisikin yli -30. Ja eteläsuomessa ei kyllä kovin usein tuollaisia pakkasia ilmene. Lappi on asia erikseen.

        Kylmässä pakkasessa ?


      • Asiamiespentti
        RTV-asentaja kirjoitti:

        Kylmässä pakkasessa ?

        Eberin GSM-ohjaimen valmistaja(Turussa, en just nyt muista nimeä) on ilmoittanut/taannut mokkulan toimintalämpötilaksi -25 C. GSM-yksikkö "putoaa" pois pelistä -29 asteessa, ja herää uudestaan henkiin lämpötilan noustessa -25 C. Tämä siis tarkoittaa että itse modulin lämpötila auton sisällä on tuossa lämpötilassa. Omassa autossa laite on hanskalokeron alla eristeessä ja siellä ei ihna helposti tuollaisia pakkasia ilmene vaikka ulkona olisikin yli -30. Ja eteläsuomessa ei kyllä kovin usein tuollaisia pakkasia ilmene. Lappi on asia erikseen.


      • eberiin
        Siemens puhelin kirjoitti:

        Eberin GSM-ohjaimen valmistaja(Turussa, en just nyt muista nimeä) on ilmoittanut/taannut mokkulan toimintalämpötilaksi -25 C. GSM-yksikkö "putoaa" pois pelistä -29 asteessa, ja herää uudestaan henkiin lämpötilan noustessa -25 C. Tämä siis tarkoittaa että itse modulin lämpötila auton sisällä on tuossa lämpötilassa. Omassa autossa laite on hanskalokeron alla eristeessä ja siellä ei ihna helposti tuollaisia pakkasia ilmene vaikka ulkona olisikin yli -30. Ja eteläsuomessa ei kyllä kovin usein tuollaisia pakkasia ilmene. Lappi on asia erikseen.

        keskustelun aiheen?

        Mulla ollut webaston mukana Gsm-ohjain jo 2 vuotta ja aina on toiminut pakkasen määrästä riippumatta.
        Eberistä en tiedä mutta hyvä tietää että ei toimi yli 29 asteen pakkasessa. Olisko jollain muulla tietoa tai kokemusta eberin gsm- ohjauksesta, pitäiskö tuo pakkasraja paikkansa ??


    • vierasmaalainen

      On muuten lyömätön peli se Webasto kaukoohjaus. Kun oot jossain ja apainat napiia, on auto lämmin, kun tulet vaikka teaaterista. Sähkölämmitys on lelu siihen nähden.

    • LAP

      ...olet asentanut tai asennuttanut antennin ts. epäedullinen antennin asennuspaikka lyhentää luvatun kantaman olemattomiin. 5,2 kW:n lämmitintä olen ohjannut Telestart T100 HTM -ohjaimella ilman ongelmia n. 900 metrin päästä. Tällöin oli kyseessä esteetön alue. GSM-ohjauksessa iloinen mieli syntyy operaattorille.

      • Irebe

        [quete] GSM-ohjauksessa iloinen mieli syntyy operaattorille.[/quete]
        TeleFinlandin piipperi kk-maksu 0€ ja 0.09€/viesti, ei tuosta ilostu kuin itse kun auto on lämmin.


      • kantama

        antenni on sijoitettu tuulilasin yläreunaan auton sisäpuolelle.


      • on ilmainen
        Irebe kirjoitti:

        [quete] GSM-ohjauksessa iloinen mieli syntyy operaattorille.[/quete]
        TeleFinlandin piipperi kk-maksu 0€ ja 0.09€/viesti, ei tuosta ilostu kuin itse kun auto on lämmin.

        Tai Elisan Data plus. Ei avausmaksua, ei kuukausimaksua. Webcontrolilla varustetun Webaston voi käynnistää tekstarilla tai soittamalla siihen. Soitettaessa Webaston Webcontrol katkaisee puhelun, jolloin ei tule mitään kustannuksia.

        Liittymästä tulee kuluja vain, jos tarkistelee Webaston statusta, auton lämpötilaa, jolloin kuittausviestit Elisan liittymästä omaan puhelimeen maksavat 12 senttiä kpl.

        Nerokasta!


      • lähes ilmainen
        on ilmainen kirjoitti:

        Tai Elisan Data plus. Ei avausmaksua, ei kuukausimaksua. Webcontrolilla varustetun Webaston voi käynnistää tekstarilla tai soittamalla siihen. Soitettaessa Webaston Webcontrol katkaisee puhelun, jolloin ei tule mitään kustannuksia.

        Liittymästä tulee kuluja vain, jos tarkistelee Webaston statusta, auton lämpötilaa, jolloin kuittausviestit Elisan liittymästä omaan puhelimeen maksavat 12 senttiä kpl.

        Nerokasta!

        Kerrankin asiallinen viesti! Taitaa olla paljon mutu ja kaverilta kuultua juttua näissäkin asioissa liikkeellä.

        Eihän tuo gsm-ohjaus(web-control) varmaan mikään kovin yleinen ole.Eikä ihan halpakaan. [(enkä tarkoita nyt mitään harrastelijoiden nokia ym. viritelmiä)]

        2002-2003 vuoden vaihteessa laitatin ensimmäisen webaston web controllin. Hyvin toimiva boxi maksoi asennettuna 600 ekee. Silloin ko. suuren autoliikkeen varaosapäällikkökään ei tiennyt webc.systeemistä yhtään mitään. Nyt jo ehkä tietävät.

        Minulla on joku elisan vanha liittymä jota ei varmaan enää markkinoida. kk-maksu 0.067 ekee ja viesti saman verran kpl. En muista saako sen statusviestin kokonaan pois mutta kerran kuussa se on tullut tuohon 0.067 (kalliiseen hintaan)

        Ei noita tietenkään tule mieleen halpaan autoon laittaa ja jos 40 ke tai enempi laittaa autoon niin ei tuo mukava lämmitystapa sitten enää hinnassa tunnu. Saati että laskisi noita lämmittimen käynnistykseen kuluvia senttejä.
        Mutta voihan tietysti valita sen kokonaistaloudellisimman liittymän.

        Ja niinkuin jo useaan kertaan on todettu niin lyhyen matkan ajossa jos lämmitintä joka päivä käyttää niin auttaa amppeerituntimäärältään mahd. suuri akku ja jos akulla on kylmänä hyvä virranantokyky niin aina parempi.(itsellä autossa tällä hetkellä vakiona 100 ah akku) Ei ole ollut akun kanssa probleemeja.

        Webc.:ssa on itsessään akun jännitteen tarkkailu, joten ainakaan webasto ei käynnisty jos akun jännite on "liian" alhainen. Ja alhaisesta akun jännitteestä tulee vielä viesti kännykkään. Ja lämmittimien edustajien mukaan auto vielä (pitäisi)käynnistyy oman akun ja starttimoottorin voimalla kun webasto ei enää käynnisty. Se on siis teoriaa enkä ole vielä itse tilanteeseen päässyt tutustumaan . Pitäisi joskus testata...

        Toivoisin lämmittimien OMISTAJILTA havaintoja ,tietoa , kokemuksia...


      • Cristoffer Kolumbus
        lähes ilmainen kirjoitti:

        Kerrankin asiallinen viesti! Taitaa olla paljon mutu ja kaverilta kuultua juttua näissäkin asioissa liikkeellä.

        Eihän tuo gsm-ohjaus(web-control) varmaan mikään kovin yleinen ole.Eikä ihan halpakaan. [(enkä tarkoita nyt mitään harrastelijoiden nokia ym. viritelmiä)]

        2002-2003 vuoden vaihteessa laitatin ensimmäisen webaston web controllin. Hyvin toimiva boxi maksoi asennettuna 600 ekee. Silloin ko. suuren autoliikkeen varaosapäällikkökään ei tiennyt webc.systeemistä yhtään mitään. Nyt jo ehkä tietävät.

        Minulla on joku elisan vanha liittymä jota ei varmaan enää markkinoida. kk-maksu 0.067 ekee ja viesti saman verran kpl. En muista saako sen statusviestin kokonaan pois mutta kerran kuussa se on tullut tuohon 0.067 (kalliiseen hintaan)

        Ei noita tietenkään tule mieleen halpaan autoon laittaa ja jos 40 ke tai enempi laittaa autoon niin ei tuo mukava lämmitystapa sitten enää hinnassa tunnu. Saati että laskisi noita lämmittimen käynnistykseen kuluvia senttejä.
        Mutta voihan tietysti valita sen kokonaistaloudellisimman liittymän.

        Ja niinkuin jo useaan kertaan on todettu niin lyhyen matkan ajossa jos lämmitintä joka päivä käyttää niin auttaa amppeerituntimäärältään mahd. suuri akku ja jos akulla on kylmänä hyvä virranantokyky niin aina parempi.(itsellä autossa tällä hetkellä vakiona 100 ah akku) Ei ole ollut akun kanssa probleemeja.

        Webc.:ssa on itsessään akun jännitteen tarkkailu, joten ainakaan webasto ei käynnisty jos akun jännite on "liian" alhainen. Ja alhaisesta akun jännitteestä tulee vielä viesti kännykkään. Ja lämmittimien edustajien mukaan auto vielä (pitäisi)käynnistyy oman akun ja starttimoottorin voimalla kun webasto ei enää käynnisty. Se on siis teoriaa enkä ole vielä itse tilanteeseen päässyt tutustumaan . Pitäisi joskus testata...

        Toivoisin lämmittimien OMISTAJILTA havaintoja ,tietoa , kokemuksia...

        Onhan täällä: http://www.kolumbus.com/liittymat_hinnat_kk.html vielä edullisempi liittymä, kk-maksu 0€ ja viestin hinta 0.06€. Itsellä on TeleFinlandin piipperi jossa on kk.maksu myös 0€ ja viestin hinta 0.09€. Tätä vaan ei saa enää. Soneralla vaan on kattavampi verkko Suomessa kuin Elisalla


      • jotain vikaa
        Cristoffer Kolumbus kirjoitti:

        Onhan täällä: http://www.kolumbus.com/liittymat_hinnat_kk.html vielä edullisempi liittymä, kk-maksu 0€ ja viestin hinta 0.06€. Itsellä on TeleFinlandin piipperi jossa on kk.maksu myös 0€ ja viestin hinta 0.09€. Tätä vaan ei saa enää. Soneralla vaan on kattavampi verkko Suomessa kuin Elisalla

        kun ei linkissäsi näytä kertomaasi tekstiviestin hintaa missään vaan kaikki on kalliimpia.

        Ruottalaisten johtamaa ja enemmistöomistaja Telian(soneraa) en muuta kuin halveksun .
        Soneran aikaisempana suurasiakkaana en voi käsittää heidän markkinointipolitiikkaansa ja henkilöstöpolitiikkaansa. Enkä hyväksyä kuppausta jonka tekivät ns. pankkikriisien aikoina.

        Muistutuksena: miljoonia vai oliko peräti miljardeja
        nyhdettiin tavallisilta kansalaisilta verorahoja Soneran pönkittämiseen, kun itse hölmöilivät Saksan umts-markkinoilla.

        Ja sitten myytiin se (Sonera) ruottalaisille.
        Maksakoot nyt ne suomen valtiolta saamansa suomen kansalaisten verorahat takaisin !!!


      • mutta näin on
        jotain vikaa kirjoitti:

        kun ei linkissäsi näytä kertomaasi tekstiviestin hintaa missään vaan kaikki on kalliimpia.

        Ruottalaisten johtamaa ja enemmistöomistaja Telian(soneraa) en muuta kuin halveksun .
        Soneran aikaisempana suurasiakkaana en voi käsittää heidän markkinointipolitiikkaansa ja henkilöstöpolitiikkaansa. Enkä hyväksyä kuppausta jonka tekivät ns. pankkikriisien aikoina.

        Muistutuksena: miljoonia vai oliko peräti miljardeja
        nyhdettiin tavallisilta kansalaisilta verorahoja Soneran pönkittämiseen, kun itse hölmöilivät Saksan umts-markkinoilla.

        Ja sitten myytiin se (Sonera) ruottalaisille.
        Maksakoot nyt ne suomen valtiolta saamansa suomen kansalaisten verorahat takaisin !!!

        Soneralla on kuitenkin parhaat kentät


      • arvelinkin,
        lähes ilmainen kirjoitti:

        Kerrankin asiallinen viesti! Taitaa olla paljon mutu ja kaverilta kuultua juttua näissäkin asioissa liikkeellä.

        Eihän tuo gsm-ohjaus(web-control) varmaan mikään kovin yleinen ole.Eikä ihan halpakaan. [(enkä tarkoita nyt mitään harrastelijoiden nokia ym. viritelmiä)]

        2002-2003 vuoden vaihteessa laitatin ensimmäisen webaston web controllin. Hyvin toimiva boxi maksoi asennettuna 600 ekee. Silloin ko. suuren autoliikkeen varaosapäällikkökään ei tiennyt webc.systeemistä yhtään mitään. Nyt jo ehkä tietävät.

        Minulla on joku elisan vanha liittymä jota ei varmaan enää markkinoida. kk-maksu 0.067 ekee ja viesti saman verran kpl. En muista saako sen statusviestin kokonaan pois mutta kerran kuussa se on tullut tuohon 0.067 (kalliiseen hintaan)

        Ei noita tietenkään tule mieleen halpaan autoon laittaa ja jos 40 ke tai enempi laittaa autoon niin ei tuo mukava lämmitystapa sitten enää hinnassa tunnu. Saati että laskisi noita lämmittimen käynnistykseen kuluvia senttejä.
        Mutta voihan tietysti valita sen kokonaistaloudellisimman liittymän.

        Ja niinkuin jo useaan kertaan on todettu niin lyhyen matkan ajossa jos lämmitintä joka päivä käyttää niin auttaa amppeerituntimäärältään mahd. suuri akku ja jos akulla on kylmänä hyvä virranantokyky niin aina parempi.(itsellä autossa tällä hetkellä vakiona 100 ah akku) Ei ole ollut akun kanssa probleemeja.

        Webc.:ssa on itsessään akun jännitteen tarkkailu, joten ainakaan webasto ei käynnisty jos akun jännite on "liian" alhainen. Ja alhaisesta akun jännitteestä tulee vielä viesti kännykkään. Ja lämmittimien edustajien mukaan auto vielä (pitäisi)käynnistyy oman akun ja starttimoottorin voimalla kun webasto ei enää käynnisty. Se on siis teoriaa enkä ole vielä itse tilanteeseen päässyt tutustumaan . Pitäisi joskus testata...

        Toivoisin lämmittimien OMISTAJILTA havaintoja ,tietoa , kokemuksia...

        näyttää täällä menevän puurot ja vellit sekaisin.
        Eli puhutaan gsm-ohjauksesta ja jonka minä ainakin ymmärrän gsm:llä ohjauksena .Käsittääkseni ei ole mitään väliä minkä merkkinen se kännykkä on josta se ohjausviesti lähtee.{paitsi tietysti jos ulkoimasta sen viestin lähettää,niin varmaan löytyy kännykkäkohtaisia eroja. Mutta eniten vaikuttaa puhelimen akkutyyppi. Nykyiset litium-ioni akut eivät paljonkaan kylmyyttä kestä.}
        Autossa on antenni boxi(jossa sim-kortti) joka sen kännykkäviestin ja/tai soiton käsittelee ja ohjaa lämmitintä ennalta ohjelmoitujen koodien mukaan.
        Sitten on ne autossa olevat nokia tai siemens, (miksei joku muu merkki kelpaa)? viritelmät jotka ovat tämän tehdastekoisen boxin korvikkeita. Ne jätän sen kummemmin kommentoimatta kun en tiedä niistä enkä ole kokeillut käytännössä enkä halua kokeillakaan.
        Polttoainelämmittimien ja web-control laitteiden omistajilta olisi kiva saada käyttökokemuksista jotain tarinaa,tai vaikka kommentteja, laittakaa tulemaan...


      • Kippari Kalle
        arvelinkin, kirjoitti:

        näyttää täällä menevän puurot ja vellit sekaisin.
        Eli puhutaan gsm-ohjauksesta ja jonka minä ainakin ymmärrän gsm:llä ohjauksena .Käsittääkseni ei ole mitään väliä minkä merkkinen se kännykkä on josta se ohjausviesti lähtee.{paitsi tietysti jos ulkoimasta sen viestin lähettää,niin varmaan löytyy kännykkäkohtaisia eroja. Mutta eniten vaikuttaa puhelimen akkutyyppi. Nykyiset litium-ioni akut eivät paljonkaan kylmyyttä kestä.}
        Autossa on antenni boxi(jossa sim-kortti) joka sen kännykkäviestin ja/tai soiton käsittelee ja ohjaa lämmitintä ennalta ohjelmoitujen koodien mukaan.
        Sitten on ne autossa olevat nokia tai siemens, (miksei joku muu merkki kelpaa)? viritelmät jotka ovat tämän tehdastekoisen boxin korvikkeita. Ne jätän sen kummemmin kommentoimatta kun en tiedä niistä enkä ole kokeillut käytännössä enkä halua kokeillakaan.
        Polttoainelämmittimien ja web-control laitteiden omistajilta olisi kiva saada käyttökokemuksista jotain tarinaa,tai vaikka kommentteja, laittakaa tulemaan...

        Tuolla on lisää keskustelua (ja jatkolinkkejä) http://www.petrisimolin.com/Thepalsta/topic.asp?TOPIC_ID=32090 esim. jos haluaa virittää vanhan gsm- puhelimensa pienellä hand-free-purkilla ohjaamaan lämmittimen käynnistymistä. Soitto autossa sijaitsevaan puhelimeen riittää käynnistämään releellä lämmittimen. Ei maksa, ainakin jos itse rakentaa, samoja hintoja kuin mm. wepaston rf tai gsm-pohjaiset ratkaisut. Toki ne ovat myös hyvä ratkaisu, jos rahaa löytyy.


      • Kippari Kalle
        Kippari Kalle kirjoitti:

        Tuolla on lisää keskustelua (ja jatkolinkkejä) http://www.petrisimolin.com/Thepalsta/topic.asp?TOPIC_ID=32090 esim. jos haluaa virittää vanhan gsm- puhelimensa pienellä hand-free-purkilla ohjaamaan lämmittimen käynnistymistä. Soitto autossa sijaitsevaan puhelimeen riittää käynnistämään releellä lämmittimen. Ei maksa, ainakin jos itse rakentaa, samoja hintoja kuin mm. wepaston rf tai gsm-pohjaiset ratkaisut. Toki ne ovat myös hyvä ratkaisu, jos rahaa löytyy.

        Niin ja taishan sieltä muistini mukaan löytyä myös ohje, kuinka rakentaa lisävälppä gsm-luurille, eli hälytys autolta omaan luuriin.

        No onhan se kiva, että pelle pelottomia löytyy, jotka jakavat tietonsa myös meille muille innostuneille tee-se-itse häröille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ensi kesänä

      Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

      Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

      Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

      Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      2406
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

      Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

      Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

      himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

      Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

      En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

      puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82
      1169
    Aihe