Lahjaksi kummille

Pojan äiti

No kyselenpäs, että mitä vois antaa kummeille joululahjaksi? Ensimmäinen joulu tulossa ja olisi ihanaa jotenkin pienesti kummeja muistaa... Siis kaikki vinkit kehiin!!! Kiitos! :)

24

4994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohta kolmannen saava

      jonkun nätin kuvan kummilapsesta ja kummista yhdessä voisi kehystää ja pistää pakettiin. Yleensä tehdään lasten kanssa jotain lahjaa, mutta ihan pienen kanssa se askartelu ei oikein vielä luonnu =)

    • hauskoja

      Edellinen jo ehdottikin valokuvaa; hyvä juttu näinä digikuva-aikoina! Turhan usein hyvät otokset jäävät vain tietokoneen syövereihin... Valokuvakehys on tietty hyvä lisä!

      Samoin lapsen käden- ja/tai jalanjälkipainatukset ovat hauskoja! Voi tehdä ihan kortinkanteen kuvan tai sitten sellaisen kipsijutun, joita saanee askarteluliikkeistä.

      • myy6786

        Me tehtiin kummeille ristiäispäivä muistoksi 3D kädestä kipsi"veistos"


    • Kummix

      ..vaikka joku pehmolelu.
      Kun lapsesi menee kyllä kummille niin on kiva yllätys kun sieltä löytyy ihana lelu millä voi kyläillessä leikkiä.

      - Iso kynttilä, kummi tuo valoa perheenne elämään ja tekin haluatte tuoda valoa kummin elämään.

      - Mistä kummi pitää? Makukahvia? Jotain todella hyvää teetä? Luomukarkkeja? Talvinen piha koriste? Hassut tyynyliinat? Koristteelliset villasukat tai lapaset?

      Kummit on ihan tavallisia ihmisiä, jotka yleensä muistavat kummilastaan lapsen syntymäpäivien ja joulun aikaan. Ois kyllä ihan kiva jos kummilapsen vanhemmatkin muistaisivat vuorostaan kummia. Ehkä tällöin kummista ei tuntuisi että hän on vain toiveiden pohjaton kaivo.
      Ja kun kummilapsen vanhemmat hommaavat lahjan kummille, niin ehkä he samalla huomaavat että lahjat maksaa!! Ja kummilta ei kannata pyytää lapselle kalliita lahjoja.
      Tärkeintä on muistaminen.

      ( On vanhempien vastuulla ostaa lapselle ne kalliimmat lahjat, jos niitä nyt sitten edes välttämättä tarvitaan.)

      Toivottavasti saat hyvää mieltä lapsenne kummille! ;)

    • tavallinen...

      ensi vuoden kalenteri, joka kuukauden kohdalle teippaa(kaksipuolisella) tai liimaa kummilapsen kuva... Siis tämä on halvempi versio, voithan tietty tilata sen valmiina ifiltä tai extrafilmiltä (siinä säästyt askartelulta, mutta omatekemä on aina omatekemä).

      • Lahjat.

        kummi itse on esim. tahattomasti lapseton.
        Voi kirpaista aika lailla kummia jos hänen pitäisi joka ikinen kuukausi katsoa kalenterista lapsen kuvia.

        Ja se ei varmaan ole kummilapsen äidin tarkoitus.

        Ja jos taas kummilla on itsellä lapsia, niin ehkä hän haluaisi mieluummin katsoa kalenterista omien lastensa kuvia.

        Eli onko kalenterissa pakko olla lapsen kuvia?
        Onhan olemassa muitakin ihania kuvia joilla voi lämmittää kummin mieltä.


      • tietenkin
        Lahjat. kirjoitti:

        kummi itse on esim. tahattomasti lapseton.
        Voi kirpaista aika lailla kummia jos hänen pitäisi joka ikinen kuukausi katsoa kalenterista lapsen kuvia.

        Ja se ei varmaan ole kummilapsen äidin tarkoitus.

        Ja jos taas kummilla on itsellä lapsia, niin ehkä hän haluaisi mieluummin katsoa kalenterista omien lastensa kuvia.

        Eli onko kalenterissa pakko olla lapsen kuvia?
        Onhan olemassa muitakin ihania kuvia joilla voi lämmittää kummin mieltä.

        siihen voi laittaa mitä tahansa kuvia, tuli vain ensimmäisenä mieleen kummilapsen kuva...

        Ja tuokin oli vain ehdotus.


      • 6 x kummi
        tietenkin kirjoitti:

        siihen voi laittaa mitä tahansa kuvia, tuli vain ensimmäisenä mieleen kummilapsen kuva...

        Ja tuokin oli vain ehdotus.

        Ensimmäinen kummilapseni pääsi kesällä ripiltä, nuorin kuudesta kummilapsestani on kahden.

        Kummina toivoisin, että loputtomien kalliiden lahjatoiveiden lisäksi kummilapseni edes lähettäisivät minulle syntymäpäiväkortin. En minä pieneltä ihmiseltä lahjoja tarvitse, tai edes odota, mutta olemassaoloni huomaaminen muutenkin kuin kuukausi ennen joulua lahjatoiveiden merkeissä tuntuisi hyvältä.

        Alkaa tuntua alati vaan enemmän, että kummit ovat pelkkiä kupattavia rahakoneita.


      • 4xkummi
        6 x kummi kirjoitti:

        Ensimmäinen kummilapseni pääsi kesällä ripiltä, nuorin kuudesta kummilapsestani on kahden.

        Kummina toivoisin, että loputtomien kalliiden lahjatoiveiden lisäksi kummilapseni edes lähettäisivät minulle syntymäpäiväkortin. En minä pieneltä ihmiseltä lahjoja tarvitse, tai edes odota, mutta olemassaoloni huomaaminen muutenkin kuin kuukausi ennen joulua lahjatoiveiden merkeissä tuntuisi hyvältä.

        Alkaa tuntua alati vaan enemmän, että kummit ovat pelkkiä kupattavia rahakoneita.

        jep, ihan samaa mieltä. itellä kummitettavia myös läjä, lastenhoitoapua odotetaan jatkuvasti ja samoin lahjoja ja muistamisia. mutta mitä minä siitä saan? en nyt tosiaan tarkoita mitään että olisin lapsilta vailla ja ihana heitä on seurata, mutta vaikka se itse tehty synttärikortti tai joulukortti, niin olis kummin mieli lämmitetty :)


      • ...
        4xkummi kirjoitti:

        jep, ihan samaa mieltä. itellä kummitettavia myös läjä, lastenhoitoapua odotetaan jatkuvasti ja samoin lahjoja ja muistamisia. mutta mitä minä siitä saan? en nyt tosiaan tarkoita mitään että olisin lapsilta vailla ja ihana heitä on seurata, mutta vaikka se itse tehty synttärikortti tai joulukortti, niin olis kummin mieli lämmitetty :)

        ette ole kieltäytyneet kummin virasta, jos se tuntuu noin suurelta taakalta? Mielestäni kieltäytyminen olisi parempi vaihtoehto, kuin suostua jokaiseen pyyntöön ja olla monesti tästä johtuen vain nimi paperissa...

        Itselläni on yksi kummipoika, ja korkeintaan toiselle lapselle voisin ryhtyä kummiksi. Ja ei, tämä ei todellakaan johdu kalliista lahjoista tms., vaan siitä että haluan viettää yhteistä AIKAA lasten kanssa. Ja se ei tod. onnistuisi yhtä helposti jos (omien lasten lisäksi) kummilapsia olisi monta.


      • Kummix
        ... kirjoitti:

        ette ole kieltäytyneet kummin virasta, jos se tuntuu noin suurelta taakalta? Mielestäni kieltäytyminen olisi parempi vaihtoehto, kuin suostua jokaiseen pyyntöön ja olla monesti tästä johtuen vain nimi paperissa...

        Itselläni on yksi kummipoika, ja korkeintaan toiselle lapselle voisin ryhtyä kummiksi. Ja ei, tämä ei todellakaan johdu kalliista lahjoista tms., vaan siitä että haluan viettää yhteistä AIKAA lasten kanssa. Ja se ei tod. onnistuisi yhtä helposti jos (omien lasten lisäksi) kummilapsia olisi monta.

        Olen alkanut kummiksi kaikille jotka sitä on pyytänyt.

        En vaan osaa kieltäytyä!
        Siksi monesti välttelen odottavia ja pienten lasten äitejä. En haluaa olla enää kummi. (Paitsi jollekin sisarukselleni.)


        Miksi jotakin pyydetään kummiksi?
        Siitä on todella hankala jopa mahdotonta kieltäytyä.
        Miksi kummia etsivä ei voi jutella sen kanssa jota toivoo kummiksi. Puhuis että onko sinulla kummilapsia? Kuinka monelle sinun mielestä yksi voi olla kummi? Olisiko sinulla aikaa alkaa kummiksi meidän lapselle?

        Miksi ei voida toimia näin hienovaraisesti?
        Miksi ei voida ajatella kummiksi ajateltavien tunteita?

        JA miksi jotkut vielä ottaa jonkun kummiksi, odottaa koko ajan lahjoja, mutta miksi kummmilapsen vanhempi ei itse ole valmis käyttämään aikaansa ja rahojansa kummin hyväksi?
        Miksi kummi ei saa mitään?

        Ei kummius ole yksipuolinen suhde! Ja jos se jää sellaiseksi niin se ei toimi oikein.


      • ...
        Kummix kirjoitti:

        Olen alkanut kummiksi kaikille jotka sitä on pyytänyt.

        En vaan osaa kieltäytyä!
        Siksi monesti välttelen odottavia ja pienten lasten äitejä. En haluaa olla enää kummi. (Paitsi jollekin sisarukselleni.)


        Miksi jotakin pyydetään kummiksi?
        Siitä on todella hankala jopa mahdotonta kieltäytyä.
        Miksi kummia etsivä ei voi jutella sen kanssa jota toivoo kummiksi. Puhuis että onko sinulla kummilapsia? Kuinka monelle sinun mielestä yksi voi olla kummi? Olisiko sinulla aikaa alkaa kummiksi meidän lapselle?

        Miksi ei voida toimia näin hienovaraisesti?
        Miksi ei voida ajatella kummiksi ajateltavien tunteita?

        JA miksi jotkut vielä ottaa jonkun kummiksi, odottaa koko ajan lahjoja, mutta miksi kummmilapsen vanhempi ei itse ole valmis käyttämään aikaansa ja rahojansa kummin hyväksi?
        Miksi kummi ei saa mitään?

        Ei kummius ole yksipuolinen suhde! Ja jos se jää sellaiseksi niin se ei toimi oikein.

        ainakin minä kummina (sekä tätinä) saan lahjoja ja varsinkin sitä hellyyttä ja yhdessäoloa, niin ihan tavallisena arkena kuin synttärinä ja joulunakin :) Ja usein ihan omasta halusta.

        Itse olen pitkästä välimatkasta johtuen tavannut omia kummejani noin kerran vuodessa tai parissa, ehkäpä juuri siksi tahdonkin olla omalle kummipojalleni se läsnäoleva kummi.

        Onneksi itseni ei ole tarvinnut (ainakaan vielä) kieltäytyä kummin virasta, toki se on suuri luottamuksen ja arvostuksen osoitus. Tuskin kukaan ihan hatusta kummiehdokkaitaan valitsee.. Mutta silti mielestäni olisi oikein nimenomaan LASTA kohtaan kieltäytyä, jos kokee ettei kummiuteen pysty kunnolla panostamaan.


      • näin sen näin
        Kummix kirjoitti:

        Olen alkanut kummiksi kaikille jotka sitä on pyytänyt.

        En vaan osaa kieltäytyä!
        Siksi monesti välttelen odottavia ja pienten lasten äitejä. En haluaa olla enää kummi. (Paitsi jollekin sisarukselleni.)


        Miksi jotakin pyydetään kummiksi?
        Siitä on todella hankala jopa mahdotonta kieltäytyä.
        Miksi kummia etsivä ei voi jutella sen kanssa jota toivoo kummiksi. Puhuis että onko sinulla kummilapsia? Kuinka monelle sinun mielestä yksi voi olla kummi? Olisiko sinulla aikaa alkaa kummiksi meidän lapselle?

        Miksi ei voida toimia näin hienovaraisesti?
        Miksi ei voida ajatella kummiksi ajateltavien tunteita?

        JA miksi jotkut vielä ottaa jonkun kummiksi, odottaa koko ajan lahjoja, mutta miksi kummmilapsen vanhempi ei itse ole valmis käyttämään aikaansa ja rahojansa kummin hyväksi?
        Miksi kummi ei saa mitään?

        Ei kummius ole yksipuolinen suhde! Ja jos se jää sellaiseksi niin se ei toimi oikein.

        En kyllä ajattele,että kummilasten vanhempien pitäisi kustantaa jotain minulle päin.Ei kai se ole idea.Kuitenkin ajattelen,että muuten olisi sellaiset välit vanhempiin,että saisin pitää yhteyttä lapseen.Ja näin on ollutkin ja minulta ei ainakaan ole vaadittu mitään suuria taloudellisia uhrauksia,kaiken yhteydenpidon ja lahjat olen antanut omasta halustani,ilman toiveita vastalahjasta.


    • alkup.kirj.

      Kiitos vastauksista. Meillä ei ole yhtään ns.lahjakummia. Emme siis todellakaan ole ajatelleetkaan, että kummien pitäisi kalliita lahjoja kantaa... Eikä olla haluttu yhtään lahjakummia. Ja todella tyytyväisiä ollaan. Kalliimpi "lahja" on vaikka viedä lapsi pulkkamäkeen tai elokuviin tai vaikka "mäkkäriin" syömään, kuin ostaa kalliita tavaroita. Ja tämä on sitä, mitä meidän perheessä arvostetaan paaaaaaljon enemmän, kuin jotain kallista tavaraa. Mutta kuitenkin halutaan jotenkin pienesti kummeja muistaa näin ensimmäisenä jouluna...

      • Mii Mii

        Kiva, että ajattelet muistaa lapsesi kummeja!
        Nyt kun lapsesi on vielä noin nuori, lahja-idea ja toteutus jää varmasti sinun harteillesi, mutta jatkoa ajatellen toivon, että muodostatte siitä tradition, jonka lapsi kasvaessaan ottaa omalle vastuulleen. Suhdetoimintaa :)
        Meidän nuorin kummilapsemme on suurin piirtein samanikäinen ja olisin kovín mielissäni jos saisimme hänestä kuvan ja eritysikivaa jos olisi jo valmiiksi kauniisti kehystettynä. Ystäväni teki vuosi sitten jääkaappimagneetit isovanhemmille, kummeille ja muuten lapselle läheisille. Kiva pieni lahja, ei tarvitse laittaa "kirjahyllyyn" ja kuva nimeltä 2-hammasta on kuitenkin ilostuttamassa jokaista päiväämme. (Tarkemmin tarkasteltuna kuvaa vahvistaa tukeva pahvi, päällystetty kontaktimuovilla ja taakse on liimattu magneetti.)


      • ideara
        Mii Mii kirjoitti:

        Kiva, että ajattelet muistaa lapsesi kummeja!
        Nyt kun lapsesi on vielä noin nuori, lahja-idea ja toteutus jää varmasti sinun harteillesi, mutta jatkoa ajatellen toivon, että muodostatte siitä tradition, jonka lapsi kasvaessaan ottaa omalle vastuulleen. Suhdetoimintaa :)
        Meidän nuorin kummilapsemme on suurin piirtein samanikäinen ja olisin kovín mielissäni jos saisimme hänestä kuvan ja eritysikivaa jos olisi jo valmiiksi kauniisti kehystettynä. Ystäväni teki vuosi sitten jääkaappimagneetit isovanhemmille, kummeille ja muuten lapselle läheisille. Kiva pieni lahja, ei tarvitse laittaa "kirjahyllyyn" ja kuva nimeltä 2-hammasta on kuitenkin ilostuttamassa jokaista päiväämme. (Tarkemmin tarkasteltuna kuvaa vahvistaa tukeva pahvi, päällystetty kontaktimuovilla ja taakse on liimattu magneetti.)

        Kurkkaa ideoita
        http://brunni.vuodatus.net/blog/category/Magneetti - Kastetilaisuus, Syntymä


      • immuk

        tohonhan kävisi hyvin joku ihana suklaa, pinehkö herkkukori,
        suosikkikirjailijalta kirja, jos tykkää kattella filmejä - lahjakortti makuuniin ja
        irtokarkit päälle, villasukat, hienot tumput, CD, .... paketin päälle "se pakolinen
        kortti/askartelutuote", niin varmasti kummi tykkää :-)!!


      • uio55
        immuk kirjoitti:

        tohonhan kävisi hyvin joku ihana suklaa, pinehkö herkkukori,
        suosikkikirjailijalta kirja, jos tykkää kattella filmejä - lahjakortti makuuniin ja
        irtokarkit päälle, villasukat, hienot tumput, CD, .... paketin päälle "se pakolinen
        kortti/askartelutuote", niin varmasti kummi tykkää :-)!!

        lahja on ollut kylpylään lahjakortti. Oli mukava
        että muistivat kun ostetaan kuitenkin kummipojalle lahja ...
        Ainoa ärsyttävä seikka on että hänellä on kaksoissisar, jolle
        myös tarvii viedä paketti ... eikä siihen kelpaa se mikä muuaalla eli
        pienempi paketti kuin meidän k-lapselle. Tästä on kerran anopin kautta
        huomautettu ...!!


    • lilli22

      Mielestäni on hyvä ajatus muistaa myös kummia esim. jouluna tai kummin syntymäpäivänä tms. ihan pienellä jutulla kuten joku sanoi kuva jne. Itse olen pienen pojan kummi ja ikävä kyllä välimatkaa meillä on nykyään melko paljon, joten näemme harvoin, niin joudun aina pyytämään lapsen äidiltä kuvia pojasta jne. joten itse olen kyllästynyt siihen. eikä sieltä viime jouluna tullut "mitään kiitosta" vaikka annoin lahjan koko perheelle, jonka olin tehnyt itse ;-(
      Ei ne kummit pelkkiä lahja automaatteja ole, minä ainakaan...

      • kummitäti neljälle

        Itse olen kummi neljälle ihanalle ipanalle :) Ihanimpia lahjoja ovat olleet pienten tekemät hienot askartelut. Muutama valokuva silloin tällöin, eipä tarvitse olla kehystettynä edes.

        Itsellä kolme lasta ja jokaisella kolme kummia, heitä olemme aina jouluna ja synttäreinä muistaneet. Yhtenä vuonna jouluksi tehtiin lapsista jokaisesta oma dvd vuoden tapahtumista, laitettiin sipsipussi, limupullo ja karkkipussi dvd:n kanssa ja toivotukseksi että hyvää leffailtaa :) Yhtenä vuonna tehtiin valokuvakirjat. Tänä vuonna tehtiin lasten kanssa loppukesästä hilloja ja nyt ovat askarrelleet hillopurkkeihin etikettejä itse ja kummit saavat itsetehdyn "kauppakassin" jossa sisällä on hillopurkki ja kuivattuja yrttejä (nekin omasta maasta).


    • en tarvitse lahjaa

      Olen neljän lapsen kummi,enkä odota kummilapsiltani mitään lahjaa itselleni päin.Kun kummilapsi kiittää saamastaan syntymäpäivä- tai joululahjasta ,se riittää minulle.

    • pojan äippä

      Minulla on mieheni kanssa kaksi yhteistä kummilasta ja sitten miehellä on vielä yksi. Yhdestä perheestä muistetaan jouluisin aina kalliimmalla lahjalla; pentik, iittala, marimekko -sarjaa. Toinen kummilapsi on tehnyt aina itse jouluksi jotain, leiponut pipareita tai ovat tehneet itse joulukarkkeja, askarteuja ja sellasta. Ja kylläpä ne lapsen tekemät jutut on enemmän mieltä lämmittäneet. Vaikkakin arvostetaan myös toisen lapsen (siis vanhempien ostamia) lahjoja kovasti! Nämä lapset myös muistavat syntymäpäivinä kortilla tai piipahtavat käymään kylässä. Kolmannelta lapselta ei tule mitään, ei välttämättä edes kiitosta, jos olen postin mukana jotain huvikseni laittanut. Ja eihän se lapsen vika ole, mutta ikävä kyllä hän jää myös meidän puoleltamme aina kaikista vähimmälle. Hän on myös ainut kenen vanhemmat laittavat toiveita mitä lapsi tahtoo, pienin toive tainnut olla aikojen saatossa 30e.
      Mutta itse vielä näin aikuisenakin vierailen kummineni luona kylässä ainakin kerran vuodessa, jouluisin :) Silloin vien mukanani yleensä joulukukan tai viinipullon. Oman lapseni kummeille lapsi saa tänä vuonna leipoa ja koristella isot sydän piparit ja sitten ostimme naapurin mummon kutomia villasukkia.

    • kummille

      mitä voisi tehä kummille kun ne menee yläasteeseen

    • Marja-täti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe