Missähän mahtaisi olla vikaa kun tyhjäkäynnillä kierrokset vaihtelevat silloin tällöin muutamasta sadasta noin tuhanteen ja välillä alhaisilla kierroksilla kone sammuu. Ajossa kone nykii välillä ja tuntuu kuin veto loppuisi kokonaan. Nämä tapahtuvat satunnaisesti, välillä voi ajaa ilman ongelmia melkeimpä satoja, vähintään useita kymmeniä kilometrejä.
Auto on 300 CE Automaatti ja ajettu n.190 000 km.
Nykii
9
3092
Vastaukset
- W126 -88
voisi olla osittain tukkeutunut polttoaineen suodatin, joka sijaitsee ilmeisesti ainakin W126:ssa polttoainetankin/-pumpun tienoilla auton takapäässä. Jostain luin joskus, että tuo ruiskutsydeemi on kohtalaisen vaativa tuon bensanpaineen suhteen.
- W126 -88
300te kirjoitti:
Sivulla http://forums.foop.fi/tuulilasi/?a=sd&g=150600&q=318251
oli myös vastaavaa nykimisongelmaa viime syksynä. Nykiminen tuntui aivan siltä, kun kardaanin jotkut tukikumit tai vastaavat olisivat olleet löysällä. Joskus aikanaan W123:nen teki samanlaista johtuen juuri kardaanin tukihärveleistä, mutta sillä oli sentään ajettu lähes 500th. Tuolla 126:lla on sentään ajettu vaan about 200 tonnia ja moottorilla hieman yli 100th. Oireet alkoivat jokseenkin seuraavalla viikolla sen jälkeen, kun tulin oikein isoa kovaa Helsingistä Tampereelle. Useita kovia kiihdytyksiä kolmosella punasen rajoille ja nelosella yli 210km/h (noet tarvii joskus poistaa, nääs:)
No, kumit ja tuennat tarkastettiin ja olivat täysin uudenveroiset. Sitten auto piti viedä Veholle tsekattavaksi ja käytin sen ensin moottorinpesussa, kun paskaa oli kertyny aikalailla. Kas kummaa, oireet vähenivät huomattavasti pelkällä pesulla! Vehossa käynti jäi sitten sikseen. Oireet eivät tosin aivan loppuneet saman tien, mutta pikkuhiljaa auton käynti parani kuin taikaiskusta. Koko talven auto on toiminut aivan normaalisti, joten onpahan aika mystinen juttu. Jossain vaiheessa syksyllä piti vaihtaa tuo suodatin, mutta se jäi tekemättä. Silti toimii nyt aivan loistavasti. Kone on muutenkin meinaan aikas vähäisellä huollolla; silloin tällöin lisäilen öljyä ja jäähdytysnestettä, jota vuotaa ilmeisesti jäähdyttäjän alavesiletkusta.
Mielestäni, jos tuolla 300TE:n koneella on ajettu vasta 200 tonnia, ei siinä millään voi ainakaan mitään vakavaa vikaa olla. Sehän on just vasta sisäänajettu, joten kai siinä on taas jotain mystisiä probleemia, kun joku ruuvi on tippunut tielle tms. :)
Heitetään vielä yksi ehdotus kehiin: Kuinkas on tuon kaasuvivuston kanssa, onkos siinä jotain välyksiä tai klappia? Jostain muistelisin, että jossain malleissa oli jonkinlainen iskunvaimennin juuri tuossa kaasuvivustossa, fiksummat korjatkaa, jos olen väärässä...
Tuon M103:sen nokka-akseleissahan on ollut jotain häikkää lähinnä nopean kulumisen muodossa, joka ilmeisesti johtuu vääristä materiaalivalinnoista. Useat ovat joutuneet vaihtamaan sen about 200 tonnin ajon jälkeen, mutta se tuskin aiheuttaisi kyseisiä ongelmia? Tosin jos nokassa on jotain ongelmia, sen kyllä kuulisi tyhjäkäynnillä.
Jossain vaiheessa tuossa meikäläisen Hondassakin oli samantyyppisiä ongelmia. Se ei varsinaisesti nykinyt, mutta tyhjäkäynti seilasi miten sattui. Joskus liikennevaloissa heitti kierrokset reilusti yli kahden tonnin ja kone tuntui jotenkin voimattomalta. Senkin ongelman syy oli yksinkertainen: Kaasuvaijeri oli liian tiukalla. Meikäläinen jo kaikkee siinäkin vaiheessa kerkisi epäillä: Revin ECU-boksin auki ja kattelin vikakoodeja, epäilin Lambda-anturia ja ilmamäärämittaria jne., mutta ratkaisu olikin hieman yksinkertaisempi. - Kaapo
W126 -88 kirjoitti:
oli myös vastaavaa nykimisongelmaa viime syksynä. Nykiminen tuntui aivan siltä, kun kardaanin jotkut tukikumit tai vastaavat olisivat olleet löysällä. Joskus aikanaan W123:nen teki samanlaista johtuen juuri kardaanin tukihärveleistä, mutta sillä oli sentään ajettu lähes 500th. Tuolla 126:lla on sentään ajettu vaan about 200 tonnia ja moottorilla hieman yli 100th. Oireet alkoivat jokseenkin seuraavalla viikolla sen jälkeen, kun tulin oikein isoa kovaa Helsingistä Tampereelle. Useita kovia kiihdytyksiä kolmosella punasen rajoille ja nelosella yli 210km/h (noet tarvii joskus poistaa, nääs:)
No, kumit ja tuennat tarkastettiin ja olivat täysin uudenveroiset. Sitten auto piti viedä Veholle tsekattavaksi ja käytin sen ensin moottorinpesussa, kun paskaa oli kertyny aikalailla. Kas kummaa, oireet vähenivät huomattavasti pelkällä pesulla! Vehossa käynti jäi sitten sikseen. Oireet eivät tosin aivan loppuneet saman tien, mutta pikkuhiljaa auton käynti parani kuin taikaiskusta. Koko talven auto on toiminut aivan normaalisti, joten onpahan aika mystinen juttu. Jossain vaiheessa syksyllä piti vaihtaa tuo suodatin, mutta se jäi tekemättä. Silti toimii nyt aivan loistavasti. Kone on muutenkin meinaan aikas vähäisellä huollolla; silloin tällöin lisäilen öljyä ja jäähdytysnestettä, jota vuotaa ilmeisesti jäähdyttäjän alavesiletkusta.
Mielestäni, jos tuolla 300TE:n koneella on ajettu vasta 200 tonnia, ei siinä millään voi ainakaan mitään vakavaa vikaa olla. Sehän on just vasta sisäänajettu, joten kai siinä on taas jotain mystisiä probleemia, kun joku ruuvi on tippunut tielle tms. :)
Heitetään vielä yksi ehdotus kehiin: Kuinkas on tuon kaasuvivuston kanssa, onkos siinä jotain välyksiä tai klappia? Jostain muistelisin, että jossain malleissa oli jonkinlainen iskunvaimennin juuri tuossa kaasuvivustossa, fiksummat korjatkaa, jos olen väärässä...
Tuon M103:sen nokka-akseleissahan on ollut jotain häikkää lähinnä nopean kulumisen muodossa, joka ilmeisesti johtuu vääristä materiaalivalinnoista. Useat ovat joutuneet vaihtamaan sen about 200 tonnin ajon jälkeen, mutta se tuskin aiheuttaisi kyseisiä ongelmia? Tosin jos nokassa on jotain ongelmia, sen kyllä kuulisi tyhjäkäynnillä.
Jossain vaiheessa tuossa meikäläisen Hondassakin oli samantyyppisiä ongelmia. Se ei varsinaisesti nykinyt, mutta tyhjäkäynti seilasi miten sattui. Joskus liikennevaloissa heitti kierrokset reilusti yli kahden tonnin ja kone tuntui jotenkin voimattomalta. Senkin ongelman syy oli yksinkertainen: Kaasuvaijeri oli liian tiukalla. Meikäläinen jo kaikkee siinäkin vaiheessa kerkisi epäillä: Revin ECU-boksin auki ja kattelin vikakoodeja, epäilin Lambda-anturia ja ilmamäärämittaria jne., mutta ratkaisu olikin hieman yksinkertaisempi.Osaltaan oire voisi viitata juurikin kuluneeseen nokkaan, ykköspytyltä löytyy yleensä ensimmäinen kuluma. Oireena vaeltava tyhjäkäynti ja vaimea naputus koneen nenältä. Oireita tuntuu kyllä olevan niin montaa sorttia muitakin, että muutkin vikapaikat ovat mahdollisia.
Se 200 tkm on aika yleinen nokan vaihtokohta, jos materiaalivikaa on ilmennyt. Uusi nokkamateriaali taisi tulla -89 loppuvuodesta, mutta tuonkin jälkeen on pikkumurheita ollut.
Tuo bensasuodatin kannattaisi katsoa. Ruisku on varsin ronkeli oikeiden bensanpaineiden kanssa. Tukkeutumassa oleva suodatin alkaa kitsastella bensa määrän ja paineen kanssa, jolloin ruisku alkaa tehdä vääriä johtopäätöksiä bensan ja ilman annostelun kanssa. Suodatin on helppo vaihtaa eikä maksa kaameita. Muistin mukaan painetta pitäisi bensalinjasta löytyä yli 30 bar. Kunnossa oleva M103 kiertää tyhjää 600-700 rpm, pikkuinen vaeltelu noissa rajoissa ei haittaa, mutta ajoittain yli tonnin menevät kiepit kertovat häiriötä olevan.
Osaltaan oireet voisivat viitata myös likaisiin suuttimiin. Pieni vikamahdollisuus voi löytyä kaasuvivuston "löysistä", mutta ei oikein kokonaisuutena kuulostaisi mekaaniselta häikiltä.
Onkohan ko. autossa ollut muuten bensatankki missä jamassa häiriön ilmetessä? Bensamittarin ollessa ns. opiskelija-asennossa eli bensavalo on tuikkinut viimeiset 50-100 km, saattaa tankissa ilmetä bensaputkeen änkeytyvää roskaa.
Ja voisihan sen ilmansuodattimenkin katsoa, samoin mahdolliset alipainevuodot letkuista. Osaavat nekin tehdä tuon tyyppisiä häiriöitä.
Jotensakin kun noita oireita tuosta avauksesta katseli, niin tuntui, että kyseessä voi olla parikin yksittäistä samaan aikaan ilmenevää häikkää. - .
W126 -88 kirjoitti:
oli myös vastaavaa nykimisongelmaa viime syksynä. Nykiminen tuntui aivan siltä, kun kardaanin jotkut tukikumit tai vastaavat olisivat olleet löysällä. Joskus aikanaan W123:nen teki samanlaista johtuen juuri kardaanin tukihärveleistä, mutta sillä oli sentään ajettu lähes 500th. Tuolla 126:lla on sentään ajettu vaan about 200 tonnia ja moottorilla hieman yli 100th. Oireet alkoivat jokseenkin seuraavalla viikolla sen jälkeen, kun tulin oikein isoa kovaa Helsingistä Tampereelle. Useita kovia kiihdytyksiä kolmosella punasen rajoille ja nelosella yli 210km/h (noet tarvii joskus poistaa, nääs:)
No, kumit ja tuennat tarkastettiin ja olivat täysin uudenveroiset. Sitten auto piti viedä Veholle tsekattavaksi ja käytin sen ensin moottorinpesussa, kun paskaa oli kertyny aikalailla. Kas kummaa, oireet vähenivät huomattavasti pelkällä pesulla! Vehossa käynti jäi sitten sikseen. Oireet eivät tosin aivan loppuneet saman tien, mutta pikkuhiljaa auton käynti parani kuin taikaiskusta. Koko talven auto on toiminut aivan normaalisti, joten onpahan aika mystinen juttu. Jossain vaiheessa syksyllä piti vaihtaa tuo suodatin, mutta se jäi tekemättä. Silti toimii nyt aivan loistavasti. Kone on muutenkin meinaan aikas vähäisellä huollolla; silloin tällöin lisäilen öljyä ja jäähdytysnestettä, jota vuotaa ilmeisesti jäähdyttäjän alavesiletkusta.
Mielestäni, jos tuolla 300TE:n koneella on ajettu vasta 200 tonnia, ei siinä millään voi ainakaan mitään vakavaa vikaa olla. Sehän on just vasta sisäänajettu, joten kai siinä on taas jotain mystisiä probleemia, kun joku ruuvi on tippunut tielle tms. :)
Heitetään vielä yksi ehdotus kehiin: Kuinkas on tuon kaasuvivuston kanssa, onkos siinä jotain välyksiä tai klappia? Jostain muistelisin, että jossain malleissa oli jonkinlainen iskunvaimennin juuri tuossa kaasuvivustossa, fiksummat korjatkaa, jos olen väärässä...
Tuon M103:sen nokka-akseleissahan on ollut jotain häikkää lähinnä nopean kulumisen muodossa, joka ilmeisesti johtuu vääristä materiaalivalinnoista. Useat ovat joutuneet vaihtamaan sen about 200 tonnin ajon jälkeen, mutta se tuskin aiheuttaisi kyseisiä ongelmia? Tosin jos nokassa on jotain ongelmia, sen kyllä kuulisi tyhjäkäynnillä.
Jossain vaiheessa tuossa meikäläisen Hondassakin oli samantyyppisiä ongelmia. Se ei varsinaisesti nykinyt, mutta tyhjäkäynti seilasi miten sattui. Joskus liikennevaloissa heitti kierrokset reilusti yli kahden tonnin ja kone tuntui jotenkin voimattomalta. Senkin ongelman syy oli yksinkertainen: Kaasuvaijeri oli liian tiukalla. Meikäläinen jo kaikkee siinäkin vaiheessa kerkisi epäillä: Revin ECU-boksin auki ja kattelin vikakoodeja, epäilin Lambda-anturia ja ilmamäärämittaria jne., mutta ratkaisu olikin hieman yksinkertaisempi..
- Anonyymi
300te kirjoitti:
Sivulla http://forums.foop.fi/tuulilasi/?a=sd&g=150600&q=318251
Eivikaa ominaisuus.
Tukkeu y unut kaasaei.
Aöla k äyttään ko. Laiteele kuuluvaa korkeeoktaanista bensaa se pitää suuttimet puhtaaja jaja vähän kenkää enemään ei tuu karstaa.
- Anonyymi
Valohoitoa saanut merkkihuollossa osaksensa?
- Anonyymi
Vaihada rav neloseen
- Anonyymi
Toyota kakkosnelonen kestää ravistukset kummasti!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818