Islanti on ilmoittanut aloittavansa kaupallisen valaanpyynnin. Tämän johdosta muutan matkasuunnitelmiani. En mene samasta syystä myöskään Norjaan tai Japaniin.
Mutta jäähän sentään aika monta vaihtoehtoa jäljelle. Vai mitä?
Islanti pyytää
3
879
Vastaukset
- pippiiiip
pohjalla on.
missä menee raja? kaikki maat harrastaa jotain toimintaa joka on eläimille haitallista.tai luonnolle...tai ihmisoikeusrikkomuksia.suurin osa maista tekee sen salaa ja peitellen.
itse olen ollut islannissa pidempään ja islantilaiset arvostavat luontoa ja tekevät päätökset harkiten ja haavoittamatta luonnon tasapainoa.
eipä taida kannattaa lähteä mihinkään.jos pelkkä valastus rajoittaa niin huhuh.... - Belgo
Kestämätön perustelu tuo valaanpyynti, jos sen takia jätät Islantiin menemättä.
Lentokone muuten saastuttaa ihan hemmetisti / matkustaja. Panisit mielummin lentomatkustuksen osaltasi pannaan, jos olet "viherpiipertäjä". - River _
Tota juttua ihmettelen suuresti. Islannin valaan pyyntimäärät ovat todellakin minimaalliset. Kuitenkin ymmärtääkseen valaan pyyntiä ja sen eettisyyttä kannattaa varmaankin matkata Islantiin ja tutustua kalastajakylien elämään. Villisti veikkaan, että Helsingissä et tavoita yrittämälläkään niin luonnon läheistä elämäntapaa.
Jau Jau...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2344492Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752914- 472433
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451737- 781409
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘831212- 191128
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137939- 69908
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86874