ööh.. ja uups..

namin himo

Oispa tälläinen kymysys nyt.. Eilen iski kaupassa kamala himo, kun näin Da-Capo suklaata ilmaantuneen myyntiin konvehteina.. Noh, sellanen laatikkohan tuli sitten hankittuja ja melkein syötyäkin ;) Nyt äsken vasta katsoin, että kas kummaa, valmistuksessa käytetty rommia !? (ilmankos oli niiiiin hyväksiä..hih) Niin siis kymysys ois se et mitenhän noitten karkkien ja ym tuotteiden "alkoholit" vaikuttaa vai vaikuttavatko lainkaan.. Tos ei oo oikein mitään muuta tuote selostuksessa kuin.. Suklaakuorrutettuja (20%) konvehteja, et oisko tuo kakskytprossaa muka tuossa se viinan määrä, ois meinaan aika paljon.. hmm.. No kertokaa te viisaammat miulle..

9

3681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imbesillirilli

      Kyllä sun lapsi varmaan kärsii kun oot nanna lärveissä!!! et oo tosissas...

    • Äippä06

      nyt en halua millään mollata enkä mitään mutta pakko sanoa että järjen käyttö sallittua ja omalla järjellä ajattelu...itse olen syönyt kyllä ihan normaalilla ruoka valiolla (myös tuota da capo suklaata) ja luulenpa ettei lapsestani sen takia ainakaan mitenkään erikoinen tule(ei ole tullut ekastakaan) enkä ole kuullut että kenenkään muunkaan lapsen kehitykseen olisi vaikuttanut da capo patukat lapsen äidin odotus aikana joten ei sinulla tai vaavilla ole mitään hätää!=)

      • Bumble-B

        Sinänsä oon ihan samaa mieltä tosta että ei se vauvan terveys noista rommikarkeista vaarannu, vaarallisempaa varmaan on se syöty suklaamäärä ja kohonnut verensokeri, mutta ei siitäkään nyt huolissaan varmaan tarvitse olla jos ei tuo herkuttelu tavaksi jää. :)

        Mut jäin ite vaan miettimään noita karkkeja yleensä, et onko se alkoholi niissä ihan "oikeaa" alkoholia vai onko se vaan jotain rommiesanssia joka maistuu alkoholille mutta ei sisällä prosentteja? Tietääkö joku? Entä tuleeko liköörikonvehdeista oikeesti känniin jos niitä pystyy paljo syömään? Jotenki epäilyttää... Koska eihän niitä sillon sais antaa pikkulapsille yhtään jos olis ihan aitoa viinaa?


      • on niissä
        Bumble-B kirjoitti:

        Sinänsä oon ihan samaa mieltä tosta että ei se vauvan terveys noista rommikarkeista vaarannu, vaarallisempaa varmaan on se syöty suklaamäärä ja kohonnut verensokeri, mutta ei siitäkään nyt huolissaan varmaan tarvitse olla jos ei tuo herkuttelu tavaksi jää. :)

        Mut jäin ite vaan miettimään noita karkkeja yleensä, et onko se alkoholi niissä ihan "oikeaa" alkoholia vai onko se vaan jotain rommiesanssia joka maistuu alkoholille mutta ei sisällä prosentteja? Tietääkö joku? Entä tuleeko liköörikonvehdeista oikeesti känniin jos niitä pystyy paljo syömään? Jotenki epäilyttää... Koska eihän niitä sillon sais antaa pikkulapsille yhtään jos olis ihan aitoa viinaa?

        lukee prosentit yleensäkki, et paljo niissä sitä on.. enkä mä niitä lapselleni antais.. itse siskon lakkiaisissa pentuna niitä naamaan änkeneenä tiiän et kännit irtoo.. oli meinaan siskosein silloin fazeril duunis ja niitä oli kotona tarjolla niissä juhlissa aivan järjettömästi.. pieni sievä hiprakka kaheksan kesäsenä ko kukaan ei kieltäny niitten syöntiä.. ;)


      • Äippä06
        Bumble-B kirjoitti:

        Sinänsä oon ihan samaa mieltä tosta että ei se vauvan terveys noista rommikarkeista vaarannu, vaarallisempaa varmaan on se syöty suklaamäärä ja kohonnut verensokeri, mutta ei siitäkään nyt huolissaan varmaan tarvitse olla jos ei tuo herkuttelu tavaksi jää. :)

        Mut jäin ite vaan miettimään noita karkkeja yleensä, et onko se alkoholi niissä ihan "oikeaa" alkoholia vai onko se vaan jotain rommiesanssia joka maistuu alkoholille mutta ei sisällä prosentteja? Tietääkö joku? Entä tuleeko liköörikonvehdeista oikeesti känniin jos niitä pystyy paljo syömään? Jotenki epäilyttää... Koska eihän niitä sillon sais antaa pikkulapsille yhtään jos olis ihan aitoa viinaa?

        että ihan oikeaa tavaraa on...tuskin kukaan niitä edes jaksais niin paljoo syyä et kännit sais.ennemminkin sokerihumalan=) oon joskus kyl miettiny ihan samaa niistä likööri konvehteista..


      • liköörikarkeista
        Äippä06 kirjoitti:

        että ihan oikeaa tavaraa on...tuskin kukaan niitä edes jaksais niin paljoo syyä et kännit sais.ennemminkin sokerihumalan=) oon joskus kyl miettiny ihan samaa niistä likööri konvehteista..

        Likööritäytteisiä suklaakonvehteja.
        Ainekset: sokeri, vesi, kaakaomassa, kaakaovoi, väkiviina, maitorasva, rommi, rasvaton maitojauhe (alle 0,5%), emulgointiaine (soijalesitiini), aromit (mm vanilliini, arrakki, kirsikka), maraschino.
        Suklaan osuus 26 %. Alkoholipitoisuus: 2,8 painoprosenttia.


      • toisen tässä, suklaata mole...
        Äippä06 kirjoitti:

        että ihan oikeaa tavaraa on...tuskin kukaan niitä edes jaksais niin paljoo syyä et kännit sais.ennemminkin sokerihumalan=) oon joskus kyl miettiny ihan samaa niistä likööri konvehteista..

        Finlandia Vodka 500g

        Vodkatäytteisiä suklaakonvehteja.
        Ainekset: sokeri, vesi, kaakaomassa, vodka, kaakaovoi, maitorasva, rasvaton maitojauhe (alle 0,5%), emulgointiaine (soijalesitiini), aromi (vanilliini).
        Alkoholipitoisuus: 4,7 painoprosenttia.


      • Bumble-B
        toisen tässä, suklaata mole... kirjoitti:

        Finlandia Vodka 500g

        Vodkatäytteisiä suklaakonvehteja.
        Ainekset: sokeri, vesi, kaakaomassa, vodka, kaakaovoi, maitorasva, rasvaton maitojauhe (alle 0,5%), emulgointiaine (soijalesitiini), aromi (vanilliini).
        Alkoholipitoisuus: 4,7 painoprosenttia.

        Noita tuli viime jouluna syötyä työmaalla ja niistä jo huomasi että oli ehtaa tavaraa sisällä. Ei nyt känniin sentään tullut mutta kyllä sen mausta huomaa..


    • namin himo

      Mä ny en meinannukkaan, et jättäisin syömättä noita.. Olen ottanut raskauden aikana muutaman siiderinkin (viikkoja 36 ja vissiin yhteensä 5 sidukkaa nauttinu koko aikana, et ei tartte epäillä et oisin joku juoppokaan, ko niitäkin löytyy varmasti..), joten en pelkää karkkien alkoholimääriä.. Otin vain asian puheeksi kun tahdoin tietää immeisten mielipiteitä.. Ja itseäni lainatakseni asia oli näin : " Niin siis kymysys ois se et mitenhän noitten karkkien ja ym tuotteiden "alkoholit" vaikuttaa vai vaikuttavatko lainkaan.." Niissä kun käytetään kummiskin ihan oikeaa viinaa ;) Mut oli miten oli, mukavaa odotusta kaikille..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1409
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1018
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      875
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      35
      673
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      147
      672
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      40
      620
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      111
      523
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      521
    Aihe