Korkissa vaahtoa öljynvaihdon jälkeen...

korkissa

Vaihoin öljyt pari viikkoa sitten. Nyt olen ajanut noin 500km ja tarkistuksessa huomasin että korkissa sekä tikussa oli aika paljon semmoista vaaleaa vaahtoa/töhnää. Mitähän se on? Olisikohan mahdollista että laitoin väärät öljyt ja tuo töhnä johtuisi siitä?!
Auttakaa!

5

1969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vuotaa

      jäähdytysnestettä öljyn joukkoon. Kannentiivistettä epäilisin.

      • ..kun "kylmälimaa...

        Kyse on ensisijaisesti ja hyvin todennäköisesti moottorin luonnolliseen toimintaan kuuluvasta ilmiöstä eli voiteluoljyyn sitoutuneesta ns. "kylmälimasta" joka kiinnittyy moottorissa kylmiin tai kylmempiin koneen osiin...kuten tapauksessasi öljykorkkiin...muuallehan et koneen sisään näe...!

        Kyse on ihan normaalista ilmiöstä ja kertoo vaan öljyn toimivuudesta ja öljyyn sitoutuneesta kosteudesta...veikkaan vielä että et ole ajanut juurikaan nopeaa maantieajoa vaan kylmempää pätkäajoa esim. kaupungissa...!
        Tämä samainen "kylmälima" on juuri se sama asia jotka ainakin peugeot- sekä fiatkuskitkin tietää kun moottorista tulee öljyt ulos kun tämä samainen "kylmälima" tukkii jäätyessään kampikammion huohotinletkun.

        Vasta seuraavaksi tullee muut tekijät kuten edellisen kirjoittajan kansivika joka tulisi oireilla jäähdytysnesteen hupenemisena syyläristä tai sen paineistumisena tai edelleen koko kampikammion öljyn värin voisi nähdä harmaana mönjänä eikä kirkkaana öljynä kuten tapauksessasi ilmeisesti on...!


        Lue mobilin kustantama öljyistä kertova lehdykkä jota jaetaan huoltoasemilla...!

        Siinä kerrotaan tämän "kylmäliman" muodostumisprosessi...!

        Pake


      • täyttä asiaa
        ..kun "kylmälimaa... kirjoitti:

        Kyse on ensisijaisesti ja hyvin todennäköisesti moottorin luonnolliseen toimintaan kuuluvasta ilmiöstä eli voiteluoljyyn sitoutuneesta ns. "kylmälimasta" joka kiinnittyy moottorissa kylmiin tai kylmempiin koneen osiin...kuten tapauksessasi öljykorkkiin...muuallehan et koneen sisään näe...!

        Kyse on ihan normaalista ilmiöstä ja kertoo vaan öljyn toimivuudesta ja öljyyn sitoutuneesta kosteudesta...veikkaan vielä että et ole ajanut juurikaan nopeaa maantieajoa vaan kylmempää pätkäajoa esim. kaupungissa...!
        Tämä samainen "kylmälima" on juuri se sama asia jotka ainakin peugeot- sekä fiatkuskitkin tietää kun moottorista tulee öljyt ulos kun tämä samainen "kylmälima" tukkii jäätyessään kampikammion huohotinletkun.

        Vasta seuraavaksi tullee muut tekijät kuten edellisen kirjoittajan kansivika joka tulisi oireilla jäähdytysnesteen hupenemisena syyläristä tai sen paineistumisena tai edelleen koko kampikammion öljyn värin voisi nähdä harmaana mönjänä eikä kirkkaana öljynä kuten tapauksessasi ilmeisesti on...!


        Lue mobilin kustantama öljyistä kertova lehdykkä jota jaetaan huoltoasemilla...!

        Siinä kerrotaan tämän "kylmäliman" muodostumisprosessi...!

        Pake

        Aja autosi kuumaksi, loppuu mönjät korkista.


    • Shelliltä sai ainakin ennen sellaista öljyä joka vaahtosi, merkin vaihto korjasi tilanteen, eikä koneessa ollut mitään vikaa....

    • kovin hyvä

      jakauttamaan vettä öljyn sekaan. Niin sanottu perspiraatti jolla jakauttaminen hoidetaan ei ole kovin onnistunut. Toinen mahdollisuus on että tilanne on sama kuin esim Volvoissa aikojen alussa kun jäähdyttimen puhallin puhalsi kylmää ilmaa suoraan peltiseen venttiilikoppaan. Tietämättä merkkiä paha sanoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe