ööh.. ja uups..

namin himo

Oispa tälläinen kymysys nyt.. Eilen iski kaupassa kamala himo, kun näin Da-Capo suklaata ilmaantuneen myyntiin konvehteina.. Noh, sellanen laatikkohan tuli sitten hankittuja ja melkein syötyäkin ;) Nyt äsken vasta katsoin, että kas kummaa, valmistuksessa käytetty rommia !? (ilmankos oli niiiiin hyväksiä..hih) Niin siis kymysys ois se et mitenhän noitten karkkien ja ym tuotteiden "alkoholit" vaikuttaa vai vaikuttavatko lainkaan.. Tos ei oo oikein mitään muuta tuote selostuksessa kuin.. Suklaakuorrutettuja (20%) konvehteja, et oisko tuo kakskytprossaa muka tuossa se viinan määrä, ois meinaan aika paljon.. hmm.. No kertokaa te viisaammat miulle..

9

3664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • imbesillirilli

Kyllä sun lapsi varmaan kärsii kun oot nanna lärveissä!!! et oo tosissas...

• Äippä06

nyt en halua millään mollata enkä mitään mutta pakko sanoa että järjen käyttö sallittua ja omalla järjellä ajattelu...itse olen syönyt kyllä ihan normaalilla ruoka valiolla (myös tuota da capo suklaata) ja luulenpa ettei lapsestani sen takia ainakaan mitenkään erikoinen tule(ei ole tullut ekastakaan) enkä ole kuullut että kenenkään muunkaan lapsen kehitykseen olisi vaikuttanut da capo patukat lapsen äidin odotus aikana joten ei sinulla tai vaavilla ole mitään hätää!=)

• Bumble-B

Sinänsä oon ihan samaa mieltä tosta että ei se vauvan terveys noista rommikarkeista vaarannu, vaarallisempaa varmaan on se syöty suklaamäärä ja kohonnut verensokeri, mutta ei siitäkään nyt huolissaan varmaan tarvitse olla jos ei tuo herkuttelu tavaksi jää. :)

Mut jäin ite vaan miettimään noita karkkeja yleensä, et onko se alkoholi niissä ihan "oikeaa" alkoholia vai onko se vaan jotain rommiesanssia joka maistuu alkoholille mutta ei sisällä prosentteja? Tietääkö joku? Entä tuleeko liköörikonvehdeista oikeesti känniin jos niitä pystyy paljo syömään? Jotenki epäilyttää... Koska eihän niitä sillon sais antaa pikkulapsille yhtään jos olis ihan aitoa viinaa?

• on niissä
        Bumble-B kirjoitti:

Sinänsä oon ihan samaa mieltä tosta että ei se vauvan terveys noista rommikarkeista vaarannu, vaarallisempaa varmaan on se syöty suklaamäärä ja kohonnut verensokeri, mutta ei siitäkään nyt huolissaan varmaan tarvitse olla jos ei tuo herkuttelu tavaksi jää. :)

Mut jäin ite vaan miettimään noita karkkeja yleensä, et onko se alkoholi niissä ihan "oikeaa" alkoholia vai onko se vaan jotain rommiesanssia joka maistuu alkoholille mutta ei sisällä prosentteja? Tietääkö joku? Entä tuleeko liköörikonvehdeista oikeesti känniin jos niitä pystyy paljo syömään? Jotenki epäilyttää... Koska eihän niitä sillon sais antaa pikkulapsille yhtään jos olis ihan aitoa viinaa?

lukee prosentit yleensäkki, et paljo niissä sitä on.. enkä mä niitä lapselleni antais.. itse siskon lakkiaisissa pentuna niitä naamaan änkeneenä tiiän et kännit irtoo.. oli meinaan siskosein silloin fazeril duunis ja niitä oli kotona tarjolla niissä juhlissa aivan järjettömästi.. pieni sievä hiprakka kaheksan kesäsenä ko kukaan ei kieltäny niitten syöntiä.. ;)

• Äippä06
        Bumble-B kirjoitti:

että ihan oikeaa tavaraa on...tuskin kukaan niitä edes jaksais niin paljoo syyä et kännit sais.ennemminkin sokerihumalan=) oon joskus kyl miettiny ihan samaa niistä likööri konvehteista..

• liköörikarkeista
        Äippä06 kirjoitti:

että ihan oikeaa tavaraa on...tuskin kukaan niitä edes jaksais niin paljoo syyä et kännit sais.ennemminkin sokerihumalan=) oon joskus kyl miettiny ihan samaa niistä likööri konvehteista..

Likööritäytteisiä suklaakonvehteja.
        Ainekset: sokeri, vesi, kaakaomassa, kaakaovoi, väkiviina, maitorasva, rommi, rasvaton maitojauhe (alle 0,5%), emulgointiaine (soijalesitiini), aromit (mm vanilliini, arrakki, kirsikka), maraschino.
        Suklaan osuus 26 %. Alkoholipitoisuus: 2,8 painoprosenttia.

• toisen tässä, suklaata mole...
        Äippä06 kirjoitti:

Finlandia Vodka 500g

Vodkatäytteisiä suklaakonvehteja.
        Ainekset: sokeri, vesi, kaakaomassa, vodka, kaakaovoi, maitorasva, rasvaton maitojauhe (alle 0,5%), emulgointiaine (soijalesitiini), aromi (vanilliini).
        Alkoholipitoisuus: 4,7 painoprosenttia.

• Bumble-B
        toisen tässä, suklaata mole... kirjoitti:

Finlandia Vodka 500g

Vodkatäytteisiä suklaakonvehteja.
        Ainekset: sokeri, vesi, kaakaomassa, vodka, kaakaovoi, maitorasva, rasvaton maitojauhe (alle 0,5%), emulgointiaine (soijalesitiini), aromi (vanilliini).
        Alkoholipitoisuus: 4,7 painoprosenttia.

Noita tuli viime jouluna syötyä työmaalla ja niistä jo huomasi että oli ehtaa tavaraa sisällä. Ei nyt känniin sentään tullut mutta kyllä sen mausta huomaa..

• namin himo

Mä ny en meinannukkaan, et jättäisin syömättä noita.. Olen ottanut raskauden aikana muutaman siiderinkin (viikkoja 36 ja vissiin yhteensä 5 sidukkaa nauttinu koko aikana, et ei tartte epäillä et oisin joku juoppokaan, ko niitäkin löytyy varmasti..), joten en pelkää karkkien alkoholimääriä.. Otin vain asian puheeksi kun tahdoin tietää immeisten mielipiteitä.. Ja itseäni lainatakseni asia oli näin : " Niin siis kymysys ois se et mitenhän noitten karkkien ja ym tuotteiden "alkoholit" vaikuttaa vai vaikuttavatko lainkaan.." Niissä kun käytetään kummiskin ihan oikeaa viinaa ;) Mut oli miten oli, mukavaa odotusta kaikille..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      134
      3297
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      74
      2123
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      137
      1815
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      128
      1747
    5. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      27
      1704
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1365
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      1213
    8. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      54
      1156
    9. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1045
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      33
      987
    Aihe