Huono kokemus lääkäristä

No tulipa tässä kesällä ilmi, että minulla on kilpirauhasen liikatoiminta. Söin 1.5kk 6lääkettä/pvä.. sitten olikin verikokeet ja kilpirauhasen toiminta oli jo normalisoitunut. No, lääkäri laitto syömään viellä 2vko 6lääkettä/pvä ja seuraavat 2vko 4lääkettä/pvä. Alunperin jo ihmettelin ja kysyin että miksi pitää jatkaa ja niin suurina annoksina, vaikka arvot olivat muuttuneet normaaleiksi. No käskipä kuitenkin syömään niillä annoksina.

Puolessa välissä alkoi olo jo huononemaan todella paljon. Ei meinannut päästä ylös sängystä ja oireet muutenkin vajaatoiminnan tapaiset. No soitin lääkärille, mutta käski silti jatkamaan kuuria. Söin vielä yhden viikon ja sitten lopetin omasta toimestani, sillä olo ei todellakaan ollut hyvä! Viikko lopettamisen jälkeen oli verikokeet ja niissä sitten havaittiinkin kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkäri kyllä yritti sepittää kaikenlaisia selityksiä. Mutta kylläpä silti raivostutti!!Tuli sitten koettua sekä vajaa- että liikatoiminta. Nyt pitää sitten odotella taas muutama viikko ja sitten uusiin verikokeisiin..saa nähdä että onko muuttunut taas liikatoiminnaksi vai miten on.. Harvinaisen rasittava sairaus! Eikä jäänyt lääkäristä kovin hyvä kuva..
8816
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

eipä kuulosta muuta kuin että perjantai-illan huviks kirjottelet puutaheinää

Äänestä
  • Ihan oikeelta tää kirjoitus minusta vaikutti,kyllä noin voi käydä,ensin ollaan liikatoiminnalla,sitten lääkityksen takia ollaankin vajaalla.Ei kiva :(

    Äänestä

  • puutaheinää kirjoitti:

    Ihan oikeelta tää kirjoitus minusta vaikutti,kyllä noin voi käydä,ensin ollaan liikatoiminnalla,sitten lääkityksen takia ollaankin vajaalla.Ei kiva :(

    ei siihen kuutta lääkettä tarvita. Lämpimikseen täällä aina jotkut kirjottelee.

    Äänestä

Kylläpä lääkitys muuten oli 6kpl/pvä eli 2kpl 3 kertaa vuorokaudessa. Ja näin pääsi käymään että menikin sitten vajaatoiminnan puolelle. Kyllähän liikatoiminnassa on suurempiakin lääkeannoksia. (tyrazol 5mg)Lääkepurkissa luki että vaikeimmissa tapauksissa käytetäään 3tabl 4 kertaa vuorokaudessa eli 12 tablettia per pvä! eli ei tuo minun annostus nyt niin järin suuri ollut verrattuna tuohon. Ja, miksi muka valehtelisin tällaisesta asiasta? Se mitä kirjoitin on totta! valitettavasti!:/

Äänestä
  • kirjoitit tossa alussa " Söin 1.5kk 6lääkettä/pvä", mikä näin maalaisjärjellä sanoo että oli kuutta eri lääkettä.

    Äänestä

  • joo: kirjoitti:

    kirjoitit tossa alussa " Söin 1.5kk 6lääkettä/pvä", mikä näin maalaisjärjellä sanoo että oli kuutta eri lääkettä.

    no anteeks jos tuosta tuli sinulle niin suuri "haloo"..:D ihmiset ovat erehtyväisiä!

    Äänestä

  • jepulis jee kirjoitti:

    no anteeks jos tuosta tuli sinulle niin suuri "haloo"..:D ihmiset ovat erehtyväisiä!

    mun röntgenkantseeni ei nähnyt että sä tarkotit muuta kuin kirjoitit, siksi siitä tuli haloo.

    Äänestä

  • joo: kirjoitti:

    mun röntgenkantseeni ei nähnyt että sä tarkotit muuta kuin kirjoitit, siksi siitä tuli haloo.

    niitä tippuvia hiuksia halkomaan!

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


jepulis jee kirjoitti:

No tulipa tässä kesällä ilmi, että minulla on kilpirauhasen liikatoiminta. Söin 1.5kk 6lääkettä/pvä.. sitten olikin verikokeet ja kilpirauhasen toiminta oli jo normalisoitunut. No, lääkäri laitto syömään viellä 2vko 6lääkettä/pvä ja seuraavat 2vko 4lääkettä/pvä. Alunperin jo ihmettelin ja kysyin että miksi pitää jatkaa ja niin suurina annoksina, vaikka arvot olivat muuttuneet normaaleiksi. No käskipä kuitenkin syömään niillä annoksina.

Puolessa välissä alkoi olo jo huononemaan todella paljon. Ei meinannut päästä ylös sängystä ja oireet muutenkin vajaatoiminnan tapaiset. No soitin lääkärille, mutta käski silti jatkamaan kuuria. Söin vielä yhden viikon ja sitten lopetin omasta toimestani, sillä olo ei todellakaan ollut hyvä! Viikko lopettamisen jälkeen oli verikokeet ja niissä sitten havaittiinkin kilpirauhasen vajaatoiminta. Lääkäri kyllä yritti sepittää kaikenlaisia selityksiä. Mutta kylläpä silti raivostutti!!Tuli sitten koettua sekä vajaa- että liikatoiminta. Nyt pitää sitten odotella taas muutama viikko ja sitten uusiin verikokeisiin..saa nähdä että onko muuttunut taas liikatoiminnaksi vai miten on.. Harvinaisen rasittava sairaus! Eikä jäänyt lääkäristä kovin hyvä kuva..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu