pakkasneste/öljyt...

tume

Pakkasnesteen sekaan on ilmaantunut öljyä. Moottori on turbodiesel 1,9, välijäähdyttimellä varustettu. Voiko vika olla muualla kuin kannentiivisteessä? Öljy ei ole lisääntynyt öljytilaan, eli pakkasnestettä ei ole mennyt öljynkiertoon.

11

2209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Yleensä, kun kannentiiviste menee, aiheuttaa se pakokaasuissa muutoksia, tulee putken päästä vesihöyryä eli pakokaasut ovat vaaleita.Toinen moottorin vuotokohta ovat syllinteriputkien tiivisteet, mutta pitäisi yllä näkyä myös öljyssä.Selvä merkki tästä on, kun katsoo öljymittatikkua moottorin pysäytyksen jälkeen melko pitkän ajan päästä.Mittatikussa on öljynpinnan yläpuolella pieniä vesitippoja ja öljy maistuu hiukan makealta.

• JP

veikkaan kansipahvia. kannentiiviste voi rikkoutua myös niin ettei nesteet ole yhteydessä palotilaan. eli öljy ja vesikanava ovat yhdessä. öljynpaine on korkeampi, joten öljy menee vesitilaan. moottorin sammuttua saattaa vettä mennä öljyjen sekaan, mutta niin vähän että se haihtuu pois. sylttyputkien alapään tiivisteet taas vuotaa helpommin myös sammuksissa ja vettä voipi kerääntyä öljyjen sekaan enemmänkin. vika voi olla myös kannessa.

• tume
        JP kirjoitti:

veikkaan kansipahvia. kannentiiviste voi rikkoutua myös niin ettei nesteet ole yhteydessä palotilaan. eli öljy ja vesikanava ovat yhdessä. öljynpaine on korkeampi, joten öljy menee vesitilaan. moottorin sammuttua saattaa vettä mennä öljyjen sekaan, mutta niin vähän että se haihtuu pois. sylttyputkien alapään tiivisteet taas vuotaa helpommin myös sammuksissa ja vettä voipi kerääntyä öljyjen sekaan enemmänkin. vika voi olla myös kannessa.

Laskin pakkasnesteet ämpäriin. Otin öljyt pakkasnesteen pinnalta pois ja laitoin takaisin. Ajoin n. 50 km ja tein saman uudelleen. Sen jälkeen huuhtelin järjestelmän ja laitoin nesteet takaisin. Tänään (20.1) ajoin 250 km ja laskin nesteet pois. Öljyä ei ollut nesteen seassa yhtään. En tiedä mistä moinen "käyttäytyminen" johtui. Ehkä pakkasen aiheuttamia "oikkuja". Jos oireet ilmaantuvat uudelleen lienee edessä kansipahvin vaihto.

• köpö
        tume kirjoitti:

Laskin pakkasnesteet ämpäriin. Otin öljyt pakkasnesteen pinnalta pois ja laitoin takaisin. Ajoin n. 50 km ja tein saman uudelleen. Sen jälkeen huuhtelin järjestelmän ja laitoin nesteet takaisin. Tänään (20.1) ajoin 250 km ja laskin nesteet pois. Öljyä ei ollut nesteen seassa yhtään. En tiedä mistä moinen "käyttäytyminen" johtui. Ehkä pakkasen aiheuttamia "oikkuja". Jos oireet ilmaantuvat uudelleen lienee edessä kansipahvin vaihto.

Vilkaseppa öljykorkin sisäpuolta...mikäli siinä on valkoista härmää, voit olla varma että jäähytysnestettä/muuta kosteutta on öljyn seassa...

• höpö
        köpö kirjoitti:

Vilkaseppa öljykorkin sisäpuolta...mikäli siinä on valkoista härmää, voit olla varma että jäähytysnestettä/muuta kosteutta on öljyn seassa...

Se on vaaratonta kondenssivettä, joka tulee ohipuhalluksesta.
        Sitä on joka autossa, niin uudessa, kuin etenkin vanhassa.
        Vaaratonta.

• Skyhorse
        höpö kirjoitti:

Vaaratonta.

Ei kuule ole vanhoissa taikka uusissa, jos vellit ja puurot pysyy omissa kattiloissa. Tietysti edellyttäen, että öljyt vaihdetaan edes kerran vuodessa.

Mulla on menny 4 mottia ja autoja on ollut aika monta.

Aina kun korkin sisäpuolelle tulee valkoista "härmettä", niin nesteet on päässy öljyihin. Ja sitä nestettä on päässyt aika reilusti.

Tietty jos tarkoitit jotain tyyliin, että jos oikeassa kulmassa katsoo kuun valossa ja huomaa jotain valkoista. Sellainen pieni härme nyt voi vaikka kondensoitua itsekseen öljytilaan.

Mut jos härmettä on lusikoitavaksi asti, niin ajot seis ja motti auki heti. Se kyllä varmasti leikkaa muuten kiinni.

• timppa
        Skyhorse kirjoitti:

Ei kuule ole vanhoissa taikka uusissa, jos vellit ja puurot pysyy omissa kattiloissa. Tietysti edellyttäen, että öljyt vaihdetaan edes kerran vuodessa.

Mulla on menny 4 mottia ja autoja on ollut aika monta.

Aina kun korkin sisäpuolelle tulee valkoista "härmettä", niin nesteet on päässy öljyihin. Ja sitä nestettä on päässyt aika reilusti.

Tietty jos tarkoitit jotain tyyliin, että jos oikeassa kulmassa katsoo kuun valossa ja huomaa jotain valkoista. Sellainen pieni härme nyt voi vaikka kondensoitua itsekseen öljytilaan.

Mut jos härmettä on lusikoitavaksi asti, niin ajot seis ja motti auki heti. Se kyllä varmasti leikkaa muuten kiinni.

Mun nykyisessä autossa viime kesästä lähtien tullut vähän öljyä nesteeseen. Meinaan avata kannen kesällä, mutta hyvin on pärjännyt kun ottaa välillä paperilla paisunta säiliöstä sitä hyhmää pois. Toivoin että vuoto loppuisi itsestään, mutta se taitaisi olla melkoinen ihme. Onneksi nestettä ei mene öljyn sekaan.

• tume
        höpö kirjoitti:

Vaaratonta.

Auttaisiko kannen pulttien kiristys, jos öljyä on ilmaantunut vain vähän nesteiden sekaan?

• timppa kirjoitti:

Mun nykyisessä autossa viime kesästä lähtien tullut vähän öljyä nesteeseen. Meinaan avata kannen kesällä, mutta hyvin on pärjännyt kun ottaa välillä paperilla paisunta säiliöstä sitä hyhmää pois. Toivoin että vuoto loppuisi itsestään, mutta se taitaisi olla melkoinen ihme. Onneksi nestettä ei mene öljyn sekaan.

Minun nykyisessä autossani on ainakin viimeisten 19 vuoden ajan ollut vähän öljyä jäähdyttimen paisuntasäiliössä. En aio tehdä asialle mitään. Sanovat, että syynä on liian kapea kannas kansitiivisteessä vesitilan ja öljykanavan välissä. Siinähän tihkukoon!

• Amatööri

Kertokaapa kun olen ostamassa tuommosta subaru leone 1.8 4wd -89 autoa ja myyjä ilmoitti vähä myöhemmi kun sovittiin kaupoista että nesteet menee öljyn sekaan..ja se myyjä meinotteli että imusarjan tiiviste vuotaa nii kertokaa joku joka tietää tai on kokemusta että voiko se johtua siitä? Kun itsellä tuli heti mieleen kannentiiviste..mutta toivoisin että se ei olisi se ja sillä autolla on ajettu joku 230 000km ja nyt tuli tuo.

• satuja...

Ei voi johtua siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      89
      3564
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3103
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      56
      3054
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      61
      2875
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      64
      2710
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2697
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      62
      2436
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2281
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2138
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2132
    Aihe