Kannettava tietokone lentokoneeseen

jäiks

Pitäisi ottaa kannettava mukaan matkaan ja nyt mietityttää mitä sille voi pahimmillaan tapahtua, voiko esim kaikki tiedostot jotenkin kummasti hävitä. Miten se tarkistetaan ennen koneeseen menoa (kuulema näin tehdään)? Apua apua apua apua, kaikki pelottaa tätä rapua.

28

18294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Markus-

      Muutaman sadan kerran kokemuksella voin sanoa että ei mitään hätää. Nykyään kannettava pitää ottaa laukusta pois ja laittaa läpivalaisuun erillisessä laatikossa. Muuten ei mitään erikoista. Muutaman kerran itselleni sattunut että turvatarkastuksessa pyydetty laittamaan koneeseen virta päälle, että näkevät että se on oikea toimiva kone.

      • jäiks

        kiitos huojentavasta vastauksesta. :)


    • mihinkä

      mihin ihminen tarvitsee etenkin lomalla kannettavaa tietokonetta? tai yleensä matkalla?
      Ei tule minulle mieleen sillä joka maassa on tietokoneita joita voi käyttää. Mutta kerro sinä mihin tarvitset kun en itse keksi. Vai onko se vain elvistelyä kuten kännykkä 1900 luvulla?

      • PTMS

        Kaikki lentomatkustajat eivät ole lomalla, vaan varsin monet ovat työmatkalla. Jos on tietokone mukana, lentoajan voi hyödyntää töitä tehden.


      • elvistelyä

        Tosin muissa maissa olevien tietokoneiden ohjelmia voi olla vaikea lukea, jos on menossa esim. johonkin arabimaahan. Eikä niistä välttämättä löydy juuri niitä sinun työtiedostojasi, mutta silti pelkkää elvistelyä. Voihan lentokoneessa kirjoittaa työasiat myös lautasliinoihin ja jos on riittävän kännissä koko työmatkan, niin ei sitä konetta saa kuitenkaan edes päälle.


      • en vieläkään
        PTMS kirjoitti:

        Kaikki lentomatkustajat eivät ole lomalla, vaan varsin monet ovat työmatkalla. Jos on tietokone mukana, lentoajan voi hyödyntää töitä tehden.

        miten se nyt onnistuu sillä akku kestää työkäytössä max 1,5 tuntia? MIllä sinä sitten niitä "töitä" teet ja kyllä kai jos olet työmatkalla niin perillä on todennäköisesti on samat värkit ja ohjelmat kuin sinullakin kotona. En ymmärrä vieläkään miksi pitää raahata noita tietokoneita lentokoneeseen. Ja olen kyllä omin silmin nähnyt mitä töitä niillä tehdään?


      • hyvä kone
        en vieläkään kirjoitti:

        miten se nyt onnistuu sillä akku kestää työkäytössä max 1,5 tuntia? MIllä sinä sitten niitä "töitä" teet ja kyllä kai jos olet työmatkalla niin perillä on todennäköisesti on samat värkit ja ohjelmat kuin sinullakin kotona. En ymmärrä vieläkään miksi pitää raahata noita tietokoneita lentokoneeseen. Ja olen kyllä omin silmin nähnyt mitä töitä niillä tehdään?

        Mulla ei ole koskaan ollut niin halpaa Anttilan kannettavaa, jossa akku kestäisi vain 1,5 tuntia. Kolme tuntia on käytetyllekin akulle minimi.
        Kannettava on vähän niinkuin henkilökohtainen työpöytä ja siellä määränpään koneissa on eri työpöydän laatikot ja eri paperit niissä laatikoissa, joten niillä koneilla ei tee mitään muuta kuin ehkä tarkistaa sähköpostinsa webmailista.
        Et ole ilmeisesti työskennellyt tietokoneella liiemmin?


      • Selar

        Minulla ainakin on oma työmateriaalini (omat tiedostot) omalla kannettavalla. Näitä 'myytäviä' tietoja eli osaamistani ei luonnollisesti ole kohdemaassa millään koneella. Et näköjään juurikaan osaa ajatella muita kuin omia matkojasi ja omaa työtäsi. Ai niin, ethän sinäkään sitä lapiota ota lentokoneeseen...et.


      • ei vieläkään
        Selar kirjoitti:

        Minulla ainakin on oma työmateriaalini (omat tiedostot) omalla kannettavalla. Näitä 'myytäviä' tietoja eli osaamistani ei luonnollisesti ole kohdemaassa millään koneella. Et näköjään juurikaan osaa ajatella muita kuin omia matkojasi ja omaa työtäsi. Ai niin, ethän sinäkään sitä lapiota ota lentokoneeseen...et.

        että tiedostojen vuoksi otat koneen matkaan? enpä sitten sano muuta ja veikkaan että sinulla se talikko on eikä minulla.


      • yksi kirjain
        ei vieläkään kirjoitti:

        että tiedostojen vuoksi otat koneen matkaan? enpä sitten sano muuta ja veikkaan että sinulla se talikko on eikä minulla.

        mutta oikeasti töitä tekevillä voi olla koneellaan videota, ääntä, PP-esitystä ja muutakin työmatkalla tarvittavaa. Silloin on kätevämpi ottaa kone mukaan kuin käyttää työaikaa siihen, että tallentelee eri osasia DVD:lle tms.
        Herää nykyaikaan!!!


      • jäiks

        Olen muuttamassa ulkomaille ainakin vuodeksi, joten oma tietokone on ihan kiva ottaa mukaan. Tietokone on kuitenkin ihan hyödyllinen vekotin, olet sen varmaan itsekin huomannut. Ei siis ole elvistelyä, mutta kateelliset saavat kyllä ihailla hiukan kauempaa.

        Ja akkuni kestää kyllä ihan helposti sen kolme tuntia lataamatta.


      • TJ..

        Tässä edellä näennäistärkeät ihmiset suu vaahdossa kehuu kuinka lentokoneessa voi tehdä töitä ja kuinka aika käytetään tehokkaasti.

        Ja PASKAT sanon minä!

        Koneessa työteho on luokkaa 0 jos sitäkään. Lopputulos on sutta ja sekundaa, parempi käyttää sekin aika vaikka lukemiseen tai lepäämiseen. Viinan kanssa läträäminen on huono vaihtoehto, mikään ei ole kamalampaa kuin saapua aamuyöstä vieraalle lentokentälle kaameassa kankkusessa.

        Ja työreissuilla tietsikka otetaan aina koneeseen, tottakai. Ruumaan menevien kamojen seasta se joko katoaa tai hajoaa. Lomareissuilla ei tietsikkaa tarvita (poislukien sukellustietokone).


      • Miss Marple
        en vieläkään kirjoitti:

        miten se nyt onnistuu sillä akku kestää työkäytössä max 1,5 tuntia? MIllä sinä sitten niitä "töitä" teet ja kyllä kai jos olet työmatkalla niin perillä on todennäköisesti on samat värkit ja ohjelmat kuin sinullakin kotona. En ymmärrä vieläkään miksi pitää raahata noita tietokoneita lentokoneeseen. Ja olen kyllä omin silmin nähnyt mitä töitä niillä tehdään?

        Avainsana: SUOMALAISTEN PERUSKATEUS. Tästä aiheesta enemmän ulkosuomalaisten sivuilla.
        Ei vaan voi hyväksyä sitä että jollain on läppis jota tarvitsee koneessa. Ei. Siitä pitää nostaa haloo onko tämä elvistelyä.
        Herätkää ihmiset mihin tämä maailma on MENOSSA!


      • DPS-DOT

        Minä ainakin katselen elokuvia, kuuntelen musiikkia. Ja saahan noita kirjojakin luettua.

        Ihan vaan malliksi, niin tuolla on jotain ”ehkä” kiinnostavaa luettavaa
        http://www.planetpdf.com/free_pdf_ebooks.asp

        Ja jos ei muuta niin voi noilla kannettavilla nykyään pelata jotain kivoja pelejäkin. On se jotenkin mukavampaa kuin istua tuppisuuna ja odottaa perille pääsyä. Itse ainakin otan koneen lennolle mukaan. vaikka en sitä lomalla juurikaan käytä, mutta koneessa se on oiva ajanviete masiina.


      • ttttt

        Itse ajattelin ottaa koneen mukaan koska siitä saan ainoastaan ladattua mp3 soittimeni sekä lisättyä musiikkia. Myös valokuvat ajattelin kamerasta tyhjentää koneelleni, sillä en jaksa ostaa siihen isompaa muistikorttia :)


      • New Yorkin kautta

        Mä ajattelin ottaa koneen (miniläppärin) mukaan reissuun että voin mesettää kavereitten kanssa koneessa kun ei muutakaan tekemistä ole! :)


      • kestää 4 tuntia
        en vieläkään kirjoitti:

        miten se nyt onnistuu sillä akku kestää työkäytössä max 1,5 tuntia? MIllä sinä sitten niitä "töitä" teet ja kyllä kai jos olet työmatkalla niin perillä on todennäköisesti on samat värkit ja ohjelmat kuin sinullakin kotona. En ymmärrä vieläkään miksi pitää raahata noita tietokoneita lentokoneeseen. Ja olen kyllä omin silmin nähnyt mitä töitä niillä tehdään?

        Mulla akku kestää 4 tuntia!!!


      • Ziisus,
        en vieläkään kirjoitti:

        miten se nyt onnistuu sillä akku kestää työkäytössä max 1,5 tuntia? MIllä sinä sitten niitä "töitä" teet ja kyllä kai jos olet työmatkalla niin perillä on todennäköisesti on samat värkit ja ohjelmat kuin sinullakin kotona. En ymmärrä vieläkään miksi pitää raahata noita tietokoneita lentokoneeseen. Ja olen kyllä omin silmin nähnyt mitä töitä niillä tehdään?

        että maailmaan mahtuu YKSINKERTAISIA ihmisiä!

        Kuten joku tuossa sanoikin, niin kaikki maailamalla matkustavat eivät tosiaankaan ole vain lomamatkustajia, jotkut ihan oikeasti tekevät töitä myös matkoillaan. Itse ainakin olen väliin niin pitkillä matkoilla (= useampia kuukausia kerrallaan), että en voi irrottautua töistäni niin pitkäksi aikaa. Läppäri on aina mukana, sillä tarvitsen OMAA konetta työni tekemiseen. S-postit toki voisin käydä lukemassa nettikahviloissakin, mutta sinnepä en voi tallennella töitäni. Eikä niitä nettikahviloitakaan kaikkialla aivan kulman takaa löydy...


      • oppia ikä kaikki
        New Yorkin kautta kirjoitti:

        Mä ajattelin ottaa koneen (miniläppärin) mukaan reissuun että voin mesettää kavereitten kanssa koneessa kun ei muutakaan tekemistä ole! :)

        ihanko oikeesti ajattelit mesettää koneessa kannettavalla - LOL


      • mesemasa66
        oppia ikä kaikki kirjoitti:

        ihanko oikeesti ajattelit mesettää koneessa kannettavalla - LOL

        Mäkin aina lentokoneessa mesettelen kaikille puolitutuille läppärin tietokoneella internetin webmaailmassa.


      • LOL LOL LOL
        mesemasa66 kirjoitti:

        Mäkin aina lentokoneessa mesettelen kaikille puolitutuille läppärin tietokoneella internetin webmaailmassa.

        onnea vaan mielikuvitusmatkoillesi, niitä lienet tehnyt useita


      • qwasde
        New Yorkin kautta kirjoitti:

        Mä ajattelin ottaa koneen (miniläppärin) mukaan reissuun että voin mesettää kavereitten kanssa koneessa kun ei muutakaan tekemistä ole! :)

        voi vittu miten tyhmää porukkaa


      • Läppäri123456

        Jos ihminen kysyy, että mitä tietsikalle voi pahimmillaan tapahtua lentomatkalla, niin miksi aina jonkun urpon tarvii kuulustella sitä mihin sitä tarvii?!?


      • Outoa

        Vit****n juntti! LOL
        Tiedätkös että osa meistä käyttää läppäriä JOKAPÄIVÄISEN leivän hankkimiseen ja varsinkaan yksityisyrittäjillä ei ole lomapäiviä eikä varsinkaan kansainvälisen kaupankäynnin yhteydessä.
        Kasva aikuiseksi idiootti


      • OnneaYritykselle
        Outoa kirjoitti:

        Vit****n juntti! LOL
        Tiedätkös että osa meistä käyttää läppäriä JOKAPÄIVÄISEN leivän hankkimiseen ja varsinkaan yksityisyrittäjillä ei ole lomapäiviä eikä varsinkaan kansainvälisen kaupankäynnin yhteydessä.
        Kasva aikuiseksi idiootti

        Päätit sitten hermostua 20.10.2006 20:30 -aloitetusta keskustelusta.


      • outo juttu
        qwasde kirjoitti:

        voi vittu miten tyhmää porukkaa

        mitä on mesetys? missä sitä voi harrastaa?


    • TJ..

      Voihan ne tiedostot hävitä milloin tahansa ja missä tahansa, mutta lentokentän turvatarkastus ei ole syypää. Ennemin kannattaisi osoitella Mikrosotkua ja kovalevyvalmistajia sormella.

      Se kone pitää sitten kaivaa esiin sieltä repun kätköistä ja laittaa erikseen hihnalle. Ei hätää, ei se siitä katoa. Tai ainakaan allekirjoittaneen läppäri on edelleen tallessa noin 100 tarkastuksen jälkeen.

      • Mr. laptop

        Taas menty asian toiseen laitaan, eikohan tasta asiasta ole jo puhuttu. Piste.
        Se MIKSi joku haluaa/ tarvitsee vieda lapparin koneeseen, on jokaisen oma asia. ei siita kannata alkaa riidella. Itse en ole turisti enka tyossa kayva, vaan kannan tietokoneen mukanani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      7949
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4522
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2210
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2109
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1925
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1795
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1726
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1689
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe