LAITOSHUOLTAJAN TYÖ

sairaalassa.

Olen koulutettu laitoshuoltaja sairaalassa. Palkka on sama kuin sijaisilla joilla ei koulutusta. Työ on yhtä juoksutusta. Pomoja on joka nurkassa. Hoitajat kun mieltävät laitoshuoltajan omaksi juoksupojakseen ja orjakseen. Vanhemmat laitoshuoltajat nuoleskelevat hoitajia ja tekevät työhön kuulumattomia pikkupalveluja joten oletetaan että kaikki tekee samoin. Jos et tee niin heti valitetaan. Olen käsittääkseni siivoamassa ja myös ruokaa jakamassa ym. mutta hoitajien henk.koht. eväsrasioiden pesu on jo liikaa. Näin vaan tapahtuu! Alueet ovat suuria ja suurenevat kaikenaikaa. Esimies on määrännyt, että jos jää "ylimääräistä" aikaa on mentävä auttamaan muille osastoille!! Haluaisin vaihtaa muualle, mutta palkat ovat kuitenkin sairaalassa paremmat. Työ menettelisi jos ei tarvitsisi koko ajan olla hoitajien juoksutettavana.

9

8229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Plootula

Jos työnantajasi on iso ja paikkoja paljon niin hakeudu muualle. Niin tein itsekin, kun kävi yksi paikka vituttamaan/kyllästyttämään.

Työhösi eivät kuulu muut hommat kuin mistä on virallisesti sovittu. Työnantajalla kuuluu olla alueellasi kansio, josta käyvätilmi tehtävät mitä alueellasi on virallisesti sovittu -muut hommat voit jättää tekemättä (tai käyttää tervettä järkeä, jos satunnaisia pyyntöjä tms.)

• niin kohta lähdenkin

onhan meillä palvelusopimukset missä on selvitetty kukkien kastelusta lähtien kaikki mikä työhön kuuluu. Mutta kun joukossa on näitä ikänsä hoitajia palvoneita/palvelleita niin kun jotain jätät tekemättä niin siitä kannellaan heille heti ja huonossa valossa olet sitten. Uskomattoman röyhkeitä ovat hoitajat ja luulevat olevansa jotenkin parempia ihmisiäkin.

• oletkohan sinäkin

Tyksissä töissä? Hoitajille eteen tehdään kaikki kuin jossain hotellissa. Palvelu yltää pukuhuoneisiin asti. Kauhea mäkätys päällä jos ei ole pyyhkeitä, mutta mistä niitä taiot jos ei ole pesulasta tullut. Kyllä tahti muuttuu pikkuhiljaa kun vanhemmat laitoshuoltajat jää eläkkeelle. Kuka vaan jaksaa siihen odotella.

• yhäti

herttaisille hoitajattarille pannukakku-herkkua
        paistelette työkiireidenne keskellä;-)

• kannattaa miettiä

tällaista, olenhan hoitaja.Meillä tervehditään aamulla kaikkia ja laitosapulaisia puhutellaan omalla nimellään. Nauretaan ja jutellaan. Itse olen huomannut vain sen negatiivisen asian,että aika kapeakatsantaista on siivoaminen joskus.Jos potilaan sänky on veressä, sanotaan vain, ettei sängyn peseminen kuulu minulle... hain itse rätin ja pyyhin,koska sänkyä ei voi jättää vereen,ihan tartuntavaarankin takia. Itse käsittelemme muutenkin veritahrat heti.

Mitään muuta ei tehdä mikä ei lue sopimuksessa. Kesän jäljiltä oli muurahaisen munia ikkunaludat täynnä...Ymmärrän sen jos niitä ei kuulu pestä niin ei sitten.

Ollessani työharjoittelijana terveyskeskuksen vuodeosastolla ilman koulutusta,lähinnä kylvetin,syötin ja kuivitin. Sairaala-apulaiset eivät suvainneet edes teirvehtiä minua.Selän takana puhuttiin vain kuinka epäkohtelias olin,vaikka olin ujonpuoleinen.Yksi sukulaiseni sattui olemaan paikalla kun he sättivät minua ja hän sanoi olevansa minun tätini.Häneltä pyydettiin anteeksi,minulta ei...

Työn iloa kaikille

• kaikenlaista löytyy

ja paikkoja on monenlaisia kuten ihmisiäkin. Sairaala usein on aika hierarginen ympäristö. Vieläkin löytyy paikkoja jossa laitoshuoltajat odottavat vuoroaan kahvihuoneeseen kun sinne ei sovi mennä yhtä aikaa lääkäreiden kanssa! Meillä sänkyjen petaus ja muu huolto kuuluu laitoshuoltajalle, mutta eivät hoitajatkaan helpolla tee heille kuulumattomia töitä niin miksi sitten laitoshuoltajakaan? Kun laitoshuoltaja ei ole paikalla saa kahvihuoneen roskis pursua Hesen paperia ylitse ilman, että kukaan osaa sitä vaihtaa, vaikka vaihtopusseja on vieressä. Sitten maristaan kun roskis haisee. Tiskikonetta ei kukaan tyhjennä paitsi laitoshuoltaja, vaikka palvelusopimus ei sitä määrääkään. Ja jos et ole koko ajan vahtimassa konetta niin joku lykkää likaisia astioitaan puhtaiden joukkoon. Näin meillä ja teillä ehkä toisin.

• Arvokasta työtä
        kaikenlaista löytyy kirjoitti:

ja paikkoja on monenlaisia kuten ihmisiäkin. Sairaala usein on aika hierarginen ympäristö. Vieläkin löytyy paikkoja jossa laitoshuoltajat odottavat vuoroaan kahvihuoneeseen kun sinne ei sovi mennä yhtä aikaa lääkäreiden kanssa! Meillä sänkyjen petaus ja muu huolto kuuluu laitoshuoltajalle, mutta eivät hoitajatkaan helpolla tee heille kuulumattomia töitä niin miksi sitten laitoshuoltajakaan? Kun laitoshuoltaja ei ole paikalla saa kahvihuoneen roskis pursua Hesen paperia ylitse ilman, että kukaan osaa sitä vaihtaa, vaikka vaihtopusseja on vieressä. Sitten maristaan kun roskis haisee. Tiskikonetta ei kukaan tyhjennä paitsi laitoshuoltaja, vaikka palvelusopimus ei sitä määrääkään. Ja jos et ole koko ajan vahtimassa konetta niin joku lykkää likaisia astioitaan puhtaiden joukkoon. Näin meillä ja teillä ehkä toisin.

"kahvihuoneeseen kun sinne ei sovi mennä yhtä aikaa lääkäreiden kanssa!"

Ei voi olla totta, minä menisin HETI heittää läppää lääkereitten kanssa. Hei haloo samanlaisia ihmisiä ne lääkäritkin on!! ja molemmat tekee yhtä arvokasta työtä!!

• Real cleaner
        Arvokasta työtä kirjoitti:

"kahvihuoneeseen kun sinne ei sovi mennä yhtä aikaa lääkäreiden kanssa!"

Ei voi olla totta, minä menisin HETI heittää läppää lääkereitten kanssa. Hei haloo samanlaisia ihmisiä ne lääkäritkin on!! ja molemmat tekee yhtä arvokasta työtä!!

Jos yhteinen kahvihuone niin silloin sinne vaan.
        Vai oletko näitä "mihinkäs minä"-ressukoita ?

• Marisa

Minkä takia hoitajia nuoleskellaan?
      Ei meidän työpaikalla sairaalassa toimi kukaan noin.
      Pomoja ei todellakaan meillä ole joka nurkalla, pomoja on yksi.
      Ei meillä todellakaan kuulu laitoshuoltajan työkuvaan toisten työntekijöiden eväsrasioitten pesu, eikä kenenkään juoksupoikana oleminen. Kaikkeeen ei pidä suostua. Meillä on hyvä työilmapiiri ja kaikki työntekijät samanarvoisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      3245
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1187
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1162
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      53
      1102
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      35
      1042
    6. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      49
      928
    7. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    8. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      25
      874
    9. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      867
    10. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      862
    Aihe