Autotallinovenavaajat

välttäkää tätä

Oletin että Autotallinovenavaajat ovat niin vanha keksintö, että niitä osaavat tehdä kaikki.
Niinpä tilasin einhell (jotkut jos varoittivat merkistä, mutta en uskonut!) autotallinovenavaajan mallia BGT 63. Ja jos joku meinaa tilata niin katsokaa immeessä ( http://www.harju.fi/tuoteluettelo/einhell-tuotteet/?num=10449 ).

Ongelmat alkoivat heti kun asensin mokoman. Vaikka olen insinööri ja luin käyttöohjeen (! ;)), niin laite sekoili alusta lähtien. Säädöt ei pysyneet ja käyttäytyminen oli jotain muuta kuin kaivattua "loogista".

En olisi kuitenkaan jaksanut purkaa halpaa (199e) laitetta vaan yritin elää einHellin kanssa. Se meni kuitenkin mahdottamaksi kun laite ei totellu kaukosäädintä ja toimi alusta lähtien "sumean logiikan" mukaan. Se mm:

* ajoi yli rajoittimien rusahtaen koneistoon
* menetti säädöt lähes aina (ei saatu edes käyttöön)
* pysähteli yllättäen
* ei totellut kauko-ohjausta

Eli johtopäätöksenä voisin sanoa ettei monen laite sovellu autotallinovenavaajaksi....
edellisen lisäksi helvetinmoinen pauke ja kolina palkupyöränketjusta!

Maahantuojan kanssa olin yhteyksissä ja he olivat alusta lähtien vitun tylyjä. Liekö yllättynyt kun joku valitti vehkeestä, vai tylsistynyt valituksiin! ;) Ihme romua sitä maahan tuodaankin! Mies soitti ja oli yllättynyt kun halusin palautaa romun. Puhelu loppui kommenttiin "haluan palauttaa.."! Ammattilaisia viimitten päälle!


90 e lisää ja sain vehkeen joka ei kolise ja on toiminut TÄYDELLISTI tähän (3 viikoa) mennessä. Onneksi tämä s¤#tnana ralli loppui.

Johtopäätökset

1. olin väärässä
2. halvin ei välttämättä ole edullisin
3. maahantuojat yrittävät väsyttää KULUTTAJAT väsytystaktiikalla.
4. Einhell sucks ass!

8

4041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhteensä

      tuli siis 488e, saman verran kuin maksoin yli 20 vuotta sitten omastani.

      • ..nyt..

        ..sen toimivan avaajan merkki


    • einhellisti

      on tuotemerkki, jonka hyödykkeet ovat osaavan
      tekijän käsissä ihan käyttökelpoista raaka-ainetta.
      On aivan sama, ostatko porakoneen tai hiomakoneen,
      aina on jotain ongelmia. Itse ostan Einhellin
      koneita, mutta vain siinä tapauksessa, että on
      käytössä sorvi, jyrsinkone jne. jotta Einhellistä
      saa toimivan vehkeen.

    • SAMAA KAKKAA OSTANUT

      SORRUIN ITSEKIN SAMAAN HALPAAN HUONOON EI TOIMIVAAN!!!
      ONNEKSI MINUT PELASTI OVITOR AUTOMATIIKKA,TOSIN RAHAA MENI MONINVERROIN MUTTA ELÄMÄ HYMYILEE...

    • ovimiässss

      Minulla kesti tuo kyseinen autotallinavaaja 10 vuotta ja ei ollut mitään vikaa. Moottori tuli ajettua loppuun. Pitää ostaa uusi moottori, tai josko ostaisi uuden Einhellin ovenavaajan. Naapurilla on kaksi juuri samanlaista ja hänellä ei ole ollut muuta ongelmaa, kuin kerran joku muovinen osa hajosi, joka ei paljoa maksanut, mutta muuten toimineet mainiosti. :)

      • elisza

        olisko tää nyt ollut kyseisen maahantuojan kommentti, häpeisit vähä ! Meillä ko. merkki jää kauppaan ja ostan jonku muun merkin


    • Perat62

      Ei tämä tietenkään ole mikään hupputuote mutta hinta oli kohdillaan joskus 15-20 vuotta sitten maksoin satasen. Nyt omalla mokalla hajosi katolta tulleen lumentakia vetotangon muoviosa. Näyttäisi olevan saava englannista 9,90 punnalla. Ei näköjään ole enään Suomessa! Enkä ole mikään laitteen edustaja! Voi tulla katsoo jos haluaa.
      Terveisin Pera

    • Anonyymi

      MInulla sama laite. Ei kyllä mikään huippu mutta asiansa ajaa ja on ajanut jo 17 vuota, paitsi että tänään loppui liike. Purin moottorin ja hiilet täysin loppu. Harmi kun tuohon moottoriin ei saa tai en ainakaan ole löytänyt uusia hiiliä kun nettiä penkonut. Uusi moottori maksaa jotain 70 e niin eipä taida olla järkeä hankkia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      2783
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2011
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      88
      1816
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe