Rengaskone käytännöllinen vehje varsinkin näin renkaiden vaihtoaikaan olisi niin kätevää itse vaihtaa kumit vanteille.
Tunustaako kukaan, että olisi itse valmistanut tälläisen rengaskoneen. Periaate yksinkertainen?
Vai onko mitään poppakonstia millä renkaat lähtisi vanteilta vai kannattaako ostaa vanha rengaskone mihin hintaan?
Rengaskone
12
11064
Vastaukset
- riittää
Tavallisia työkaluja voi käyttää apuna.
Mutta kannattaisiko renkaat jopa valmistaa itse? Yleensä autossa on neljä samanlaista rengasta, joten ei tarvitsisi hankkia kuin yksi muotti ja jonkunlainen uuni. Vanhoja renkaita hitaasti sulattamalla saisi valuteltua kumimateriaalin erilleen. Mopon kaasuvaijereita ja vastaavia käyttämällä voisi rankennella sitten uusiin renkaisiin rungot jne.- rengasmies
Ei kumi ole mitään kestomuovia, ei sitä saa sulateltua pois renkaasta. Kemiantunnille siitä mars!
- nankang
Mitä tuollaisella koneella tekisit? Turhaa ja taloudellisesti kannattamatonta hommaa, ellet perustarengasfirmaa. Rengasliikkeessä maksaa vannetyö pari euroa eikä kestä kauan! Ja saat renkaat tasapainoon.
- esko
nimisessä likkeessä saa rengastyöt PARILLA EUROLLA!
- saksast
Makso sellast 1000€ (vähän käytetty). Kyl sen hommaaminen pitkäl tähtäimel kannattaa. Vaihdoin nyt syksyl 6 settii.
- Anonyymi
Tiätsä hei vittu joo
- kumit onnistuu
Kyllä kumit saa vanteelle ilman rengaskonettakin.
Vaatii voimaa, rengasrasvaa ja tekniikkaa. Alumiinivanteelle helpompi laittaa ilman konetta kuin teräsvanteelle.
Esimerkiksi venäjällä pikkupajoissa tehty rengastöitä yli 100 vuotta ilmanrengaskonetta.- sitroen.
renkaan vaihto vanteelle käsipelilläkin, mutta tosi työlästä on. Kuitenkin joutuu sitten liikkeessä tasapainottamaan. Miksi siis turhaa hikoilla, kun koneella käy nopeasti ja renkaan rikkomisvaara on lähes olematon?
Kesä- ja talvirenkaille tietenkin kannattaa ostaa omat vanteet. Ne tiehaavat hintansa ennemmin kuin uskotkaan. Laskeahan kai osaat itsekin? - käsityökaluja
Niin noita kiinalaisia renkaita en ottas rengasraudoin pois ei taida kestää sitä!
- Osta kone!
Jos paljon pelaat renkaitten kanssa niin kannattaa ostaa rengaskone, ja jos oikein mallilleen haluaa niin tasapainotuskone kans kompurahan teillä on jo vai, mut jos ei niin se kans. Halvimmista päästä käytettynä 600eur kpl no kompuran hintaa en lähde aprikoimaan.
Sitten vaan miettimään mistä saa ostettua tasapainoja tasapainotus koneeseen.
Jos aikoo rakentaa tasapainotus koneen täytyy olla malli mistä tehdä ja osata koneautomaatiota jos ei sitten yksinkertaista rakenna, mutta siinäkin mekaniikan tietämys on tarpeen. - Johtis123
Kannattaa käyä kyseleen korjaamoilta että olisko niillä myytävänä! Ite ostin 200€ toimivan rengas koneen ja ei ollu kyl kallis ja saa rahat tienattua sukulaisten avulla äkkiä
biltema myy uusia koneita h.850e kpl miksi vaivaa näkee ja vanhaa laittaa... kompuran vaan tarvii ja varmaan voimavirran,jotku on kyllä valovirrallakin. tasapainoituspainot saa samasta liikkeestä joten ostamaan ja varmaan alennuksia kannattaa kysellä ja tehdä sopimus ,jatkossa painojen ostoista isommissa määrin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181756
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill381475Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221408Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1671299- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.481014