Mahtavatko ketut olla kissoille vaarallisia? Meillä on ulkokisu ja joskus pihallammekin on käynyt kettu ja niitä majailee lähimetsässä muutamia. Kissi on toistaiseksi selvinnyt hyvin, tuntuu pelkäävän enemmän naapurien joitain kissoja.
Onko kokemuksia tai kuultuja juttuja kettujen ja kissojen yhteentörmäyksistä tms.
Kettu ja kissa?
3
3005
Vastaukset
- tyttö
ketut ovat kissoille vaarallisia. Tiedän monta kissaa jotka ovat joutuneet ketun hampaisiin. Yhden kirjeystävän kissanpennut joutuivat ketun ruoaksi ja mikseivät aikuisetkin kissat.
Jos välität kissastasi, suosittelen että ulkoilutat sitä turvallisesti valjaissa tai omakotitalon pihaan on ihanteellista rakentaa kissalle ulkotarha. Meillä kissat ulkoilevat ikkunan edessä olevassa tarhassa ja lisäksi myös valjaissa. Asumme kaupungissa ja täällä on myös nähty kettuja ja kissoillani olisi myös muita lukuisia vaaroja. - kissa
asun omakotitalossa ja kissa on pienestä asti ollut tai tottunut valjaisiin, aina on kiinni niinkuin koira, hyvin onnistuu,kettukin on ihan piha piirissä lapsineen, ei koskaan ole tehnyt kissalle mitään, kissa tosin on isokokoinen normaaliin verrattuna, eikä koskaan ole vapaana.
- Varjo
Kettu tappaa jopa koiranki sille päälle sattuessaan, repii luolakoirankin kuonon hajalle jos on vanha ja kokenut kettu sekä nuori luolakoira.
Ketulle kissa on suupala vain, kettu on moninverroin "tehokkaampi" tappaja kuin kissa.
Onneksi kettuja suojellaan eläinsuojelijoiden toimesta ja ne alkavat pikku hiljaa tulla kaupunkeihin levittämään tauteja ja tappamaan irtokissoja sekä koiria. Ensin tuli kesäaikainen rauhoitus ketulle, lisää seuraa.
Kettu ja mäyrä ovat kissalle kuolemaksi. Mäyrä juoksee kesällä yhtä nopeasti kuin kissa, nopeamminkin suuresta koostaan huolimatta (6-22kg). Myös minkin tiedetään tappaneen kissoja niiden kohdatessa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797