pakkasneste/öljyt...

tume

Pakkasnesteen sekaan on ilmaantunut öljyä. Moottori on turbodiesel 1,9, välijäähdyttimellä varustettu. Voiko vika olla muualla kuin kannentiivisteessä? Öljy ei ole lisääntynyt öljytilaan, eli pakkasnestettä ei ole mennyt öljynkiertoon.

11

2342

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Yleensä, kun kannentiiviste menee, aiheuttaa se pakokaasuissa muutoksia, tulee putken päästä vesihöyryä eli pakokaasut ovat vaaleita.Toinen moottorin vuotokohta ovat syllinteriputkien tiivisteet, mutta pitäisi yllä näkyä myös öljyssä.Selvä merkki tästä on, kun katsoo öljymittatikkua moottorin pysäytyksen jälkeen melko pitkän ajan päästä.Mittatikussa on öljynpinnan yläpuolella pieniä vesitippoja ja öljy maistuu hiukan makealta.

      • JP

        veikkaan kansipahvia. kannentiiviste voi rikkoutua myös niin ettei nesteet ole yhteydessä palotilaan. eli öljy ja vesikanava ovat yhdessä. öljynpaine on korkeampi, joten öljy menee vesitilaan. moottorin sammuttua saattaa vettä mennä öljyjen sekaan, mutta niin vähän että se haihtuu pois. sylttyputkien alapään tiivisteet taas vuotaa helpommin myös sammuksissa ja vettä voipi kerääntyä öljyjen sekaan enemmänkin. vika voi olla myös kannessa.


      • tume
        JP kirjoitti:

        veikkaan kansipahvia. kannentiiviste voi rikkoutua myös niin ettei nesteet ole yhteydessä palotilaan. eli öljy ja vesikanava ovat yhdessä. öljynpaine on korkeampi, joten öljy menee vesitilaan. moottorin sammuttua saattaa vettä mennä öljyjen sekaan, mutta niin vähän että se haihtuu pois. sylttyputkien alapään tiivisteet taas vuotaa helpommin myös sammuksissa ja vettä voipi kerääntyä öljyjen sekaan enemmänkin. vika voi olla myös kannessa.

        Laskin pakkasnesteet ämpäriin. Otin öljyt pakkasnesteen pinnalta pois ja laitoin takaisin. Ajoin n. 50 km ja tein saman uudelleen. Sen jälkeen huuhtelin järjestelmän ja laitoin nesteet takaisin. Tänään (20.1) ajoin 250 km ja laskin nesteet pois. Öljyä ei ollut nesteen seassa yhtään. En tiedä mistä moinen "käyttäytyminen" johtui. Ehkä pakkasen aiheuttamia "oikkuja". Jos oireet ilmaantuvat uudelleen lienee edessä kansipahvin vaihto.


      • köpö
        tume kirjoitti:

        Laskin pakkasnesteet ämpäriin. Otin öljyt pakkasnesteen pinnalta pois ja laitoin takaisin. Ajoin n. 50 km ja tein saman uudelleen. Sen jälkeen huuhtelin järjestelmän ja laitoin nesteet takaisin. Tänään (20.1) ajoin 250 km ja laskin nesteet pois. Öljyä ei ollut nesteen seassa yhtään. En tiedä mistä moinen "käyttäytyminen" johtui. Ehkä pakkasen aiheuttamia "oikkuja". Jos oireet ilmaantuvat uudelleen lienee edessä kansipahvin vaihto.

        Vilkaseppa öljykorkin sisäpuolta...mikäli siinä on valkoista härmää, voit olla varma että jäähytysnestettä/muuta kosteutta on öljyn seassa...


      • höpö
        köpö kirjoitti:

        Vilkaseppa öljykorkin sisäpuolta...mikäli siinä on valkoista härmää, voit olla varma että jäähytysnestettä/muuta kosteutta on öljyn seassa...

        Se on vaaratonta kondenssivettä, joka tulee ohipuhalluksesta.
        Sitä on joka autossa, niin uudessa, kuin etenkin vanhassa.
        Vaaratonta.


      • Skyhorse
        höpö kirjoitti:

        Se on vaaratonta kondenssivettä, joka tulee ohipuhalluksesta.
        Sitä on joka autossa, niin uudessa, kuin etenkin vanhassa.
        Vaaratonta.

        Ei kuule ole vanhoissa taikka uusissa, jos vellit ja puurot pysyy omissa kattiloissa. Tietysti edellyttäen, että öljyt vaihdetaan edes kerran vuodessa.

        Mulla on menny 4 mottia ja autoja on ollut aika monta.

        Aina kun korkin sisäpuolelle tulee valkoista "härmettä", niin nesteet on päässy öljyihin. Ja sitä nestettä on päässyt aika reilusti.

        Tietty jos tarkoitit jotain tyyliin, että jos oikeassa kulmassa katsoo kuun valossa ja huomaa jotain valkoista. Sellainen pieni härme nyt voi vaikka kondensoitua itsekseen öljytilaan.

        Mut jos härmettä on lusikoitavaksi asti, niin ajot seis ja motti auki heti. Se kyllä varmasti leikkaa muuten kiinni.


      • timppa
        Skyhorse kirjoitti:

        Ei kuule ole vanhoissa taikka uusissa, jos vellit ja puurot pysyy omissa kattiloissa. Tietysti edellyttäen, että öljyt vaihdetaan edes kerran vuodessa.

        Mulla on menny 4 mottia ja autoja on ollut aika monta.

        Aina kun korkin sisäpuolelle tulee valkoista "härmettä", niin nesteet on päässy öljyihin. Ja sitä nestettä on päässyt aika reilusti.

        Tietty jos tarkoitit jotain tyyliin, että jos oikeassa kulmassa katsoo kuun valossa ja huomaa jotain valkoista. Sellainen pieni härme nyt voi vaikka kondensoitua itsekseen öljytilaan.

        Mut jos härmettä on lusikoitavaksi asti, niin ajot seis ja motti auki heti. Se kyllä varmasti leikkaa muuten kiinni.

        Mun nykyisessä autossa viime kesästä lähtien tullut vähän öljyä nesteeseen. Meinaan avata kannen kesällä, mutta hyvin on pärjännyt kun ottaa välillä paperilla paisunta säiliöstä sitä hyhmää pois. Toivoin että vuoto loppuisi itsestään, mutta se taitaisi olla melkoinen ihme. Onneksi nestettä ei mene öljyn sekaan.


      • tume
        höpö kirjoitti:

        Se on vaaratonta kondenssivettä, joka tulee ohipuhalluksesta.
        Sitä on joka autossa, niin uudessa, kuin etenkin vanhassa.
        Vaaratonta.

        Auttaisiko kannen pulttien kiristys, jos öljyä on ilmaantunut vain vähän nesteiden sekaan?


      • timppa kirjoitti:

        Mun nykyisessä autossa viime kesästä lähtien tullut vähän öljyä nesteeseen. Meinaan avata kannen kesällä, mutta hyvin on pärjännyt kun ottaa välillä paperilla paisunta säiliöstä sitä hyhmää pois. Toivoin että vuoto loppuisi itsestään, mutta se taitaisi olla melkoinen ihme. Onneksi nestettä ei mene öljyn sekaan.

        Minun nykyisessä autossani on ainakin viimeisten 19 vuoden ajan ollut vähän öljyä jäähdyttimen paisuntasäiliössä. En aio tehdä asialle mitään. Sanovat, että syynä on liian kapea kannas kansitiivisteessä vesitilan ja öljykanavan välissä. Siinähän tihkukoon!


    • Amatööri

      Kertokaapa kun olen ostamassa tuommosta subaru leone 1.8 4wd -89 autoa ja myyjä ilmoitti vähä myöhemmi kun sovittiin kaupoista että nesteet menee öljyn sekaan..ja se myyjä meinotteli että imusarjan tiiviste vuotaa nii kertokaa joku joka tietää tai on kokemusta että voiko se johtua siitä? Kun itsellä tuli heti mieleen kannentiiviste..mutta toivoisin että se ei olisi se ja sillä autolla on ajettu joku 230 000km ja nyt tuli tuo.

      • satuja...

        Ei voi johtua siitä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1955
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      109
      1035
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      633
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      556
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe