Vaihoin öljyt pari viikkoa sitten. Nyt olen ajanut noin 500km ja tarkistuksessa huomasin että korkissa sekä tikussa oli aika paljon semmoista vaaleaa vaahtoa/töhnää. Mitähän se on? Olisikohan mahdollista että laitoin väärät öljyt ja tuo töhnä johtuisi siitä?!
Auttakaa!
Korkissa vaahtoa öljynvaihdon jälkeen...
5
1969
Vastaukset
- vuotaa
jäähdytysnestettä öljyn joukkoon. Kannentiivistettä epäilisin.
- ..kun "kylmälimaa...
Kyse on ensisijaisesti ja hyvin todennäköisesti moottorin luonnolliseen toimintaan kuuluvasta ilmiöstä eli voiteluoljyyn sitoutuneesta ns. "kylmälimasta" joka kiinnittyy moottorissa kylmiin tai kylmempiin koneen osiin...kuten tapauksessasi öljykorkkiin...muuallehan et koneen sisään näe...!
Kyse on ihan normaalista ilmiöstä ja kertoo vaan öljyn toimivuudesta ja öljyyn sitoutuneesta kosteudesta...veikkaan vielä että et ole ajanut juurikaan nopeaa maantieajoa vaan kylmempää pätkäajoa esim. kaupungissa...!
Tämä samainen "kylmälima" on juuri se sama asia jotka ainakin peugeot- sekä fiatkuskitkin tietää kun moottorista tulee öljyt ulos kun tämä samainen "kylmälima" tukkii jäätyessään kampikammion huohotinletkun.
Vasta seuraavaksi tullee muut tekijät kuten edellisen kirjoittajan kansivika joka tulisi oireilla jäähdytysnesteen hupenemisena syyläristä tai sen paineistumisena tai edelleen koko kampikammion öljyn värin voisi nähdä harmaana mönjänä eikä kirkkaana öljynä kuten tapauksessasi ilmeisesti on...!
Lue mobilin kustantama öljyistä kertova lehdykkä jota jaetaan huoltoasemilla...!
Siinä kerrotaan tämän "kylmäliman" muodostumisprosessi...!
Pake - täyttä asiaa
..kun "kylmälimaa... kirjoitti:
Kyse on ensisijaisesti ja hyvin todennäköisesti moottorin luonnolliseen toimintaan kuuluvasta ilmiöstä eli voiteluoljyyn sitoutuneesta ns. "kylmälimasta" joka kiinnittyy moottorissa kylmiin tai kylmempiin koneen osiin...kuten tapauksessasi öljykorkkiin...muuallehan et koneen sisään näe...!
Kyse on ihan normaalista ilmiöstä ja kertoo vaan öljyn toimivuudesta ja öljyyn sitoutuneesta kosteudesta...veikkaan vielä että et ole ajanut juurikaan nopeaa maantieajoa vaan kylmempää pätkäajoa esim. kaupungissa...!
Tämä samainen "kylmälima" on juuri se sama asia jotka ainakin peugeot- sekä fiatkuskitkin tietää kun moottorista tulee öljyt ulos kun tämä samainen "kylmälima" tukkii jäätyessään kampikammion huohotinletkun.
Vasta seuraavaksi tullee muut tekijät kuten edellisen kirjoittajan kansivika joka tulisi oireilla jäähdytysnesteen hupenemisena syyläristä tai sen paineistumisena tai edelleen koko kampikammion öljyn värin voisi nähdä harmaana mönjänä eikä kirkkaana öljynä kuten tapauksessasi ilmeisesti on...!
Lue mobilin kustantama öljyistä kertova lehdykkä jota jaetaan huoltoasemilla...!
Siinä kerrotaan tämän "kylmäliman" muodostumisprosessi...!
PakeAja autosi kuumaksi, loppuu mönjät korkista.
Shelliltä sai ainakin ennen sellaista öljyä joka vaahtosi, merkin vaihto korjasi tilanteen, eikä koneessa ollut mitään vikaa....
- kovin hyvä
jakauttamaan vettä öljyn sekaan. Niin sanottu perspiraatti jolla jakauttaminen hoidetaan ei ole kovin onnistunut. Toinen mahdollisuus on että tilanne on sama kuin esim Volvoissa aikojen alussa kun jäähdyttimen puhallin puhalsi kylmää ilmaa suoraan peltiseen venttiilikoppaan. Tietämättä merkkiä paha sanoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat263593Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43466
- 47427